SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

WarioWare: D.I.Y. trailere

Skrevet af Lukas Skywalker - 28-02-2010 13:17

Det kommende Wario Ware-spil, WarioWare: D.I.Y. (Do It Yourself), må uden tvivl siges at være indbegrebet af brugergenereret indhold. De skøre mikrospil som du kender fra WarioWare-spillene skal du gøre kunsten efter, i WarioWare: D.I.Y. til Nintendo DS. og måske afspille dem i WarioWare: D.I.Y. Showcase til WiiWare.

Med stylussen tegne et billede af en hund, og sætte det ind i mikrospillet, eller du kan tegne din yndlings Nintendo-figur, og sætte den ind. Ja, faktisk er det kun fantasien der sætter grænser.

Herunder er traileren fra Nintendo of Europes Media Summit, der viser gameplay fra WarioWare: D.I.Y. til Nintendo DS.



Herunder er der også en trailer fra Nintendo of Europes Media Summit, denne er dog for WarioWare: D.I.Y. Showcase til WiiWare. Her kan du spille dine mikrospil på dit tv!



Spillet til Nintendo DS og WiiWare udkommer d. 30. april her i Europa.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

28-02-2010 15:37

Siden hvornår er det blevet et DSi-spil? Det har været ude i knap et år i Japan, og jeg har intet hørt eller set fra spillet angående kamerafunktionaliteter. Mange har forvekslet D.I.Y. som en downloadtitel til DSiWare, men dette er ikke rigtigt.

Spillet er til Nintendo DS, men fungerer selvfølgelig også på en DSi.
0
1ups givet

#2 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

28-02-2010 15:39

Yep, kameraet kan desværre ikke bruges. Mikrofonen kan heller ikke bruges direkte til at optage lydeffekter.
0
1ups givet

#3 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

28-02-2010 15:42

Hov, ved ikke lige hvad jeg tænkte. Syntes jeg læste det et sted - har ikke selv fulgt så godt med i denne titel. Det er rettet Smiley
0
1ups givet

#4 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

28-02-2010 16:00

Det her bliver fedt. Jeg elsker WarioWare.
0
1ups givet

#5 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

28-02-2010 16:29

Det bliver forhåbentligt det sidste spil med brugergenerede indhold fra Nintendos side. De burde have lært lektien med Wii Music og Animal Crossing.
0
1ups givet

#6 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

28-02-2010 16:50

Jeg tror du bliver skuffet, Alexander... Smiley

@Lukas: Det er en udbredt fejl.
0
1ups givet

#7 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

28-02-2010 16:55

Hehe, så er jeg straks mere rolig Smiley
0
1ups givet

#8 - Jainay

Level: 2 (Keese)

28-02-2010 17:00

Omg. PURE WIN.
0
1ups givet

#9 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

28-02-2010 17:14

I predict many penis-related games.
0
1ups givet

#10 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

28-02-2010 17:28

^Lol. Og straks forestiller jeg mig et spil lignende, det hvor der er en næse, der drejer rundt, og så skal man ramme næseborene med to fingre. Am i a pervert?
0
1ups givet

#11 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

28-02-2010 17:33

Fuck, det bliver nice. Endelig tror jeg, jeg skal tilbage til WarioWare og eje et spil i serien siden det til GC.
0
1ups givet

#12 - Jaas

Level: 1 (Goomba)

28-02-2010 18:49

Et must have for mig!
0
1ups givet

#13 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

28-02-2010 20:18

Også et must for mig Smiley
0
1ups givet

#14 - Jainay

Level: 2 (Keese)

28-02-2010 21:05

M60,, - And thou shalt be right.
0
1ups givet

#15 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

28-02-2010 21:42

@Alexander: Sådan har jeg det nu ikke. Animal Crossing er et gammelt koncept, som stadig holder, men ikke rigtig har set nogen fornyelse siden N64-dagene. Wii Music var i en helt anden boldgade, hvor der var mere leg end spil og generelt for lidt indhold, af hvad jeg kan forstå (har ikke selv prøvet det).

WarioWare er en sjov størrelse. Jeg læste lige om D.I.Y. på Wikipedia, og faktisk har spillet været i støbeskeen lige siden de første GBA-titler. Der er dog kommet forskellige ting i vejen, og nye teknologier er kommet til.

