LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Bør pakkeleg regler ændres?

Bukselak
Bukselak

987
Online
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

Skrevet 20-12-2021 14:59 - Redigeret 20-12-2021 18:11

Nu har jeg spillet med i pakkeleg gennem flere år, og tænker stadigvæk er spillet er så unfair for os som ikke får samlet nok mønter gennem hele året. Hvis man bla logger ind dagligt, eller skiver på forums osv.

Jeg fik samlet godt og vel 1000 dette år, og troede det var godt. Det er jo langt fra godt. Jeg får så mange klø, fordi jeg ikke har mønter nok til og blive ved med og slå sekser.
Nogle gange oplever jeg og bruge over 30 slag uden og få en eneste sekser

Det betyder jo nærmest dem som har flest point vinder hvert år, det er på ingen måde fair.
Jeg kan selvfølgelig bare lade være med og spille, men er det ikke meningen, at alle skal være med til og spille pakkeleg?

Hvorfor kan vi ikke lave ens regler for alle, så alle har lige gode chancer for og vinde i pakkeleg?
Som vi spiller på tid som i det virkelige liv.

Evt vi spiller 1 bestemt dag i uge på tid, så vi ikke behøver og holde øje 24 timer i døgnet med om vores pakke er stjålet.

Jeg forudser, det er nok nogle af de samme personer som sidste år, der stikker af med gaverne igen i år.
Det er lidt trist, hvis jeg får ret i min forudsigelse.

Jeg sparker røv til Double Dragon og Super Sprint på Arcade.
Crazy-P
Crazy-P

101
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 22-12-2021 11:51 - Redigeret 22-12-2021 12:06

Bukselak skrev:
Kun til en af dem som spiller med. Det duer jo ikke andre kan få dem, når de ikke deltager i pakkeleg.
Så kan man på trods af og være uheldig være heldig og vinde en pakke alligevel.
Det er uretfærdig men også retfærdigt for alle i spillet. ☺️ Ingen vil ønske og slå en etter, men vi vil alle ønske vores modstandere gør. 😈



Giver lidt tekniske udfordringer. Men når du bruger så mange slag, hvor uheldig vil du ikke selv blive? Smiley Jeg har aldrig kunnet lide 1'er og 3'er reglen (give en gave til venstre og højre). Men nok på grund af, at jeg ofte taber i sidste ende Smiley haha


Bukselak
Bukselak

987
Online
Level: 6 (Cucco)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 22-12-2021 12:05

Jeg vil passe meget mere på med og bruge for mange slag, fordi man står til og miste sine pakker, men igen det bliver mere gambleri, hvis man tager chancen. Det bliver ens for alle, tør man være grådig eller ej
1 og 3 er jeg også med på.


Crazy-P
Crazy-P

101
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 22-12-2021 12:07

lige opdateret min besked. Jeg mente, at jeg aldrig har kunnet lide det Smiley jeg synes den regel er dum.


Nemy
Nemy

9556
Online
Level: 27 (Beetle)

8
1ups givet

#34 - Skrevet 22-12-2021 16:26

Først og fremmest er det dejligt at se et indlæg der giver anledning til diskussion og så mange svar så hurtigt. Der minder om en svunden tid Smiley

Ideen med at mønter kan bruges i pakkelegen har dels været at gøre så der er noget man kan og vil bruge mønter på og selvfølgelig belønne de medlemmer, som er loyale på siden gennem hele året. Et argument kunne være at man så må være aktiv næste år for at optimere chancerne og mønterne til næste års pakkeleg, men jeg er med på, at det er lettere sagt end gjort. Derfor tænker vi også hele tiden på, hvordan vi kan få brugere til selv at have lyst til at komme tilbage og bruge siden gennem året. Selve siden har jo funktionsmæssigt ikke rykket sig i nogle år efterhånden, så hvis I har ideer til hvad man kunne gøre her hører vi dem meget gerne.

Ift pakkelegen har den også kørt efter samme recept i mange år nu (det meste af logikken er den samme som var på det gamle N-Gamez). Den kunne derfor nok også godt trænge til en opdatering. Jeg legede på et tidspunkt med tanken om at trække 1 pakke om dagen for at skabe mere intensitet, men det ville kræve en del tid af mig da der er manuelt arbejde i at skulle skrive nyheder hver gang. Man kan selvfølgelig automatisere nogle ting i den forbindelse så det er bestemt ikke udelukket at den model kunne prøves af.

