Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 2011: Smash Bros. annonceret til Wii U og 3DS

Skrevet af Lukas Skywalker - 07-06-2011 21:57

Under Nintendos konference ved E3 2011 blev et nyt Smash Bros.-spil annonceret til både Wii U og Nintendo 3DS. Der blev dog ikke sagt meget mere om spillet, og vi fik ikke engang et navn.

Da spillet vil komme til både Wii U og Nintendo 3DS, vil spillet på én eller anden måde kunne kombineres på tværs af de to platforme. Om man vil kunne spille direkte mod hinanden med Wii U og 3DS, eller om der er tale om noget helt andet, vides ikke.

Hvad synes du om denne annoncering? Selvom mange nok vil mene at det er fedt, er det så for dårligt at de hverken kom med videoer, screenshots, eller endda blot et navn? Eller er navnet mon blot Smash Bros.?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Kanin

Level: 23 (Skree)

07-06-2011 22:07

Virkede mere som om de manglede en bombe ... Så tænkte Iwata, "fuck it. Jeg annoncere sgu lige en ny titel" .... Der sad sikkert en del udviklere og tænkte w00t???! Skal vi nu lave det Smiley
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2011 22:09

Det tror jeg også. Nintendo har annonceret en konsol uden spil. De var nødt til at gøre et eller andet. Jeg gætter på, at der går mindst to år, inden vi ser dette spil i butikkerne.

Men Smash Bros. er en god serie. Dog har jeg svært ved at se, hvad de kan forbedre. Eller, jeg ved, at der er en del ting - spørg bare Smash-eksperterne herinde, men jeg tvivler på, at det bliver Nintendos fokus.
0
1ups givet

#3 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-06-2011 22:09

Håber at ens savedata mellem de to konsoller er forbundet eller noget. Så kan jeg unlocke ting på min håndholdte heh.

Fedt med en annoncering, kan godt li' billedet i nyheden <3 ssbm Smiley

Ham sakurai er godt nok nem at overtale til at fortsætte igen og igen heh... Og han vil endda åbenbart gerne lave det til flere konsoller endda! Smiley

Edit: Alexander - vi har jo også allerede linket til udtalelser om hvordan sakurai aldrig vil lave et spil som melee igen... Then again så har han jo efterhånden vist at hans ord ikke nødvendigvis passer så kan da godt være vi ser en forbedring af brawl... Eller det gør vi nok siden utilfredsheden om i det mindste tripping var meget udbredt og det ikke kun var hardcore gamers der synes at brawl var let, langsomt og floaty... Tripping skal i hvert fald nok være fjernet Smiley
0
1ups givet

#4 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

07-06-2011 22:12

han kunne godt lave det til flere konsoller men så bliver der nok kun en udgave af spillet med Nintendos figurer Smiley
0
1ups givet

#5 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-06-2011 22:13

Med flere konsoller mente jeg bare 3ds og wiiu Smiley
0
1ups givet

#6 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2011 22:13

Playable Waluigi plz.
0
1ups givet

#7 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

07-06-2011 22:14

Alex - Ah, uden spil Smiley? Der var da en del, godt nok tredjepart, men stadigvæk. Og hvor mange spil blev der egentlig annonceret til Revolution (et spørgsmål, ikke retorisk - jeg kan nemlig ikke huske det)?

Stelzig - Lige præcis det jeg tænkte med banneret, så må alle være glade Smiley
0
1ups givet

#8 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

07-06-2011 22:15

tror aldrig de direkte annoncer mange spil når der bliver vist en ny konsol. Der er det da maskinen der skal have folks interesse
0
1ups givet

#9 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-06-2011 22:15

Hahaha, godt du tænker på os, Lukas xD
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2011 22:17

Lukas >> Ingen af de spil, der blev fremvist kørte på Wii U'en - det var bare trailere, der sikkert kørte på en 360. Jo, der var det der brætspil. Går ud fra, at det er det, man kan prøve til messen i morgen. Smiley
0
1ups givet

