LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

GAME gennemgår ansættelseskontrakter

Skrevet af aidbit - 03-03-2010 23:58

Virksomheden bag GAME, en af Europas førende spilforhandlere med hundredevis af butikker fordelt over bl.a. Danmark, Sverige og England, holdt i går møde for at informere medarbejderne om, at de påbegynder rutinemæssige evalueringer af de forskellige butikker i hele England med henblik på eventuelle fremtidige ændringer i de ansattes ansættelsesforhold.

Denne nyhed kommer ovenpå, at virksomheden bag GAME butikkerne, i sidste uge, offentliggjorde, at de vil lukke 43 af deres spilbutikker i England, hvor 247 personer kommer til miste deres job. En talsmand fra virksomheden bag GAME udtalte da til Edge Online, at de jævnligt gennemser alle deres spilbutikker for at udvikle deres forretning, så den kører så effektivt som muligt og samtidig leverer den høje service som kunderne kræver.

Talsmand fra virksomheden bag GAME udtalte så i går til MCV:

Vi gennemgår løbende salgsmønstrene på tværs af hele vores butiksportefølje for at sikre, at vi har det rigtige antal folk til at betjene kunderne gennem dagen. Vi har holdt møder med de forskellige butikkers teams for at diskutere hvordan hver enkelt forretning bedre kan betjene kunderne i deres lokalområde, herunder en gennemgang af personalets turnusplaner og vagtskiftemønstre. Vi er meget fokuserede på at støtte vores butikkers teams, og takker dem for deres fortsatte hårde arbejde og forståelse.


Som det altid er tilfældet med procedurer af den slags, er der en række mulige udfald for de ansatte - herunder ændringer i timer, rollefordelinger og som sidste udvej muligvis tab af arbejdspladser. Talsmanden tilføjede til MCV, at sidstnævnte ville være en 'sidste udvej'.



Vi håber ikke at det ender med at flere ansatte mister deres job, hverken i England eller Danmark, selvom det kan lyde som om det er uundgåeligt i de engelske spilbutikker af virksomheden bag GAME.

GAME var en af pioneerne indenfor salg af spil tilbage i 90'erne, de har hurtigt etableret sig i flere lande, hvor vi i Danmark har kunnet købe spil hos dem i 5-6 år efterhånden. Tror du årsagen til de væsentlige ændringer er, at virksomheden bag GAME er vokset for hurtigt, at næste generations spil downloades, at flere kopierer spil eller tror du noget at årsagen er noget helt fjerde?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Erik Madsen

Level: 19 (Bullet Bill)

04-03-2010 00:25

Jeg tror personlig at priserne hos GAME og GameStop ganske enkelt ikke kan hamle op med priserne på internettet. Og de mødre der køber spil til børnene tror jeg køber dem i Bilka osv når de alligevel er der... At et spil hos GAME koster 549, mens det kan fås for 299 på nettet er bare ikke konkurrencedygtigt nok.
0
1ups givet

#2 - N-OWNER

Level: 1 (Goomba)

04-03-2010 00:32

Erik said it ^ Udover det, har Game også deres egen webshop som højest sandsynligt har taget en stor del af salget "væk" fra de "rigtige" butikker de har... Er ikke ligefrem overrasket
0
1ups givet

#3 - 'Noes

Level: 1 (Goomba)

04-03-2010 07:54

jeg har aldrig hørt om GAME, men ja, det er nok priserne på nettet der er blevet så dejlig billige.
0
1ups givet

#4 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

04-03-2010 11:37

Jeg er også enig med Erik. Det er efterhånden blevet meget sjældent, at jeg køber i en fysisk butik, da priserne på nettet er en del billigere. En gang i mellem kan både GAME og GameStop komme med gode tilbud, men generelt er det tit spild af penge.
0
1ups givet

#5 - yasw

Level: 1 (Goomba)

04-03-2010 14:28

De butikker lader til primært at overleve på forældre og bedsteforældre som har en uforståelig ønskeseddel med fra deres børn og derfor bare betaler hvad det koster. De fleste andre med lidt fornuft, køber nok hos online butikker hvor priserne ofte er 150-200kr lavere.
0
1ups givet

#6 - martin31

Level: 9 (Bob-omb)

