Skrevet af Lukas Skywalker - 03-03-2010 10:28
Nu er en helt ny trailer for det meget ventede Metroid: Other M udkommet. Den splinternye trailer beviser virkelig, som det også tidligere er blevet sagt af Reggie selv, at man i dette spil vil komme meget tæt på Samus Aran og hendes baggrund.
Se traileren herunder:
#1 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 14:12
Hvis man gerne vil vide, hvordan man voldtager Metroid-serien, så er denne trailer et meget godt bud på det.#2 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
03-03-2010 15:58
Imponerende at du allerede kan vurdere det endelige produkt, Alexander.#3 - Michael
Level: 18 (Twhomp)
03-03-2010 16:08
Måske hader han bare unge og naive kvinder, der til dagligt skyder rumpirater og metroids i småstykker?#4 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-03-2010 16:18
Alle ved jo at dårlig dialog fuldstændig ødelægger et spils gameplay.#5 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
03-03-2010 16:35
Synes ikke det er så slemt igen, omend det der bliver sagt er noget af en kliché. Metroid har altid været omkring gameplay, og med Team Ninja ved roret er jeg positivt indstillet overfor denne del. Tvivler på at dårlig voice-acting kan ødelægge spillet.#6 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
03-03-2010 17:07
Det kunne da være værre. Det måtte dog godt være lidt mindre pladderseriøst og lidt mere corny IMO. Men whatever.#7 - Dingler_
Level: 3 (Koopa-Troopa)
03-03-2010 17:09
Charmen ved de tidligere spil i serien har netop været et utroligt isloeret og rungende univers, hvor ens fornemmeste opgave var at få undersøgt alle hjørner og kroge efter spor der kunne hjælpe vores heltinde videre på hendes mission.#8 - Michael
Level: 18 (Twhomp)
03-03-2010 17:33
Ah, der kom den sædvanlige smøre.#9 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 17:20
Michael >> Burde du ikke kommentere på spillet, i stedet for mine holdninger?#10 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
03-03-2010 17:51
Jeg kan aldrig blive klog på Alexanders meninger. Hvad fanden vil forbrugeren egentlig have - synes du hælder mod casuals halvdelen af tiden og hardcore den anden halvdel.Men nej, spillet er ikke ude endnu, og vi ved ikke alt, men ud fra hvad jeg kan se, lover det ikke godt.
... er noget helt andet, end hvad du sagde før. Før lå du og grupperede dig selv med Sonic-boykotterne.
Jeg er i øvrigt enig med Dingler i at MP3 er det svageste i serien, men jeg kan ikke se hvorfor det skulle være så forfærdeligt at de prøver noget nyt. Jeg tvivler alligevel på at noget kommer til at toppe Super Metroid foreløbig.
#11 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 17:54
Sjovt du siger "hvad forbrugeren vil have" Alexander.#12 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-03-2010 18:25
Husk jeres historie, Metroid-fans.. For bare 10 år siden rynkede mange af jer på næsen ved tanken om et Metroid-spil i 1. person#13 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
03-03-2010 18:36
Grafikken ser i hvert fald ret fed ud. Stilen minder måske en del om Final Fantasy, men det er ikke et minus imo.#14 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 18:40
Eagle >>#15 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
03-03-2010 18:47
Næ, det gør jeg højst sandsynligt ikke, Alexander. Du taler bare så ofte om hvad forbrugerne vil have, at jeg er lidt stået af. Hvilke slags Metroid-spil tørster folk efter?Det er ligesom om, at de to udviklere slet ikke spørger sig selv "er det her sjovt at spille?"
Og det her må vel betyde, at du allerede nu ved, at spillet ikke bliver sjovt.