#11 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-06-2011 22:25

Dette er hvad e3 skulle have vist os: http://www.youtube.com/watch?v=thn-KLhZbeo&feature=bf_next&list=ULi9N3dsSpwjI&index=17#t=4m

Bare med et nyt, god smash obviously. Da jeg så den tidligere i dag blev det en af de første gange jeg rigtig er blevet ramt af nostalgi (selvom jeg stadig spiller spillet ret ofte Smiley). Smuk video og fantastiske minder fra man først så opgraderingen fra det awesome smash64. Smiley
0
1ups givet

#12 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-06-2011 22:31

"Virkede mere som om de manglede en bombe ... Så tænkte Iwata, "fuck it. Jeg annoncere sgu lige en ny titel" .... Der sad sikkert en del udviklere og tænkte w00t???! Skal vi nu lave det"

Sjovt nok præcis det der skete med Brawl. Iwata annoncerede et nyt Smash Bros (uden titel) ved E3 enten 2004 eller 2005, og Sakurai anede intet på det tidspunkt Smiley
Denne gang har han dog tilsyneladende snakket med Sakurai om det på forhånd, men jeg er ikke længere tryg ved at have den mand til at styre spillets udvikling.
0
1ups givet

#13 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2011 22:39

Nu er det jo ikke Sakurai alene, der har udviklet Smash serien. Så mon ikke Brawl var udkommet, med eller uden Sakurai?
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

07-06-2011 22:41

Det er jo heller ikke Miyamoto, der udvikler de spil, han er med inde over (80 %), men tro mig, at han bestemmer, hvad der skal med og ikke med. Tror at Sakurai har samme rolle.
0
1ups givet

#15 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

07-06-2011 22:43

Togbis: Faktisk blev det udtalt at hvis sakurai ikke havde sagt ja så ville de bare have lavet en lille opgradering af melee med online (eller noget i den stil).
*sad face*

Smiley

Hvis du læser nogle af sakurais udtalelser kan du tydeligt se at hans syn helt sikkert har påvirket udviklingen af det spil.
0
1ups givet

#16 - Jonas

Level: 15 (Geega)

07-06-2011 22:45

Det er i høj grad Sakurai, der bestemmer retningen for udviklingen af Smash Bros. Hvis man læser interviews med og klummer skrevet af Sakurai, får man et indblik i, hvilken beslutningsprocess der er foregået under udviklingen. Det mest interessante er, at han synes, Melee var for "hardcore" og svært at spille (selvom alle andre i hele verden er enige om, at det er et casual og lettilgængeligt alternativ til andre fighting-spil) og alt for konkurrencepræget, og at han hellere vil gøre spillet mere tilfældigt og nemmere at spille.
Med andre ord vil han hellere lave spin the bottle end fodbold.
0
1ups givet

#17 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2011 23:10

@Alex
Jeg tror ikke Sakurai ejer serien, så nej, hvis ikke han er ansat til opgaven af Nintendo, så bestemmer han altså ikke hvad der skal og ikke skal med.
Det er rigtigt nok, at den position som Lead Designer, som han havde under udviklingen, betød at han havde meget indflydelse.
Men en anden lead-designer ville vel sagtens kunne overtage hans rolle.
0
1ups givet

#18 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

07-06-2011 23:35

Jeg sagde jo, at de ville annoncerer et nyt Smash. Smiley Jeg er dog irriteret over at de ikke havde mere med det. Smiley Damn. Ser frem til mere om den nye konsol, og ikke mindst om dette spil.

@Stelzig: Nice video-upload. Blev lige i et mega godt humør. Smiley
0
1ups givet

#19 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2011 00:33

Når det kommer til fightingspil synes jeg personligt at nøglekoncepterne er fart og konkurrence.

Jeg tror ikke Nintendo skal være så bange for at begive sig ud i noget med kompetitivt potentiale. Nøgleudtrykket er "easy to learn, hard to master". Det at man kan blive ved med at finde ud af ting, lære nye koncepter og teknikker er hvad der holder mig interesseret i et spil (og at kernegameplayet er sjovt, naturligvis).

