N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Aonuma snakker om multiplayer og DLC i Zelda

Skrevet af Lukas Skywalker - 26-06-2010 23:27

Multiplayer er en ting, som The Legend of Zelda-serien bestemt ikke har lidt overflod af. Faktisk har der kun været to spil der har fokuseret på det, og faktisk direkte opfordret op til det. De to spil er selvfølgelig The Legend of Zelda: Four Swords Adventures til Nintendo GameCube, og The Legend of Zelda: A Link to the Past and Four Swords til Game Boy Advance. Vi har dog set multiplayer i de to Nintendo DS-spil, men det har dog været en mindre del af spillet.

I disse spil er der fire Links, hvilket til dags dato ikke er set gjort igen i et Zelda-spil. Eiji Aonuma, Zelda-producer, har i et nyligt interview givet sit syn på multiplayer i The Legend of Zelda-serien, samt en kort kommentar om downloadable content til Zelda-spillene.

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

At have folk der spiller sammen, er et scenarie jeg altid har haft på nethinden, men det handler om at skabe det, der vil virke bedst for The Legend of Zelda. Vi har ikke rigtigt fundet det rigtige "køretøj" til det, men det er noget jeg tænker på hele tiden, og jeg håber at jeg på et tidspunkt vil kunne komme op med en idé der vil flytte os i den retning.

Jeg er meget interesseret i idéen kommunikationen mellem spillerne. Lad os sige at en spiller gør noget i sit spil, der forandrer et område, og det bliver så sendt til et andet system, og det ville dermed introducere nye elementer til dit spil. Den form for kommunikation finder jeg meget interessant.

- Eiji Aonuma, Zelda-producer


Samtidig kom Aonuma også med en kort kommentar vedrørende downloadable content, altså materiale man kan downloade, og derved udvide sit spil. Det kan være alt fra et nyt våben til et helt nyt område med nye missioner. Aonuma siger dog blot, at de helt klart har tænkt på DLC, og at de skam stadig tænker over det.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - PD

Level: 1 (Goomba)

27-06-2010 00:29

Altså mener I multiplayer, altså i form a historen eller bare multiplayer som bonus? Fordi at det var da der i Spirit Tracks ;b
0
1ups givet

#2 - AND

Level: 35 (Lakitu)

27-06-2010 00:48

DLC..? Hvad betyder det?
0
1ups givet

#3 - AND

Level: 35 (Lakitu)

27-06-2010 00:48

Arh... DownLoadable Content...
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

27-06-2010 00:54

PD - Jeg har omformuleret det, så det fremgår tydeligere hvad der menes Smiley
0
1ups givet

#5 - BecelClaes

Level: 18 (Twhomp)

27-06-2010 03:37

Tja, multiplayer i Zelda - det sker næsten i 2012, når Darksiders 2 udkommer med 4-spillers co-op - etteren var mere eller mindre et apokalyptisk Zelda-spil med diverse elementer hentet fra andre spil (deriblandt Portal-gunnen fra Portal).

Men helt ærligt, Darksiders var sgu et spirituelt Zelda - Water Temple, Piece of Hearts, buen var en pistol, etc. Fænomenalt spil ligeså.
0
1ups givet