Bliv endelig ved med at byde ind. Der bliver ikke ændret noget i år, men det kunne meget vel blive grundlaget for en større opdatering til pakkelegen næste år Smiley


zcream
zcream

1822
Offline
Level: 13 (Baby Dodongo)

1
1ups givet

#35 - Skrevet 22-12-2021 17:09 - Redigeret 22-12-2021 17:16

Vil blot nævne, at den eneste gang jeg reelt har vundet noget i pakkelegen var for en del år siden, hvor jeg startede december med lige omkring 100 mønter. Siden har jeg haft en del flere mønter, men aldrig vundet (har dog forsøgt, bevares). Jeg kan lide spillet som det er, men jeg er jo også gammel og reaktionær på så mange måder Smiley


Crazy-P
Crazy-P

101
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 22-12-2021 18:38

zcream skrev:
Vil blot nævne, at den eneste gang jeg reelt har vundet noget i pakkelegen var for en del år siden, hvor jeg startede december med lige omkring 100 mønter. Siden har jeg haft en del flere mønter, men aldrig vundet (har dog forsøgt, bevares). Jeg kan lide spillet som det er, men jeg er jo også gammel og reaktionær på så mange måder Smiley



Det ligner du er fast bestemt på at vinde en runde i år Smiley Held og lykke Smiley


AND
AND

594
Offline
Level: 35 (Lakitu)

7
1ups givet

#37 - Skrevet 22-12-2021 20:11

Nemy skrev:
Først og fremmest er det dejligt at se et indlæg der giver anledning til diskussion og så mange svar så hurtigt. Der minder om en svunden tid Smiley



Ak ja, ak ja - man mindes dengang Zelda-grafik affødte alenlange diskussioner og det næste 3D Mario var grobund for årelange spekulationer.

N-club har virkelig været hjemsted for mange geniale Nintendo-nørde diskussioner gennem årene.

I dag er det absolutte højdepunkt de ugentlige n-cast episoder, hvor der bliver delt ud af glæden ved Nintendos geniale universSmiley

Kæmpe ros til hele crewet for både at holde siden her i live og for den herlige podcast, I har stablet på beneneSmiley


HinKyto
HinKyto

817
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 22-12-2021 22:54

Desværre er forums blevet et ret dødt koncept de sidste 10 år cirka. For mig er N-Club én af de allersidste bastioner, som stritter sig mod denne realitet og har på en eller anden måde lykkedes med at holde sig i live (mit gæt er personalets utrolige dedikation med nyheder, som har ledt til, at folk bliver ved med at komme tilbage.) Jeg har i de sidste cirka 15 år været på et par forums, som plejede at være meget aktive, men som nu enten er helt døde eller utroligt inaktive (DPF, Poketeam v1, Poketeam v2, Animange, osv.) Jeg er måske ikke så aktiv herinde, som jeg kunne være, men jeg synes det er ganske forfriskende, at N-Club, som jeg har været på i godt 15 år også (dog primært for nyheder frem for for forummets skyld) stadig er her så mange år efter dets lancering.

Personligt vil jeg gerne fremhæve de to punkter, som jeg gerne så ændret igen:

1) Opdateret algoritme
Det er måske den samme or lige for alle, men det betyder ikke, at den er sjov. Apple var på et tidspunkt nødt til at ændre deres shuffle-funktion, da den ikke var tilfældig nok. Det sjove var bare, at den var så tilfældig, som den kunne være, og det betød, at man kunne få sange fra den samme kunstner flere gang i streg, fordi det var så tilfældigt, som muligt. Derfor måtte de ændre algoritmen til at være mindre tilfældig ved at sprede sange intentionelt fra hinanden.