#18 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
03-03-2010 19:06
Ville ønske jeg kunne redigere.#19 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-03-2010 19:10
"Dingler er meget godt inde på det. Hvad er det, der har gjort tidligere Metroid-spil populære og fået dem til at sælge? Det er ikke en latterlig histore og cinematiske mellemsekvenser, fordi det har ikke været en del af de tidligere spil. Så hvorfor Team Ninja og Sakamoto pludselig propper disse elementer ind nu, kan kun tolkes som noget, de gerne selv vil, ikke hvad forbrugeren vil."#20 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 19:10
Eagle >>#21 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
03-03-2010 19:17
Mange af mine yndlingsspil har solgt decideret dårligt, så hvad "forbrugeren" interesserer ikke mig som gamer. Og du burde vel egentlig også være ligeglad medmindre du arbejder for Nintendo.#22 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
03-03-2010 19:23
Selvfølgelig taler jeg om, hvad forbrugerne vil have - og ofte i form af salgstal. I de fleste steder i underholdningsindustrien er det helt normal kotume, at et massivt salg indikerer forbrugerinteresse og at forbrugerinteresse indikerer kvalitet.
Jeg har svært ved at se, hvordan man kunne gætte på andet?
Fordi vi har jo set helt vildt meget gameplay fra spillet. Traileren her var bestemt ikke spor interessant, men trailere bestemmer jo kun hvor hyped man bliver på spillet, og det er da også fint nok at du mener, at det ligner noget bras lige nu. Men dine tidligere udtalelser havde intet med det at gøre.
Udviklerne her prøver noget nyt, denne gang handler det ikke et dimensionsskift, men det betyder jo ikke at gameplayet ikke kan være i orden. Om det bliver det må vi jo bare vente og se.
#23 - Jonas
Level: 15 (Geega)
03-03-2010 19:27
Petersen,#24 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 19:39
Alexander, hvad mener du helt præcist med at Zelda teamet går længere væk fra hvad Zelda handler om?#25 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 20:19
Awesome Ace Attorney-reference, Eagle.#26 - Kristian Mols
Level: ()
03-03-2010 20:36
det meste er sagt så jeg vil ikke rigtig sige så meget andet end:#27 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
03-03-2010 20:42
Metroid Prime og Super Metroid er ikke de eneste bud på hvad Metroid-serien er for en størrelse i nyere tid..#28 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 20:56
Salman, selvfølgelig skal en serie holde sig til nogle af sine rødder, men jeg synes det er vigtigt at de husker at udvikle sig i mellem tiden.#29 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
03-03-2010 21:19
Hvis du ikke mener Pokemon har udviklet sig, synes jeg, du skulle prøve et par af spillene.#30 - Dew
Level: 1 (Goomba)
03-03-2010 21:28
Heh, synes også selv traileren er lidt fesen#31 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 21:59
The L, hvis du mener at Pokémon Blå/Rød til Diamond/Pearl har udviklet sig lige så meget som Final Fantasy 7 gjorde til 8 synes jeg, at du burde prøve et par af spillene.#32 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
03-03-2010 22:01
Der er da kommet voldmange funktioner til D: Desuden er gameplayet så godt, at det ikke behøver særlig meget udvikling#33 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
03-03-2010 22:08
Selvfølgelig er der kommet mange funktioner til, når det bare har været det samme og det samme og det samme i alle disse år.#34 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-03-2010 00:07
Hassus >>#35 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
04-03-2010 00:20
Synes det er sjovt at du ignorer de fleste argumenter (eller nægter at diskutere dem).#36 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
04-03-2010 00:43
Hvilke argumenter mener du, at jeg ignorer? Der bliver skrevet så meget til mig, at jeg er nødt til at sortere lidt, for at holde et fokus i mine indlæg. Men jeg svarer gerne, hvis du mener, jeg har sprunget noget vigtigt over.#37 - Navn
Level: 19 (Bullet Bill)
04-03-2010 00:48
Pointen er dog, at det hverken er min eller din selvstændige holdning, der har betydning.
Ville lige nævne det her: Betydning for hvad? Jeg køber spil ud fra min selvstændige holdning. Det betyder at jeg kan slippe for ting som Wii Fit.
I forhold til salgstal og kvalitet.
Det kommer vel an på hvordan man definerer kvalitet. Der er mange Wii-mødre der uvidende køber spil til eksempelvis deres børn, hvilket resulterer i at diverse shovelware titler tjener penge ind. Det gør ikke shovelware-titlerne gode, efter mit kvalitetsbegreb.
