Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Amiibo!

Pokémon Unite

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: TÃ¥ger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Forvent ikke for meget MotionPlus

Skrevet af Birks - 26-07-2008 12:31

Som tidligere skrevet introducerer Nintendo et nyt tilbehør, der skulle garantere 1:1 bevægelser.
Desværre var udviklerne ligeså overrasket som det menige publikum, og flere har udtalt, at der vil gå længe, før man vil se et 3. parts spil, som benytter sig af MotionPlus.
Selvfølgelig vil vi ret hurtigt få Nintendo's egne spil at se med denne funktion - bl.a. Wii Sports Resort, hvor man eksempelvis i et sværdkampspil vil kunne se sine slag og pareringer i en nøjagtig gengivelse på skærmen.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - N-Freak

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 12:39

Jeg synes ikke det går så godt for Nintendo lige i øjeblikket Smiley
0
1ups givet

#2 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 12:51

Hmm det er vel ikke så meget nintendo's skyld, eller er det?

At 3parts programøre ikke har ressourcer nok til at udnytte nintendo's software er vel ikke deres egen skyld. Men stadigvæk er det lidt øv, da man nok vil kunne få mange skydespil.

Men altså nu ved jeg ikke om jeg har forstået det rigtigt.

Jeg tror bare at fx. Link vil være der hvor dette produkt vil give mest mening. Samt Resident evil. Men altså Mario, og lignende spil vil ikke kunne bruge dette tror jeg. Men altså ja, også metroid vil nok kunne bruge dette positivt.

Ved ikke hvorfor jeg ikke bare kan skrive "Det er da skod!" Eller noget i den stil, hvorfor skal jeg altid skrive så meget -.-
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

26-07-2008 12:53

Ret mig hvis jeg tager fejl.

Selvfølgelig får vi ikke tredjeparts spil at se inden for det næste halve år? MotionPlus udkommer jo først til foråret?
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

26-07-2008 13:00

Eller, mener du efter udgivelsen?
For så har udviklerne da alligevel godt et år til det, hvis det skal være inden for et halvt år...
0
1ups givet

#5 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

26-07-2008 13:07

jeg håber bare den virker bagud, alså af den giver bedre bevægelse genkendelse i gamle spil, da visse spil ikke genkender ens moves særlig godt.
0
1ups givet

#6 - WiiMand

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 13:50

trælsSmiley
0
1ups givet

#7 - Phazyck

Level: 4 (Stalkid)

26-07-2008 13:52

Hvis den virker bagud, så har 3. parts programmørerne jo ikke noget problem, fordi de bare kan gøre det på den gamle måde så...
Så jeg tror at den højst sandsynligt ikke vil gøre nogen forskel på de gamle spil...
0
1ups givet

#8 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

26-07-2008 14:44

er glad - ligeglad
0
1ups givet

#9 - Cubivore

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 15:03

Hvis den kommer til at, virke gamle Wii spil vil jeg blive meget overasket. For jeg har aldrig om softwar som, der får nye funktioner tilført, når der kommer nyt, hardwaer uden det iforvejen var skrevet i koden.
0
1ups givet

#10 - Sankiros

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 15:09

så længe det kommer til LoZ så er jeg glad.. er ligeglad med de efterhånden ret så fesne 3. parts spil
0
1ups givet

#11 - dustman

Level: 2 (Keese)

26-07-2008 16:43

godt at høre, gider ikke spille med lotionplus
0
1ups givet

#12 - Ossipoff

Level: 6 (Cucco)

26-07-2008 18:14

MegaGame, det kan ikke lade sig gøre. Plain and Simple Smiley

Jeg forstår ikke helt nyheden må jeg indrømme. Det er logisk at vi ikke får spil at se som understøtter MotionPlus lige foreløbigt, eftersom den først kommer på markedet til foråret. Til den tid skal vi nok lige så stille begynde at se titler som gør brug af den -- muligvis ikke så mange i starten, men det skal nok komme.
0
1ups givet

#13 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 18:33

Hmm jeg synes heller ikke nyheden er så godt formuleret.

