Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Ages eller Season?

Markuz7
Markuz7

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 28-02-2010 16:04

Hej, jeg har lige erhvervet mig Zelda: Oracle of Season og Oracle of Ages.

Men vil gerne høre jer, havd I anbefaler at jeg starter med, for at få den bedste oplevelse.

Season er mere puzzle-præget, og ages er mere actionspræget, ikke?


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#16 - Skrevet 10-12-2010 06:51

Hassus skrev:
Jeg ved at det er mere eller mindre irelevant nu, men kom til at tænke på de to spil forleden og overvejede hvilke to formularer der definerer dem og kom frem til følgende.

Seasons: Width = Epic
Ages: Depth = Epic

Seasons udspiller sig på det største fysiske område, hvor man har fri mulighed for at bevæge sig over lange afstande og opdage nye områder.

Ages udspiller sig på et mindre område, som til gengæld har dobbelværdi taget tidsrejsernes parallelunivers i betragtning.

Hmm, synes personligt at ændringen i årstider var meget federe end rejsen i tid. Smiley
Men ja begge gode spil. Kunne godt være man skulle spille dem igen snart det er ret begrænset hvad jeg kan huske fra dem Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#17 - Skrevet 10-12-2010 07:24

Stelzig skrev:

Hassus skrev:
Jeg ved at det er mere eller mindre irelevant nu, men kom til at tænke på de to spil forleden og overvejede hvilke to formularer der definerer dem og kom frem til følgende.

Seasons: Width = Epic
Ages: Depth = Epic

Seasons udspiller sig på det største fysiske område, hvor man har fri mulighed for at bevæge sig over lange afstande og opdage nye områder.

Ages udspiller sig på et mindre område, som til gengæld har dobbelværdi taget tidsrejsernes parallelunivers i betragtning.

Hmm, synes personligt at ændringen i årstider var meget federe end rejsen i tid. Smiley
Men ja begge gode spil. Kunne godt være man skulle spille dem igen snart det er ret begrænset hvad jeg kan huske fra dem Smiley



Jeg deler din mening om Seasons - kunne rigtig godt lide ændringerne af årstider. Det jeg prøvede at skrive var at det er relativt milde ændringer man får med årstiderne i forhold til med tidsrejsen.

Det der for mig får Ages til at falme en smule i forhold til Seasons, er at Ages hele tiden må stå i Ocarina of Times skygge med tidsrejsekonceptet, men i bund og grund er begge spil rigtig fede synes jeg.

Min eneste ulempe ved at have købt en Gameboy Micro er nok at jeg ikke kan genspille Oracle-spillene på den. Jeg har kun gennemført dem én gang og det kunne være en god grund/undskyldning at jeg kun har fået den ene slutning Smiley


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#18 - Skrevet 10-12-2010 13:08

heh min pointe er bare at jeg ikke synes tidsrejsen giver dobbeltværdi når sæsonskiftet er bedre Smiley


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#19 - Skrevet 10-12-2010 15:46

Sagen er bare at alt fra rum til mennesker til landskabet er væsentligt anderledes i de to tidszoner. Det er derfor at hvis man søger efter kort på nettet, at man vil finde et kort til Seasons og to kort til Ages(past and present). Det er forsøgt som en objektiv anskuelse Smiley Men hvis men generelt synes bedre om at skifte årstiderne, er det jo ikke sikkert at man selv føler det har dobbelt værdi Smiley


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#20 - Skrevet 13-12-2010 15:36

Hassus, din lidenskab for spillene stråler, og jeg er meget enig i det der bliver talt om.

Jeg startede selv med Seasons, men det var fordi jeg så min fætters Ages, og jeg bare ville have den anden udgave af hvad han havde - I kender det, jeg gjorde nogenlunde det samme med mit valg af Pokémon-versioner.

Oracle-sagaerne er nok mine yndlings 2D-Zeldaer, hvis man også tæller Link's Awakening med, som jeg altid gør, da jeg ser alle 3 spil som en samlet historie. De har en særlig plads i mit hjerte, dels pga. nostalgi, men primært fordi de byder på så mange nye positive idéer til Zelda-formularen. Hvis man genskabte bare ét af dem til 3D er jeg sikker på, at de ville overgå OoT og TP, fordi der lagt så meget kærlighed og nytænkning i de oprindelige GB-cartridges.