#38 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
04-03-2010 01:09
Jeg synes både Shajita og Jonas_ havde nogle gode argumenter længere oppe. Desuden var der en hel del spørgsmål rettet mod dig, blandt andet fra to andre crewmedlemmer.#39 - Jonas
Level: 15 (Geega)
04-03-2010 09:33
Kan ikke blive klog på, om du (Petersen) mener at spillet bliver dårligt eller vil sælge lidt, eller om det mener at det ene vil medføre det andet eller omvendt.#40 - Kristian Mols
Level: ()
04-03-2010 13:51
Jeg vil mene at anmeldelser og intelligent kritik er et meget bedre billede på hvor godt et spil er end salgstal... Men det er jo bare mig, spørg dog de 10 årige forbrugere hvad der er bedst... Hint hint... de siger Mario... (ikke at mario er dårligt er bare træt af at det er dit eneste eksempel...)#41 - yasw
Level: 1 (Goomba)
04-03-2010 14:00
Den der snak om et spil er objektivt mere kvalitet end et andet er jo i sidste ende nonsens. Det er og bliver individuelt. Selvfølgelig kan man ikke komme udenom at spil med store salgstal selvfølgelig har en vis kvalitet i sig. At kunne appellere til mange mennesker er jo også klart en kvalitet der bør påskønnes. Ingen tvivl om det.#42 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
06-03-2010 16:50
Det handler altså også meget om marketing. Spil som Wii Fit og New Super Mario Bros Wii kunne jeg forestille mig har marketing budgetter som er på størrelse, hvis ikke større end udviklingsbudgettet.#43 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-03-2010 01:11
Eagle >>#44 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
06-03-2010 02:43
Hvad definerer så kvalitet? Dig?
Ja, udelukkende mig. Nej, selvfølgelig ikke - kvalitet bestemmes individuelt (hvem skulle have troet det?), mens salgstal bliver bestemt af, hvad der er populært. Jeg tror også mange folk går glip af spil de vil finde gode fordi de ikke tør gøre sig andre køb end ting som FIFAxx. Desuden er Wii da netop en af de konsoller, hvor der bliver solgt allermest shovelware på, der også sælger godt - titler, hvor man vist på trods af individuelle holdninger kan blive enige om, at spillene er noget værre bras. Tror langt de færreste gør megen research før de køber sådanne spil, og heller ikke kommer til at spille dem meget (men folk lader heldigvis til at blive bedre og bedre til at lave noget research, før de går ud og køber spil).
Anmeldelser er ikke universelle, og det er salgstal heller ikke, men jeg hælder klart mere til anmeldelser end salgstal for at få en overordnet idé om, hvor vidt et spil er godt eller ej. Salgstal kan have mange faktorer -- udgivelsestidspunkt, reklame, etc. N64eren og GameCube havde en masse gode spil der blev overset på grund af dårlige lanceringstidspunkter eller Nintendos evne til ikke at reklamere. For ikke at tale om ting som ekstra tilbehør - tvivler på at du vil mene, at Wii Play er en af de bedste titler til Wii, men alligevel ligger det #2 over mest solgte Wii-spil. Tror de færreste vil huske tilbage på det spil om nogle år og tænke, "nøj hvor var det et godt spil."
Forstår altså stadig ikke din NSMBW-sammenligning i forhold til vores diskussion, kan du skære ud i pap for mig, hvordan den er relevant i forhold til Metroid: Other M? Mener du at et klassisk 2D Metroid ville sælge bedre, eller hvad?
Du manger stadig at fortælle mig, hvad der indtil videre får dig til at tro, at Other M ikke bliver dårligt? Er det Nintendos hype? Eller bare, at udviklerne prøver at "få historie ind i" Metroid?
Så vidt jeg ved har jeg ikke sagt noget om at mine forventninger var positive endnu, jeg kommenterede kun traileren der ikke var særligt imponerende lidt længere oppe. Grunden til at jeg begyndte denne diskussion var fordi du allerede havde udtalt dig, at dette spil vil blive dårligt, efter de kommentarer fra dig jeg tidligere hentydede til.
Mine forventninger ligger på et middelniveau. Nintendo har som regel udmærket succes med at give deres stortitler ud. Kender ikke til udviklernes historie, så kan ikke sige så meget om dem. Wiien har hovedsageligt kun skuffet mig, så det er svært at blive interesseret i nogen titler efterhånden.
