Prøv Splatoon 2 gratis m...

SEGA Ages Alex Kidd in Mi...

Lanceringstrailer for Gea...

Microsoft bekræfter, at ...

Cadence of Hyrule annonce...

Vi streamer Hollow Knight...

Cuphead annonceret til Sw...

Castle Crashers Remastere...

Nindies Showcase - alle a...

Double Fine og Bandai Nam...

Save funktion Super Mario...

Switch Friend Codes

Pokemom Sword/Shield what...

Spil på vej til Switch

Google på GDC 2019

Ghita Nørby

Reggie stopper - memes og...

Pokémon GO

Få Hedeholm til at strea...

Nintendo-nyheder fra Japa...

S: super smash bros switc...

Tilbudstråden

K: Wii U spil

S : 2 switch Spil

S: 30 Wii U spil

S: Starfox-samling & 3DS-...

K: Voez (Switch)

SOLGT: Diablo 3, Mario+Ra...

S: Super Mario 3D land og...

B: Donkey Kong Tropical f...

N-club Juletema 2018

Celebrity Sports Showdown (Wii)

Madden 10 (Wii)

Nintendo Switch


O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

Skrevet 16-10-2015 15:03 - Redigeret 23-01-2017 14:44



Udgivelsesdato: d. 3. marts 2017

Pris: 2649-2999 kr

Specifikationer - endnu ukendt

Liste af forskellig 3rd party support:



Tråden hvor vi diskuterer Nintendos nyeste hardware, som står til at udkomme i marts 2017!


Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I

chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1156 - Skrevet 02-02-2017 17:51

Mike JezZ skrev:

chessr skrev:
Det kan jo godt være dårlig formuleret.
Psplus og gold spillene er jo også kun gratis i en måned Smiley



De forbliver "gratis" når de er hentet Smiley


Ja og det er de her også ?
Det er det jeg mener med dårlig formulering.

De kan hentes gratis i en måned. Det samme kan ps plus. Når du så afmelder ps plus er de ikke gratis mere dvs for at spille dem skal du betale igen eller købe dem. Præcis som det kan ske at være her



Mike JezZ

436
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1157 - Skrevet 02-02-2017 18:23

Der står ikke "yours to keep", men at de bliver lejet i den pågældende måned.

Jeg forstår godt, at du vil se logikken i det, men det er bare ikke logik det der står hos Nintendo Smiley



KJ85

13599
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#1158 - Skrevet 02-02-2017 18:44

Mike har fuldstændig ret. Nintendo har intentioner om, at det de "giver" gratis til betalende abonnenter kun kan bruges frit i den pågældende måned, hvorefter man skal købe det, hvis man stadig vil spille det.

Der utilfredsheden med den model opstår, det er, når man sammenligner med de tilsvarende services hos Microsoft og Sony, hvor brugerne frit kan spille de gratis spil, så længe de bare har sørget for at downloade dem i den gratis periode. De kan tilmed slette spillene og hente dem kvit og frit igen senere, så vidt jeg forstår..

Men, men, men, Nintendo kan jo nå at skifte deres model, hvis der viser sig at blive et ramaskrig omkring det, og det vil tiden så vise..



O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1159 - Skrevet 02-02-2017 19:57

Jeg vil være den sidste til at undskylde for et dårligt element af en service, men det slår mig, at Nintendo - mere specifikt Iwata - snakkede om, at de ville undgå at forringe værdien af deres spil. Jeg tror, at det ligger til grundlag for "lånet", frem for at man får spillene.

Playstation og Xbox har begge "ødelagt" forholdet mellem værdien af et produkt og forbrugerens forventninger i dag. Man ser folks brokke sig over, at de ikke får noget gratis efterhånden!

Pre-orders nærmest er et must for at sælge spil til fuld pris, fordi værdien falder så drastisk og hurtigt, at de fleste sagtens kan udskyde købet nogle måneder og få det til halv pris. Det er selvfølgelig også et sammenspil m. udbuddet i dag, som er gigantisk, og derfor forsøger man at gøre ting mere attraktive ved at nedsætte prisen, men når det sker parallelt med alle andre produkter, så er den effekt jo irrelevant...

Men med gratis spil og så voldsomme tilbud, forringer de andre giganter værdien af deres produkter enormt, kollektivt, og det bider forbrugeren i sidste ende; Vi får næsten intet ud af at sælge vores spil længere. Tænk over det.