Et godt eksempel på en god udførelse af dette er Starcraft 2. Det formår at være ufatteligt svært på et højt niveau, mens de knapt så hardcore spillere stadig kan være med, grundet at kerneprincipperne (saml mineraler, byg units, dræb modstanderen) er nemme at forstå. Derudover har det et laddersystem med 8 ligaer som man løbende bevæger sig opad, og dermed bliver mindet om at man udvikler sig som spiller.

Når det at dygtiggøre sig i spillet konstant er en udfordrene læringsprocés bliver det interessant at spille, og det var dér hvor brawl fejlede ved at være langsommere og nemmere. Når man på højt niveau får styr på sin DI (at maksimere sin overlevelse når man bliver ramt af angreb), og samtidigt indser at den optimale måde at spille på bygger på camping og defensivt spil, begynder spiloplevelsen hurtigt at føles træg.

Jeg håber på et lettilgængeligt, actionpræget, fast-paced spil, med en masse interessante nye figurer (som alle spilles på forskellige måder), en forholdsvis rimelig balance, så man kan spille mange figurer på højere niveau samt noget stabilt online med ting som bruger-genererede turneringer og en ladder. Jeg tror ærligt talt ikke at det vil skræmme folk væk at der er mulighed for at dygtiggøre sig og bevæge sig op af en rangstige, og derved se at man løbende bliver en bedre spiller med sin yndlingsfigur.

Men haha, det sker sku nok ikke.

Hvordan har i andre det med konkurrence? Er ladders og turneringer virkelig så slemme?
0
1ups givet

#20 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2011 00:39

Selv hvis nintendo ville lave noget ladder ville det nok ikke blive 1v1, no items og kun med særlige baner. Teams ladder ville dog være awesome hehe...
Men bare muligheden for selv at lave online turneringer (hvor man sikkert godt kan lave specielle regler) ville være ret nice. Du beskriver præcis det et optimalt smash skal være i det indlæg Smiley
0
1ups givet

#21 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2011 00:42

De kunne eventuelt vælge at lave en "Competitive Ladder" og en "Casual Ladder", eller bare lave muligheden for at tilslutte sig forskellige typer kampe, alt efter hvad man har lyst til (bare det at man selv kan lave indstillinger ville være en stor opgradering ift. "basic brawl", haha)

Men nu dukker Reggie jo op til Apex 2012 (en stor smash turnering næste år), det bliver spændende at se hvad Nintendo vil have ud af hans besøg dér.
0
1ups givet

#22 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-06-2011 00:50

Jeg tror at når man skal udvikle et party-spil( Wii Sports f.eks.), der mest skal bruges til at spilles i situationer, hvor man lige har nogle gæster ovre for noget lokal multiplayer.
Så skal man måske som udvikler passe på, at der ikke går for meget hierarki og konkurrence i det.
Folk, der aldrig har spillet spillet før, skal helst have samme oplevelse, som dem, der har spillet det længe.

Ikke at Smash Bros. er et party spil eller på nogen måde ville være bedre sådan.
(Men noget kunne godt tyde på at Nintendo godt kunne tænke sig det var.)
0
1ups givet

#23 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2011 01:01

Jo, smash bliver helt sikkert betragtet som et partyspil. Men naturen af fightingspil medvirker jo at "that guy" som har øvet alene er bedre end de andre. Derfor kan spiludviklerne ikke gøre ret meget ved dette aspekt efter min mening. Det er op til den stærke spiller at "gøre sig dårlig", eller bare ikke fokusere så meget på at vinde hvis sådan noget hierarki skal undgås.

