Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Amiibo!

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2026 - Skrevet 15-11-2011 01:04 - Redigeret 15-11-2011 01:06

Jeg havde forudbestilt, men afbestilte. Jeg smutter ned i Fona i min hultime på fredag (med mit gavekort på 400 kr.) og ser om de har det (uden guld wiimote). Så skal jeg kun af med 100 kr. i kontanter ca. Smiley

Køber det mest af interesse for, at kunne deltage i debatten her på siden.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#2027 - Skrevet 15-11-2011 01:04

Har som sagt lige afbestilt mit.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2028 - Skrevet 15-11-2011 01:10

Tror måske, min preorder er betalt. Oh well, hurtigt igennem og så ned i GameStop med det. Jeg har ærlig talt min tvivl om jeg kan komme igennem det. Det lyder til at være fyldt med punkter, som kan få en til at lægge det fra sig:

- laaaaaang opstart
- cheap enemies
- scriptet fra top til tå
- backtracking 2tm
- lol story
- puzzles 2tm

Den sidste bossfight og afslutningen er i øvrigt lige røget op på YouTube, hvis nogen skulle være interesseret. Har ikke selv tjekket det ud.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2029 - Skrevet 15-11-2011 01:13

Alexander Brock Petersen skrev:
Den sidste bossfight og afslutningen er i øvrigt lige røget op på YouTube, hvis nogen skulle være interesseret. Har ikke selv tjekket det ud.



Er du tosset! Hvorfor skulle man så overhovedet gide spille spillet, hvis man får spoilet det narrative pay-off?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2030 - Skrevet 15-11-2011 01:15 - Redigeret 15-11-2011 01:17

Det er jo lige det. At spille spillet er jo ikke sjovt! (passer godt med pointen om at den lette sværhedsgrad i moderne Nintendo-spil skyldes at gameplayet ikke er sjovt i sig selv).

OH NO. Jeg kan aldrig spille Zelda I, II eller Link to the Past mere, fordi jeg kender slutningen. Smiley

Moderne gaming er LOL. Og spilindustrien spørger hvorfor alle bytter sine nye spil ind og derved skaber et kæmpe brugt marked? Måske fordi spillene inden value har, når de først er kørt hurtigt igennem én gang, som var de en film.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#2031 - Skrevet 15-11-2011 01:17

Ok, nu har Nintendo pillet den ned Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2032 - Skrevet 15-11-2011 01:18

Jonas skrev:
Ok, nu har Nintendo pillet den ned Smiley


Aonuma kigger fornærmet. "I ØDELÆGGER MIN KUNST! MIN! MIIIIIIIN! Smiley"


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2033 - Skrevet 15-11-2011 01:19 - Redigeret 15-11-2011 01:21

Det er ret tumpet ja, at spils kvalitet afhænger af, om man ved hvad historien ender med eller ej. Et spil burde jo bare gå ud på at have noget sjovt gameplay - som du selv skriver kan man være lige glad med slutningen i de gamle Zelda-spil, for den er ikke væsentlig. Det er gameplayet, og dets elementer.

@Jonas: LOL ja, nu fjerner de endda slutningen fra YT, netop fordi de VED at folk ikke vil spille spillet, medmindre de får historien med. Haha.

Eller, det har jeg ikke belæg for at sige, men hvorfor skulle de ellers være interesserede i at fjerne det?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2034 - Skrevet 15-11-2011 01:25 - Redigeret 15-11-2011 01:28

Et godt spørgsmål at stille sig selv, når man spiller, er altid: "Er det jeg laver sjovt, hvis jeg gjorde det igen og igen og igen?"

90 % af det, du laver i moderne videospil er ikke sjovt, hvis du spørger mig. Gameplayet er ikke stimulerende på nogen måde. Det er scriptet sekvenser, puzzles og LOL story. I stort set alle moderne spil - både Nintendos og andres. Og det er ikke sjovt at gentage. Det eneste der er tilbage er derfor "historien" og "oplevelsen" og derfor er spil blevet til film. Man bliver stimuleret af den cinematiske oplevelse og det narrative pay-off - og når man så er færdig, "var det den oplevelse". Ned og sælg spillet tilbage til forhandleren. Køb et nyt, få et nyt hurtigt fiks og gentag proceduren indtil man bliver voksen eller får et ordentligt job og opgiver at spille videospil, fordi det går op for en, hvor LOL det hele egentligt er.

