Skrevet af JOEP - 03-10-2020 08:35
Siden Switch udkom har folk i mere eller mindre grad klaget over kvaliteten af Joy-Cons, hvor mange har oplevet, at styrepinden sætter sig fast og gør spil uspillelige. Det har i USA medført et massesøgsmål mod Nintendo, som hidtil har forholdt sig ret tavs omkring problemet, dets omfang, og en mulig løsning på det.
Målet med søgsmålet er at få Nintendo til at anerkende problemet, men det lader altså til, at de stadig afviser det som et problem. I hvert fald har firmaet, der tager sig af søgsmålet, bedt forbrugere om at dokumentere problemet og fortælle om deres oplevelser. Det selv om Nintendo har udtalt, at "det ikke er et rigtigt problem, eller ikke generet nogen".
Du kan herunder se den email, forbrugerne har modtaget:
“Thank you for contacting our law firm about the Nintendo Switch Joy-Con Drift litigation. We are working on putting together a montage of video clips from Nintendo Switch owners such as yourself as a way to give voice to the Joy-Con drift issues you’ve experienced. This will be helpful to us in responding to Nintendo’s arguments about how this isn’t a real problem or hasn’t caused anyone any inconvenience.
In an effort to humanize and demonstrate these issues and their impact on consumers, it would be helpful to our prosecution of the case if you would submit a short (90 seconds or less) video to us describing your experience with the Joy-Con drift on your controllers.”
Det bliver spændende at se, hvordan sagen ender, men i mellemtiden kan du fortælle, om du har oplevet problemer med dine Joy-Cons?
#1 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
03-10-2020 08:45
Sjovt nok har Nintendo dog i juli måned undskyldt for de problemer, der har været:“Regarding the Joy-Con, we apologize for any trouble caused to our customers. We are continuing to aim to improve our products, but as the Joy-Con is the subject of a class-action lawsuit in the United States and this is still a pending issue, we would it like to refrain from responding about any specific actions.”
Og tidligere har de også udtalt følgende.
“At Nintendo, we take great pride in creating quality products and we are continuously making improvements to them. We are aware of recent reports that some Joy-Con controllers are not responding correctly. We want our consumers to have fun with Nintendo Switch, and if anything falls short of this goal we always encourage them to visit http://support.nintendo.com so we can help.”
Så jeg håber, at det der er citeret i nyheden bare er advokatsnak for at mindske erstatningen.
#2 - Fawful
Level: 18 (Twhomp)
03-10-2020 13:10
Jeg er faktisk lidt i tvivl, hvad det drift problem helt præcis er, men det jeg kan læse mig frem til, så mener jeg ikke at have oplevet det. Jeg har til gengæld oplevet mange gange under et spil, at joy-con ikke reagerer, men det har virket som om, det er pga. afstanden til konsollen. Dog har den afstand på ingen måde været lang, så det er slet ikke i orden, hvis det har været årsagen.#3 - Andreas Tarding
Level: 18 (Twhomp)
03-10-2020 15:11
Jeg et også iblandt dem, der ikke har oplevet permanent drift - har fået det kortvarigt, men åbenbart altid kunnet kalibrere det væk i menuen.#4 - Sillyyy
Level: 17 (Deku Baba)
04-10-2020 09:51
Jeg hørte om problemet da jeg købte min Switch, så jeg har valgt ikke at bruge mine joycons og købe en procontroller i stedet, da jeg troede det kun var et problem med joycons. Men fire måneder senere begyndte min procontroller's venstre stick at drifte. Så jeg køber ikke nye controllers til Switch førde fikser fejlen ved nye versioner.#5 - powerfull499
Level: 18 (Twhomp)
04-10-2020 11:06
Drifting er et problem. Har fået repareret mine Joy-Cons hos Bergsala to gange grundet problemet, og det er altid vendt tilbage. Nu afviser Nintendo selvfølgelig, at det er et problem. Det ville også være dyrt for dem, hvis de skulle tilbyde gratis reparation til folket.