Min argumentation fældes selvfølgelig af, at der er snak om digitalt software, men når det så er sagt, så tror jeg, at det her er årsagen til Nintendos forbehold. Det ændrer sig sikkert tidsnok, og det er jeg glad for som forbruger, men det bekymrer mig fra deres perspektiv. Skaden er dog sket.




chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1160 - Skrevet 02-02-2017 22:09

Vel skrevet.
Men det du siger med at vi kan sælge dem for mindre er jo ikke så vigtig når vi måske alligevel køber dem billigere? Det hænger jo sammen Smiley



stelzig

488
Online
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#1161 - Skrevet 02-02-2017 22:55

Hvis man absolut vil tolke så står der heller ikke at det er specifikke spil man kan downloade og beholde i en måned, så det kan også være at man kan vælge at låne det samme en måned mere hvis det er det man vil.

Men mon ikke bare det skal tolkes præcis sådan som de fleste allerede har gjort Smiley



Mike JezZ

436
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1162 - Skrevet 02-02-2017 23:17

O-train skrev:
Jeg vil være den sidste til at undskylde for et dårligt element af en service, men det slår mig, at Nintendo - mere specifikt Iwata - snakkede om, at de ville undgå at forringe værdien af deres spil. Jeg tror, at det ligger til grundlag for "lånet", frem for at man får spillene.

Playstation og Xbox har begge "ødelagt" forholdet mellem værdien af et produkt og forbrugerens forventninger i dag. Man ser folks brokke sig over, at de ikke får noget gratis efterhånden!

Pre-orders nærmest er et must for at sælge spil til fuld pris, fordi værdien falder så drastisk og hurtigt, at de fleste sagtens kan udskyde købet nogle måneder og få det til halv pris. Det er selvfølgelig også et sammenspil m. udbuddet i dag, som er gigantisk, og derfor forsøger man at gøre ting mere attraktive ved at nedsætte prisen, men når det sker parallelt med alle andre produkter, så er den effekt jo irrelevant...

Men med gratis spil og så voldsomme tilbud, forringer de andre giganter værdien af deres produkter enormt, kollektivt, og det bider forbrugeren i sidste ende; Vi får næsten intet ud af at sælge vores spil længere. Tænk over det.

Min argumentation fældes selvfølgelig af, at der er snak om digitalt software, men når det så er sagt, så tror jeg, at det her er årsagen til Nintendos forbehold. Det ændrer sig sikkert tidsnok, og det er jeg glad for som forbruger, men det bekymrer mig fra deres perspektiv. Skaden er dog sket.



Så du mener altså, at spil bliver mindre værd, hvis man får dem med det abonnement man betaler for?

Hvis Xbox Live ikke gav mig alle de Xbox One og 360-spil, så havde jeg stadig udelukkende spillet på PC.

Jeg er modstander af at betale for online, og hvis der ikke var spil jeg fik hver måned, der sødmede bitterheden, så havde jeg ikke betalt for Xbox Live, og formentligt heller ikke haft en Xbox One.



powerfull499

235
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#1163 - Skrevet 02-02-2017 23:22 - Redigeret 02-02-2017 23:25

JOEP skrev:


powerfull499 skrev:
Komplett.dk har faktisk et godt pakketilbud på Switch.
https://www.komplett.dk/product/913230/gaming/nintendo-switch/konsol/nintendo-switch-zeldapakke#


Tja. Du får det til samme pris hos Coolshop, udover Travel case.



Jeg prøvede at regne lidt på det, og Komplett er nok lige 50-100 kroner billigere, når man regner tasken med Smiley. Stort set det samme, men det er nu lidt penge alligevel Smiley.

MikeJezZ:
Pro-controller er måske ikke nødvendigvis livsnødvendig for at spille på maskinen, men personligt tror jeg, at det er mere behageligt at spille med en Pro-controller end en sidevendt Joy-Con, når man spiller med en anden.



Mike JezZ

436
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1164 - Skrevet 02-02-2017 23:43

Ens venner har da selvfølgeligt også købt deres egen Switch, ellers er de godt nok



xD



Andreas Tarding

1065
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1165 - Skrevet 03-02-2017 11:42 - Redigeret 03-02-2017 13:12

Nu så jeg lige opslået på Neogaf, at Shin'en, der jo efterhånden har en del Nintendo-titler bag sig, udtaler sig til Eurogamer om grafikken i Switch TV Mode:

You were able to squeeze quite a lot out of the Wii U with Fast Racing Neo. How would you say Switch compares to that?

