Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 2011: Miyamoto/Iwata: Wii var skyld i core/casual-split, Wii U fikser det

Skrevet af Lukas Skywalker - 09-06-2011 15:53

Shigeru Miyamoto og Satoru Iwata er optimistiske for Nintendos kommende konsol, Wii U, og da det er tid til at gribe tingene anderledes an, indrømmer de nu at Wii bestemt har været med til at sætte en skillegrænse mellem "(hard)core" og "casual" spillere.

Dette har Nintendo tidligere benægtet ved adskillige lejligheder, men de to herrer har udtalt følgende:

"One of the key reasons that such things as the core and the casual exist today is that we decided not to adopt HD on the Wii console." - Miyamoto


Iwata er enig med Miyamoto, og udtaler:

"I'm sure everyone would agree that we tried really hard to go wider, but even though we worked aggressively to go deeper in certain areas, the general public's impression that Nintendo was casual grew as time went by." - Iwata


Dog mener Miyamoto at der bestemt er håb forude, og mener at Wii U kan rette op på problemet:

"I think this (Wii U) is an opportunity for those games that were considered to be core up to now, to evolve into something [with an] even more interesting structure. That core vs. casual debate seems like something that can never see a resolution, but with Wii U, I have a feeling that it all may change. If we are able to break those psychological barriers with Wii U, I feel like we will be able to take our goal of expanding the gaming population even further to the next step." - Miyamoto


Har Iwata og Miyamoto ret? Skabte Wii skildringen som Wii U vil løse? Og endnu vigtigere, vil Wii U rent faktisk løse det?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - yasw

Level: 1 (Goomba)

09-06-2011 18:23

Jeg har det stadig lidt svært med hele det der hardcore vs casual halløj. Spil skal vel først og fremmest være sjove, så er resten jo "bare" indpakning.

Men hvis jeg endelig skulle forholde mig til, så har jeg da altid opfattet Nintendo som lidt "blødere". For 15 år siden havde jeg både en PS1 og N64, og oplevelsen var da i hvert fald at der var flere "hardcore" spil på PS1. Mere krig, mere vold, mere blod, mere "voksent".
0
1ups givet

#2 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

09-06-2011 19:02

jeg har svært ved at se det voksne i blodige og voldige spil Smiley det er mere teen spil
0
1ups givet

#3 - PD

Level: 1 (Goomba)

09-06-2011 19:30

Men dengang kunne Sony da finde ud af at lave platforms spil! Seriøst! De laver sgu kun shooters nu! Det sgu kedeligt...
0
1ups givet

#4 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-06-2011 20:12

Tæller du ratchet and clank med som shooter?
Modnation racers kan du i hvert fald ikke kalde en shooter. Troede kun det var x-boxen som virkelig var kritiseret for kun at have shooters...
0
1ups givet

#5 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

09-06-2011 20:14

PD: Alt for meget skyderi i little big planet! Smiley


Men gennerelt set har du ret. Det bliver for meget. Godt at sony har det "bredeste" spiludvalg. Flest genre, som løbende bliver opdateret. Der syntes jeg det er træls ved wii, at der er år og dage imellem gode shooters. Red steel (1+2) var de eneste jeg kunne lide på wii. Og så arcade shooters, det er altid okay.

Stezig: mere den fact at stort set alle spil til ps3, på et eller andet tidspunkt har en pistol, eller ligende fremme. Sportspil og bilspil undtaget. First person shooters har virkelig fået overhånd... Men i dont care. Jeg syntes ps3'en har det bedste spil udvalg pt.
0
1ups givet

#6 - Jonas

Level: 15 (Geega)

09-06-2011 20:15

Ja, og det var den gamle Xbox, hehe.

