Skrevet af Erik Madsen - 14-09-2011 13:42
En ny og spændende trailer for Mario Kart 7 til Nintendo 3DS er blevet offentliggjort, og viser mange nye og spændende ting. Konno, produceren af Mario Kart 7, giver her en endnu større indsigt.
[i]"You can customise your Kart in Mario Kart 7. Depending on your race style you can change the tyre, frame and gliders for flying any way you like.
We created 16 brand new courses. There's land, sea and air so you'll be flying and going underwater. The new courses will, of course, feature new terrain and past courses will have some air and underwater terrain added to them as new elements built in so people can have fun with them
There are a lot of obstacles blocking your way and you need to race to the end to get first place.
We're planning to have several new characters, Today I can talk about two of them. First is Metal Mario. He's the shiny metallic Mario that appeared in Super Mario 64.
The other new character is Lakitu. He's the guy in the start of the race with the signal that counts down. So he's appeared in past games but this is the first time he's a playable character. It'll be great if Lakitu fans would race with him.
We added a few new items and I'll talk about one of them. It's the Fire Flower. You'll be able to throw fireballs to the front and rear and make other karts spin.
Since the game is coming out on Nintendo 3DS which has gyro controls, we're adding the ability to have gyro controls, we are adding the ability to rotate the system to steer."[/i]
- Hideki Konno, Nintendo
Det bliver spændende at se om der er bliver gjort noget ved Blue Shell syndromet, som mange Nintendofans har ytret utilfredshed med. Men Mario Kart 7 vil uden tvivl bringe en masse nye ting, som ikke før er set i seiren. Mario Kart 7 bliver udgivet den 2. december. til Nintendo 3DS.
#1 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
14-09-2011 14:42
Det blå skjold er stadig i spillet. Det har dog ikke længere vinger, men er i stedet som i MK64.#2 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
14-09-2011 14:51
Mulighed for at slå items fra og til, kom nu, Nintendo. Oh well, sker aldrig.#3 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
14-09-2011 15:01
^Den funktion er med i mkdd og mkw... Du kan endda sætte items på basic (så det kun grønne skjolde, bananer, fake item box og sjældne mushrooms). Desværre er den ikke med i mkwiis onlinedel xD#4 - Anch1989
Level: 8 (Pirahna Plant)
14-09-2011 15:27
Haha der er ikke noget spil som Mario Kart, hvor du kan være håbløse ringe, men stadig finde, hvis de rigtige items viser. Det er balance !!#5 - Gradius
Level: 5 (Cheep)
14-09-2011 16:07
@Alexander, her er vi helt enige Man burde kunne "customize" lige så meget som i smashbros så man kan slå items til og fra... det ville være guld værd! Let people decide!#7 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
14-09-2011 16:31
Mjaeh, man kan jo så ikke helt som i smash bros.#8 - Anch1989
Level: 8 (Pirahna Plant)
14-09-2011 16:55
Måske er det skæbnebestemt at spillet skal overlades til tilfældighederne og ikke dem der faktisk evner at spille spillet#9 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
14-09-2011 16:59
Heh, det er nu heller ikke helt rigtig Anch. Jeg er ret sikker på at jeg kan slå de fleste her på siden temmelig overbevisende i de fleste mario karts.#10 - Anch1989
Level: 8 (Pirahna Plant)
14-09-2011 17:18
Det er muligt. Jeg er selv håbløs til det.#11 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
14-09-2011 17:24
Det er jeg overhovedet ikke uenig i. mkw er specielt slem: http://www.youtube.com/watch?v=t_wgofvv28k&feature=channel_video_title#t=8m25s#12 - Anch1989
Level: 8 (Pirahna Plant)
14-09-2011 17:28
Okay spillet var røget på hylden for aldrig at blive fundet frem igen, hvis det der skete for mig. Wii Remoten var kastet !#13 - Madskimo
Level: 11 (Octorok)
19-09-2011 14:43
Mario kart 7.... Hvornår går det op for folk at Nintendo bare malker deres IP'er#14 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
19-09-2011 14:47
Ehm, så du synes ikke, at Nintendo burde udgive flere Mario Kart-spil?#15 - Madskimo
Level: 11 (Octorok)
19-09-2011 14:51
Selvfølgelig mener jeg de skal videreudvikle deres nuværende IP'ere, men der er stor forskel på at malke dem og udvikle på dem. Bare se på alle de genudgivelser Nintendo laver for tiden#16 - Anch1989
Level: 8 (Pirahna Plant)
19-09-2011 14:55
