Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Unavngivet

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 18-02-2012 12:59 - Redigeret 12-05-2012 01:03

Det er sjovt at bedømme forskellige ting: Spil, musik, film, tv-serier, bøger, sodavand, mad, rejsedestinationer og lignende. Så derfor skal vi da have et samlet emne, hvor vi kan gøre det.

Der er som sådan ingen regler. Kom med din topliste og spørg hvad andres er - uanset emne. Sørg dog lige for at giv andre tid til at besvare tidligere emner, så vi ikke kører forskellige lister oveni hinanden.

Listerne kan eventuelt inddeles i tiers:
- Top
- High
- Middle
- Low

Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#121 - Skrevet 24-02-2012 10:28

Mere solid end den første DualShock controller? Det tror jeg godt nok ikke på. Du vil ikke vide hvor mange tæsk min første controller har fået, og den har altid fungeret perfekt Smiley Desuden vejer den ingenting, hvilket jeg synes er vildt belastende (det lyder næsten som et paradoks Smiley).

Men nuvel, jeg har heller ikke spillet særlig meget med DualShock 3 controlleren.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#122 - Skrevet 24-02-2012 10:40 - Redigeret 24-02-2012 10:48

Det kan jeg godt følge for så kommer langefingeren jo også tættere på den position som jeg mener er optimal ved at sidde lavere og glide ind mod det rigtige grip når man trykker Smiley

På den anden side så prøvede jeg lige at sammenligne med classic controlleren (og bruge 2 fingre) og synes stadigvæk ikke at der er den store forskel. Men med langefingeren er tilføjelsen helt sikkert mindre irriterende/underlig.

Edit: Gik lige op for mig at det måske har noget med vægten at gøre. DS3 er faktisk forholdsvis tung og du skal "løfte" mere hvis du ikke har langefingeren under den eller trigger2 stikker ud på den måde som den gør.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#123 - Skrevet 24-02-2012 10:40

Jeg har 4 defekte ps2 controllere ud af 8.
1 deffekt ps1 controller (dualscock) ud af 2.
0 deffekte ps3 controllere ud af 3.

Med defekt mener jeg egentlig bare fejl, som en knap der ikke virker eller virkelig defekt. Sådan til at man i de fleste spil ikke kan bruge dem.

Jeg har ikke en egentlig kilde. Men jeg læste engang en artikel, men det er helt tilbage til 2007.
Jeg ville gerne gennemgå nogle tests med dem, men jeg har ikke lige lyst til at skulle miste dem Smiley


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#124 - Skrevet 24-02-2012 10:45 - Redigeret 24-02-2012 11:12

Jeg har en defekt ps2 controller ud af... 1. Med defekt mener jeg st R1 er løs. Men har de rent faktisk ændret noget som helst ved den?

Ingen andre af mine ps controllers fejler noget Smiley

Dead Cheese skrev:
Altså ps3 controlleren er da langt bedre end dens forgængere.
Knaperne bag på er fantastiske til kørespil da man kan dosere fart.
Desuden er der siaxis (gyro eller hvad i vil kalde det) til motion control.
Den er trådløs og har en baterilevetid der vil noget.
De kan tilmed også bedre tåle at blive tabt. De er blevet meget solide, meget mere end ps1 og ps2 controlleren.

Det eneste meget lille minus er at ved nogle spil er fingeren ikke i fuldkommen optional position når man holder den inde... Er det så slemt..?

Virker trigger2 rent faktisk som gamecubens? Tror folk kalder det analog input? (den mangler vel stadig det digitale for enden som GC'en har) Tjaeh, det gør den vel lidt bedre. Omend jeg ikke forstår hvorfor du skulle have lyst til ikke at holde speederen i bund i racing og jeg har aldrig oplevet funktionen brugt.

Faktisk hader jeg netop hvordan styringen i racing fungerer på ps3. Jeg foretrak klart at bruge X som speeder og at bruge d-paddet til at styre (ligesom med speederen, har du sjældent brug for ikke at holde i bund - og når du har så er tapping lige så godt som svage/forsigtige inputs). Ingen af delene en muliged længere.

Ikke noget jeg kan klantrer selve controlleren for dog, det er jo bare udviklerne som alle mener at d-paddet er ubrugeligt til styring i alle spil (selv racing hvor du ellers kun skal bruge højre/venstre inputs) nu og derfor enten bruger tasterne til noget andet eller ikke giver dem nogen funktion overhovedet... Og dem der laver racing åbenbart heller ikke synes at X er god til speeder længere. Jeg brugte stort set altid d-pad til styring på ps1 og ps2 (gjorde det dengang kun tydligere for mig at R&C var bedre end jak&daxter fordi R&C tillod d-pad). Har efterhånden vænnet mig til at bruge dualshockens analog stick, men æh...

Jeg bruger (næsten) aldrig trådløs.

Hvad er det dog for noget med folk der taber deres ting hele tiden. Måske i skulle prøve at holde DS3 med kun en finger foran Smiley

Jeg har intet problem med fingerens position når jeg holder den inde uanset om jeg bruger pegefinger eller langefinger. Det er ganske enkelt at man skal have pegefingeren så langt ned til at begynde med som er upraktisk (du kan kun trykke ordentlig på i bunden af den og du skal trykke langt ind derefter også). Skiftet er mindre flydende og ganske enkelt langsommere. Men det er som sagt ikke specielt slemt og noget man sagtens kan vænne sig til (måske grunden til at jeg ikke synes at fingeren sidder dårligt når jeg holder knappen inde)


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#125 - Skrevet 24-02-2012 11:16

"Hvad er det dog for noget med folk der taber deres ting hele tiden. Måske i skulle prøve at holde DS3 med kun en finger foran Smiley"

Advarsel! Ligegyldig lang tekst!
Mine ps2 controllere var lidt mærkelige... De første 2 var bare noget skidt, jeg aner ikke hvordan men det gik rigtigt hurtigt i stykker, jeg kan ikke huske hvordan eller hvorfor, de næste to havde løse knapper og skulle side meget lige i ps2 slottet. Et lille ryk og forbindelsen gik. Så har jeg fået 4 andre (og nogle tredjeparts) hvor de felste virekr uden problemmer.

