Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Konno snakker om Mario Kart 7

Skrevet af Erik Madsen - 14-09-2011 13:42

En ny og spændende trailer for Mario Kart 7 til Nintendo 3DS er blevet offentliggjort, og viser mange nye og spændende ting. Konno, produceren af Mario Kart 7, giver her en endnu større indsigt.



[i]"You can customise your Kart in Mario Kart 7. Depending on your race style you can change the tyre, frame and gliders for flying any way you like.

We created 16 brand new courses. There's land, sea and air so you'll be flying and going underwater. The new courses will, of course, feature new terrain and past courses will have some air and underwater terrain added to them as new elements built in so people can have fun with them

There are a lot of obstacles blocking your way and you need to race to the end to get first place.

We're planning to have several new characters, Today I can talk about two of them. First is Metal Mario. He's the shiny metallic Mario that appeared in Super Mario 64.

The other new character is Lakitu. He's the guy in the start of the race with the signal that counts down. So he's appeared in past games but this is the first time he's a playable character. It'll be great if Lakitu fans would race with him.

We added a few new items and I'll talk about one of them. It's the Fire Flower. You'll be able to throw fireballs to the front and rear and make other karts spin.

Since the game is coming out on Nintendo 3DS which has gyro controls, we're adding the ability to have gyro controls, we are adding the ability to rotate the system to steer."[/i]
- Hideki Konno, Nintendo


Det bliver spændende at se om der er bliver gjort noget ved Blue Shell syndromet, som mange Nintendofans har ytret utilfredshed med. Men Mario Kart 7 vil uden tvivl bringe en masse nye ting, som ikke før er set i seiren. Mario Kart 7 bliver udgivet den 2. december. til Nintendo 3DS.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

14-09-2011 14:42

Det blå skjold er stadig i spillet. Det har dog ikke længere vinger, men er i stedet som i MK64.
0
1ups givet

#2 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

14-09-2011 14:51

Mulighed for at slå items fra og til, kom nu, Nintendo. Oh well, sker aldrig.
0
1ups givet

#3 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

14-09-2011 15:01

^Den funktion er med i mkdd og mkw... Du kan endda sætte items på basic (så det kun grønne skjolde, bananer, fake item box og sjældne mushrooms). Desværre er den ikke med i mkwiis onlinedel xD

Ville også være fedt nok hvis de kunne udvide den funktion til noget mere lignende den vi ser i smash hvor man både kan påvirke hvor ofte items dukker op og hvilke specifikke items man vil have med. Eventuelt tilføje hvor sjælden den enkelte item skulle være. Smiley




0
1ups givet

#4 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

14-09-2011 15:27

Haha der er ikke noget spil som Mario Kart, hvor du kan være håbløse ringe, men stadig finde, hvis de rigtige items viser. Det er balance !!
0
1ups givet

#5 - Gradius

Level: 5 (Cheep)

14-09-2011 16:07

@Alexander, her er vi helt enige Smiley Man burde kunne "customize" lige så meget som i smashbros så man kan slå items til og fra... det ville være guld værd! Let people decide!
0
1ups givet

#6 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

14-09-2011 16:26

Det kan man altså også godt, som Stelzig siger.
0
1ups givet

#7 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

14-09-2011 16:31

Mjaeh, man kan jo så ikke helt som i smash bros.

Som jeg også siger Smiley
0
1ups givet

#8 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

14-09-2011 16:55

Måske er det skæbnebestemt at spillet skal overlades til tilfældighederne og ikke dem der faktisk evner at spille spillet
0
1ups givet

#9 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

14-09-2011 16:59

Heh, det er nu heller ikke helt rigtig Anch. Jeg er ret sikker på at jeg kan slå de fleste her på siden temmelig overbevisende i de fleste mario karts. Smiley
0
1ups givet

#10 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

14-09-2011 17:18

Det er muligt. Jeg er selv håbløs til det.

Du kan dog stadig ligge nr. 1 hele vejen til 3. runde blive ramt af det elskede og velovervejede blå skjold og blive nr. 12.

