Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#751 - Skrevet 21-09-2011 23:00
Efter en pause på 3 år er jeg nu vendt tilbage. Hej med Jer. jeg har fulgt lidt med i debatten og regner med at deltage fra nu af. Indledningsvis er min position nok i stil med Oni og Alexanders, omend jeg finder nogle af jeres argumenter ret problematiske.#752 - Skrevet 21-09-2011 23:07
Så skriv hvad du synes er problematisk, jeg er slet ikke færdig med at diskutere!#753 - Skrevet 21-09-2011 23:11
Blev du også træt af at vente på Playception?#754 - Skrevet 21-09-2011 23:13 - Redigeret 21-09-2011 23:13
Jonas skrev:
Blev du også træt af at vente på Playception?
Spiller forresten Twilight Princess pt. og jeg er kommet til Temple of Time. Så vidt jeg husker, er det noget af en puzzle dungeon
http://www.youtube.com/watch?v=E8I-w1-K7eo
Øverste kommentar:
Its like Im doing a school exam/test. Solving, thinking...
#755 - Skrevet 21-09-2011 23:16 - Redigeret 21-09-2011 23:18
Det er ret problematisk, når selv crewet flygter fra Playception.#756 - Skrevet 21-09-2011 23:17 - Redigeret 21-09-2011 23:18
Jeg vil hellere lave skolearbejde, i det mindste er der et job (læs: penge) for enden af den tunnel#757 - Skrevet 21-09-2011 23:18
Seriøst?#758 - Skrevet 21-09-2011 23:19
Ja, du er ret god. Så længe du altså ikke får kvalme af grafikken.#759 - Skrevet 21-09-2011 23:19 - Redigeret 21-09-2011 23:20
Helt sikkert. Jeg overvejede Megaman, men det er jeg lidt for god til, så tror bare, at det bliver kedeligt.#760 - Skrevet 21-09-2011 23:46
Altså jeg havde faktisk tænkt mig at skrive en meget lang kommentar, men jeg kunne stille og roligt se, at den ville blive meget lang. Og det havde jeg simpelthen ikke tid til.#761 - Skrevet 21-09-2011 23:56
Kære Kragh.#762 - Skrevet 22-09-2011 00:20
Det er bare Kraghs stil at gøre det så velovervejet som overhovedet muligt. Og gerne med en masse fremmedord og avancerede videnskabsteorier osv.#763 - Skrevet 22-09-2011 00:41 - Redigeret 22-09-2011 01:12
Måske vi kan undvære diskursanalysen - det fører som sagt for vidt at introducerer det, men den pragmatiske genreteori kunne jeg godt finde på at præsentere. For nu at gøre det kort, vil mit argument bero på en grundlæggende pragmatisk antagelse (der placerer tanken i forlængelse af moderne genreteoris udvikling), hvor man beskriver og forstår genre som produkter af og interventioner i den kontekst, i hvilken de anvendes. Den positionering har afløst den mere stilistiske og traditionelle (og udbredte) tilgang, hvor man i vid udstrækning arbejder typologisk, dvs. opremser en længere række karakteristika ved genren, uden egentlig tanke for, hvordan forbindelsen mellem disse etableres.#764 - Skrevet 22-09-2011 00:59 - Redigeret 22-09-2011 01:06
Synes heller ikke musikken har været alt for mindeværdig, men det er svært at sige. Nu ved jeg ikke så meget om musikteori, men spilmusik skal først og fremmest være catchy og ikke "cinematisk", eller hvad man kalder sådan noget musik, der oftest bruges til fimsoundtracks. Eller, det skal i hvert fald være mindeværdigt. Om det så er komponeret af midi eller er indspillet af et orkester er en smule underordnet.#765 - Skrevet 22-09-2011 01:09 - Redigeret 22-09-2011 01:11
Om det er midi er ikke underordnet, for det giver komponisterne mulighed for at arbejde med nogle andre æstetiske virkemidler, noget Nintendo flittigt har benyttet sig af. Da det nu også kan gøres med andre formater, kan man undre sig over. Dog er der meget stor forskel på de samples man bruger, og dem mener jeg ikke er gode. Lyt blot til musikken fra de videoer der har været linket til tidligere.