#45 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
06-03-2010 03:18
Eagle >>#46 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
06-03-2010 05:18
Alligevel skriver du nu, at "man" godt kan sige, at "shovelware"-titler til Wii er noget bras. Det er modsigende. Hvad er i øvrigt "shovelware"? Spil som du ikke gider at spille?
Hold da op hvor er jeg doven. Jeg gider ikke spille dem, men det er ikke så relevant. Som du kan se dækker det bare over spil med lav kvalitet der ikke er gjort det store ud af. Bevares, der skal da nok sidde et par stykker derude, som er af den mening, at det er nogle superfede spil, men tror de fleste kan spotte et dårligt spil, når de prøver det. Selvfølgelig har salgstal også noget at gøre med kvaliteten på et spil (... med de fleste spil, i al fald), men der er bestemt en masse spil der generelt har fået meget ros af både forbrugere og anmeldere, der bliver overset og får lave salgstal.
Lad mig snakke om nogle andre grunde til salgstal i forbindelse med din NSMBW-sammenligning (hold da kæft hvor er jeg træt af den forkortelse). Jeg har næsten ikke spillet NSMBW, så jeg kan ikke sige så meget om hvad jeg selv synes om spillet, men den generelle konsensus lader til at være, at det er et godt spil. Udover det, så rammer det også en ret bred målgruppe, og det er også noget, som folk kender til - de færreste Wii-ejere bruger nok så meget tid på at spille som de fleste brugere på N-club, og laver derfor nok heller ikke den store research, når de køber spil - hvad tror du så helst de vil købe? Et 'sikkert' spil, uden tvivl, noget de kender til - derfor også spil baseret på film, sport e.l. sælger godt. Selvfølgelig tager man sjældent og risikerer sine penge, ved at købe noget man ikke kender til, og sådan er det jo ikke bare i spilverdenen; også når du går på restaurant, køber tøj eller lignende - jeg tror mange af os forbigår ting, som vi ville finde bedre, fordi vi ikke har lyst til at bruge penge på det vi ikke kender til.
For at opsummere... Ja, kvalitet er en vigtig ting for salgstal, men du kan ikke sige, at fordi et spil har solgt mere end et andet, er det et bedre spil, og måske ikke et godt spil i første omgang. Måske rammer et superfedt spil måske kun en lille målgruppe, måske er det svært tilgængeligt og ikke nemt at nyde hvis du kun spiller spil engang imellem, måske kræver det at du tænker for meget når det ikke er det størstedelen søger i et videospil... Men betyder de få salgstal at spillet er dårligt? Det synes jeg ikke.
Men, tilbage til hvad jeg startede diskussionen med, som jeg tror du stadig ikke har forstået endnu. Lad mig skære det ud i pap: I henhold til dine første kommentarer og indlæg siger du at det endelige produkt er noget bras, at udviklerne ikke ved hvordan man laver et spil sjovt, og at de voldtager Metroid-serien. Den eneste måde du kan vide det på, er hvis du kan rejse i tiden. Hvad jeg tror du prøver at sige: Dine forventninger til spillet ligger på bunden.
Vi har næsten ikke set noget egentlig gameplay fra spillet, så der er ingen grund til, at det ikke skulle holde samme stil som forgængerne på det punkt. De prøver noget nyt med historiefortællingen i denne titel. Kan det gå helt galt og vi ender op med et rædselsfuldt produkt? Bestemt. Kan vi vide det på dette tidspunkt? Nej. Måske [k]er[/k] det her vejen frem for Metroid-serien.
Og så vil jeg gerne gentage mig selv og sige, at Metroid-serien er et udmærket eksempel på hvad jeg har sagt i dette og tidligere indlæg; salgstallene har for det meste været ret ydmyge, men der har været bred enighed om kvaliteten. Målgruppe, mangel på reklame o.l. har været væsentlige faktorer for disse salgstal. Havde de fortsat i præcis samme stil som tidligere spil, havde vi nok endt op med et godt spil uden de store salgstal. Jeg tror da netop her, at serien har mulighed for at trække nye folk til - forhåbentlig uden at det er til bekostning for kvaliteten.
Det blev alt for langt. Føler jeg gentager mig selv ret meget efterhånden, så måske skulle vi bare være enige om at være uenige (medmindre du føler jeg ikke giver mening, selvfølgelig).
