Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#481 - Skrevet 13-09-2011 21:29

Har Nintendo kommenteret på hvor stort spillet bliver?

Bliver det ligeså stort eller langt som Twillight Princes?


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#482 - Skrevet 13-09-2011 21:35 - Redigeret 13-09-2011 21:38

De siger 50-100 timer, altså det samme, som de sagde om TP. Dog er der et 2nd quest, der åbenbart også tælles med, så i virkeligheden 25-50 timer.


KJ85
KJ85

21459
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#483 - Skrevet 13-09-2011 22:17

Oni Nick skrev:
Hvem kan seriøst argumentere for, at flyve har noget med Zelda at gøre? I er godt klar over, at flyvedelen er det primære element i spillet, det der skal sælge det? Zelda handler om at du udforsker et landskab, finder grotter og hemmeligheder, skatte, genstande og våben, der gør dig i stand til at dræbe monstre. Ikke at samle tears of light, ikke at skulle lege stealth som Solid Snake, ikke at skulle igennem påtvungne sekvenser, som den der Siren World ser ud til at blive, præcist ligesom Twilight-delen i TP.

Det har ikke noget med alle mulige gimmicks at gøre så som at styrtdykke ned i himlen, og skubbe til træstammer, gå på line og alt muligt.



Synes lige jeg vil stille spørgsmålstegn ved nogle af dine argumenter Smiley

Du skriver, at Zelda handler om at udforske.. Som jeg ser det er udforskning "by bird" også en form for udforskning - og ja jeg tror, at der vil være områder du ikke nødvendigvis skal til for at gennemføre spillet, men som skjuler ting der hjælper spilleren på sin færd.

Hvad er forskellen på at skubbe træstammer og brænde buske? Er begge ikke inkluderet med henblik på, at få os til at undersøge landskabet og finde hemmeligheder?

Bare fordi vi ikke har set bomber blive anvendt til at finde hemmelige grotter/huler er det vel ikke ensbetydende med, at de ikke er der. Håber da bestemt ikke de har udeladt en så basal del fra serien.

Så kan det godt være, at der er kommet nye elementer til (og dem må vi jo så forholde os til når spillet er prøvet), men synes da bestemt også, at spillet ser ud til at indeholde de ting du efterlyser Smiley


stelzig
stelzig

4795
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#484 - Skrevet 13-09-2011 22:18 - Redigeret 13-09-2011 22:26

Oni Nick skrev:

Togbis skrev:
Ocarina of Time havde da også masser af referencer til arabisk kultur.
Der er endda en hel dungeon fyldt med stjerner og halvmåner.



Det er ganske korrekt, ja. Det nævnte jeg ikke.

@HGC: Jeg sagde ikke, at fuglene ikke passede ind. Jeg sagde, at det er en dum idé, at tvinge spilleren til at skulle flyve rundt til de forskellige områder i Hyrule. Jeg vil bare kunne gå rundt i Hyrule, ikke flyve ovenover en grå masse af skyer, der gør det nemmere for Aonuma at scripte spillet.

Nu snakker du jo til tider også om hvor vigtigt det er hurtigt at komme igang og sådan og hvordan det blandt andet er grunden til at du ikke gider genspille ww fordi starten er for langsom (og det at sejle også er langsomt velsagtens). Er det så så svært at forstå hvorfor folk netop gerne vil kunne rejse til de egentlige områder hurtigere og nemmere uden at oplevelsen af at rejse rundt og "udforske" denne verden helt forsvinder?
Det passer jo så endnu bedre lige at speede denne proces lidt op hvis der også skal være så meget brok over at hyrule field skulle være for tom.