Siger ikke jeg selv kan gøre det bedre. Men nyheder her på siden bør være formuleret bedre.

Men altså tror heller aldrig at det aldrig vil ske. Men motionplus vil kunne være boostet for at nintendo kan forblive på toppen, trods at de har brugt alle deres store titler. Sådan ca...
0
1ups givet

#14 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

26-07-2008 18:46

jeg snakker ikke om gamle spil pluslig kan lave 1:1 genkendelse, jeg snakker om af wii sender mere tydlig signal om hvad man faktisk gøre til spillet, hvilken faktisk ikke er umuligt vist nintendo opdate wii til det, f.eks kunne mortal kombat godt bruge bedre genkendelse signal.
0
1ups givet

#15 - L0rd Doxah

Level: 1 (Goomba)

26-07-2008 21:11

Hvorfor skulle den ikke kunne det henrik?

som i de der gimmicky pusle spil? den ville sgu nok bare være lidt mere præcis Smiley
0
1ups givet

#16 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

26-07-2008 22:51

Den kan ikke være bagudkompitabel, da hvert enkelt spil jo er programmeret til at læse bestemte oplysninger osv. fra wiimoten... De er ikke programmeret til at læse fra både wiimoten og et plugin, som dengang ikke engang fandtes... Wiimoten opfanger desuden ikke bare nogle standart bevægelser, som man så mapper til noget i spillet. Hver enkelt bevægelse er "optaget" i en hel masse variationer, og wiimotens funktioner bliver programmeret på ny for hvert spil, hvis udviklerne vælger det. Det ville altså ikke bare kræve en patch til wii'en, det ville minimum kræve omprogrammering af wiimoten og en komplet ændring af kontrol-schemet i hvert enkelt spil.


0
1ups givet

#17 - Jonas

Level: 15 (Geega)

26-07-2008 23:22

For der gik nemlig rigtig lang tid, før udviklerne begyndte at smide alle mulige gimmick-styringer ind i tarvelige ports af PS2-spil?
0
1ups givet

#18 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

26-07-2008 23:29

ok har I ikke hørt efter? wiimoten opfatter bevægelse på et 3 akset system, de 3 akser der nu engang findes i vores verden, hvilken samtidet er grunden til det kaldes 3D spil!
omkring hver aksel er der 2 bevægelse mønster, langs eller rotere.
med denne plugin, kan wiimoten sende mere præsise oplysninger til wiien om hvad du faktisk laver, der kommer ikke mere info, da er ikke mere info af komme med, det vil bare være mere præsise, som nintendo siger vil det være 1:1 bevægelse opfattelse.

Der kun 6 mulige data input, og alle 6 bliver dækket er wiimote, med dette plugin kan wiimoten bare bedre se hvordan den bliver bevæget på de 3 akser.

Er klart for alle nu eller skal vi starte med grundlæggerne fysik også?

Og derfor er der ikke nogen forhindring for af gamle spil ville kunne få et klare signal om hvad du bevæger wiimoten med dette plugin.
0
1ups givet

#19 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

26-07-2008 23:45

Wiimoten opfatter ikke bevægelse på et 3-akset system...
Den opfanger data fra bevægelser med nogle følselses sensorer...
WiiMotion Plus, TILFØJER nye sensorer som gør 1:1 muligt. Spillene er IKKE programeret til at læse data fra de NYE sensorer. Altså skal spillene omprogrameres for at være kompitable!

Det er ikke så simpelt at den bare forbedrer det gamle, for så ville det jo ikke være et addon, men en nye udgave af wiimoten... Den tilføjer nye ting, istedet for at forbedre...