Bagefter kan du samle din måbende og halvtunge kæbe op for gulvet inden du smider din wii remote ind i fjernsynet i protest, hvilket er dumt, men det kunne ske i worst case.
0
1ups givet

#11 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

14-09-2011 17:24

Det er jeg overhovedet ikke uenig i. mkw er specielt slem: http://www.youtube.com/watch?v=t_wgofvv28k&feature=channel_video_title#t=8m25s
http://www.youtube.com/watch?v=FTGLTCjlReQ&feature=channel_video_title
0
1ups givet

#12 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

14-09-2011 17:28

Okay spillet var røget på hylden for aldrig at blive fundet frem igen, hvis det der skete for mig. Wii Remoten var kastet !
0
1ups givet

#13 - Madskimo

Level: 11 (Octorok)

19-09-2011 14:43

Mario kart 7.... Hvornår går det op for folk at Nintendo bare malker deres IP'er
0
1ups givet

#14 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

19-09-2011 14:47

Ehm, så du synes ikke, at Nintendo burde udgive flere Mario Kart-spil?

Selvfølgelig skal der være et nyt Mario Kart til hver ny platform. Det vil jeg - og de fleste andre, tror jeg - gerne give penge for.
0
1ups givet

#15 - Madskimo

Level: 11 (Octorok)

19-09-2011 14:51

Selvfølgelig mener jeg de skal videreudvikle deres nuværende IP'ere, men der er stor forskel på at malke dem og udvikle på dem. Bare se på alle de genudgivelser Nintendo laver for tiden
0
1ups givet

#16 - Anch1989

Level: 8 (Pirahna Plant)

19-09-2011 14:55

Malkning er når man udgiver 3-4 x Mario Party til hver generation.
Her kan man mærke at kvaliteten går meget op og meget ned, men uden nævneværdig forandring i forhold til den forrige udgave.
0
1ups givet

#17 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

19-09-2011 15:01

Alle mariokart spil er vidt forskellige, det er langt fra bare det samme spil med nye baner hver gang. Med retrobaner og hvordan nogle tidligere gode baner pludselig føles dårlige eller omvendt burde gøre det ret tydeligt for enhver.
0
1ups givet

#18 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

19-09-2011 15:11

Så er der "små" ændringer hver gang.
Fysikken, multiplayer funktioner (online del, eller duble dash modes), funktioner (slideding, mønter, osv.) og modes og jousteringer/options (time trial, stereo, mono og ligene). Det er ikke bare en tilføjelse men væsentlige ændringer som gør at det ikke bare er en tilføjelse/udvigelse, men et helt nyt spil.
En udvigelse vil jeg kalde nye figurer, items og baner.
0
1ups givet

#19 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

19-09-2011 15:16

Apropos nye items, så kan man i en trailer se, at Tanooki-halen og et 7-tal også er blevet implementeret. Spændende at se, hvad de gør.
0
1ups givet

#20 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

19-09-2011 15:19

Nogle gange vil jeg bare fortrække, at Nintendo giver os mere content i form af nye baner, karakterer, items og i den dur, når de udgiver et nyt spil i en velkendt serie som Mario Kart.

Det bliver af og til for meget, når de ændrer på gameplaystrukturen i spil bare for fornyelsens skyld. Det virker til, at de har gang i det samme med Smash-spillene nu. De VIL ændre gameplayet i stedet for bare at finjustere det til det bedre og så ellers fokusere på nyt content.

Mario Kart DS havde en god gameplay-struktur. De ændrede det lidt med Mario Kart Wii. Hvis de ændrer det til noget helt tredje med Mario Kart 7, så er det overkill. Super Mario Kart DS var GODT. Tag den struktur og finjuster det derfra.

0
1ups givet

#21 - chessr

Level: 31 (ChuChu)

20-09-2011 12:44

aaah de har nu lavet nye karakter og våben hver gang Smiley


0
1ups givet

#22 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-09-2011 13:13

^han mener at de ikke burde lave ny fysik i spillet hver gang.
Baner i ds spillet følles helt anderledes på wii versionen.
Fart, vægt og sådan noget ændres meget hver gang.
Jeg er så uenig i at de ikke burde arbejde med det. Det ville bare være en udvigelse, ligsom streatfighter serien har gjort det, og det er ikke ligefrem det bedste (IMO).
0
1ups givet

#23 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

20-09-2011 13:29

Jeg ville egentlig også hellere have udvidelser med finjustering og lidt ekstra content frem for at de vælger at starte helt forfra hver gang. Det er lidt hit and miss, men de har da heldigvis (indtil videre) være temmelig gode til at lave en udemærket fysik i samtlige spil - selv mkw som jeg ellers ikke er alt for glad for.