Malkning er når man udgiver 3-4 x Mario Party til hver generation.#17 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
19-09-2011 15:01
Alle mariokart spil er vidt forskellige, det er langt fra bare det samme spil med nye baner hver gang. Med retrobaner og hvordan nogle tidligere gode baner pludselig føles dårlige eller omvendt burde gøre det ret tydeligt for enhver.#18 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
19-09-2011 15:11
Så er der "små" ændringer hver gang.#19 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
19-09-2011 15:16
Apropos nye items, så kan man i en trailer se, at Tanooki-halen og et 7-tal også er blevet implementeret. Spændende at se, hvad de gør.#20 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
19-09-2011 15:19
Nogle gange vil jeg bare fortrække, at Nintendo giver os mere content i form af nye baner, karakterer, items og i den dur, når de udgiver et nyt spil i en velkendt serie som Mario Kart.#21 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
20-09-2011 12:44
aaah de har nu lavet nye karakter og våben hver gang#22 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
20-09-2011 13:13
^han mener at de ikke burde lave ny fysik i spillet hver gang.#23 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
20-09-2011 13:29
Jeg ville egentlig også hellere have udvidelser med finjustering og lidt ekstra content frem for at de vælger at starte helt forfra hver gang. Det er lidt hit and miss, men de har da heldigvis (indtil videre) være temmelig gode til at lave en udemærket fysik i samtlige spil - selv mkw som jeg ellers ikke er alt for glad for.#24 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
20-09-2011 13:54
Hvorfor så i det hele taget lave nye spil og ikke bare mere DLC?#25 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
20-09-2011 13:59
Fordi folk gerne vil give penge for spilkasserne.#26 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
20-09-2011 14:00
Togbis; De vil rette op på det i mario kart 7. Vi får at se om det er en god idé.#27 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
20-09-2011 14:00
Fordi det er nintendo. For min skyld måtte det nye indhold og justeringer da gerne være DLC, men hvis der bare er nok af det (og det eventuelt er til en helt ny konsol som det jo plejer at være) så er det jo alligevel stort set det samme.#28 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
20-09-2011 14:04
Nu var pointen jo ikke, at der IKKE skulle ske ændringer i spilserierne. Gameplayet skal jo finjusteres og vi vil gerne have grafiske opdateringer osv.#29 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
20-09-2011 14:07
"Nu var ændringen mellem Melee og Brawl ikke kæmpe stor"#30 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
20-09-2011 14:10
Jeg syntes det er meget godt, så det ikke bare er en remake med ekstra, med en ny unik oplevelse fra første øjeblik, istedet for at man kan side og sige at man kan det hele når det er første gang man prøver.#31 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
20-09-2011 14:12
OniNick >>#32 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
20-09-2011 14:26
Dead Cheese: Hvis de tilføjer nyt content, som Alexander foreslår så kan du jo ikke det hele i forvejen. Forskellen er lidt om de skal erstatte systemet og fysikken fremfor bare at viderudvikle og forbedre.#33 - PD
Level: 1 (Goomba)
20-09-2011 14:36
Hvad var der galt med Brawl? Jeg har ikke selv prøvet Melee, men jeg elskede da ellers Brawl...#34 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
20-09-2011 14:36
Nu er jeg lidt i tvivl hvad i mener, men de laver da 12 nye baner hver gang, i faste temaer, og laver nye biler og køre metoder, altså funktioner og fartøjer. Så de har åbenbart tid nok til bege dele, så hvor er problemmet?#35 - PD
Level: 1 (Goomba)
20-09-2011 14:42
Denne her gang laver de 16 nye baner (af hvad jeg har hørt)#36 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
20-09-2011 14:44
Baner er lidt a given...#37 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
10-10-2011 21:56
Nå, ingen snaking i Mario Kart 7.
No Snaking in Mario Kart 7
Speaking of powerslides, it feels different depending on the type of wheels you use. They all make use of the Mario Kart Wii technique (when you hold a slide for a certain length of time a speed boost becomes available).
This means snaking - the cheap tactic that was used to ruin the online multiplayer for many people in Mario Kart DS - definitely won't be in Mario Kart 7.
