LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Kirby's Epic Yarn får episke anmeldelser

Skrevet af Lukas Skywalker - 17-10-2010 16:49

Kirby's Epic Yarn udkom i dag i USA og i torsdags i Japan, og dermed er anmeldelserne af spillet væltet ind. En europæisk udgivelsesdato kender vi endnu ikke, men eftersom selve spillet bliver nær identisk, kan vi jo i det mindste stadig se på anmeldelserne.

I gennemsnit har Kirby's Epic Yarn fået en karakter på 90 ud af 100, så det tegner jo bestemt på noget positivt. Se en række udpluk fra anmeldelser verden over, herunder.

1UP - 91/100

Selv med de forskelligeheder fra hvad du måske ville forvente fra den modige lyserøde puff-bold, så føles Epic Yarn i høj grad som et Kirby-spil; du har solid platforming, rammebrydende cuteness, og det kaster endda tankerne tilbage på Dream Land-karakterer og settings.


GamePro - 80/100

Kirbys seneste eventyr er en ufortrødent sød og afhængig affære, på trods af mangler i form af et begrænset belønningssystem og en for nem sværhedsgrad.


NintendoWorldReport - 100/100

Kirby's Epic Yarn er et af de smukkeste spil til Wii, og også et af de bedste. Dette underholdende platformer er måske ikke svært, men det er sjovt, innovativt, og ekstremt fantasifuldt.


IGN - 90/100

Kirby's Epic Yarn er et fantastisk spil der måske skæver til et lidt yngre publikum end den erfarne gamer vil være komfortabel med, men den udfordring der ligger under huden i banerne, og det fantastisk kreative miljø er i høj grad oplevelsen værd.


Det tyder altså på at Kirby's Epic Yarn ikke er det sværeste spil i verden, men i stedet et med en fuldstændig fejlfri stil og et underholdende gameplay. Skal du have Kirby's Epic Yarn når det udkommer her i Europa?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

17-10-2010 17:03

Jep. Det skal ejes. Jeg er dog mere spændt på Donkey Kong Country Returns.
0
1ups givet

#2 - koopi

Level: 7 (Korok)

17-10-2010 17:36

Skal helt klat have det. Aldrig har jeg set et flottere/sødere spil. Jeg håber det kommer før jul! Smiley
0
1ups givet

#3 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

17-10-2010 17:52

"...på trods af mangler i form af et begrænset belønningssystem og en for nem sværhedsgrad"

Det bekymrer mig lidt. Især hvis der ikke er nogle bonusting at samle efter spillet er gennemført.
0
1ups givet

#4 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

17-10-2010 17:57

Kirby tanken
0
1ups givet

#5 - Dingler_

Level: 3 (Koopa-Troopa)

17-10-2010 18:59

Jeg er ved at være igennem 3. verden og må efterhånden indse at spillet er meget let. Det er umuligt at dø, det værste der kan ske er at du mister lidt beads, som man alligevel kun skal bruge til at dekorere og opgradere sit hjem.

Spillet er enormt godt skruet sammen og artistisk er det nok det flotteste, mest gennemførste Wii-spil jeg endnu har haft fat i, men sværhedsgraden er så lav at jeg ikke engang har lyst til at spille det færdig.
Det føles som ét stort tedious grind for at få lov til at se garn opføre sig på innovative og sjove måder - spillet er på mange måder mere et animationsstykke end et egentligt video spil

Hvis de fjernede et par verdener og sænkede prisen ville denne titel være som skabt til WiiWare - tror mange vil føle sig snydt ved at give fuld pris for så nemt/kort et spil.