Tror faktisk kun jeg har 4 shooters til min PS3 (RDR, Uncharted 1+2 og Killzone 3) ud af en pænt stor spilstak.
0
1ups givet

#7 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-06-2011 20:24

Tjaeh maxio... Spyro skyder også med ild og crash bandicoot har en fucking bazooka Smiley

Hehe. Granted at shooters har taget lidt overhånd er det dog bare ikke rigtigt at ps3 ikke har andet.

Edit: Ups, det var jo ps1 og ikke ps2... ps2 var så igen ratchet and clank og jak&daxter som begge også var med våben (naughty dog og insomniac er de eneste 1st party udviklere fra sony jeg kender fra den generation, eller guerilla som lavede killzone var vist også ps2, men det er sørme også et fps). Grand theft auto som var ret stort på ps2 havde i den grad også pistoler med... Men må da indrømme at jeg ikke er så meget inde i ps2ens enorme spilbibliotek da jeg selv kun købte spil fra ratchet and clank serien og burnout serien.
0
1ups givet

#8 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

09-06-2011 20:35

Det er rigtigt nok, men det bliver ved... Flere og flere får gunfluensa og skal programere så mange som muligt. Sacboy har en racket skyder på hovedet af og til Smiley

http://www.youtube.com/watch?v=jtWPW8yJtgM
ca. 44 og så kan du se den metode man bruger i nyere tid. Eller bare se hele den underholdende video Smiley
0
1ups givet

#9 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2011 20:36

De fleste af shooterne på PS3 er 3. parts udviklet.
Sony plejer som regel at være gode til at tillade deres studier at lave noget eksperimentelt, som f.eks. Flower, LittleBigPlanet, Fat Princess, Heavy Rain, Modnation Racers, PixelJunk, The Last Guardian osv.

Det minder mig om denne video: Non-Combat Gaming
0
1ups givet

#10 - PD

Level: 1 (Goomba)

09-06-2011 20:42

Ja, men nu snakker jeg ikke om bare spil med pistoler. Men FPS. Det vræmler med dem på PS3! Da jeg så Sonys E3, viste de, af hvad jeg kun så (så ikke det hele) kun 1 platform spil (medmindre Uncharted bliver betragtet som platform... det gør det måske) til PS3'en! Sly 4! Og jeg mener altså spil som foregår i en fantasiverden med diverse figure! Ikke bare normale mennesker med pistoler som man bare går rundt med. Det er det lige modsatte som Nintendo gør. De udgiver platform spil i massevis da de er gode! Mange vil gerne have dem... så jeg syntes det er syndt at Sony ikke udgiver flere... til deres PS3 altså. Hvorfor laver de ikke nogle nye Crash spil? Spyro? Jak?! (og mange andre gode)

Ved godt at i Jak og i Crash har de pistoler, men det er slet ikke det samme som FPS spil... ja der er plads til dem, men de overdriver altså IMO! xD
0
1ups givet

#11 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2011 21:01

Grunden til at de kun fremviste nogle få 3D-platformere, er fordi 3D-platformeren næsten er død som genre og i dag kun eksisterer som en niché.
Der er ganske vidst Super Mario Galaxy. Men sammenlignet med N64-dagene er det jo ingenting.

Der findes mange 2D-platformere på PS3, størstedelen af dem udgives bare på PSN Store, da budgettet for dem ikke er så høje længere. (I denne måned udkom f.eks. Fancy Pants Adventures og Outland.)

Mange spil indeholder dog stadigt elementer fra 3D-platformeren, som f.eks. inFamous, fra udvikleren af Sly, der har masser af platforming rundt i byen og kloakerne, samt Uncharted, som du nævner, udviklet af skaberne af Bandicoot og Jak, der har mange klatre elementer i junglen osv.
Genren er altså ikke helt forsvundet, den bliver bare blandet sammen med de andre.