Er for sin vis egentlig træt af folk der beklager sig over malkning af serier så hurtigt fordi jeg egentlig hellere ville have ovenstående. Med min forrige kommentar ville jeg bare lige pointerer at de altså ikke kan ændre meget mere mellem hvert spil uden at de laver en helt anden type spil - mkw minder om mkds lige så meget som et hvert andet karting spil gør... Bortset fra at de har ens karakterer selvfølgelig.
0
1ups givet

#24 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

20-09-2011 13:54

Hvorfor så i det hele taget lave nye spil og ikke bare mere DLC?
0
1ups givet

#25 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

20-09-2011 13:59

Fordi folk gerne vil give penge for spilkasserne.
0
1ups givet

#26 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-09-2011 14:00

Togbis; De vil rette op på det i mario kart 7. Vi får at se om det er en god idé.
0
1ups givet

#27 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

20-09-2011 14:00

Fordi det er nintendo. For min skyld måtte det nye indhold og justeringer da gerne være DLC, men hvis der bare er nok af det (og det eventuelt er til en helt ny konsol som det jo plejer at være) så er det jo alligevel stort set det samme.
0
1ups givet

#28 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

20-09-2011 14:04

Nu var pointen jo ikke, at der IKKE skulle ske ændringer i spilserierne. Gameplayet skal jo finjusteres og vi vil gerne have grafiske opdateringer osv.

Problemet er - som Stelzig pointerer - når Nintendo bare røster posen "for at gøre det". Det giver ingen mening. Nogle gange virker Nintendo mere interesseret i at eksperimentere med nye gameplay-features (host.. Mario.. host..Zelda host..) end at udvide spillenes CONTENT.

Det er jo sindssygt frustrerende, når man som spiller, er blevet rigtig glad for gameplayet i et spil som Mario Kart DS eller Super Smash Bros. Melee, og så begynder Nintendo at ændre på det bare for at gøre det i efterfølgerne. Nu var ændringen mellem Melee og Brawl ikke kæmpe stor, men mon ikke den store ændring kommer til Smash U. Det har jeg på fornemmelsen.
0
1ups givet

#29 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

20-09-2011 14:07

"Nu var ændringen mellem Melee og Brawl ikke kæmpe stor"

På kompetitivt plan var den. Men du har ret, gameplayet er stadigvæk det samme - det er bare fysikken der er helt anderledes. Hvis der kommer RPG-elementer i Smash til Wii U, dét ville være katastrofalt, men det ville ikke komme bag på mig.
0
1ups givet

#30 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-09-2011 14:10

Jeg syntes det er meget godt, så det ikke bare er en remake med ekstra, med en ny unik oplevelse fra første øjeblik, istedet for at man kan side og sige at man kan det hele når det er første gang man prøver.
Men måske burde de ikke ændre så meget igen som de gør, men ændringer alt i alt vil jeg mene er en god ting.
0
1ups givet

#31 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

20-09-2011 14:12

OniNick >>

Jeg tror, at RPG-elementerne kommer til at foregå uden for selve kampene, for det andet vil fuldstændig ødelægge spillet. Smash-holdet er trætte af at sidde og finjustere og forbedre spillets gameplay, balance og fysik, så nu vil de i stedet bruge alle udviklingsressourcerne på:

- udvikle to versioner, der kan kommunikere med hinanden
- fokus på brugergenerede indhold i form af at lave egne karakterer, man kan bygge op - hvis vi er heldige, kan man håbe på Mii's.
- FJERNE dele af den eksisterende struktur, så alle de dumme casual gamere også kan være med.

Lyder meget nice, ikke?

Problemet er af 2/3 af disse punkter omhandler udviklingen af ting, der INTET har med KERNEN i spillet at gøre - altså kampene. De gider ikke. Så nu vil de hellere lave alt muligt uden om. Og det punkt, der handler om KERNEN af spillet, altså kampene, har de formentligt tænkt sig at afvikle i stedet for at udvikle.
0
1ups givet

#32 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

20-09-2011 14:26

Dead Cheese: Hvis de tilføjer nyt content, som Alexander foreslår så kan du jo ikke det hele i forvejen. Forskellen er lidt om de skal erstatte systemet og fysikken fremfor bare at viderudvikle og forbedre.

Væg omkring smash: Jaeh mener faktisk at have læst at også brawls fysik blev lavet igen fra bunden (selvom mange angrebs animationer er taget direkte fra melee). Fysikken i det spil er i hvert fald meget anderledes og floaty, samt spillet faktisk er fyldt med underlige fejl og overseelser - modsat hvad mange tror så er der gjort meget mere ud af programmeringen og arbejde med gameplay og balance i melee end i brawl. Der er endda forskelle blandt karakterer og fortsat rettet fejl mellem de forskellige udgaver af melee - gamle og nye NTSC udgaver og specielt PAL har en del mindre ændringer.