#38 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-10-2011 22:02
Jaeh det er fint nok når folk fra ONM prøver at sige sådanne ting og desuden lige får det til at lyde som om snaking er cheap og ødelagde online når det altså også forbedrede og skabte spillet for mange.#40 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-10-2011 22:22
Æv, jeg forsøgte at logge ind på min gamle bruger på ONM nu bare for kommentere, men skal åbenbart bekræfte min konto og modtager ikke nogen mail#41 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-10-2011 22:40
Problemet med snaking er, at det ikke gør brug af en klassisk læringskurve. Enten kan du eller så kan du ikke. Det synes jeg er problematisk.#42 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
10-10-2011 22:41
^ Der kan jeg så ikke se hvad forskellen er. Så snaking er okay, hvis bare det er nemmere?#43 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
10-10-2011 22:44
Snaking er ikke sværere end at drifte rundt om hjørner, og det har jeg sgu aldrig hørt nogle klage over.#44 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
10-10-2011 22:46
Nick >> Jeg ved ikke om din kommentar var rettet mod mig? Men nej, jeg synes ikke, de bare skulle gøre snaking nemmere. De burde finde på noget nyt, som kunne give spillet en kant. Jeg ved fx de har indført mønterne igen, men spørgsmålet er, om de gør brug af dem til noget konkret. Det kunne fx være awesome, hvis de gik tilbage til, at man kørte hurtigere og hurrigere jo flere mønter, man samlede. Så ville der komme strategi i det og kæmpe ærgelse, når man blev ramt af et item, der fik en til at miste alle mønterne. Der er mange måder, hvorpå de kunne skabe mere dynamik#45 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-10-2011 23:00
Det er nu ikke helt rigtigt at det ikke har "en klassisk læringskurve". Det har bare en længere læringskurve. Som jeg beskrev i mit tidligere indlæg så findes der skam masser af folk der godt kan snake, men stadig er temmelig dårlige (og mange af disse mener netop at "hurrr, det er cheap og jo jeg kan godt finde ud af det" ).#46 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
10-10-2011 23:20
Bliver spillet sjovere af at inkludere snaking?#47 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
10-10-2011 23:28
^Ja. mkw er uden tvivl langt kedeligere end mkdd og mkds.#49 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
10-10-2011 23:57
Jeg kunne godt forestille mig, at mange kun brugte snaking, alene fordi de var tvunget til det for at kunne konkurrere, og ikke fordi de syntes det gjorde spillet sjovere.#50 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-10-2011 00:03
Jo, den gruppe findes også. Det er den gruppe jeg tidligere betegnede som "hurrr, det er cheap og jo jeg kan godt finde ud af det". Nogle af disse ville bruge snaking HVIS en anden i rummet brugte snaking, men ikke ellers.#51 - PD
Level: 1 (Goomba)
11-10-2011 00:06
Hold da op, har lige tjekket det og må sige, at det godt nok lige ikke er en fair måde at spille på... folk suser jo bare igennem banen :b#52 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
11-10-2011 00:13
Jeg elsker når folk har en snævert defineret idé om, hvordan et spil "burde" spilles inden for spillets grænser, og hvis folk spiller det på en anden måde end det, så er det automatisk "uretfærdigt" eller "cheap".#53 - Togbis
Level: 16 (Space Pirate)
11-10-2011 00:17
Tror i at Mario Kart 7 vil hjælpe 3DS'en stort med at sælge konsoller her i juleperioden, hvor spillet udkommer?#54 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-10-2011 00:18
Snaking har en indlæringskurve, og det er ikke noget man bare "kan" eller "ikke kan." Ellers kunne man godt undre sig over, at der tilsyneladende er nogle mennesker, der bare ikke kan. Fungerer deres tommelfingre ikke ligesom normale menneskers?#55 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-10-2011 00:19
Der findes selvfølgelig ikke en fast defintion på, hvordan et spil skal spilles - Nintendo bestemmer det i hvert fald slet ikke, selvom de gerne vil. Men Nintendo bør altid tilfredstille det størst mulige publikum, så hvis det kun er et mindretal, der synes om snaking, så bør det alt andet lige ikke være med i spillet.#56 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-10-2011 00:21
Er der nogle data, der understøtter den påstand, at majoriteten af MKDS-spillere synes, snaking ødelægger spillet?#57 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
11-10-2011 00:24
@Togbis#58 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-10-2011 00:24
Jonas >> Nej, det var min umiddelbare vurdering. Hvad tror du selv? Argumentet er selvfølgelig at mange non-snakers ikke spiller så meget online. Men det vil udviklingen nok ændre på de næste par år. Eller tror du måske, de synes, det er fedt at tabe?#59 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-10-2011 00:33
"Eller tror du måske, de synes, det er fedt at tabe?"#60 - Oni Nick
