Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#481 - Skrevet 13-09-2011 21:29
Har Nintendo kommenteret på hvor stort spillet bliver?#482 - Skrevet 13-09-2011 21:35 - Redigeret 13-09-2011 21:38
De siger 50-100 timer, altså det samme, som de sagde om TP. Dog er der et 2nd quest, der åbenbart også tælles med, så i virkeligheden 25-50 timer.#483 - Skrevet 13-09-2011 22:17
Oni Nick skrev:
Hvem kan seriøst argumentere for, at flyve har noget med Zelda at gøre? I er godt klar over, at flyvedelen er det primære element i spillet, det der skal sælge det? Zelda handler om at du udforsker et landskab, finder grotter og hemmeligheder, skatte, genstande og våben, der gør dig i stand til at dræbe monstre. Ikke at samle tears of light, ikke at skulle lege stealth som Solid Snake, ikke at skulle igennem påtvungne sekvenser, som den der Siren World ser ud til at blive, præcist ligesom Twilight-delen i TP.
Det har ikke noget med alle mulige gimmicks at gøre så som at styrtdykke ned i himlen, og skubbe til træstammer, gå på line og alt muligt.
Synes lige jeg vil stille spørgsmålstegn ved nogle af dine argumenter
Du skriver, at Zelda handler om at udforske.. Som jeg ser det er udforskning "by bird" også en form for udforskning - og ja jeg tror, at der vil være områder du ikke nødvendigvis skal til for at gennemføre spillet, men som skjuler ting der hjælper spilleren på sin færd.
Hvad er forskellen på at skubbe træstammer og brænde buske? Er begge ikke inkluderet med henblik på, at få os til at undersøge landskabet og finde hemmeligheder?
Bare fordi vi ikke har set bomber blive anvendt til at finde hemmelige grotter/huler er det vel ikke ensbetydende med, at de ikke er der. Håber da bestemt ikke de har udeladt en så basal del fra serien.
Så kan det godt være, at der er kommet nye elementer til (og dem må vi jo så forholde os til når spillet er prøvet), men synes da bestemt også, at spillet ser ud til at indeholde de ting du efterlyser
#484 - Skrevet 13-09-2011 22:18 - Redigeret 13-09-2011 22:26
Oni Nick skrev:
Togbis skrev:
Ocarina of Time havde da også masser af referencer til arabisk kultur.
Der er endda en hel dungeon fyldt med stjerner og halvmåner.
Det er ganske korrekt, ja. Det nævnte jeg ikke.
@HGC: Jeg sagde ikke, at fuglene ikke passede ind. Jeg sagde, at det er en dum idé, at tvinge spilleren til at skulle flyve rundt til de forskellige områder i Hyrule. Jeg vil bare kunne gå rundt i Hyrule, ikke flyve ovenover en grå masse af skyer, der gør det nemmere for Aonuma at scripte spillet.
Nu snakker du jo til tider også om hvor vigtigt det er hurtigt at komme igang og sådan og hvordan det blandt andet er grunden til at du ikke gider genspille ww fordi starten er for langsom (og det at sejle også er langsomt velsagtens). Er det så så svært at forstå hvorfor folk netop gerne vil kunne rejse til de egentlige områder hurtigere og nemmere uden at oplevelsen af at rejse rundt og "udforske" denne verden helt forsvinder?
Det passer jo så endnu bedre lige at speede denne proces lidt op hvis der også skal være så meget brok over at hyrule field skulle være for tom.
Omkring replay value så forstår jeg heller ikke hvorfor det er så ekstremt vigtigt. Altså for mig har alle zelda spil og alle gode spil generelt egentlig rimelig replay value, men langt de fleste kræver altså også at der går en ordentlig mængde tid mellem genspilningerne og det gælder for mig for alle spil i serien. Og jeg har sådan set også mere lyst til at spille WW eller TP igen end alttp, men det har ikke noget at gøre med hvad der er mest lineært eller lignende, men nærmere om hvilke spil af dem jeg faktisk synes bedst om da indholdet i spillet i bund og grund altid vil være det samme og dette ændres ikke af at jeg kan vente med at tage vandtemplet og jeg skal stadigvæk igennem det hele alligevel på et tidspunkt (og jeg kender også allerede alt indholdet vhis jeg har udforsket grundigt 1 gang, uanset rækkefølgen, der kommer ikke nyt indhold, det er umuligt), så burde det sgu alligevel ikke gøre det helt store - Og selvom jeg da ikke ville være imod at kunne tage det tempel jeg virkelig lige mest har lyst til skulle de alle da gerne være af nogenlunde kvalitet hvis jeg skal genspille spillet.
Ordentlig replay value kan også virkelig kun findes i multiplayer spil IMO. Et single player spil skal først og fremmest være underholdende og gerne langt det første playthrough og så er det også allerede der pengene værd, at være langtidsholdbart er i langt højere grad multiplayerspillets rolle.