#47 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
06-03-2010 05:45
Noget jeg ville have redigeret ind, men systemet nægter mig:#48 - Jonas
Level: 15 (Geega)
06-03-2010 11:53
Petersen,#49 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
07-03-2010 12:25
Eagle >>#50 - Jonas
Level: 15 (Geega)
07-03-2010 00:02
Præcis^#51 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
07-03-2010 00:43
Salgstal og anmeldelser viser mindst to af spillets forskellige kvaliteter. Der er ikke noget rigtigt eller forkert perspektiv, som jeg ser det.#52 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
07-03-2010 13:09
Tror nu ikke at det er fuldstændig forkert når man siger "forbrugerne er dumme" måske når man gør det i så overdreven grad som du fremstiller, men det er sku ikke forkert at de ikke sætter sig lige så meget ind i hvad de køber og at de ikke er lige så godt klar over hvilke titler der findes på markedet - hvilket også er grunden til at nævnte marketing virkelig hjælper til denne "casual" gruppe mens det nok ikke har den store effekt på "hardcore" gruppen fordi de allerede holder sig selv bedre orienteret. Tror du kan være ret sikker på at der er flere på den "casual" side som vil nyde de spil som "de rigtige gamers" påstår er gode hvis de gav dem en chance end omvendt. Og tror også ofte du vil komme ud for at du kan vise dem bedre alternativer som de også selv mener er bedre alternativer til et givent spil når de prøver dem. Ligesom de gælder folk inden for alle områder. Jeg er da sikker på at en forbruger som går mere op end mig i et givent emne vil være i stand til at vise mig ting som jeg bedre kan li' som jeg ganske enkelt ikke kender til fordi jeg ikke har gidet at sætte mig så meget ind i det.#53 - Jonas
Level: 15 (Geega)
07-03-2010 13:12
Det er da ikke dumt at stille det sådan op. En husmor, der prøver Wii Sports og synes det er sjovt, er da ragende ligeglad med, om hun kunne få et spil, der er bedre.*#54 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
07-03-2010 13:27
FFFFF jeg er ved at blive træt af at rettelser i ens kommentarer ikke bliver gemt...#55 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
07-03-2010 13:34
Igen edit problemer... Laver en tl;dr for det jeg skrev så... LBP solgt dårligt? Jeg synes det lyder ret meget som "forbrugerne er dumme" da det da netop appelerer meget bredt og til casual gamere. Tror jeg ville kunne vise det til mange som vil synes det var sjovt, men som ikke kender det. Samtidigt kunne det også have noget at gøre med at det er et ps3 spil. Samme spil på wii og med ordentlig reklame så skulle det nok få ordentlige salgstal.#56 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
07-03-2010 14:09
Er møj træt, er heldigvis enig med alt som Stelzig og Jonas skriver, så jeg kan fatte mig kort.Jeg kender skam godt definitionen af ordet ”shovelware”, så Wikipedia er ikke nødvendig. Hvad jeg spurgte ind til var, hvad er shovelware på Wii? Hvilke dårlige spil er det, du mener, der sælger utallige millioner?
Hvis du forstår definitionen, forstår jeg ikke dit spørgsmål. Der var en nyhed for ikke så længe siden om, at samlede anmeldelseskarakterer for Wiien generelt lå lavere end på andre platforme, desuden ser jeg en del shovelware når jeg kigger på top 50-listen over mest solgte Wii-spil. Hvis du forstår min definition behøves jeg forhåbentlig ikke pointere dem, men jeg har en idé om at du ikke er enig; jeg følger lige op på det lidt længere nede. Har i øvrigt ikke sagt noget om at de sælger millioner, bare at der er flere af dem på Wii.
I stedet for at analysere, hvorfor at spil som Uncharted 2, LittleBigPlanet og MGS4 ikke sælger, som man forudsagde, så ignorer man det blot blindt med påstanden om, at forbrugerne er dumme. Eller at Nintendo og andre er ved at ødelægge industrien ved at hive ”casual-gamere” ind.
Faktum er, at det er industrien, der er ved at ødelægge det for sig selv. Fordi de udvikler spil til sig selv og en lille gruppe ”hardcore gamere”, og ikke til den gængse forbruger.