Puzzles i Zelda er ikke sjove for majoriteten af mennesker. Det er ikke sjovt at snakke med en lam NPC, der fortæller en lam joke. Eller at følge et stort scriptet puzzle. Måske første gang, fordi det er nyt og man er nysgerrig efter, hvad der sker. Men anden gang er det røvsygt.

Det er derimod sjovt at løbe rundt og skyde hinanden - især online, fordi det er uforudsigeligt og der konstant sker noget nyt - det bygger på menneskelig adfærd. Derfor sælger FPS i så høj grad som de gør i dag.

Det samme med Wii Sports. Det er sjovt at simulere tennis med hele familien i stuen. Eller Guitar Hero - de færreste kan spille rigtig instrumenter, så det er sjovt at simulere at man er rigtig rock band - og så er det endda high-score baseret! Og det er sjovt at udforske - derfor er Zelda sjovt. Og det er sjovt at hoppe rundt på platforme - især med venner - derfor er NSMBW sjovt. Videospil er en simpel ting.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2035 - Skrevet 15-11-2011 01:26 - Redigeret 15-11-2011 01:29

Jamen, det er jo lige mine ord. Smiley

Bedste eksempel på et sådan moderne spil jeg nogensinde har prøvet: Enslaved Odyssey to the West. Hold kæææææææft det er kedeligt. Men det har skam fået rigtig gode anmeldelser af industrien...

btw, hvilke forums er det du lurker? Kunne forestille mig, at jeg ville synes det var sjovt at læse dem også.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2036 - Skrevet 15-11-2011 01:31

Jeg kender det ikke. Jeg stoppede med at spille "moderne spil" med Uncharted 2. Fantastisk flot. Spændende historie. Mange timer. God lyd. 'Varieret' gameplay. Men var det sjovt? Nej.

Det eneste moderne "hardcore" spil jeg stadig gider at spille er Gears of War. Men der sidder man også bare bag en væg og skyder hele tiden. Det ER sjovt. Det er jo faktisk bare det samme, du gør hele vejen igennem spillet. Dækning. Skyd. Dækning. Skyd. Det har jeg gjort i tre spil i træk nu - det er sgu bevis for, at det faktisk er sjovt.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2037 - Skrevet 15-11-2011 01:32 - Redigeret 15-11-2011 01:32

Oni Nick skrev:
btw, hvilke forums er det du lurker? Kunne forestille mig, at jeg ville synes det var sjovt at læse dem også.


Hovedsageligt http://forum.seanmalstrom.net/

Men pas på. Skyward Sword-tråden er MEGET spoilerfyldt.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#2038 - Skrevet 15-11-2011 01:32

Enslaved var endda kedeligt første gang.

Et andet eksempel er Uncharted 3, som jeg bare ikke kan få mig til at gennemføre. 1'eren kan jeg derimod godt se mig selv spille igen, for det handlede stort set bare om at skyde folk. Det var ganske vist krydret med en hel del klatring og nogle puzzles, men jeg synes ikke, det er forkert at betegne det som et skydespil. Jeg er i tvivl om, hvad jeg vil kalde U3.

1'eren var naturligvis også rig på cutscenes, men jeg føler selv, at de supplerede gameplayet godt. 3'eren prøver derimod at blande cutscene og gameplay hele tiden Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2039 - Skrevet 15-11-2011 01:33 - Redigeret 15-11-2011 01:34

Vær glad for, at du aldrig har spillet Enslaved, og hold dig langt væk fra det.

Og med det siger jeg nok godnat for i dag, det er ikke godt at være så længe oppe.

Og tak for linket, skal nok undgå den SS-tråd.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#2040 - Skrevet 15-11-2011 01:33

3'eren er sikkert dårligere end 2'eren, men måske du også bare er blevet ældre Jonas? Mine præferencer for spil har ændret sig meget de sidste to-tre år (det kommer med alderen.. ho ho..)