Jeg kan godt forstå, at man kan blive i tvivl om, hvor man skal starte, men jeg ville personligt ikke nænne at komme med en endegyldig rigtig rækkefølge at spille dem i. De to Oracle-spil er diamentrale modsætninger, der begge har ting der opvejer for den anden:
- Ages har to parallelverdener, ja, og Seasons har en marginalt større verden, der kun kan ændres på med årstider - selvom det i sig selv også er én af de mest opfindsomme gimmicks - til gengæld vejer Seasons også op for dette ved at komme en lidt mindre underverden befolket af nogle helt anderledes væsner.
- Seasons er på en måde et meget ensomt spil, selv i forhold til LA. Jeg elsker starten, hvor man møder sigøjner-gruppen med Din som en anden Gerudo Esmeralda.
Man møder senere en masse mindeværdige figurer, næsten lige så mange personer fra og referencer til OoT/MM som i Ages, men også en del nye ansigter som manden der kalder på sin kat. Det er små, hyggelige ting, jeg synes enten mangler eller bliver for påtaget i nyere Zelda-spil.
Men ellers er det, som Hassus siger, en meget stor verden, som man, oftere end i Ages, føler man selv må udforske.
- Ages har, som I har sagt, en dybere historie med en masse vigtige og nye personer plus endnu flere cameo appearences fra OoT/MM. Personligt synes jeg Ages er det mest mindeværdige af de to spil, men det Seasons til gengæld har, er en anelse mere originalitet.

Hassus skrev:

Det der for mig får Ages til at falme en smule i forhold til Seasons, er at Ages hele tiden må stå i Ocarina of Times skygge med tidsrejsekonceptet, men i bund og grund er begge spil rigtig fede synes jeg.


Jeg synes mere, Ages står i skyggen af spil som Chrono Trigger, men kan godt se hvad du mener.

Min eneste ulempe ved at have købt en Gameboy Micro er nok at jeg ikke kan genspille Oracle-spillene på den. Jeg har kun gennemført dem én gang og det kunne være en god grund/undskyldning at jeg kun har fået den ene slutning Smiley


Gameboy Micro vil jeg mene er den mest ubrugelige konsol fra 00'erne. Den er så inferior.

Det blev en lang besked på trods af, at jeg endnu ikke har stillet det spørgsmål, jeg egentlig først ville have svar på:
Hvornår skal man bruge link-kabel i spillene og hvornår skal man kun bruge koder fra det andet spil?


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#21 - Skrevet 13-12-2010 17:12 - Redigeret 13-12-2010 17:30

@Tomas Korsgaard
Tak, det er også et koncept jeg er helt tosset med og spillene er ligeledes rigtig gode, så det bliver ikke meget bedre Smiley

Spillene er fyldt med gode ting, som du siger, som platformspilsbaner, forskelligartede frø med vidt forskellige egenskaber som kan lægges og skydes, særlige ringe med forskellige egenskaber og noget af det jeg personligt holder allermest af ved spillene; svære bosser. Bosserne har den fede balance, der gør at det ikke bare handler om at forbinde våben B med akilleshæl C ca. 3 gange - nej, når du har fundet bossens svaghed(ofte er det nødvendigt at opdage flere svagheder) betyder det tit kun at du nu har en chance i duellen og altså ikke at du så godt som har besejret den allerede. Det er måske noget andre Zelda-spil kan lære af, selvom jeg vil sige at Spirit Tracks for det meste gjorde et ekstremt godt job på den front, hvorfor jeg også ser frem til Skyward Sword(flere af folkene bag Spirit Tracks arbejder på Skyward Sword). Det tror jeg kun kan blive godt.

Nu til dit spørgsmål, som jeg var lige ved at overse Smiley
Af hvad jeg ved er det eneste linkkablet kan bruges til at overføre ringe fra spil til spil, så længe spillene er forbundne med det password du får når du har klaret det ene af dem. Så i bund og grund er det ikke meget det kan bruges til. Passwords i Oracle-spillene bruges til alt fra at forbinde spillene så man får den store slutning, til at lade en overføre opgraderede våben og lignende.

Edit: Min eneste store nedtur ved Gameboy Micro er at de faceplates på den som kan udskiftes er rigtig svære at finde. Ellers er jeg vist blevet forelsket i min, som er blot en uge gammel.