Så vidt jeg ved solgte de da udmærket. Måske ikke så godt som håbet, men derfor behøves de jo ikke være dårlige spil. De rammer sandsynligvis også en mindre målgruppe. Til sidste sætning... Hvorfor er det et problem at de rammer en lille målgruppe, hvis den lille gruppe nyder rigtig godt af det spil (hvis vi ser bort fra det financielle aspekt)? Synes især dette er relevant i forhold til nyheden, i og med at Metroid aldrig var specielt populært i forhold til andre titler.
I forhold til ”det sikre køb”, så er det en selvfølge. Konkret i forhold til NSMBW, så står 2D Mario spil for en særlig kvalitet og et særligt indhold, som appellerer, og det ved ”de dumme casual gamers” altså godt. Derfor køber de fx NSMBW frem for andre spil, der ikke appellerer til dem.
Ingen tvivl om dette, og det har selvfølgelig også indflydelse på salgstallene. Om det så er bedre end andre spil de kunne have købt, det er så en anden sag.
Til gengæld er jeg slet ikke enig i din tese om, at ”vi ikke vil bruge penge på noget, vi ikke kender”. Hvis det var sådan, ville ingen innovation eller nytænkning komme frem. Da Wii i sin tid kom frem i 2006, var Nintendo i en yderst dårlig position i forhold til anerkendelse blandt en stor del af forbrugerne, og endvidere havde den japanske gigant endnu ikke rullet den store marketingskampagne ud, alligevel blev Wii hurtig en storsællert.
Folk har altid været imponeret over spil hvor man skal gøre lidt ekstra udover at sidde med en controller i hånden, se bare på spil som Singstar og Guitar Hero. Desuden har andre faktorer også spillet ind... Pris, medfølgende spil (som, i min mening, var et godt spil til at fremvise Wii Remoten, men et lidt tyndt spil for sig selv), reklamekampagne (synes bestemt Nintendo var oppe på mærkerne med reklamer i forhold til tidligere konsoller), og lignende. Wii rammer også generelt et bredt publikum i forhold til tidligere spil, hvilke leder mig til...
Du vurdererer tydeligvis kvalitet på en anden måde, og fair nok, det skal der også være plads til - jeg vil bare ikke være enig med dig. Du virker især fokuseret på hvordan den gængse forbruger vil tage et spil til sig, og om spillet er lettilgængeligt, udmærket til kun at spille engang imellem o.l. (blah, rodet formulering, spørg hvis der er noget/råb op hvis jeg tager fejl)
Forstår stadig ikke helt hvordan diskussionen gik i denne retning... Har svært ved at se relevansen af det meste af diskussionen efterhånden.
#57 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
07-03-2010 14:38
Altså, du(Alexander) synes ikke et spil er godt, med mindre alle andre køber det? Eller har jeg misforstået noget?#58 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
07-03-2010 17:08
En anden ting: Udviklerne investerer ikke/sjældent penge, mandskab, tid og arbejde i at udvikle et spil, hvis ikke det ser ud til at kunne sælge. Jeg tror ofte det er en forkert antagelse at se spiludvikling som en flok løsrevne kunstnere, der gør hvad de selv har lyst til. Det er deres job. De ønsker at sælge deres produkter, hvilket kommer til udtryk i produktionen og offentlige udtalelser, hvor de f.eks. kan pege fingre af casual games og fremhæve deres eget spil, som om det var bedre. Først og fremmest er spilindustrien en industri og ikke en hobbyforening.#59 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
07-03-2010 20:40
Eagle >>#60 - Jonas
Level: 15 (Geega)
07-03-2010 21:54
Petersen,#61 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
07-03-2010 22:05
Hvis hardcore gamers er en så lille gruppe hvordan kan det så være at et spil som Modern Warfare 2 kan sælge samlet 16-17 millioner, når det fantastiske NSMBW har solgt 11?#62 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
07-03-2010 23:11
Ved nu ikke helt hvor relevant jeg synes noget af denne diskussion er, men okay.Jeg kan fx fortælle dig, at jeg foretrækker Wii Fit frem for Okami. Er jeg så også dum?