Det eneste fokus på at rette fejl og balance i brawls gameplay virker til at være fokuseret på at fjerne alt "kompetitvt" og overkompenserer broken/gode angreb og karakterer ved at gøre dem elendige i brawl - ganondorf, captain falcon, sheik, marth (well not so much), peach, samus.

Kirby er også gået fra at være blandt de absolut bedste i smash64, til det helt modsatte i melee til omkring midten af brawl, så det er ikke fordi de først begyndte at forsøge at rette fejl på den måde i brawl.

Såeh ja. Ændringerne i smash synes jeg egentlig er lige så markante som i mariokart, omend springet fra smash64 til melee nok er større end fra melee til brawl. Dog mener jeg så selv at springet til melee fra 64 netop var forbedringer af det nuværende system og fysik (og de fjernede ikke ting som l-canceling som jeg stadig er overbevist om er bevidst omend det måske ikke var ment at folk bevidst skulle abuse det)

Edit: Et andet sjovt eksempel på en ændring af fysikken og en underlig en af slagsen er at du ikke hopper længere når du hopper ud af løb end når du bare hopper stående. Det er vel også et godt eksempel på at de sandsynligvis har genskabt det hele igen fra bunden for det giver absolut ingen mening.
0
1ups givet

#33 - PD

Level: 1 (Goomba)

20-09-2011 14:36

Hvad var der galt med Brawl? Jeg har ikke selv prøvet Melee, men jeg elskede da ellers Brawl...
0
1ups givet

#34 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

20-09-2011 14:36

Nu er jeg lidt i tvivl hvad i mener, men de laver da 12 nye baner hver gang, i faste temaer, og laver nye biler og køre metoder, altså funktioner og fartøjer. Så de har åbenbart tid nok til bege dele, så hvor er problemmet?
0
1ups givet

#35 - PD

Level: 1 (Goomba)

20-09-2011 14:42

Denne her gang laver de 16 nye baner (af hvad jeg har hørt)
0
1ups givet

#36 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

20-09-2011 14:44

Baner er lidt a given... Smiley

PD: Brawl er et udemærket spil, melee har bare en langt bedre fysik. Og dette gælder ikke engang kun som kompetitiv spiller, fysikken egner sig også meget bedre til casual gaming med free for all og en masse items sjov.

Brawl er bedre end melee på disse punkter:
- Flere figurer
- Mere musik (meget af det godt)
- Flere baner
- Flere items
- Bedre grafik

Men intet af dette betyder noget hvis selve gameplayet er forringet. Hvis de havde brugt mere tid på at arbejde på de nye figurer og mindre på at lave fysikken forfra så ville det have været et bedre spil.

Det ville også være fint hvis de ville holde op med at prøve at rebalance de gamle figurer baseret på hvordan de var i det gamle spil hvis de ændrer fysikken. Jeg har som sådan ikke et stort problem med at de for eksempel ville ændre peaches downsmash som var ekstremt stærkt i melee, men i brawl er det bare fuldstændig ubrugeligt og det rammer aldrig modstanderen flere gange alligevel så styrken behøvede de ikke engang at ændre.

Edit: Nå ja, de forbedrede også det at man nu kunne customize controls og fjerne tap jumping, som er en irritation for mange i melee - selvom det så pludselig også udnyttes på højt plan i melee med visse figurer Smiley

Edit2: En anden ting de lidt har fjernet i brawl er hele kantspillet. Folk kan stort set altid vende tilbage til banen indtil de bliver slået helt ud, medmindre de virkelig fucker op. I melee kræver det faktisk noget af spilleren at komme tilbage, specielt hvis modstanderen er god til at beskytte kanten ("edgeguarde" )
0
1ups givet

#37 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

10-10-2011 21:56

Nå, ingen snaking i Mario Kart 7.

http://www.officialnintendomagazine.co.uk/31298/mario-kart-7-preview/


No Snaking in Mario Kart 7

Speaking of powerslides, it feels different depending on the type of wheels you use. They all make use of the Mario Kart Wii technique (when you hold a slide for a certain length of time a speed boost becomes available).

This means snaking - the cheap tactic that was used to ruin the online multiplayer for many people in Mario Kart DS - definitely won't be in Mario Kart 7.


0
1ups givet

#38 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-10-2011 22:02

Jaeh det er fint nok når folk fra ONM prøver at sige sådanne ting og desuden lige får det til at lyde som om snaking er cheap og ødelagde online når det altså også forbedrede og skabte spillet for mange.

