SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Wii eller Xbox 360?

Mecha_tails
Mecha_tails

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 10-07-2007 12:59

Ja er i et rimelig stort dilemma? Ved simpelthent ikk om jeg skal købe en Xbox 360 eller Wii?
Først var det helt klart wii, men er begyndt at tvivle, online delen suck, og grafikken er jo ikk i topklasse. Mens Xbox har et virkelig fedt Online system, og formidable grafik, plus en 20gb Harddisk, men hvis jeg køber xbox'en går jeg glip af alle de fede titler som Zelda, Mario, Super Smash Bros. osv :/

Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 10-07-2007 13:14

Det er svært at rådgive om. Kun du ved hvilke spil du foretrækker. Umiddelbart vil jeg opfordre dig til at købe begge konsoller hvis du er meget i tvivl. Alternativt så skriv op hvilke spil du helst vil have der udkommer til hver af de to konsoller. Sammenlign så listerne og vælg den der har de fedeste spil efter din smag.


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 10-07-2007 13:41

Jeg har begge, og de er gode på hver sin måde. Pt. er der ganske få, store titler til Wii, men i slutningen af året begynder det for alvor. 360'eren har mange store titler, dog mest shooters. Som Zøvnig siger: Prøv at skriv dine must-have titler op på en liste og sammenlign de to maskiners spiludbud Smiley


Carbon60
Carbon60

0
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 10-07-2007 14:17 - Redigeret 10-07-2007 14:18

I min verden er begge maskiner et must for en gamer, så jeg tror du ender ud med, at vælge hvilken maskine du skal købe først.

Jeg vil ikke kunne undvære kampen mellem vennerne i hvem der har størst gamerscore på x360 og de hyggelige online stunder (det er også positivt, at der er mulighed for voice chat).

Omvendt ved jeg, at jeg heller ikke vil fungerer uden f.eks. Paper Mario, Zelda serien og alle de fede spil hvor venner og familie kan dyste, når de er på besøg.

Som de andre skriver, så tag lige et kig på hvilke spil du vil spille. Men imo er det på dette punkt x360 der står stærkest pt. Blue Dragon, Bioschock, Alan Wake, Assasins Creed, GTA4 og med de mange skuffede udviklere der er på vej væk fra PS3, vil der nok være flere af disse der udvikler nye store spil til X360.

Men Wii er en yngre maskine, så der vil uden tvivl også være rigtig mange super fede spil allerede fra 2008 (der er nogle enkelte i år, men der kommer mange, mange flere til næste år er mit bud).

Så - begge maskiner for den fulde gamer oplevelse, i hvert fald på sigt.


Mecha_tails
Mecha_tails

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 10-07-2007 15:32

Ja men nu er det sådan jeg ikk har numsen fuld af penge Smiley og bruger oss mange mange penge på andet en Videospil xD "tøj, manga, møbler osv." men tror sku jeg starter med at købe en 360'er Smiley Wii skal nok blive sat ned alligevel Smiley og der er heller ikk ret mange stortitler til Wii endnu ;D men tak for rådene Smiley


kaldra
kaldra

13
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 10-07-2007 18:00

jeg ved ikke om jeg skal ha xbowx360 eller ps3 som anden konsol xD


Rabonzo
Rabonzo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 10-07-2007 18:50

Jeg vil naturligvis anbefale Wii maskinen.
Grunden er ganske simpel, gameplay gameplay og gameplay.

Der er simpelthen så meget mere gameplay i Wii spil end der er i Xbox 360 spil.

Du er interaktiv inde i spillene istedet for at sidde med et joypad i hånden.

Men, hvis du er mest til grafik og godt kan lide at bruge joypad, så er Xbox 360 et helt sikkert valg.

Hvad angår online delen er der dog et par kommentarer fra mig.

1. Wii online funktionen er først lige begyndt at fungere og vil blive en del bedre når de får mere erfaring, der har xbox 360 altså en fordel med henblik på deres 2 år samt deres gamle xbox maskine der også kunne kører live.

2. Xbox360 online koster penge, ganske vidst ikke særlig meget, men dog lidt. Du kan selvfølgelig spille på deres gratis udgave, men du får så meget mere ud af at spille på Gold, bla. mulighed for at se rankings og chatte med andre løbende.


Men ja, som det blev sagt før, stil listen op med spil til hver konsol og se hvad for en der tiltaler dig mest. Jeg anbefaler en Wii hvis du tit spiller med kammerater, og en xbox hvis du selv sidder og spiller for det meste.