Den kunne jeg da godt regne ud, i og med at du vægter salgstal mere. Ej, spøg til side - fordi jeg tror da nok vi blev enige om, at individuel mening er vigtigere (men det er lidt svært, når du ikke stiller dig enig/uenig i nogle af mine påstande). Du har til gengæld en særpræget spilsmag i forhold til folk på N-club, og generelt folk der bruger mere tid på spil, i og med at jeg vil tro, at de fleste mener Okami er et bedre spil. Personligt synes jeg ikke Wii Fit er mere spil, end en motionsvideo er en spillefilm.
Synes i øvrigt du sprang lidt meget af min post over, så bumper lige det mest relevante spørgsmål:
Hvorfor er det et problem at de rammer en lille målgruppe, hvis den lille gruppe nyder rigtig godt af det spil (hvis vi ser bort fra det financielle aspekt)? Synes især dette er relevant i forhold til nyheden, i og med at Metroid aldrig var specielt populært i forhold til andre titler.
Desuden forstår jeg ikke, hvorfor du så har et problem med, at Metroid-serien prøver noget nyt, når man tænker på, at du mener nyskabelse er en god ting - men alligevel påstår du, at de burde gå efter seriens rødder, på trods af at disse rødder sjældent har givet de helt store salgstal (slet ikke i Japan, i al fald). Kunne det, at de prøver noget nyt ikke resultere i, at de både får success, både blandt folk nye til serien og folk der kender til serien? Et godt eksempel på dette er Resident Evil 4 (på trods af, at det splittede en del af fanbasen).
#63 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
07-03-2010 23:13
Jonasunderscore >>#64 - M60dk
Level: 18 (Twhomp)
07-03-2010 23:30
Right, sorry jeg fik kigget på antallet Xbox 360-konsoller.#65 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
07-03-2010 23:31
Eagle >>#66 - Jonas
Level: 15 (Geega)
07-03-2010 23:36
Hvis vi ikke tæller Japan med (i Japan blev Wii Sports ikke bundlet med Wii), så er Wii Sports kommet ud i over 58 millioner hjem. Udenfor Japan har Wii Sports Resort solgt over 12 millioner eksemplarer. Betyder det, at 46 millioner Wii-ejere (udenfor Japan) mente, at Wii Sports var noget bras, siden de ikke gad købe efterfølgeren?#67 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
08-03-2010 12:30
Jonasunderscore >>#68 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2010 15:31
" "hvordan man ødelægger Metroid-serien" - altså ikke bare for mig, men også mange andre."#69 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2010 15:32
Og undskyld at det blev sådan en kæmpe Wall of Text, men jeg havde meget jeg skulle af med.#70 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2010 21:00
Hvis Mario-brandet får spil til at sælge automatisk, hvorfor solgte Super Mario Sunshine så svagt? Og hvordan kan "de dumme forbrugere" overhovedet kende forskel på 3D- og 2D-Mario-spil, når de kun kigger på coveret? Burde de ikke købe alle spil, så længe de har Mario udenpå?#71 - L3G3ND
Level: 12 (Fire Keese)
10-03-2010 21:21
Den almene forbruger har udviklet sig; de fleste kan finde de basale oplysninger på nettet. Ikke alle "casual gamers" er komplette idioter mere, hehe#72 - Shajita
Level: 28 (Skeeter)
10-03-2010 21:24
Som M60 og/eller Jonasunderscore skriver, der var bare mere reklame bag NSMBW, end de andre Mario spil du nævnte. Gør det dem alle sammen dårligere end NSMBW?#73 - Jonas
Level: 15 (Geega)
10-03-2010 22:35
"Min oprindelige indlæg var også ment som en generel kritik, jf. hvorfor jeg skrev "hvordan man ødelægger Metroid-serien" - altså ikke bare for mig, men også mange andre."#74 - Grauling
Level: 23 (Skree)
11-03-2010 11:18
Nu skal vi altså også lige tænke på at titler som Super Mario Sunshine og de første to spil i Prime serien var til Gamecube og som vi alle ved så solgte Gamecuben jo ikke så godt igen iforhold til de andre konsoller på marked på den tid. Jeg tror en af grundende til at New Super Mario Bros til Wii solgte så godt er pga af DS versionen solgte så godt og gav spillet et godt ry for at have den gamle retro felling. På den måde så sælger det både til unge/børn men også til de lidt ældre det voksede op i 8 bit tiden og elskede 2D platformere.