Af hvad jeg har set er D.I.Y. en god blanding af spilprogrammering og brugervenlig tilgang, som alle kan finde ud af. Jeg ved godt, at dette spil sikkert ikke bliver verdens største, men lige siden jeg prøvede serien første gang, har jeg drømt om selv at designe mine små microgames. Du er vist ikke så glad for LittleBigPlanet, så vidt jeg husker, men i mine øjne er dette spil det perfekte eksempel på en vellykket udførsel af brugergenereret indhold. D.I.Y. når nok ikke samme højder, men alligevel tror jeg, at det bliver sjovt at skabe sine egne spil og dele dem med andre.
0
1ups givet

#16 - Hassus

Level: 22 (Ice Keese)

28-02-2010 22:00

Flipnote Studio ej at forglemmeSmiley Og Mario Paint.
0
1ups givet

#17 - PD

Level: 1 (Goomba)

28-02-2010 22:52

Jeg vil godt lige sige at Animal Crossing kom med en fornyelse fra N64 til DS'en. Og den til Wii fortsatte på fornyelsen i DS'ens :3
0
1ups givet

#18 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

01-03-2010 11:09

LTWW >> Problemet med Wii Music var ikke "leg", men som du selv skriver for lidt indhold. Og det giver jo næsten sig selv, eftersom det er et spil, der bygger på brugergeneret indhold.

Da LittleBigPlanet i sin tid blev annonceret, var brugergenerede indhold "den helt store ting" hos udviklerne - selv Nintendo hoppede med på den. Hypen er der til dels stadig i dag. Men brugergeneret indhold har ikke været nogen succes, for den gængse forbruger er ikke interesseret i det. Når forbrugerne køber spil, er de interesseret i indhold (content). Det burde være åbenlyst, at når en forbruger køber et produkt af en udvikler, så skyldes det, at forbrugeren er interesseret i det indhold, som udvikleren og kun udvikleren kan lave. Forbrugeren er af gode grunde ikke i stand til at skabe indhold i samme høje kvalitet som udvikleren, der er eksperten i netop dette. Det er den samme mekanisme i andre dele af underholdningsindustrien. Folk køber et produkt, om det er litteratur, film, musik eller spil, på grund af kvaliteten af indholdet skabt af fagmanden/eksperten bag.

Lad os eksempelvis tage NSMBW. Jeg kan godt garantere for, at hvis NSMBW havde været et spil, der byggede på brugergeneret indhold, så havde det ikke solgt omkring 12 millioner eksemplarer nu. Jeg er godt klar over, at flere eksperter i industrien samt få hardcore fans netop beklagede sig over, at NSMBW ikke byggede på brugergeneret indhold. Men igen skyldes beklagelsen til dels den hype, der stadig er omkring brugergeneret indhold i ”den hårde kerne” af industrien, samt at selvsamme personer generelt kigger ned på indholdet i 2D Mario-spil. ”Det er casual og ikke sofistikeret” siges der om 2D Mario. Selv Nintendo gør det, hvilket vi kan se ved, at de fokuserer mere på 3D Mario-spil. Faktum er dog, at der er et stort marked for netop det indhold, som man kan finde i 2D Mario-spil.

I forhold til LittleBigPlanet var det spillet, der fik mig til at indse problemet med brugergeneret indhold. Jeg var ret begejstret, da det blev annonceret, men da jeg endelig fik det, spillede jeg det kun i få timer. Det gik op for mig, at min begejstring i høj grad gik på, at der var kommet et nyt 2D-platformsspil, som jeg savnede. Problemet med spillet var, at indholdet ikke var godt. Man skulle selv skabe sit indhold, og det var jeg ikke interesseret i, og det indhold, der var med fra starten, havde ikke en kvalitet, der var i nærheden af indholdet i eksempelvis et 2D Mario-spil.

Og jeg er ikke den eneste med den holdning. LittleBigPlanet blev spået til at blive en kæmpe succes, der ville sætte gang i salget af PS3-konsoller og nå ud til ”casual-publikummet” (jeg hader det udtryk). Det skete ikke, og derfor har spillet i dag solgt lidt over sølle 3 millioner eksemplarer i hele verden.
0
1ups givet

#19 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

01-03-2010 12:00

Bare fordi "den gængse forbruger" ikke er interesseret må spillet da godt eksistere.
Det lyder lidt som om du ønsker at niche-spil skal uddø fordi de ikke er for alle.
Jeg synes netop det er dejligt at se at Nintendo stadig har tid til niche-spil og ikke udelukkende udvikler for den gennemsnitlige ejer og den største profit.
0
1ups givet

#20 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

01-03-2010 19:32

Jeg er ganske enig, Alexander, selvom jeg nu ser LBP som en succes. De baner, som ligger på disken, er mine øjne rigtig gode, men det er så nemt og hurtigt at prøve andre folks hjemmestrikkede baner, og disse er ofte af meget høj kvalitet, så jeg har faktisk endnu ikke gennemført story mode.

Men den her snak skal ikke komme ud på LBP. Du har dog ret i, at hvis et spil udelukkende er baseret på brugergenereret indhold, bliver det svært for det at slå igennem. Både LBP og D.I.Y. har imidlertid en del professionelt skabt indhold, som man kan starte med og se, om udviklerværktøjet er noget for én.
0
1ups givet