SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

17. december | Earthbound 64

Skrevet af Bo130 - 17-12-2013 07:22

Mother- / Earthbound-serien er nok en af de mest efterspurgte serier på Nintendo's platforme nogensinde. Serien er kendt for sin alternative tilgang til rollespilgenren med især meget unik humor.

Tilbage i 1989 udkom det første Mother-spil i Japan og blev en stor succes. Nintendo havde derfor planlagt at udgive spillet under det amerikanske navn, Earthbound, i 1991. Men selv om spillet var fuldt oversat, pakket og reklamerne stod helt klart, så valgte man ikke at udgive spillet alligevel fordi man ikke mente det kunne betale sig idet det ville kulminere med udgivelsen af SNES. Så i 1994 udkom Mother 2, og dette spil fik en udgivelse i USA også blot et års tid efter, under navnet Earthbound. Denne efterfølger blev også en stor succes i Japan, men slog aldrig rigtig igennem i USA. Spillet er tidligere i år blevet tilføjet til Wii U Virtual Console, hvis man skulle have lyst til at prøve det.

I 2006 udkom så tredje spil i serien, Mother 3, på Game Boy Advance, men igen kun i Japan. Dette spil startede dog oprindelig udvikling på Nintendo64. Earthbound 64 startede nærmest ud som værende tiltænkt at være en udgivelsestitel til den senere hen famøse Nintendo 64DD-add on. Det forlyder, at man havde store problemer med at få 3D'en til at fungere, tildels fordi Nintendo 64 ikke var verdens nemmeste maskine at udvikle til, men også fordi holdet bag spillet ikke havde så meget erfaring indenfor området.

Nintendo 64DD udkom som bekendt i Japan og blev en kæmpe fiasko, så man rykkede spillet til en almindelig Nintendo64-udgivelsen. I 1999 blev spillet fremvist i ved Space World, men trods hjælp fra HAL og en række andre faktorer, så blev spillet forsinket gang på gang og i 2000 blev spillet officielt aflyst med den foreliggende udgivelse af GameCube som grund, meget lig hvad der skete med det første spil i serien. På dette tidspunkt skulle spillet have været 30-60% færdiglavet. Herunder kan man se lidt fra Earthbound 64.









2
1ups givet

Kommentarer:

#1 - AND

Level: 35 (Lakitu)

17-12-2013 11:37

Er det bare mig, eller er scenen fra første billede blevet genbrugt i Twilight Princess?
0
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

17-12-2013 12:11

Jeg kan umiddelbart ikke mindes det, men det er da meget muligt, da Nintendo har det med at gøre brug af ting fra skrottede projekter, hvis de synes det kan passe ind andre steder.

For resten fedt at skrive fra mit Nintendo Wireless Keyboard, der lige skulle testes sammen med den bærbare Smiley
0
1ups givet

#3 - Bota

Level: 20 (Moblin)

17-12-2013 17:40

Jeg er stadig glad for de skrottede det og lavede det på GBA i stedet. Der er en grafisk charme ved de fantastiske animerede sprites i Mother 3 som EB64 slet ikke besidder, selvfølgelig primært fordi det er 3D.
0
1ups givet

#4 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

19-12-2013 11:11

Ja, Kakariko Village minder i TP meget om den western-kro i Mother 3. Generelt havde jeg ikke haft noget imod hvis det var et rendyrket western-spil hvor Flint var hovedpersonen.

2D spritesne var pæne nok, men matchede ikke det cinematiske niveau Mother 3 tydeligvis efterstræbede. Cutscenes i 2D kan være ekstra tunge. Hvis spillet havde været mere åbent og mindre lineært som Mother 1, så havde GBA-grafikken været passende, men sådan som spillet endte sad jeg tilbage med følelsen af "Hvad nu hvis det var i 3D og ikke komprimeret" (for der er tydeligvis meget der er skåret fra, alene ud fra ubrugte sprites i spilkoden).
0
1ups givet