04-03-2010 15:05

Hverken Game eller Gamestop er konkurrencedygtige. Jeg har ikke noget imod at give en smule mere for et spil et sted hvor servicen er iorden, men som det er sagt før så er priserne i de butikker bare alt for høje. Deres brugte spilpriser er også helt til grin. Jeg så for en uge siden Super Mario Galaxy BRUGT ude i en af ovennævnte butikker til 379 kr........ Det er bare ikke godt nok. De fleste gange er brugtpriserne i de butikker langt dyrere end nypriserne på nettet. Det er mig derfor en gåde at de butikker overhovedet kan få det til at hænge bare en lille smule sammen økonomisk.
De må til at oppe sig lidt efter min mening Smiley
0
1ups givet

#7 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

04-03-2010 15:23

Jeg går også kun derind for at kigge lidt en gang i mellem, sidst fandt jeg Strikers billigt og købte det. Men som i siger, er deres priser som regelt helt hen i vejret. I de GAME og Gamestop jeg besøger jævnligt er der dog altid ret crowded, så det går vist fint for dem i Danmark.
0
1ups givet

#8 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

04-03-2010 21:01

Jeg har ikke noget mod at betale lidt ekstra ved at handle ind i f.eks. GAME butikkerne, men så forventer jeg også en god service. Det sker desværre alt for sjældent. Både GAME og Gamestop butikkerne er præget af personale der ved overraskende lidt om spil og som ofte giver direkte misvisende oplysninger til kunderne ved salg af konsoller. Jeg har flere gange rettet på personalet, når jeg hørt dem sige ting der ikke er korrekte, under salg til kunder der ikke lader til at kende konsollerne så godt.

Med de priser de tager, så bør personalet vide meget mere og de bør kunne levere en service der virkelig gør, at jeg som kunde har lyst til at vende tilbage. Det sker bare alt, alt for sjældent.
0
1ups givet

#9 - Stefan N. Andersen

Level: 1 (Goomba)

04-03-2010 21:09

Enig enig og enig... fatter ikke at de butikker ikke er gået nedenom og hjem for længe længe siden. Deres priser er helt sindsyge.
0
1ups givet

#10 - Yugio

Level: 1 (Goomba)

04-03-2010 21:10

Det synes jeg også når jeg går ind i en Gamestop butik eller Game.
0
1ups givet

#11 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

04-03-2010 21:28

vist de vil overleve er de nød til af tilbyde noget som online butikker ikke gøre, udover høje priser, eneste de har er af man har spillet samme dag som man køber det og skal ikke vente på posten, men til gengæld kan jeg købe et spil digital og download det hurtigere end jeg kan komme til en spilbutik og hjem igen.

Zøvnig, ja der budre være en form for test for af se om de faktisk spillet spil i deres fritid.
0
1ups givet

#12 - BecelClaes

Level: 18 (Twhomp)

04-03-2010 21:38

@ MegaGame: Det er også de færreste online-butikker der tilbyder indbytning af gamle spil.

Derudover, så må jeg da indrømme at GameStop's indbytningstilbud helt klart holder mig nede i butikken mindst en gang om ugen, og jeg kommer i mange tilfælde kun omkring 10-20% af onlineprisen på et spil, ved at benytte mig af de her tilbud. Derudover, så er jeg så heldig at bo i Valby, som har den bedste spilbutik jeg personligt har været i, i form af GameStop Spinderiet. Hjælpsomme ekspedienter der tydeligvis selv spiller spil, der altid er frisk på anbefalinger og lignende. Derudover er selve butik altid ren og dejlig struktureret, og jeg bliver ærligt talt altid overrasket over hvor rart det er at tage en tur forbi dernede.
0
1ups givet

#13 - yasw

Level: 1 (Goomba)

04-03-2010 21:40

Ellers skal man tilbage til de lidt mindre kædeprægede butikker, hvor der var sjæl og personlighed over butikken. Mindes da for 10-12 år siden hvor man tit var nede i sin lokale spilbutik og bare kigge rundt i timevis, snakke med ejeren og lade sig inspirere af nørdstemningen *ah minder*. Men vi havde jo heller ikke nettet dengang, så rent prismæssigt havde vi jo ikke noget at sammenligne med. Den slags butikker ser man nok ikke mere.

Ellers tror jeg bare der skal være mindre forskel i priserne. Jeg kan godt finde på at købe et spil i en fysisk butik hvis jeg ser det måske kun koster 50kr mere end hvad jeg ved jeg kan få for det på nettet, fordi så får jeg det jo med det samme. Men oftest er forskellen jo på op imod 200kr, og så bliver man jo nærmest arrig. De kan godt tage ekstra, men fandme ikke så meget. Specielt også med brugte spil som martin nævner.
0
1ups givet