-- Semi-spoiler --

@HGC
Der er tre skattekister i hver bane, som indeholder et stykke møbel du kan sætte i din daglisstue hjemme i byen - desværre er de aaaalt for nemme at finde. Jeg fik dem alle sammen i første walkthrough på de første 25 baner uden overhovedet at afvige fra main path. De sidste par baner har jeg direkte prøvet at holde mig fra dem, men de bliver nærmest kastet ud foran dig q_q

Er man Kirby-fan holder spillet nok fint. Den klassiske platformsopskrift er der ikke pillet meget ved, omend den er blev dummet lige rigeligt ned. De fleste kommer dog nok til at savne Kirbys Ability copy , i know I did.
0
1ups givet

#6 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

18-10-2010 00:30

100 ud af 100 sådan lyder sjovt Smiley
0
1ups givet

#7 - MINI

Level: 4 (Stalkid)

18-10-2010 01:48

Regner med at anskaffe det
0
1ups givet

#8 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

18-10-2010 11:25

Dingler >> Lyder rimelig fail, at det er så nemt.

Det er utroligt, at Nintendo stadig tror, at manglende udfordring får spil til at sælge.

Det er bedre at et spil er frustrerende end kedeligt.
0
1ups givet

#9 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

18-10-2010 12:36

"Det er bedre at et spil er frustrerende end kedeligt."

Enig. Så længe det er frusterende fordi det er svært og ikke bare fordi det er dumt
0
1ups givet

#10 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

18-10-2010 13:13

Stelzig >> Selvfølgelig skal spildesignet ikke være dumt, men det giver sig selv. Smiley

Spildesign handler om udfordring og uforudsigelighed. At man ikke kan dø i et spil, er ikke uforudsigeligt. Det er kedeligt. Problemet med Nintendo er, at de ikke forstår deres publikum og betydningen af sværhedsgrad. På den ene side har de core-gamerne. Det er dem, der ejede GameCuben, og ofte har enten en PS3 eller 360 ved siden af deres Wii. På den anden side har de en meget stor gruppe af nye OG gamle gamere. De nye er dem, der ikke tidligere har fundet videospil interessant, og de gamle er dem, der var gamere i NES- og SNES-tiden, men hoppede fra, da N64 og cinematiske 3D-spil ramte markedet. Nintendo vil meget gerne appellere til den sidste gruppe med de nye og gamle gamere, hvilket er meget forståeligt, da den førstnævnte gruppe er meget lille. Den nye gruppe af gamere gider ikke at spille 3D Mario, hvor man skal samle stjerner, og 3D Metroid med fokus på en dårlig fortalt historie automatiseret gameplay. Fordi den nye gruppe af gamere ikke finder disse spil interessante, tror Nintendo, det har noget at gøre med brugervenligheden og sværhedsgraden. Derfor er de begyndt at lave alle deres spil utroligt lette.

Problemet er bare, at den nye gruppe af gamere IKKE gider at spille spil som Galaxy og Other M, fordi de ikke kan lide gameplayet. Så lige meget hvor "lettilgængelige" Nintendo laver spillene, kommer de til at fejle. Samtidig tror Nintendo, at det også er godt, hvis de laver spil som NSMBW, Kirby og Donkey Kong - som mange af de nye godt gider at spille - nemme. Men her tager de fejl. Tværtimod burde de lave dem udfordrende, så der er mere værdi i dem.

Det er i forvejen sjældent, at der kommer spil med fundamentalt godt gameplay som NSMBW, Donkey Kong eller Kirby. Når de endelige kommer, ødelægger Nintendo halvdelen af festen ved at gøre dem for nemme og kedelige. Det er en ommer.
0
1ups givet

#11 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

18-10-2010 13:28

@Alexander Brock: Jeg vil nu ikke ligefrem kalde NSMBW og SMG2 for lette. De er i hvert fald meget sværere end f.eks. SMB3 og SMW. SMG2 er nok det sværeste Mario-spil siden The Lost Levels, så jeg forstår virkeligt ikke den sidste halvdel af dit indlæg. Okay, de har valgt at implementere Super Guide i begge spil, men det gør jo ikke spillet nemmere for hardcoregamerne, da de bare kan lade være med at bruge den. Jeg synes faktisk, at Super Guide er en rigtig god ide, fordi det lader dem gøre spillene sværere uden at koble casualgamerne helt af.