On Wii U it was tough to get to the visuals we wanted at 60fps. We had to use a lot of tricks to make it happen at all. For instance, on Wii U we were able to pull off two player split-screen racing at 720p and 60fps. Not bad at all, but with three or four players we had to scale down 30fps. Well, most racing games today don't even feature split-screen at all, so we didn't felt too bad about it. However, on the Switch we didn't had that limit. On Nintendo Switch in TV mode we now have four player split-screen, at 1080p and 60fps with much more details enabled. For worst case scenarios we enable dynamic resolution scaling to make sure the game keeps 60fps in unforeseen situations, tho that's usually not something you can spot.


Det giver jo ikke anderledes indtryk, end tallene har antydet ("håndholdt = Wii U, TV mode = 2,5x Wii U" ), men det bekræfter jo, at man ser nogle udviklere, rent faktisk udnytte dette. Der har været lidt mangelfuldt med historier om det - og vist kun været bekræftet, at Nintendo selv gjorde det (med Zelda i 900p, og Mario Kart angiveligt i 1080p.)



O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#1166 - Skrevet 03-02-2017 14:00

chessr skrev:
Vel skrevet.
Men det du siger med at vi kan sælge dem for mindre er jo ikke så vigtig når vi måske alligevel køber dem billigere? Det hænger jo sammen Smiley



Det var selvfølgelig med henhold til dem, som alligevel vælger at købe spil på udgivelsesdatoen eller kort efter Smiley

Mike JezZ skrev:

Så du mener altså, at spil bliver mindre værd, hvis man får dem med det abonnement man betaler for?

Hvis Xbox Live ikke gav mig alle de Xbox One og 360-spil, så havde jeg stadig udelukkende spillet på PC.

Jeg er modstander af at betale for online, og hvis der ikke var spil jeg fik hver måned, der sødmede bitterheden, så havde jeg ikke betalt for Xbox Live, og formentligt heller ikke haft en Xbox One.



Naturligvis bliver spil mindre værd, hvis de gives gratis væk. Det er en underminering af produktets værdi. Du nævner selv, at du betaler for abonnementet, så du kan spille online - derfor er produktet, som du køber, adgang til online-services m. spillet som bonus.

Hvis det antages, at du abonnerer udelukkende for de gratis spil, som du ikke ved hvilke er på forhånd, så kan man vride og vender det, som man vil, men 375 kr om året for PS+ eller Xbox Live ENORMT billigt for det antal af spil, som man får, hvis man tager udgangspunkt i disse spil og deres oprindelige pris - det er, hvad jeg gør.

Jeg har ingen interesse i at diskutere, hvad vores personlige holdning er til et bestemt spils værdi er - og det kan jeg se, at du gør, når du snakker om, at du ikke ville spille Xbox, hvis du ikke fik de her goder (sandsynligvis fordi at du er utilfreds med platformen ift. PC - dermed sagt ikke softwaren men snarere hardwaren, men det er altså irrelevant)

Det er også derfor, at jeg skriver, at jeg som forbruger er glad for, at jeg kan få gratis spil, da jeg fx. ikke kunne drømme om at lægge 1 kr efter Little Big Planet 3, men nu står jeg til at få det gratis via PS+.

Lad os antage, at der lægges mellem 50-80 millioner i udviklingen af et AAA-spil. Hertil marketing budget.

De her penge skal hentes hjem igen.

I dag er der en inflation af udgivelser, torrents og cracks og ren og skær konkurrence.

Vinduet for salg er lukket, og allerede her ses spillenes værdi forringet indenfor kort tid, fordi der netop er så lidt mulighed for at dominere markedet. Det bedste eksempel i verden på det her må nok være Battleborn. Spillet udkom samtidig som Overwatch, og det stod ikke en chance. De har gjort alt for at genetablere en interesse i det, men mens Overwatch bliver mere og mere populært, så udkommer der alverdens andre spil, som folk hellere vil spille end Battleborn. Det er ikke engang et dårligt spil, det er bare ligegyldigt i de fleste menneskers øjne. Sådan trues de fleste titler hele tiden.

Når man så samtidig begynder at give det væk gratis, så er det, at folk begynder at stille spørgsmålstegn til værdien; Hvorfor skulle jeg nogensinde betale for noget, som jeg får gratis?