Edit: Og specielt netop på grund af den pointe med at indholdet altså ikke ændrer sig og at du vil kende det hele hvis du synes spillet er godt og har udforsket alt på dit første playthrough, så kan det blive ekstremt drøjt hvis afstandende er for store i forhold til hvor hurtigt du kommer rundt. Det er netop det jeg også nævnte med epona (og sange) som man må gå ud fra er sat ind fordi nintendo godt ved at folk allerede der ikke gider at gå de lange ruter igen, i hvert fald ikke lige med det samme.
#485 - Skrevet 13-09-2011 22:27
Problemet er ikke flyvningen i sig selv, men at det erstatter UDFORSKNINGS-delen. Giv mig en fugl og mulighed for at flyve rundt UDEN at det gør spillet mere scriptet eller fratager mig muligheden for at løbe rundt og udforske, og jeg bliver glad.#486 - Skrevet 13-09-2011 22:33 - Redigeret 13-09-2011 22:34
Alexander Brock Petersen skrev:
Problemet er ikke flyvningen i sig selv, men at det erstatter UDFORSKNINGS-delen. Giv mig en fugl og mulighed for at flyve rundt UDEN at det gør spillet mere scriptet eller fratager mig muligheden for at løbe rundt og udforske, og jeg bliver glad.
Tjaeh nu vil jeg egentlig ikke for langt ind i denne debat, men bare lige hurtigt smide mit syn ud, men så bliver jeg vel nødt til at spørge om du ikke så den ø vi så i den første video (har ikke kigget på resten der blev linket) som rimelig stor og med masser af ground-play i det område? Samtidig er flyvningen jo som benævnt da stadigvæk udforskning, bare i luften.
Men kan godt være at jeg lige skal gense den video, for mig virkede eldin volcano altså ikke bare som en lille ø på niveau med dem man så i wind waker.
#487 - Skrevet 13-09-2011 22:45 - Redigeret 13-09-2011 22:47
Jaja, er enig med Alexander igen.#488 - Skrevet 14-09-2011 00:08 - Redigeret 14-09-2011 00:11
Oni Nick skrev:
De sælger SS på disse ting: Flyvning, små puzzles, puzzles og afventende fjender.
Det er jo lige netop dette de ikke gør.
Som Alexander sagde, flyvning er ok, hvis det var en valgmulighed, men det kapitaliserer sig på gameplayet og bliver en tvungen del.
Jamen hvornår blev det et dårligt punkt at kunne flyve på en fugl? Syntes faktisk det er ret dumt af jer at sige at fuglen er en dårligt ting og at den e tvunget, modsat Epona.
Det enkle spørgsmål er jo: hvordan i al ******* ville i komme omkring, oppe over skyerne, uden nogen form for transport?
Forventede derp svar: Vi ville gå selvfølgelig! Der er jo ingen grund til at bruge fuglen! Man er jo ikke tvunget til det, derp
#489 - Skrevet 14-09-2011 00:49
Kan ikke se hvordan at flyve er anderledes end en båd som i Wind Waker, Phantom Hourglass eller toget i Spirit Tracks. Det er jo ikke ligefrem en ny "udforskningsform" der bliver brugt i Skyward Sword.#490 - Skrevet 14-09-2011 00:51 - Redigeret 14-09-2011 00:52
Bemærk at Oni og Brock også hader bådene og toget (jeg var fandeme heller ikke for vild med dem, specielt ikke toget, men jeg kunne godt lide båden i TWW ).#491 - Skrevet 14-09-2011 00:54
Virker som om de to skulle være stoppet ved Majora's Mask#492 - Skrevet 14-09-2011 00:57 - Redigeret 14-09-2011 00:57
Jonas skrev:
Bemærk at Oni og Brock også hader bådene og toget (jeg var fandeme heller ikke for vild med dem, specielt ikke toget, men jeg kunne godt lide båden i TWW ).
Kan ikke se hvorfor der er brok så. Det er jo en stor del af Zelda-universet eftersom samme koncept allerede er blevet brugt 3 gange før. At det ikke er "Zelda-agtigt" er noget fis. Jeg vil i hvert fald mene at fugle hører mere hjemme i universet end et tog eller en båd.
Desuden bruges fuglene kun for at komme fra sted til sted. Jeg er sikker på at områderne er kæmpe store og med rig mulighed for udforskning.
#493 - Skrevet 14-09-2011 02:20
Der er et tidspunkt i den nye trailer hvor man ser Link flyve frit rundt inde i byen. Det ser ud til at han bare kan hoppe af og på fuglen som han lyster.#494 - Skrevet 14-09-2011 08:55
Tænk over at de har gjort så link begynder at løbe. det er der vel ingen grund til hvis der ikke er plads til udforskning#495 - Skrevet 14-09-2011 09:26
Alexander og Oni Nick har allerede afskrevet spillet. Det er også fair nok, men måske man skulle prøve spillet først, inden man smider det i skraldespanden....