Omkring replay value så forstår jeg heller ikke hvorfor det er så ekstremt vigtigt. Altså for mig har alle zelda spil og alle gode spil generelt egentlig rimelig replay value, men langt de fleste kræver altså også at der går en ordentlig mængde tid mellem genspilningerne og det gælder for mig for alle spil i serien. Og jeg har sådan set også mere lyst til at spille WW eller TP igen end alttp, men det har ikke noget at gøre med hvad der er mest lineært eller lignende, men nærmere om hvilke spil af dem jeg faktisk synes bedst om da indholdet i spillet i bund og grund altid vil være det samme og dette ændres ikke af at jeg kan vente med at tage vandtemplet og jeg skal stadigvæk igennem det hele alligevel på et tidspunkt (og jeg kender også allerede alt indholdet vhis jeg har udforsket grundigt 1 gang, uanset rækkefølgen, der kommer ikke nyt indhold, det er umuligt), så burde det sgu alligevel ikke gøre det helt store - Og selvom jeg da ikke ville være imod at kunne tage det tempel jeg virkelig lige mest har lyst til skulle de alle da gerne være af nogenlunde kvalitet hvis jeg skal genspille spillet.

Ordentlig replay value kan også virkelig kun findes i multiplayer spil IMO. Et single player spil skal først og fremmest være underholdende og gerne langt det første playthrough og så er det også allerede der pengene værd, at være langtidsholdbart er i langt højere grad multiplayerspillets rolle.

Edit: Og specielt netop på grund af den pointe med at indholdet altså ikke ændrer sig og at du vil kende det hele hvis du synes spillet er godt og har udforsket alt på dit første playthrough, så kan det blive ekstremt drøjt hvis afstandende er for store i forhold til hvor hurtigt du kommer rundt. Det er netop det jeg også nævnte med epona (og sange) som man må gå ud fra er sat ind fordi nintendo godt ved at folk allerede der ikke gider at gå de lange ruter igen, i hvert fald ikke lige med det samme.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#485 - Skrevet 13-09-2011 22:27

Problemet er ikke flyvningen i sig selv, men at det erstatter UDFORSKNINGS-delen. Giv mig en fugl og mulighed for at flyve rundt UDEN at det gør spillet mere scriptet eller fratager mig muligheden for at løbe rundt og udforske, og jeg bliver glad.

Problemet er ikke, der er arabiske elementer, men at det kun er med for varietetens skyld fremfor at blive sat i sammenhæng med den overordnede mytologi. I næste spil bliver det sikkert indiske elementer og derefter thailandske og jeg kunne blive ved.

Problemet er som sådan ikke de mange puzzles, men at de OVERTAGER action-delen i spillet.

Det er mit problem med moderne Zelda-spil og jeg tror måske, at det var det, som OniNick mente i sin kritik.


stelzig
stelzig

4795
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#486 - Skrevet 13-09-2011 22:33 - Redigeret 13-09-2011 22:34

Alexander Brock Petersen skrev:
Problemet er ikke flyvningen i sig selv, men at det erstatter UDFORSKNINGS-delen. Giv mig en fugl og mulighed for at flyve rundt UDEN at det gør spillet mere scriptet eller fratager mig muligheden for at løbe rundt og udforske, og jeg bliver glad.

Tjaeh nu vil jeg egentlig ikke for langt ind i denne debat, men bare lige hurtigt smide mit syn ud, men så bliver jeg vel nødt til at spørge om du ikke så den ø vi så i den første video (har ikke kigget på resten der blev linket) som rimelig stor og med masser af ground-play i det område? Samtidig er flyvningen jo som benævnt da stadigvæk udforskning, bare i luften.

Men kan godt være at jeg lige skal gense den video, for mig virkede eldin volcano altså ikke bare som en lille ø på niveau med dem man så i wind waker.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#487 - Skrevet 13-09-2011 22:45 - Redigeret 13-09-2011 22:47

Jaja, er enig med Alexander igen.

De sælger SS på disse ting: Flyvning, små puzzles, puzzles og afventende fjender. Som Alexander sagde, flyvning er ok, hvis det var en valgmulighed, men det kapitaliserer sig på gameplayet og bliver en tvungen del. Puzzles er også ok (der var en der nævnte at brænde en busk), men spillet ser til at være fyldt op med puzzles, som altid har været det primære fokus under Aonuma... Synes bare det virker mere ekstremt i SS.