^ Det er i øvrigt årsagen til, at Free2Play, Freemium og andre gimmicks har stjålet så store dele af Nintendos markedsandel hvad angår håndholdt gaming; Hvorfor skal jeg egentlig betale 400 kroner for et spil, når min unge synes det er sjovt nok at prikke til det samme fis på min iPad om og om igen - gratis. Selv hvis det ikke er gratis, så kan jeg finde udmærket spil til 20 kroner. 30 kroner. 40 kroner. Men hvorfor nogensinde gå 10x op i pris, når mit barn ikke har udviklet en konkret sans for kvalitet og måske underholdes ganske ydmygt af det, som der er gratis eller billigt?

For at opsummere:

- Spil mister hurtigere sin objektive værdi - pris forringes - pga. det nuværende miljø.
- Ydermere påvirker konkurrencen fra andre platforme hele tiden, og det tvinger på mange måder udgivere på dedikerede konsoller til at forringe værdien af deres produkter. Det kan dokumenteres vha. et hav af interviews, samt selvfølgelig salgstal (se blot Nintendos hardware tal for DS til 3DS)

Og for at bibeholde det relevant ift. siden:

Gæt hvilke spil der angiveligt aldrig lader til at miste deres objektive værdi?

Nintendos.

Gæt hvilke producent der har virkelig svært ved at tiltrække kunder, fordi de netop - som du og jeg gør subjektivt - har anslået en hvis værdi ift. det overordnet miljø:

Nintendo.

"De laver hele tiden de samme spil"

"Det er ikke ligeså god grafik som de andre"

"Det er stadigvæk alt for dyrt"...

Vi har hørt det om Nintendo så mange gange, og det finder altsammen udgangspunkt i det økonomiske aspekt, fordi det i sidste ende er dét som driver vores hobby.

Du kan også bare spørge dig selv: Hvor ofte fandt du spil til 22-37 kroner på konsol-generationer før PS3/Xbox 360/Wii?

Det var en sjældenhed, og i alt fald oftest skrald. I dag kan man logge på Steam og få stortitler fra 1-2 år tilbage. Sleeping Dogs til 37 kroner lige nu på PS Store...




chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#1167 - Skrevet 03-02-2017 17:14

Wall of text hits for 1000 dmg Smiley



JOEP

16314
Online
Level: 45 (Stone Talus)

0
1ups givet

#1168 - Skrevet 06-02-2017 10:37

Time.com har nomineret Nintendos Switch-reklame under Superbowl til vinder af "kategorien" <b>The One That Makes You Really Want the Thing It's Selling</b>. Det er dælme da imponerende!

<a href="http://time.com/4660705/super-bowl-commercials-2017-best/">Link</a>.



Mike JezZ

436
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#1169 - Skrevet 06-02-2017 11:53

O-Train, din kommentar er utroligt lang, men skal se om jeg kan få svaret på det hele Smiley

Jeg kan godt se hvad du mener, men jeg er ikke enig. Som forbruger, er der værdi i at have et abonnement hos de andre tjenester, da jeg her får spil. Udvikleren giver jo ikke spillene gratis ud til tjenesterne, de får jo et beløb af Sony eller Microsoft for at udgive deres spil på tjenesten.

Udvikleren har formentligt vurderet, at salgstallene for deres spil har peaket, og derfor vælger de at give grundspillet ud på tjenesterne, men det tjener de jo stadig penge på. Et, fra at sælge det til Sony og MS, så de kan smide det ud på tjenesten, og to, så er der potentielt flere der har spillet, og dermed er chancen større for at de får solgt eventuelt DLC.

Som forbruger bliver jeg glad, når jeg får disse gode spil, og jeg er også tilbøjelig til at købe udvidelser til dem, hvis jeg nyder spillene. Med Switch så får jeg lov til at låne et spil, og hvis jeg gerne vil fortsætte med at spille det, skal jeg købe det selv. Hvis der er en høj rabat på spillet, er det til dels acceptabelt, men jeg tror nu stadig at vi skal smide fuld mønt efter spillene.





JOEP

16314
Online
Level: 45 (Stone Talus)

0
1ups givet

#1170 - Skrevet 06-02-2017 12:13

^Kan det ikke sammenlignes med film-industrien på fysisk medie? Jeg har MEGET tit undladt at købe en film fysisk, fordi jeg tænker, at den godt kan vente, til den kommer på Netflix. Selv hvis det er en helt ny film.