Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#826 - Skrevet 26-09-2011 23:14 - Redigeret 26-09-2011 23:15

Beviset på at anderledes ikke altid er bedre end det, vi er vandt til.

Alexander Brock Petersen skrev:
*jeg...får...lyst...til...at...knække...cd'en.....nu...*


Den skal spilles til min begravelse. Så kan de fandme lære det!


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#827 - Skrevet 26-09-2011 23:15

Alexander Brock Petersen skrev:

Jonas skrev:

M60dk skrev:
Desværre var den dynamiske musik også med til at gøre fjenderne i hyrule field endnu mere irriterende end de ellers var, fordi deres musik var elendig.


Kan det her overhovedet kaldes music?


*jeg...får...lyst...til...at...knække...cd'en.....nu...*




Husk på hvad formålet med lyden er.

Man lytter jo heller ikke til soundtracket fra gyserfilm og tænker "Hvor er melodien? Nøj, hvor kedeligt!"

'Musikken' i dette tilfælde skal give spilleren en følelse af at der er noget galt, som man ikke har kontrol over.
Beatet skal simulere hjertebanken og de pludselige lyde skal overraske spilleren.


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#828 - Skrevet 26-09-2011 23:16

Men det skal ikke drive ham til vanvid og give ham lyst til at mute TV'et.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#829 - Skrevet 26-09-2011 23:18

Togbis skrev:

Alexander Brock Petersen skrev:

Jonas skrev:

M60dk skrev:
Desværre var den dynamiske musik også med til at gøre fjenderne i hyrule field endnu mere irriterende end de ellers var, fordi deres musik var elendig.


Kan det her overhovedet kaldes music?


*jeg...får...lyst...til...at...knække...cd'en.....nu...*




Husk på hvad formålet med lyden er.

Man lytter jo heller ikke til soundtracket fra gyserfilm og tænker "Hvor er melodien? Nøj, hvor kedeligt!"

'Musikken' i dette tilfælde skal give spilleren en følelse af at der er noget galt, som man ikke har kontrol over.
Beatet skal simulere hjertebanken og de pludselige lyde skal overraske spilleren.


Siger hvem? Du sammenligner med en gyserfilm, men film og spil er ikke det samme medie?


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#830 - Skrevet 26-09-2011 23:19

Det skal alligevel påvirke spilleren.

Det kan sammenlignes med musik fra gyserspil:

Horrible Manifistation - Fragile Dreams


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#831 - Skrevet 26-09-2011 23:21

Det er forfærdeligt musik. Nuff said. Jeg er sikker på, at majoriteten af dem der spiller/spillede Zelda er ret ligeglade med, hvad de mærkelige lyde og antimelodier skal symbolisere.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#832 - Skrevet 26-09-2011 23:27

Lyden er halvdelen af oplevelsen, når man spiller et spil.
Selvfølgeligt betyder musikken noget for spillet og folk er ikke ligeglade.

Var der blevet afspillet glad musik, så ville kampen have føles helt anderledes.

Bare se på forskellen i over og underworld i Mario.
Både grafikken og musikken skifter til en mere dyster tone, når man kommer til banerne i underworld.

Når det er sagt, så kunne Nintendo sagtens have udført musikken bedre ved scenen, i samme stil, uden at det ville have været lige så irreterende.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#833 - Skrevet 26-09-2011 23:28 - Redigeret 26-09-2011 23:29

Jeg sagde ikke, at lyden i et videospil ikke betød noget - for hvis den ikke betød noget ville jeg jo være ligeglad med, at Nintendo lavede forfærdelig musik i de nye Zelda-spil.

Dit eksempel med Super Mario Bros. er i øvrigt klassisk. Det er genial musik, der holder den dag i dag. Hvis Nintendo bare gad og lave samme salgs musik i Mario og Zelda spil nu om dage (og nej, jeg mener ikke at 8-bit musik skal tilbage).


HGC
HGC

7046
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#834 - Skrevet 26-09-2011 23:29 - Redigeret 26-09-2011 23:35

Jeg tror ikke, at majoriteten af dem, der spiller Zelda, tænkte "Nøj, hvor lyder det dog dårligt", da de rendte rundt i Kakariko Village og blev angrebet af twilight-monstre. Jeg tænkte i hvert fald ikke over den musik, da jeg spille TP, så det var i hvert fald ikke noget, der ødelagde spiloplevelsen, snarere tværtimod. Men ja, musikstykket lyder temmelig skidt for sig selv.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#835 - Skrevet 26-09-2011 23:32

Jeg tænkte direkte over, hvor irriterende musikken var i Twilight Princess. Jeg fik det direkte dårligt at høre fjende-musikken både normalt og i Twilight Realm. Og jeg kan forstå at jeg ikke er den eneste i denne tråd.


HGC
HGC

7046
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#836 - Skrevet 26-09-2011 23:41 - Redigeret 26-09-2011 23:42

Fjendemusikken, der kommer, når man støder på en fjende på Hyrule Field, synes jeg også er dårlig/irriterende/dum. Jeg tror dog, den primære grund til det er, at Hyrule Field-musikken, som jeg godt kan lide, bliver afbrudt af den. Sådan har jeg det egentligt med alle 3D-spillene, men TP er nok der, hvor det er værst.

Twilight-musikken, derimod, afløser ikke et andet, bedre musikstykke, så man vil næppe tænke lige så meget over det der.

Men det er selvfølgelig bare min mening.



Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#837 - Skrevet 26-09-2011 23:43 - Redigeret 26-09-2011 23:43

@Alexander
Isåfald lyder det som om at du ikke er direkte imod at musikken skifter stemning. Men bare mener at musikken er dårligt udført.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#838 - Skrevet 26-09-2011 23:47

Jeg er imod at musikken er elendig, fordi komponisterne prøver "at være kreative med mærkelige lyde" og "lave filmmusik". Det fungerer ikke. Spilmusik er ikke som filmmusik. Men spilmusik må gerne skifte stemning og være dynamisk. Det er der intet problem i, så længe det ikke går på kompromis med spilmusikkens fundamentale værdier.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#839 - Skrevet 27-09-2011 00:02

Hvad I glemmer at huske på er, at battle-musikken har været dårlig i alle spillene udover Majora's Mask, som jeg synes var ok. Men det var en fejl overhovedet at indføre battle musik uden for bosser, medmindre der var en god grund til det. Men ved encounters i overworlden bør det fjernes imo.


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#840 - Skrevet 27-09-2011 00:07 - Redigeret 27-09-2011 00:13

Majora's Mask Battle Music

Noget af det fedeste kampmusik der er lavet i serien! Når trommer slår til @0:28 ...BEST!

Jeg har generelt været rimelig glad for skiftet i tema når man møde fjender imens man er på udforskning. Jeg har en tendens til at falde lidt i staver når man 'bare' løber rundt, og her fungerer battlemusikken lidt som en invitation til rent faktisk at engagere sig i kamp, istedet for blot at ignorerede random fjender der spawner i nærheden af dig.