Og ørkendelen i OoT var et sidestykke til Hyrules kultur, som var mere trofast overfor de tidligere inputs i serien. Synes det er lidt sjovt, though, at ørkenracen, der består af tyve, har et arabisk tema. Smiley Det er dog sandt, at OoT startede en væsentlig mere western-præget mytologi med indførslen af Lon Lon Ranch, der gik lidt for meget over gevind i TP, hvis du spørger mig.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#488 - Skrevet 14-09-2011 00:08 - Redigeret 14-09-2011 00:11

Oni Nick skrev:
De sælger SS på disse ting: Flyvning, små puzzles, puzzles og afventende fjender.


Det er jo lige netop dette de ikke gør.


Som Alexander sagde, flyvning er ok, hvis det var en valgmulighed, men det kapitaliserer sig på gameplayet og bliver en tvungen del.


Jamen hvornår blev det et dårligt punkt at kunne flyve på en fugl? Syntes faktisk det er ret dumt af jer at sige at fuglen er en dårligt ting og at den e tvunget, modsat Epona.

Det enkle spørgsmål er jo: hvordan i al ******* ville i komme omkring, oppe over skyerne, uden nogen form for transport?

Forventede derp svar: Vi ville gå selvfølgelig! Der er jo ingen grund til at bruge fuglen! Man er jo ikke tvunget til det, derp


Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#489 - Skrevet 14-09-2011 00:49

Kan ikke se hvordan at flyve er anderledes end en båd som i Wind Waker, Phantom Hourglass eller toget i Spirit Tracks. Det er jo ikke ligefrem en ny "udforskningsform" der bliver brugt i Skyward Sword.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#490 - Skrevet 14-09-2011 00:51 - Redigeret 14-09-2011 00:52

Bemærk at Oni og Brock også hader bådene og toget (jeg var fandeme heller ikke for vild med dem, specielt ikke toget, men jeg kunne godt lide båden i TWW Smiley).


Michael
Michael

5426
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#491 - Skrevet 14-09-2011 00:54

Virker som om de to skulle være stoppet ved Majora's Mask Smiley


Mic
Mic

292
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#492 - Skrevet 14-09-2011 00:57 - Redigeret 14-09-2011 00:57

Jonas skrev:
Bemærk at Oni og Brock også hader bådene og toget (jeg var fandeme heller ikke for vild med dem, specielt ikke toget, men jeg kunne godt lide båden i TWW Smiley).


Kan ikke se hvorfor der er brok så. Det er jo en stor del af Zelda-universet eftersom samme koncept allerede er blevet brugt 3 gange før. At det ikke er "Zelda-agtigt" er noget fis. Jeg vil i hvert fald mene at fugle hører mere hjemme i universet end et tog eller en båd.

Desuden bruges fuglene kun for at komme fra sted til sted. Jeg er sikker på at områderne er kæmpe store og med rig mulighed for udforskning.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#493 - Skrevet 14-09-2011 02:20

Der er et tidspunkt i den nye trailer hvor man ser Link flyve frit rundt inde i byen. Det ser ud til at han bare kan hoppe af og på fuglen som han lyster.
Det minder mig lidt om flyvehatten i Super Mario 64. Så det synes jeg egentlig er en fed lille feature Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#494 - Skrevet 14-09-2011 08:55

Tænk over at de har gjort så link begynder at løbe. det er der vel ingen grund til hvis der ikke er plads til udforskning Smiley


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#495 - Skrevet 14-09-2011 09:26

Alexander og Oni Nick har allerede afskrevet spillet. Det er også fair nok, men måske man skulle prøve spillet først, inden man smider det i skraldespanden....

At i ikke er tilfredse med produktet er jo jeres holdning, men at kassere et spil som ikke engang er udgivet og i ikke engang selv har haft muligheden for at prøve er måske lidt overkill. At afskrive det fordi man forventer at Nintendo endnu engang kvajer sig, og det hele bare bliver som var det igår er lidt ekstremt.