Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#976 - Skrevet 29-09-2011 23:13

LOL. Fuglen bliver væk! Det burde man have sagt sig selv. Jeg er skuffet over, at jeg ikke fik det med i min digtede "spoiler historie" for et par uger siden. Smiley


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#977 - Skrevet 29-09-2011 23:33



Det er meget interessant, at skaberen af serien mener, at et af grundelementerne er puzzeles. Men i de sidste 10 år, hvor der simpelthen er udkommet en myriade Zeldaspil, har det også været den primære opgave.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#978 - Skrevet 29-09-2011 23:40

Manden ved ikke engang selv, hvad der gjorde Zelda populært. En skændsel.

Jeg har én besked til Miyamoto:



Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#979 - Skrevet 29-09-2011 23:44

Vil lige forsvare Mr. M. her. Puzzels fandtes også i det originale Zelda. I væsentlig mindre form.



PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#980 - Skrevet 29-09-2011 23:47 - Redigeret 29-09-2011 23:50

Ja og ingen har sagt at det var puzzles som gjorde Zelda populær mand... og det siger han jo heller ikke selv at det var


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#981 - Skrevet 29-09-2011 23:49

Det at finde vej i den uoverskuelige overworld var lidt af et puzzle i sig selv.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#982 - Skrevet 29-09-2011 23:49 - Redigeret 29-09-2011 23:51

Oni Nick skrev:
Manden ved ikke engang selv, hvad der gjorde Zelda populært. En skændsel.

Men Nick.

Hvorfor er du en hater?

Ville selv være skuffet hvis jeg fik et zelda uden puzzles =L

Edit: @above: Af hvad jeg har hørt er sidste dungeon i AoL lidt af et puzzle Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#983 - Skrevet 29-09-2011 23:57 - Redigeret 29-09-2011 23:58

Dette skulle gerne være et map over hele SS' verden af hvad jeg lige ved af. Det kan ses inde på den officielle Japanske side

Map

Japanske side

Det ser ret så stort ud. De steder man ser rundt omkring Skyloft er, med stor sandsynlighed, landmasser. Det vil sige at der er et så stort område på Jorden, mens der også er masse steder i luften!

Og lige min teori er at det er 3 forskellige steder. Gætter på at det er et skov/natur område, bjerg område (vulkaner og det) og ørken område Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#984 - Skrevet 30-09-2011 00:18

Togbis skrev:
Det at finde vej i den uoverskuelige overworld var lidt af et puzzle i sig selv.


Et puzzle har altid kun en løsning, så nej.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#985 - Skrevet 30-09-2011 00:35

Men hvis man skal sætte ild til en busk for at finde en grotte, er der vel også tale om en puzzle? Hvis det var hvad mister M havde at arbejde med, tænkte han måske oprindeligt serien i den retning. Selvom der er en anekdote om, at han som barn gik på opdagelse i en grotte.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#986 - Skrevet 30-09-2011 00:37

Men var det lige præcis scenariet, hvor spilleren "skulle sætte ild til en busk", der gjorde Zelda populært i sin tid eller var det fokus på "udforskning" og "kampene"?


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#987 - Skrevet 30-09-2011 00:41 - Redigeret 30-09-2011 00:43

Jeg forestiller mig at det er en blanding. At man skal gå på opdagelse hvor at løse den puzzle, hvis vi kan kalde den det. I alle fald er vægtningen god. Ud og led, frem for at løse fjollede opgaver hele tiden. Desuden har vi nogen kilder på hvad der gjorde det første spil populært? Jeg ved godt hvad jeg selv kan lide ved det, men der er naturligvis en vis bias...

Edit: går du ikke lidt sent i seng, Alexander? Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#988 - Skrevet 30-09-2011 00:49

Jeg gik i seng klokken 22.30 i går, men så udkom FIFA 12 i dag og så blev den rytme ødelagt. Smiley

I forhold til Zelda har jeg som udgangspunkt ikke noget imod puzzles - slet ikke de old school af slagsen, som at bombe hul en væg osv.

Det, der pisser mig af - og får mig til at synes moderne Zelda-spil er lamme og kedelige - er Nintendos forsøg på at OMDEFINERE hele Zelda-oplevelsen til at handle om puzzles. Der var muligvis puzzles i de første Zelda-spil, men det var nu engang ikke hovedfokus og det som hele spillet handlede om. Alligevel prøver Miyamoto at overbevise os og sig selv om, at Zelda altid KUN har handlet om puzzles. Og derfor ser vi åndssvage tiltag som, at "overworlden føles som ET STORT puzzles" eller "alle kampe føles som puzzles" etc.

Og nu går jeg i seng. Om lidt. Smiley Hvad med dig selv?


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#989 - Skrevet 30-09-2011 07:50

Alexander Brock Petersen skrev:
Alligevel prøver Miyamoto at overbevise os og sig selv om, at Zelda altid KUN har handlet om puzzles.


Det er i hvert fald ikke den følelse jeg får... jeg føler selv at han fukusere meget på Motion Control til lige netop Zelda, da det passer så godt ind samt at give spilleren en god blanding af historie og puzzles... jeg har aldrig følt at han kun fukuserede på puzzles, men må da indrømme at Phantom Hourglass og Spirit Tracks nærmest er bygget på puzzles... men det var jo en helt anden... "format" spillet blev spillet i. I en form for 2D verden set oppefra. Lige de to spil føles som en helt spin-off serie med mange puzzles... ikke fordi jeg faktisk ser dem som det, men det man kunne jo sige det på den måde IMO.

Skyward Sword, IMO, fokusere mest på Motion Control, historie og art-style. Bare fordi de har lagt "mange" puzzles ind, ligesom de altid har gjort, gør det ikke til et fokus hvis man spørger en taber som mig Smiley


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#990 - Skrevet 30-09-2011 11:56 - Redigeret 30-09-2011 12:47

Som det er blevet sagt mange gange før i tråden, er puzzles en del af Zelda-serien. Det er bare ikke "kerneaspektet", som selv Miyamoto går og tror. Det er derfor at spil som PH & ST ikke er særligt populære - det er bare ikke det, som de fleste Zelda-fans vil have.

Der må gerne være puzzles med i Zelda-spil. Jeg har bare lidt på fornemmelsen, at SS er en Wii-udgave af PH & ST, koblet med TP & TWW elementer. Alt det gode fra serien, hva'? Og historien er igen baseret udelukkende på referencer til OoT, fordi der findes åbenbart ikke Zelda-spil før OoT...

EDIT: Ok, jeg tog fejl, Wind Fish er åbenbart også med.

EDIT2: Hey, Kragh, I need your opinion:

http://www.zeldainformer.com/2011/09/download-skyward-swords-love-theme.html#more

Jeg synes personligt at det er ret dårligt, men jeg gad godt læse en analyse af nummeret.