Jeg savner også lidt en fantasiverden med massere af figurer.
Men trenden i branchen, især i vesten, er lige nu at lave alting realistisk.
Jeg ved ikke helt hvorfor. Måske fordi vesten synes stilen er barnlig og derfor hellere vil spille spil, der ligner deres eget liv eller sådan noget.
Japanske udviklere er bedre til at stilisere. Men den japanske udviklingsindustri er flyttet næsten fuldstændigt over på de håndholdte konsoller, med undtagelse af Nintendo og nogle enkelte gamle serier fra Capcom, osv. Så derfor ser vi ikke længere deres spil på stationære konsoller.
0
1ups givet

#12 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2011 21:31

Tror godt det kan blive mere Hardcore med denne konsol. De får jo Tekken og Assassins Creed. Smiley Yay!
0
1ups givet

#13 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2011 22:20

Der er også Assasins Creed på iPod og Nintendo DS, det gør ikke konsollerne hardcore.
Tekken har set bedre dage og bliver nu bare malket fuldstændigt, der er, like, 5 Tekken spil og et par film annonceret og under udvikling i øjeblikket.

Der var intet under Nintendo's præsentation, der fik mig til at tænke, at Nintendo er blevet mere hardcore gennem WiiU.
0
1ups givet

#14 - yasw

Level: 1 (Goomba)

09-06-2011 22:26

Ser man lidt på de reklametrailers der er kommet ud om Wii U så ligner det altså heller ikke noget der specielt skulle appellere til hardcore. Noget med at man kan se sin golfbold på gulvet, diverse kamerabaserede overlaps mellem touchskærm og tv-skærm og andre legelignende tabletfunktioner. Og alene navnet gør det heller ikke nemmere.

Jeg tror sådan set at ved at man vil satse flere steder, ender man med at falde mellem to stole, og ikke rigtig appelere til andre end den fanskare der vil købe Nintendos produkter uanset hvad.
0
1ups givet

#15 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

09-06-2011 22:35

hvad gør ps3en og xboxen mere hardcore end WiiU ?

det er som om at hver gang Nintendo udgiver et eller andet SKAL det være helt ekstremt langt vildere end de andre ellers er det meh. hvoror er det ikke i orden for Ninendo at have en konsol på ligefod med de andre ?

hvis de alle 3 for Assasins, Tekken, metro osv. hvilken maskine er så mest hardcore ? jep alle 3
0
1ups givet

#16 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

09-06-2011 22:35

hvad gør ps3en og xboxen mere hardcore end WiiU ?

det er som om at hver gang Nintendo udgiver et eller andet SKAL det være helt ekstremt langt vildere end de andre ellers er det meh. hvoror er det ikke i orden for Ninendo at have en konsol på ligefod med de andre ?

hvis de alle 3 for Assasins, Tekken, metro osv. hvilken maskine er så mest hardcore ? jep alle 3
0
1ups givet

#17 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2011 22:52

hvis de alle 3 for Assasins, Tekken, metro osv. hvilken maskine er så mest hardcore ?



0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2011 23:12

Nintendos problem er, at de ser ned på de såkaldte "casual gamere". De tror, at de er dumme og skal have dumbed down produkter og latterlige gimmicks så som at lægge en tablet på gulvet, når man spiller et golfspil.

Det gav mening at svinge en controller for at spille sportsspil på Wii'en. Det gjorde det nemmere og mere intuitivt. Det giver ingen mening at stå med en controller i den ene hånd, mens man lægger en tablet ned på gulvet med en anden. Det er besværligt og ligegyldigt.
0
1ups givet

#19 - Bota

Level: 20 (Moblin)

10-06-2011 00:42

Lidt skræmmende Miyamoto tror den vigtigste grund til hardcore kontra casual-dilemmaet blev skabt, var fordi de ikke implementerede HD på Wii. At tilføje HD på en konsol er selvfølgelig et skridt på vejen, men når man smider titler ud som Wii Sports, Wii Music og Wii Whatnot, og brander Wii'en som "easy to play for everyone wiiiiiiiiiiiiii", så er det da klart Wii'en (og Nintendo) nu bliver set som casual af langt de fleste.
0
1ups givet

