Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#976 - Skrevet 29-09-2011 23:13
LOL. Fuglen bliver væk! Det burde man have sagt sig selv. Jeg er skuffet over, at jeg ikke fik det med i min digtede "spoiler historie" for et par uger siden.#977 - Skrevet 29-09-2011 23:33
#978 - Skrevet 29-09-2011 23:40
Manden ved ikke engang selv, hvad der gjorde Zelda populært. En skændsel.#979 - Skrevet 29-09-2011 23:44
Vil lige forsvare Mr. M. her. Puzzels fandtes også i det originale Zelda. I væsentlig mindre form.#980 - Skrevet 29-09-2011 23:47 - Redigeret 29-09-2011 23:50
Ja og ingen har sagt at det var puzzles som gjorde Zelda populær mand... og det siger han jo heller ikke selv at det var#981 - Skrevet 29-09-2011 23:49
Det at finde vej i den uoverskuelige overworld var lidt af et puzzle i sig selv.#982 - Skrevet 29-09-2011 23:49 - Redigeret 29-09-2011 23:51
Oni Nick skrev:
Manden ved ikke engang selv, hvad der gjorde Zelda populært. En skændsel.
Men Nick.
Hvorfor er du en hater?
Ville selv være skuffet hvis jeg fik et zelda uden puzzles =L
Edit: @above: Af hvad jeg har hørt er sidste dungeon i AoL lidt af et puzzle
#983 - Skrevet 29-09-2011 23:57 - Redigeret 29-09-2011 23:58
Dette skulle gerne være et map over hele SS' verden af hvad jeg lige ved af. Det kan ses inde på den officielle Japanske side#984 - Skrevet 30-09-2011 00:18
Togbis skrev:
Det at finde vej i den uoverskuelige overworld var lidt af et puzzle i sig selv.
Et puzzle har altid kun en løsning, så nej.
#985 - Skrevet 30-09-2011 00:35
Men hvis man skal sætte ild til en busk for at finde en grotte, er der vel også tale om en puzzle? Hvis det var hvad mister M havde at arbejde med, tænkte han måske oprindeligt serien i den retning. Selvom der er en anekdote om, at han som barn gik på opdagelse i en grotte.#986 - Skrevet 30-09-2011 00:37
Men var det lige præcis scenariet, hvor spilleren "skulle sætte ild til en busk", der gjorde Zelda populært i sin tid eller var det fokus på "udforskning" og "kampene"?#987 - Skrevet 30-09-2011 00:41 - Redigeret 30-09-2011 00:43
Jeg forestiller mig at det er en blanding. At man skal gå på opdagelse hvor at løse den puzzle, hvis vi kan kalde den det. I alle fald er vægtningen god. Ud og led, frem for at løse fjollede opgaver hele tiden. Desuden har vi nogen kilder på hvad der gjorde det første spil populært? Jeg ved godt hvad jeg selv kan lide ved det, men der er naturligvis en vis bias...#988 - Skrevet 30-09-2011 00:49
Jeg gik i seng klokken 22.30 i går, men så udkom FIFA 12 i dag og så blev den rytme ødelagt.#989 - Skrevet 30-09-2011 07:50
Alexander Brock Petersen skrev:
Alligevel prøver Miyamoto at overbevise os og sig selv om, at Zelda altid KUN har handlet om puzzles.
Det er i hvert fald ikke den følelse jeg får... jeg føler selv at han fukusere meget på Motion Control til lige netop Zelda, da det passer så godt ind samt at give spilleren en god blanding af historie og puzzles... jeg har aldrig følt at han kun fukuserede på puzzles, men må da indrømme at Phantom Hourglass og Spirit Tracks nærmest er bygget på puzzles... men det var jo en helt anden... "format" spillet blev spillet i. I en form for 2D verden set oppefra. Lige de to spil føles som en helt spin-off serie med mange puzzles... ikke fordi jeg faktisk ser dem som det, men det man kunne jo sige det på den måde IMO.
Skyward Sword, IMO, fokusere mest på Motion Control, historie og art-style. Bare fordi de har lagt "mange" puzzles ind, ligesom de altid har gjort, gør det ikke til et fokus hvis man spørger en taber som mig
#990 - Skrevet 30-09-2011 11:56 - Redigeret 30-09-2011 12:47
Som det er blevet sagt mange gange før i tråden, er puzzles en del af Zelda-serien. Det er bare ikke "kerneaspektet", som selv Miyamoto går og tror. Det er derfor at spil som PH & ST ikke er særligt populære - det er bare ikke det, som de fleste Zelda-fans vil have.