Level: 26 (Octopi)
11-10-2011 00:36
Enig. Gode spil er som regel dem, det kræver tid at blive god til. Easy to play, hard to master som man siger.#61 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-10-2011 00:48
Jonas >> Jeg formulerede mig lidt forkert. Problemet er ikke nederlag.#62 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-10-2011 11:10
Noget andet er, at man ikke kan sammenligne med "20 sekunders lange comboer," da den slags typisk er svære at lære, men nemme at mestre. F.eks. går meget af ens træningstid i Tekken med at øve juggles og comboer, og når man først har lært dem, så kan man dem bare. Det er udenadslære og muscle memory.#63 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-10-2011 11:58
Men Jonas, tror du helt seriøst, at snaking er et element, der vil være med til at vokse Mario Kart som spilserie?#64 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-10-2011 12:59
"Hold da op, har lige tjekket det og må sige, at det godt nok lige ikke er en fair måde at spille på... folk suser jo bare igennem banen :b"#65 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
11-10-2011 13:11
Jeg kan lige prøve at præcisere min kritik af læringskurven i forhold til snaking.#66 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
11-10-2011 13:19
Og den del er jeg som sådan ikke uenig med. Det er da ærgeligt at den ene evne skal bære hele spillet og den måtte da godt tones ned. I mkds var det stærkere end i mk64 og mkdd - den var mindst effektiv i mk64 skulle jeg mene.#67 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-10-2011 14:39
"Men Jonas, tror du helt seriøst, at snaking er et element, der vil være med til at vokse Mario Kart som spilserie?"#68 - PD
Level: 1 (Goomba)
11-10-2011 17:00
Men det er jo ikke sjovt for dem der ikke vil har lyst til at bruge det...#69 - Sillyyy
Level: 17 (Deku Baba)
11-10-2011 17:15
Jeg kan godt finde ud af at snake, men jeg spillede for noget tid siden Mario Kart DS uden at benytte mig af det, og det blev kedeligt. Jeg kan godt se, hvorfor snaking ikke skulle være der, men jeg er ikke enig i den holdning.#70 - Jonas
Level: 15 (Geega)
11-10-2011 17:16
PD,#71 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
12-10-2011 14:59
Jaeh PD det er virkelig et dårligt argument... ALT i spillet er ikke sjovt for dem der ikke har lyst til at bruge det... Nu nævnte jeg drifting for dig før, men lad os da gå endnu mere ekstremt og sige at jeg går online og har lyst til at køre banen igennem baglæns. Det er nu bare overhovedet ikke sjovt at alle de andre kører forlæns, de burde da helt klart spille på samme måde som jeg vil så jeg kan have det sjovt, thi jeg er vigtigere end dem.#72 - PD
Level: 1 (Goomba)
12-10-2011 16:32
Nå, okay...#73 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
12-10-2011 16:33
Ja. Ærgeligt at de ikke havde fjernet speederen endnu. Glæder mig til jeg kun kan bakke.#75 - Luigi
Level: 1 (Goomba)
12-10-2011 20:42
Turbo-slide (snaking) giver sindsygt meget mere til spillet.#76 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
12-10-2011 20:57
^Det er en anden ting. Det var ekstremt svært at definere hvornår noget var snaking, det var derfor rigtig sjovt når folk prøvede at sige at man skulle spille uden snaking.#77 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
12-10-2011 21:01
Det giver mening. Ligsom med counter strike baner burde der være maps til dem som vil spille med mods og dem som vil spille fair play (jeg sætter ikke lighedstegn mellem situationerne, men vil bare give et eksempel).#78 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
12-10-2011 21:07
Desværre får vi nok ikke ordentlig online fra nintendo foreløbig. Selvom 3ds virker til at være en forbedring så lyder det til at blive stort set præcist ligesom på mkw.#79 - Luigi
Level: 1 (Goomba)
12-10-2011 21:11
De kunne bare lave 3 klasser#80 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
12-10-2011 21:17
Man skal også passe på ikke at differentiere ens publikum for meget. Jeg er af den holdning, at godt spildesign kan og bør favne ekstremt bredt.#81 - Dead-Cheese
Level: 25 (Kokiri)
12-10-2011 21:17
Nemlig... Jeg er ennig i bege udsagn til en hvis grad. Klasificering, men også fælles maps. Nu er jeg ikke den store online spiller (især ikke på nintendo consoller), men counter strike led aldrig under en opdeling, der kom nærmere flere til.#82 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
12-10-2011 21:42
Jeg mener nu at forskellige muligheder er en god ting inden for spil der favner bredt. Nogle gange endda en nødvendighed/grunden.#83 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
21-10-2011 21:38
Man kan se nogle videoer af den første cup og den første retro cup på nintendo.jp nu: http://www.nintendo.co.jp/3ds/amkj/course/index.html#84 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
21-10-2011 21:51
Alt der vides om spillets indhold indtil nu.