Personligt vil jeg ikke have noget imod forskellige modes for forskellige typer spil. Nintendo burde bare indse at folk spiller spillet af forskellige årsager, og så lave modes til de respektive måder at nyde spillet på. Som Alexander Brock engang så klogt sagde, er det op til spilleren at bestemme hvad en god spiloplevelse er, så de burde ikke nægte os værktøjerne til at træffe dette valg.
0
1ups givet

#24 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2011 01:04

Selv i mario party kan det hieararki ikke undgås og den erfarne spiller vil vinde.
0
1ups givet

#25 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-06-2011 01:16

Ikke at det har noget som helst at gøre med Smash, men:

Spil er ikke værktøj eller legetøj.
Det, der adskiller et spil fra værktøj og legetøj, er nu engang det, at der eksisterer regler. Ellers er det ikke et spil.

Photoshop er ikke et spil, men et værktøj. Det er et tøj fremstillet til at skabe et værk.
En skovl i en sandkasse er ikke et spil, men et legetøj. Det er et tøj, ikke fremstillet til at skabe et værk eller spille et spil, men til formålsløst at lege i frihed.
Skak, derimod, er et rigtigt spil. For uden regler er skak ikke et spil. Men bare en håndfuld figurer på et ternet bræt.

Edit:
@Stelzig
Det har du ret i. Smiley
Det er dog en af de problemstillinger, som spiludviklere arbejder på at løse.
Hvordan kan man lave et spil, der er lige sjovt for alle?
Hele meningen med casual-bølgen var vel at gøre det nemmere for de folk, der ikke havde tidligere spilerfaring og som ikke var gode til spil, at have en ligeså god oplevelse, som de hardcore.
0
1ups givet

#26 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2011 01:21

hva

som i, hvorfor skrev du det med værktøjer?

edit edit: Jeg tror egentlig godt jeg forstod det. Du siger at jeg brugte ordet værktøj forkert? Jeg snakker jo ikke direkte om spillet som værende et værktøj, men snarere om spillernes "værktøjer" til at skabe deres eget spil.

En hammer er et værktøj, og du kan godt bruge den til at lave et spil, så kan ikke lige se din pointé, eller hvorfor diskussionen overhovedet skulle handle om det, når du tydeligvis forstod hvad jeg mente Smiley
0
1ups givet

#27 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

08-06-2011 01:29

Lad mig følge op på forrige sætning og tilføje at jeg aldrig har oplevet folk have et problem med at de ikke var lige gode i mario party.

Og navn har forresten ret i at det må være op til den enkelte selv at give sig handicap på diverse måder eller op til de andre at teame op imod ham (vi snakker vel om FFA her), måske endda sætte spillet direkte til at lave en 3v1 team match som er direkte muligt... Det er handicap forresten også - du kan give spillere handicap. Spiludviklere behøver virkelig ikke sørge for at det absolut ikke kan lade sig gøre at forbedre sig.
0
1ups givet

#28 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

08-06-2011 01:34

@Navn
Det var ikke fordi jeg mente at det du skrev var forkert eller at du ikke havde skrevet det rigtigt, det var nærmere ment bare sådan rent generelt. Smiley
Fordi jeg lige så du brugte ordet 'værktøj' og jeg tvivler på at jeg kommer til at finde en bedre undskyldning for at inkludere det i en kommentar her på siden. Smiley

@Stelzig
Jep, som du siger, så er vi allerede kommet en del af vejen.
Bl.a. gennem de forslag du kommer med, kan uerfarne spillere også nyde spillet. Jeg tror dog stadigt, at der er nogle, der føler at de bliver holdt ude.
(Ikke at det angår nogle her på N-Gamez, vi er jo hovedsageligt 'hardcore' gamers. Men ud fra et udviklers synspunkt, så er der potentiale i at udvikle et koncept, der kan nydes af casual spillere.)
0
1ups givet

#29 - Jonas

Level: 15 (Geega)

08-06-2011 15:41

http://kotaku.com/5809850/cold-water-thrown-on-smash-bros-for-wii-u-and-3ds

Ninteeeendoooo

Hvorfor ikke bare sætte HAL Labs på opgaven? Hvorfor SKAL Sakurai partout være med?
0
1ups givet

#30 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

08-06-2011 16:08

Til grin at annoncere spil der ikke engang er i udvikling endnu.

