Skrevet 05-06-2011 10:00 - Redigeret 11-05-2012 18:08
#1 - Skrevet 05-06-2011 11:37 - Redigeret 05-06-2011 11:39
God artikel, Alexander.#2 - Skrevet 05-06-2011 15:55
Hvad der gør et spil godt?#3 - Skrevet 06-06-2011 00:15 - Redigeret 06-06-2011 00:15
Meget interessant artikel, og forfatteren har en pointe.#4 - Skrevet 06-06-2011 09:25
Helt grundlæggende er et spil der ikke er kedeligt et godt spil. Kan jo lyde banalt, men det er vel hvad det munder ud i.#5 - Skrevet 06-06-2011 09:41
Super spændende svar indtil videre synes jeg#6 - Skrevet 07-06-2011 17:41
Svedigt, tror jeg har fundet ny inspiration til mine anmeldelser!#7 - Skrevet 18-06-2011 22:39
"Hvad gør spil gode, især i forhold til andre medier? Forfatteren i artiklen lister nogle gode grunde op. Har I andre, der ikke er nævnt?"#8 - Skrevet 18-06-2011 22:44
Kom lige i tanken om noget andet der kan indflyde om et spil er godt.#9 - Skrevet 25-03-2012 17:54
Jeg genopliver lige dette emne igen, da "Hvad gør spil gode" stadig er en passende titel til det, jeg vil diskutere.#10 - Skrevet 25-03-2012 18:05 - Redigeret 25-03-2012 18:09
Jeg tror han overvurderer hvor meget RPG-elementerne betyder i moderne Castlevania-spil, men det har altid været lidt af en 'meh' tilføjelse. I SoTNs tilfælde kan det virkelig ødelagde udfordringen på nogle punkter, men ja.#11 - Skrevet 25-03-2012 19:35
Eagle skrev:
Apropos AVGNs mening om Super Castlevania 4, så er der en alternativ mening angående spillet af Egoraptor her.
Fixed...
Okay, det var faktisk ret interessant; men her er problematikken noget andet - at pisken er for god til at det giver mening at remake et spil med alle items. Ligesom i MGS: Twin Snakes, hvor man kan skyde i first-person og det gør en del bosser for nemme i forhold til originalen.
Super Castlevania burde så sikkert have været en decideret 4'er, som han siger, og ikke et remake; det skal jeg ikke kunne sige.
Jeg var mere interesseret i at snakke om level-up systemer kontra "teknik". I et fighting-spil handler det jo også om ens brug af moves på det givne tidspunkt og ikke hvor højt level, man har trænet sig op til i spillet. De eneste "erfaringspoint" er dem, du som menneske får, dvs. din hjerne og fingre kan huske og er trænede, og at man ikke er stærk fordi man "bare" har grindet.
Jeg kan se fordele og ulemper ved begge dele, så jeg er interesseret i at høre hvad andre synes.
#12 - Skrevet 25-03-2012 19:51 - Redigeret 25-03-2012 19:53
Hvis du prøver at gå virkelig underlevelled så kan du også få en højere udfordring.#13 - Skrevet 25-03-2012 19:56
stelzig skrev:
Edit: Det originale rayman tager det der med at udvide systemet efterhånden lidt for langt dog. Jeg synes ikke rigtig der var en grund til at man ikke kunne alle tingene fra starten af i det spil. Bed jeg allerede mærke i da jeg spillede det som barn, men jeg opdagede først var irriterende det virkelig er da jeg fik det genspillet på min DS
Kan du prøve at uddybe? Du snakker om det første Rayman (som er i 2D) og sammenligner det med Rayman DS?
#14 - Skrevet 25-03-2012 19:59 - Redigeret 25-03-2012 20:00
Æh, jeg sammenlignede det egentlig ikke med noget. Det originale rayman er bare blevet genudgivet som DSiware og derfor fik jeg prøvet det igen#15 - Skrevet 25-03-2012 20:07
Det, der gør spil gode, er mellemsekvenser og puzzles. Spørg selv Metacritic. Han ved bedst.