Min ps1 controllere holdt faktisk meget godt. Det eneste det hurtigt gik galt var de løse knapper. Den der gik i stykker havde en defekt ledning.

Mine ps3 controlelre har ingen ledning så det kan ikke gå galt. De har ingen løse knapper, eller noget som helt defekt.
Det er så mine eneste controllere som nogen sinde er belvet kastet med, men de har holdt til det.

"Omend jeg ikke forstår hvorfor du skulle have lyst til ikke at holde speederen i bund i racing og jeg har aldrig oplevet funktionen brugt"
Øhhh... Det gør jeg faktisk ikke brug af, men kunne forstille mig at det kan være dejligt i gta 4, hvor man skal holde fartgrænsen. Men i andre spil som warhawk hvor man kan dosere skydehastigheden alt efter hvor hårdt man trykker kan være meget smart.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#126 - Skrevet 24-02-2012 11:19

Bedste wall of text:

Top:
- stelzig
- Dead Cheese

Middle:
- Rest


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#127 - Skrevet 24-02-2012 11:26 - Redigeret 24-02-2012 11:27

Ingen kan slå mine edits! Dog synes jeg at Kragh fortjener god tier. Måske folk synes de er mere letlæselige end min grimme grammatik, men er du seriøs han kan skrive lange indlæg. Især nogle af de ting på n-gamez som jeg simpelthen ikke fattede at SÅ mange rent faktisk læste igennem Smiley

Dead_cheese: Jeg kommenterede mest på det med at tabe controllers fordi jeg kan huske en anden der svarede at den originale DS ikke var den mest holdbare fordi den gik i stykker når han tabte den mens hans DSlite (som ikke er særlig holdbar i brug på grund af knapperne) havde overlevet det flere gange Smiley

KØB ALDRIG 3RD PARTY CONTROLLERS! Memory cards kan være fine nok, men controllers er altid elendige. Altid. De er altid elendige.

GTA sucks (siden skiftet til 3D), men interessant hvis det bliver udnyttet der. Omend jeg vil forestille mig at det stadigvæk ikke vil være problematisk at undgå for høj fart med X.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#128 - Skrevet 24-02-2012 11:36

Det var nu kun i forhold til diskussionen om controllere. Kan godt komme med en seriøs liste.

Wall of text-masters på N-club

Top:
- Kragh
- Alexander Brock Petersen

High:
- Hassus
- OniNick
- Stelzig
- Dead Cheese

Middle:
- Togbis
- Thomas Dyregaard

Low:
- Rest


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#129 - Skrevet 24-02-2012 12:05

Jeg har sjældent gode arfaringer med third party controllers. Hvis man endelig vil spare lidt, så er mad cats rimeligt, og for det meste i den gode ende.
Elleres så har jeg gode erfaringer med gamestop controllere. Men de bliver også hurtigere slidt op end de skulle.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#130 - Skrevet 24-02-2012 12:15 - Redigeret 24-02-2012 12:16

stelzig skrev: De er altid elendige



Alexander: Fin liste, men jeg synes stadigvæk at Kragh fortjener sin egen tier Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#131 - Skrevet 24-02-2012 12:18

Tredjeparts controllere:

Top
Error 404 - no controlleres found

High
Omformere til andre consollers controllere
Logitech (pc)

Midle
Mad catz

Low
Gamestop

Shit, oh god has it ever worked????
resten


Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#132 - Skrevet 24-02-2012 14:24 - Redigeret 24-02-2012 14:26

stelzig skrev:
KØB ALDRIG 3RD PARTY CONTROLLERS! Memory cards kan være fine nok, men controllers er altid elendige. Altid. De er altid elendige.

For efterhånden længe siden købte jeg en tredjeparts GameCube controller der blandt andet havde indbygget turboknap. Den er lidt større at holde ved, men den er hammer god.

Desuden, Dead Cheese, så skal man da ikke holde fartgrænsen i GTA IV. Rart er det dog bestemt, da det ikke bare handler om at køre vildt og tovligt hele tiden.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#133 - Skrevet 24-02-2012 14:55

stelzig skrev:

stelzig skrev: De er altid elendige



Alexander: Fin liste, men jeg synes stadigvæk at Kragh fortjener sin egen tier Smiley



Helt enig.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#134 - Skrevet 24-02-2012 15:37 - Redigeret 24-02-2012 18:41

Top 3 bedste Twitter-opdateringer af komiker, Norm Macdonald, omhandlende hunde.



3

roses are grey. tulips are grey. violets are grey. cause I am a dog.



2

Oh no another wolfman came up to me and now hes trying to eat me. Seriously. Go away Wolfman. Ouch. Stop biting me! APRIL FOOLS!



1

You never hear of a dog starting a war. Maybe we should let them be in charge. Wait. NO.SORRY. IM GETTING TIRED. THATS RETARDED. HOLY LORD




Lukas Skywalker
Lukas Skywalker

2193
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#135 - Skrevet 24-02-2012 19:48

Haha, den sidste minder mig om George Carlins "Chickens are decent people" Smiley