De har 2 nye konsoller i gang, så hvorfor ikke bare fokusere på det der rent faktisk har substans.
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

09-06-2011 13:42

"Sakurai would like to have players helping one-another"

Måske skal man slet ikke kæmpe mod hinanden mere? Smiley
0
1ups givet

#32 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

09-06-2011 13:54

"both Iwata and Sakurai said that adding an element of growing your character through in-game experience would ruin the game"

Men i det mindste er de ikke helt dumme Smiley
Håber lidt det med helping bare er til 3ds som han siger han gerne vil have anderledes eller at det skulle være noget 2v2 Smiley
Det med at han skal hyre folk til udvikling af balance af spillet og sådan er forresten lidt interessant og smashere snakker allerede om at et par af dem som er igang med at hacke brawl til "project M" (se mere her: http://projectm.dantarion.com/ ) burde overveje at søge ind - selvom det nok ikke lykkes, specielt ikke når de ikke kan japansk Smiley
Ikke desto mindre så giver det da lidt "håb" at han virker til at ville overlade meget af spillet til andre og at han vil hyre nye folk. Smiley
0
1ups givet

#33 - Jonas

Level: 15 (Geega)

09-06-2011 15:16

Lyder som om 3DS-versionen bliver Subspace Emissary om igen. Føj det var dårligt, og spild af udviklingstid.
Tror dog stadig de er kloge nok til at inkludere en VS mode, der kommer bare til at være flere ting at lave, når man ikke er sammen med sine venner.
0
1ups givet

#34 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

09-06-2011 15:19

Den der Boss co-op mode i Brawl var da okay sjov.
0
1ups givet

#35 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-06-2011 14:17

Giv mig et SSB som på N64! De har stadig ikke formået at toppe charmen fra originalen.
0
1ups givet

#36 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-06-2011 15:01

Melee er da bedre?
0
1ups givet

#37 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

10-06-2011 15:06

Smagssag. Smiley Jeg anerkender Melee, men min oplevelse med det første spil gav mig for høje forventninger til den retning de ville gå med Melee.
0
1ups givet

#38 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

10-06-2011 15:09

Melee var nok det bedste spil da det udkom. Jeg syntes brawl er bedre (På nær nogle enkelte ting som at snuble, eller det der med at undvige i luften).. Smiley
0
1ups givet

#39 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-06-2011 15:12

Tror en del af charmen kommer fra N64-grafikken. Siger ikke det er det hele, men det er en væsentlig del, der aldrig kommer igen Smiley
Så har det selvfølgelig også en fordel i at være det første i serien, og det første som man fik en masse gode minder fra.
0
1ups givet

#40 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-06-2011 15:16

Og de bedste lydeffekter
0
1ups givet

#41 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-06-2011 15:18

Især den japanske version
0
1ups givet

#42 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

10-06-2011 15:25

Nice lydeffekter. Player 2 er elendig. Smiley Men kan godt lide hastigheden på Falcon Punch! Den er jo meget hurtigere end i de andre spil? Smiley Wut. Kan også godt lide lyden på Fox's skud. Smiley
0
1ups givet

#43 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-06-2011 15:25

Player 2 er ikke elendig.

Jeg tror bare ikke du kender Isai.
0
1ups givet

#44 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-06-2011 15:26

Synes spiller 2 er mega god, men det er ikke så underligt, at han får tæv, når han spiller mod Isai Smiley

Og ja, Falcon Punch var faktisk semi brugbart, og man kunne godt combo ind i det af og til, fordi det var så hurtigt Smiley
0
1ups givet

#45 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

10-06-2011 15:28

Ja, okay. Smiley Han sux måske ikke alligevel så meget. xD Kender ikke Isai, hvilket jeg vel burde? Smiley
0
1ups givet

#46 - Jonas

Level: 15 (Geega)

10-06-2011 15:29

Ikke hvis du ikke går op i kompetitiv Smash.
0
1ups givet