Det kan godt være det er simpel fysik for dig hvordan et 3D rum fungerer, men det er altså ikke simpel fysik vi taler om nu, vi taler om programmering af spil, og at de ikke bare kan tilpasse sig nye data, som de ikke er programmeret til at læse...
0
1ups givet

#20 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

27-07-2008 08:13

M60 og hvilken oplysninger tro du wiimoten få ud af de "følselses sensorer"? de fortælle hvordan den bliver bevæget på de 3 akser.
der er kun de input om de 3 akser, det er fysisk umuligt af have flere input omkring hvordan den bliver bevæget i vores verden.
Alså kan den ikke tilføje nye ting, men kun forbedre hvordan wiimoten opfatter bevægelse
0
1ups givet

#21 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

27-07-2008 15:49

Det er ikke bare input om 3 axer, det er kompliserede data omkring hvilke retninger den bliver bevæget i i hvor høj fart, roteringer osv.
Ud fra dette prøver spillet at regne ud hvordan du bevæger din wiimote.
Alle disse data bliver behandlet FORSKELLIGT i hvert enkelt spil, derfor vil de ikke bare kunne udgive en patch der på magisk vis ville få flere output-data til have nogen form for effekt ældre spil.

0
1ups givet

#22 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

27-07-2008 18:09

jo det er bare input om 3 aksler, det fortælle retning og fart...
Og ved af sige af det ikke er det og så bagefter fortælle det handler om hvad retning man bevæger den i, viser af du ikke ved en skid om om hvad du siger, af bevæge sig i et 3 asklet system er netop en retning!
0
1ups givet

#23 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

27-07-2008 19:36

Hvis tror at WiiMotion plus bare forbedrer wiimotens "signaler" som du siger, så vil jeg gerne høre hvordan du forestiller dig at den skal gøre det uden nye sensorer... Uden nyt data som skal behandles af software, uden ny udvikling som skal forståes af spillet, uden nogen som helst tilføjelse af nogen som helst form.

Grunden til at 1:1 ikke var muligt før var ikke at "signalerne" ikke var kræftige nok. Det var heller ikke at softwaren ikke var god nok. Det var at der manglede en type sensorer, eller at der skulle flere sensorer til, eller whatever... Hvis MotionPlus kan få 1:1 til at fungere bliver det altså NØD til at tilføje noget nyt til Wiimoten, være det en ny form for sensorer eller bare flere...
Disse data kan IKKE bruges til en skid hvis udviklerne ikke har programmeret spillet til at læse de informationer fra Wiimotens port.
0
1ups givet

#24 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

27-07-2008 21:47

For at gøre det klart vil jeg lige sige at jeg godt ved at det er informationer om de 3-akser som opfanget via wii-motens acccelerometre og sendt... Disse kunne kun opfange højre/venstre op/ned frem/rilbage bevægelser... Men Wii MotionPlus tilføjer altså Gyrometre som kan måle rotationer inden for de 3 akser, hvilket ikke var muligt før.
Disse oplysninger kan man godt sige "forbedrer" de gamle oplysninger, men hvorend du vil det eller ej, er det altså et helt nyt sæt oplysninger som skal tolkes af softwaren... Og det vil som jeg siger kræve omprogrammering af hvert enkelt spil...
0
1ups givet

#25 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

27-07-2008 22:20

wiimoten opfanger rotationer, ellers ville den ikke kunne bruges som den gøre.
det Wii MotionPlus gøre er af gøre det hele mere præsic, da vist begge enheder skulle sende dataer ville du få modsignerne oplysninger.
nogen gange vist du laver et sving mens du rotere wiimoten tro den nogen gange du pluslig har skiftet retning på dit sving.
samtidet med den rette på dette og samtidet gøre den mere følsom, skulle du opnå 1:1 genkendelse.

Det mest logisk er de oplysninger de begge enheder laver bliver samlet til en mere præsic måling af wiimotens bevægelse.

Det er ikke spillet der tolker hvad du laver med wiimoten, det er wiien der så omdanner det til et bevægelse mønster som spillet kan forstår, og udføre den funktion det har fået af vide den skal gøre ved det mønster, ja det er spiludviklerne selv der laver mønster med det udviklings program de har fra nintendo.
Så et mere præsic mønster ville jo ikke skade i gamle spil, de vil ikke kunne komme til af gøre nye ting, men måske bliver det letter af lave de bevægelse der er krævet, som f.esk i mortal kombat.
0
1ups givet

#26 - Jonas

Level: 15 (Geega)