#20 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-06-2011 00:53

Jeg tror Miyamoto har ret.
Hvis Wii'en havde været kraftig nok til at få de samme multiplatform-spil som PS3/Xbox 360, så er jeg sikker på at folk ikke var blevet skræmt lige så hurtigt væk fra Wii'en.
0
1ups givet

#21 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-06-2011 00:59

Nu må I lade være med at være så negative. Smiley Der var ingen, der blev skræmt væk fra Wii'en, tværtimod! Både nye og gamle gamere strømmede ud i butikkerne og købte den, så snart den kom ud. Wii'en var jo nærmest udsolgt de første to år i træk i USA, havde den bedste julemåned nogensinde i 2009, og var godt på vej til at blive den mest populære konsol nogensinde i hele verden, indtil Nintendo stoppede med at lave Wii-spil og begyndte på at lave GameCube-spil igen.
0
1ups givet

#22 - provien

Level: 1 (Goomba)

10-06-2011 01:03

Wii'en er simpelthen alt for svag i dag på nogle vigtige punkter. De er virkelig nød til at begynde at have online services ligesom playstation og xbox, og der tænker jeg på sociale netværk.

Grafikken halter også, og selvom grafikken ikke betyder alt, så betyder det noget og det hindrer at nogle gode multiplatforms udgivelser kan komme til wii'en. Jeg håber Wii U kommer tids nok til at Blizzard vil vælge at udgive Diablo 3 til den. *drømme drømme drømme*. Smiley
0
1ups givet

#23 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-06-2011 10:57

Wii solgte godt. Spil dertil: knap så godt. Fra at capcom solgte flest spil på nintendo maskinner og lod resident evil 4 have en special version til GC først, til at de nu har udtalt at de vil fokusere på playstation.
Sådan har flere udviklere haft det, så på den måde var wii dårlig. Desuden havde mange der købte en wii nok i wii sport (*host* casual *host*).

Det skal så sige at først parts spil solgte som altid fantastisk.
0
1ups givet

#24 - E

Level: 4 (Stalkid)

10-06-2011 13:26

Hvis der kommer nye spændende spilserier til Wii U så er den da interessant Smiley Dertil vil jeg også sige at jeg ville da nyde højere opløsning og bedre grafik. Jeg ved godt, at mange siger at gameplay er det vigtigste, men jeg synes at et godt gameplay i harmoni med god grafik er det bedste. Spiller mere på min xbox 360 fordi der er spilserier, som interessere mig mere end dem jeg kan finde til Wii (Fable, Assassins Creed, Bioshock etc.). Så hvis Wii U tilbyder både de klassiske Nintendo serier + flere spilgenre end sport og family samt væsentlig bedre grafik (regner med både bedre grafik end Wii og X/PS) så er jeg på!
0
1ups givet

#25 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

10-06-2011 14:51

Glæder mig til det næste Tekken. Der hiver de alle de gode gamle karakterer fra Tekken 3 (Det bedste imo.) tilbage i serien. Smiley

Assassins Creed på iPod og NDS SUX, BIG TIME! SmileyHåber det bliver lidt bedre på Wii U. Smiley
0
1ups givet

#26 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

10-06-2011 21:09

Det kan godt være at capcom ikke har solgt så godt på wii, men det er stadig nintendos maskine der har solgt flest spil overall denne generation Smiley

Men jeg har ligesom PD også mistet interesse for Sony siden ps1. Ser dog frem til at genfinde den med sly 4
0
1ups givet

#27 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

10-06-2011 22:34

Moysen: alle tekken 3 figurer vil aldrig komme med igen... Gun var en figur fra en Japansk tegnefilm, og vil adrig deltage i the king of iron fist tournament igen. Dr. bla bla (glemte navnet), ved jeg dog ikke om vil optræde på noget tidspunkt igen...
Spoiling:
Story siger ogre er død. Det kommer nok som en overaskelse.
0
1ups givet