2) Terning-animation
For det meste kan man godt se, nå siden opdateres, da siden ofte lige "hopper", når den indlæses igen. Problemet er bare, at måske 20-30% af gangene (for mig) sker dette ikke, og jeg kan derfor ikke være sikker på, om jeg faktisk fik trykket på knappen. Mit forslag til en sådan animation kunne være, at tallet skifter hurtigt i 1 og 6-range'en. i ½-1 sekund, før den til sidst stopper på ét tal. Tiden burde være kort nok til ikke at frustrere nogen, og enkel nok til, at det ikke burde være forfærdeligt svært at implementere


Thetof91
Thetof91

1206
Offline
Level: 30 (Blooper)

3
1ups givet

#39 - Skrevet 23-12-2021 07:28

#53

En anden ting i forhold til det her. Som mennekser når man kigger på noget "random" har man det med at prøve lave mønster ud af det, og man har også kun fokus på når lige går dårligt. Så man husker kun når man lige har 20 slag og ingen 6 for, men man glemmer de gange hvor er modsat og man for 6 6 på de 20 slag.
Hvis man sad og noteret alle ens slag ned, så skulle man nok komme ud på det er rimelig fordelt hvad man slår.


HinKyto
HinKyto

817
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 23-12-2021 11:19

Problemet med tilfældighed er jo præcis, at det er tilfældigt. Rul 10 gange, og så får du måske 35 ettere, men kun 5 seksere. Slår man 10000 gange, skulle det blive noget mere lige da tilfældigheden over tid vil udligne sig selv. Og hvis man så smider menneskets tilbøjelighed til at skabe mønstre, så er det klart, at der er nogen, der danne disse mønstre. Og når det jo så er en maskine som udregner dem (hvor der faktisk er et mønster) kan det være svært at skelne mellem hvad, der er mønster, og hvad, der er vores fantasi.


FirE-LinK
FirE-LinK

1014
Offline
Level: 4 (Stalkid)

2
1ups givet

#41 - Skrevet 24-12-2021 11:18 - Redigeret 24-12-2021 14:59

Crazy-P skrev:
Mine forslag til ændringer:
1) Man kan højst tage en pakke hvert 5. minut.
2) Man får en gratis 6'er efter 20 fejlslag i træk.
3) En animeret terning ville være sejt
4) Pakkerne forsvinder ikke ved hver runde, men de mister deres præmie og får i stede 1 mønt som en trøstepræmie, når spillet slutter
5) Man kan ikke tage samme pakke igen og igen. Altså man kan ikke vælge den pakke man sidst valgte, før den blev stjålet. Det vil tvinge en til at tage pakke nummer 2 i stedet for at hele tiden gå efter pakke nummer 1. (firelink, zcream og and!!! Smiley)



Er fine punkter. Mine idéer til nogle ændringer:


  1. Man kan højst tage en pakke hvert 5. minut.
    Kan godt lide denne ide. Øger spændingen samt tilfældigheden og sænker grådigheden. Er trodsalt et spil for hyggens skyld.

  2. Man får en gratis 6'er efter 20 fejlslag i træk.
    En ændring hertil. Man kan højst få fem 6'ere på 20 slag og mindst en 6'er.

  3. En animeret terning ville være sejt.
    Enig! Spillet kan laves med noget javascript og api calls, så spillet virker mere flydende i stedet for hele siden loades.

  4. Pakkerne forsvinder ikke ved hver runde, men de mister deres præmie og får i stede 1 mønt som en trøstepræmie, når spillet slutter
    Enig her også. Øger kun spændingen. 5 coins ville måske være bedre? Smiley

  5. Man kan ikke tage samme pakke igen og igen. Altså man kan ikke vælge den pakke man sidst valgte, før den blev stjålet. Det vil tvinge en til at tage pakke nummer 2 i stedet for at hele tiden gå efter pakke nummer 1. (firelink, zcream og and!!! Smiley)
    Ikke enig her. Synes det er lige meget

    Nye punkter:
  6. Man kan højst have 2-4 pakker ad gangen. Alt efter om der kun er 7 pakker tilbage eller 24 pakker. Det er lidt sørgeligt, at nogle spillere tager alle pakker og kun tænker på en selv. Specielt her i sidste runde. (Det er en strategi ja, men alle har hver sin smag Smiley )

  7. Ændre optjening af slag. Man kan tjene et slag per time, men sæt en grænse på det til 5 højst på en dag. Så det bliver 5 per dag ved login + 5 ved at være online. Dette er for at "tvinge" brugere til at være mere aktive på forummet, nyheder osv.

  8. Man kan fortsat bruge 5 mønter til at købe 5 slag.



Jeg kan godt sende en prototype code, hvis Nemy har for travlt til at opdatere spillet.