Carbon60
Carbon60

0
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 10-07-2007 20:41

kaldra skrev:
jeg ved ikke om jeg skal ha xbowx360 eller ps3 som anden konsol xD



Tja, pt. er der intet i PS3. Og det super dårlige salg og brugerflugten har også resulteret i endnu dårligere support fra udviklernes side. Konami har nu officielt udtalt, at MGS4 nok bliver multikonsol. Mange andre PS3 spil er udsat - og flere der tidligere har været udsat er nu skrottet helt.

Spillene er generelt dyre til PS3, selvom det samme spil enten er lige så godt eller bedre på X360 - og på denne konsol koster det tit mærkbart mindre. Online delen af PS3 fungerer kun lige netop og er stadig under opbygning - på X360 fungerer det 110% - selvom det koster lidt. Men man betaler blot for et system der kører, hvilket er noget mere optimalt, frem for et system der virker som en tidlig beta.

Men største problem for PS3 er spiludvalget. Der er reelt intet. Jeg har en PS3, og har råd til spil - men kan ikke finde noget jeg vil have. Til x360 kommer der en røvfuld must-haves i løbet af 2007 og starten af 2008. De spil der udgives som multikonsol kommer tit først til X360, eller har indhold der ikke kommer til PS3 (GTA4 f.eks.).

Jeg er normalt ikke modstander af Sony, og vil stadig holde på, at f.eks. PS2 er en af de bedste konsoller ever. Alligevel har jeg aldrig været så skuffet som jeg er over PS3. Maskinen er cool nok på papiret, men kan ikke bruges til noget - og det er tvivlsomt, om dette ændrer sig foreløbig.



Bjarke
Bjarke

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 10-07-2007 21:00

Jeg har haft en xbox360, og jeg foretrækker nu klart min Wii... Men kommer jo rigtig meget an på , hvilke spil man foretrækker jo...


Dummiz
Dummiz

117
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#9 - Skrevet 10-07-2007 21:26

jeg vil til hver en tid fortrække 360éren jeg syntes ikke wii kan nå den til sokkeholderen. Smiley

men det jo bare min mening Smiley


Rabonzo
Rabonzo

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 10-07-2007 22:08

Det er jo også i orden at have den holdning, men personligt har jeg det lige omvendt Smiley

Vi har en 360 stander på arbejdet, og jeg syntes da grafikken er fed og det er fængende, men slæbte jeg sådan en fætter hjem i stuen ville Wii vinde efter kort tid. Gamplay, gameplay og gameplay =P

Men det er jo også bare min holdning Smiley


Hyuuga
Hyuuga

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 10-07-2007 22:26

Så fordi at PS3 og Xbox 360 kan lave god grafik så kan de ikke lave gameplay ? lol .. jeg har kun ind til videre spillet spil med fedt gameplay ..


Michael
Michael

5451
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#12 - Skrevet 10-07-2007 22:58

Rabonzo skrev:
Jeg vil naturligvis anbefale Wii maskinen.
Grunden er ganske simpel, gameplay gameplay og gameplay.

Der er simpelthen så meget mere gameplay i Wii spil end der er i Xbox 360 spil.



Ja, det er fedt nok der hvor du begynder at crashe i Call of Duty 3 [Wii]. Det er bare tæskefed gameplay, at den ikke kan afvikle nogle spil, der kræver det mindste, overhovedet.

Love it. Køb dig en Wii.


Mikkel Larsen
Mikkel Larsen

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#13 - Skrevet 10-07-2007 23:05 - Redigeret 10-07-2007 23:06

Rabonzo skrev:
1. Wii online funktionen er først lige begyndt at fungere og vil blive en del bedre når de får mere erfaring, der har xbox 360 altså en fordel med henblik på deres 2 år samt deres gamle xbox maskine der også kunne kører live.



Nu har Nintendo jo altid været elendige til onlinespil. Og det med at Xbox 360 har et forspring, det ændrer jo ikke noget. Da 360'eren blev udgivet var der allerede onlinespil til den. Til Wii skulle man vente ca. 5 måneder på et onlinespil, og det er for lang tid, synes jeg.

mecha_tails: Kig på hvilke spil du vil have. Efter min mening har Xbox'en dog en langt bedre onlinedel, og bedre grafik.


Benno
Benno

444
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 11-07-2007 03:21

som der bliver nævnt tidligere, man kan sagtens finde spil med pisse fed grafik og godt gameplay på xbox360. desværre kan man ikke finde fedt gameplay og fed grafik på wiien... Smiley


MegaGame
MegaGame

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 11-07-2007 09:36

nej men man kan finde kanont gameplay på wii, og finde spil der er noget værd for alle og finde spil alle kan spille.