28-07-2008 00:32

Wiimoten kan kun opfatte rotation omkring to akser. E3-fremvisningen fik det til at se ud, som om den med Motion Plus også kan opfatte rotation om den tredje akse, selvom det bliver lidt svært uden en reference eller meget fint udstyr (som vi formoder må sidde i en Motion Plus).
0
1ups givet

#27 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

28-07-2008 01:57

Sorry MegaGame, men nu bliver jeg nød til at give dig noget proof...
Video omkring forskellen på Accelerometre og gyrometre, og samarbejdet mellem dem, lavet af udviklerne bag MotionPlus
Interview med udviklerne bag MotionPlus

I MotionPlus sidder som jeg har forstået X,Y og Z- gyrometre, som skal samarbejde med de i forvejen eksisterende accelerometre som er i Wiimoten..

Det du siger giver ikke meget mening da du mener at en mere følsom controller vil kunne opnår 1:1, bare ved at "skrue op" for følsomheden... Men hvis det var tilfældet ville vi jo blot have en lidt ustabil version af 1:1, men stadig 1:1...

Omkring det med Mortal Kombat... De fleste wii-spil jeg har prøvet virker kontrollen perfekt, det må være udviklerne af spillet der har været dovne, eller ikke har kunne håndtere teknologien.
Jeg tvivler stærk på at du selvom du fik en mere stabil controller ville få spillet til at fungere bedre.

Jeg holder stadig på at du aldrig vil kunne få hardwaren til at være bagudkompitabel, da der som jeg stadig holder på, ikke bliver forbedret nogle data, men blot tilføjet nogle ekstra.
Hvordan disse så bliver behandlet bestemmes af den enkelte software...
DU siger at Wii'en selv omregner data fra wiimoten til et mønster som spillet så bearbejder... Men hvis dette mønster pludselig indeholder informationer omkring rotationer af akser, som spillet ikke forstår, vil det så ikke bare fucke kontrollen endnu mere op? De andre informationer vil vel forblive uændret.
0
1ups givet

#28 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

28-07-2008 14:12

Til Henrik og Nicolai.
Nyheden går vel mere eller mindre ud på at informere om, hvorfor der ikke kommer 3.parts spil til at starte med, hvilket (som det fremgår i nyheden) skyldes at 3.parts udviklerne ikke kendte til devicet.

Mine formuleringer ved jeg ikke hvad der er galt med, det er vel en individuel mening. Nicolai, kom gerne med flere nyheder, der er skidt formuleret - du antyder at det er generelt.
0
1ups givet

#29 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

28-07-2008 15:32

N freak: Det går ikke godt for mange Nintendos så kaldte "hårdkernede" fans, men rigtig RIGTIG godt for Nintendo Smiley
0
1ups givet

#30 - NeLo

Level: 1 (Goomba)

29-07-2008 02:23

Som sagt i mit brev.

Bør du sætte nogle flere Enter whatever de kaldes.

Og evt. citere istedet for at oversætte.
0
1ups givet

#31 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

29-07-2008 16:02

Hvad skulle jeg citere?
Jeg citere netop ikke en person, men reflekterer over en nyhed, som jeg så nedskriver - på dansk.
0
1ups givet

#32 - Evil_knivel

Level: 1 (Goomba)

12-08-2008 18:07

Tror nu det bliver et spændende nok projekt... Men ellers kan man jo købe sig en Nintendo Wii hjelm Smiley
0
1ups givet

#33 - Evil_knivel

Level: 1 (Goomba)

12-08-2008 18:16

Jeg kan vist ikke finde ud af at lave links her Smiley [url=http://www.hackwii.dk/index.php/nyheder/87-nintendo-wii-hjaelm-til-dem-der-ikke-vil-bruge-haenderne]Virker dette mon så Smiley[/url]
0
1ups givet

#34 - Evil_knivel

Level: 1 (Goomba)

12-08-2008 18:17

Kan en mod ik lige slette mine posts.... Der sku bare stå

http://www.hackwii.dk/index.php/nyheder/87-nintendo-wii-hjaelm-til-dem-der-ikke-vil-bruge-haenderne

Ville bare vise den åndssvage hjelm frem, men så vigtigt er det sku heller ik.
0
1ups givet