Hvad angår Donkey Kong, så kender du jo ikke engang sværhedsgraden endnu. Og hvad jeg har læst rundt omkring af folk, der har prøvet det, så siger de alle, at det er svært.
0
1ups givet

#12 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

18-10-2010 14:03

Spillede ikke SMB3 særlig meget, men må nu sige at jeg synes de gamle 2D mario spil genrelt var/er ret meget sværre end NSMB. Ja og også galaxy
0
1ups givet

#13 - yasw

Level: 1 (Goomba)

18-10-2010 15:03

Hvad skulle grundlaget være for at folk ønsker sværere spil? Jeg ved det ikke, men mindes en artikel i et spilblad for ikke så længe siden, der nævnte at det sjældent er mere end 10% af spillere der faktisk gennemfører et spil, så fokus bør vel alt andet lige være at give mest valuta for pengene for hovedparterne af gamerne, som måske ikke går efter at spille et spil til ende.
Det skal selvsagt heller ikke være så nemt at man er færdig med et spil købt til 400kr på 1½ time, men jeg tror ærligt talt ikke mange af nutidens gamere ønsker sig spil uden continues, uden sværhedsgrader andet end svært og hvad der ellers var kendetegnet for nogle af datidens vanvittigt svære spil.
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

18-10-2010 15:03

Det her handler heller ikke om, at spil pr. defintion skal være svære, de skal bare være udfordrende.

Og SMB3 er mere udfordrende end NSMBW, hvis du spørger mig. Men NSMBW er heller ikke det værste eksempel. Det er skam udfordrende nok, især med fire spillere på én gang. Problemet med det spil er, at det mangler nyt content - men det er en ingen diskussion.

Zelda er nok det bedste eksempel på Nintendos problemer med sværhedsgraden. Det grundlæggende fundament i de originale Zelda-spil vær udfordring. Man var en ung dreng med et sværd og et skjold, der udforskede en stor, farlig og uforudsigelig verden. I dag handler Zelda om en fe-dreng, der skal snakke med børn, løse puzzles og transportere sig rundt i et skib eller et tog. Der er ingen udfordring eller spænding i det overhovedet. Men det kan vi takke Aonuma for.
0
1ups givet

#15 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

18-10-2010 16:29

En af de ting jeg lagde mærke i da jeg spillede alttp for første gang på GBA var da ellers blandt andet at jeg synes det var lidt let... Ganon i TP er pænt svag, men som sådan synes jeg nu ikke at zelda er blevet specielt meget lettere.
0
1ups givet

#16 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

18-10-2010 16:55

Kirby-spil har altid været enormt lette.

(Jeg er ikke en særlig stor fan af dem)
0
1ups givet

#17 - Jonas

Level: 15 (Geega)

18-10-2010 16:57

Man kunne da i det mindste dø i de ældre spil Smiley
0
1ups givet

#18 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

18-10-2010 17:15

Jeg kan da huske at king daydayday har dræbt mig før ^x^
0
1ups givet

#19 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

18-10-2010 18:14

Eagle har ret. Selv de første er enormt lette. Jeg er ret dårlig til platform spil, har eksempelvis aldrig gennemført Super Mario Bros 3, men ikke et eneste Kirby spil har været særligt udfordrende.
0
1ups givet

#20 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

18-10-2010 18:31

Synes heller aldrig, at jeg har haft det specielt svært ved de Kirby spil, jeg har spillet. Men er det ikke bare sådan, et Kirby spil skal være?
0
1ups givet

#21 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

18-10-2010 18:39

Kirby har måske i virkeligheden altid søgt efter de lidt yngre gamere, og der skal sværhedsgraden helst ikke være urimelig Smiley Jeg tror ikke jeg er den eneste der har givet sin Game Boy tæsk i frustration over Super Mario Land Smiley
0
1ups givet

#22 - tgmg

Level: 7 (Korok)

19-10-2010 10:40

jeg syntes det er fedt de giver liv til kirby og giver ham alle de mulighederSmiley glæder mig vildt meget til november hvior jeg selv skal have det og hygge mig med detSmiley
0
1ups givet