Desværre så er de jo også nok blandt dem som mener at snaking er nemt og at det kan de også og simpelthen ikke er så fantastisk gode og derfor ikke rigtigt kan afkræfte snaking. Kendte de eksempelvis mon overhovedet til fænomenet om miniturbos på lige veje i spillene inden mkds (inden mkds udkom at least)? Er de klar over at det stadigvæk godt kan bruges i mkw selvom det langt fra er lige så effektivt? (og ikke bruges af mange fordi bikes >>>> karts)

Siden miniturbos godt kan bruges på lige veje i mkw så kan de efter al sandsynlighed også smides ind til tider i mk7 omend nok ikke specielt meget og de nok ikke bliver specielt effektive i de tilfælde hvor de kan bruges til at komme lidt hurtigere frem.

tl;dr: Medmindre det kommer fra en person der rent faktisk er god til mariokart (og der helst mkds) så kan du ikke regne med be/afkræftelser af teknikker som snaking.

Edit: Vil da også gerne lige kommentere deres beskrivelse af hvordan systemet overhovedet fungerer nu. Jeg er ret sikker på at de tager fejl og at det er præcist ligesom i mkw hvor de ikke udelukkende er afhængige af tid, men af hvor langt du har drejet så hvis du drejer skarpere så får du stadigvæk din miniturbo hurtigere.
0
1ups givet

#39 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-10-2011 22:04

Jeg kunne alligevel ikke finde ud af at snake. Smiley
0
1ups givet

#40 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-10-2011 22:22

Æv, jeg forsøgte at logge ind på min gamle bruger på ONM nu bare for kommentere, men skal åbenbart bekræfte min konto og modtager ikke nogen mail Smiley
Ville ellers gerne have spurgt den seneste kommentar hvorfor "non-snakere" alligevel skal have fortrinsret når han nu allerede har indrømmet at snaking egentlig er i orden "de må bare ikke gøre det mod andre end hinanden"... Bare det at man er taberen i løbene giver da ikke en mere ret til at spille.

"However, there is no way for a snaker to justify messing up races for people who just want to play a straightforward game of MK"

Kunne nemt erstattes af
"However, there is no way for a non-snaker to justify messing up races for people who just want to play an exciting game of MK"


At der så er nogle snakere der finder det sjovt at vinde med lethed over dårlige spillere er en anden sag, men selv de har præcist lige så stor ret til at spille online og nyde deres spil som de har lyst.

Edit: Er i princippet heller ikke uenig i at det er en skam at snaking skabte to grupperinger der gjorde at folk blev tvunget til at spille mod folk de kender for at være sikre på at få et rigtig godt spil kørende (specielt når matchmaking med venner var ret elendig), men det er jo sådan set sådan i alle spil der har en vis skillgap. Det problem der gjorde det rigtigt stort her var sådan set så bare at nogle mennesker decideret nægtede at gøre det og andre ikke vidste hvordan.

Derfor blev den lille gruppering af gode snakere nødt til at holde sig til hinanden (hvilket ofte sker med de bedste i givne spil - FORDI DET OGSÅ ER KEDELIGT IKKE AT FÅ MODSTAND), mens dem der gerne vil lære det, men ikke er helt vildt fantastiske "raider" dem som ikke gider/er helt begyndere.

Det er absolut ikke rimeligt at non-snakere kan få lov til at tage offerrollen alene i noget der i virkeligheden bare er en uheldig/ubelejlig situation for begge parter. (og desuden stadigvæk vare mere ubelejligt for snakere siden non-snakere stadigvæk var i overtal hvis man søgte random og de fleste snakers du kunne finde der stadigvæk ikke var gode)

(blev nødt til lige at "vente" denne kommentar et eller andet sted når ONM nu ikke ville lade mig Smiley)

Edit2: Desuden var standarden forresten så elendig online i mkds at jeg til tider gik online og slog folk med mere end en omgang uden at lave en eneste miniturbo eller ved kun at lave enkelte miniturbos i sving. Selv nogle "snakere" online kunne slås på denne måde.
0
1ups givet

#41 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-10-2011 22:40

Problemet med snaking er, at det ikke gør brug af en klassisk læringskurve. Enten kan du eller så kan du ikke. Det synes jeg er problematisk.

Det gode ved snaking er, at det giver spillet en kant - for dem, der vel og mærket kan finde ud af det. Det negative er, at det opdeler kunderne. Det optimale havde derfor været, hvis Nintendo havde fundet en løsning, der kunne tilfredsstile begge grupperne - evt. ved at fjerne snaking og erstatte det med nogle andre skills-baserede elementer, som var lettere tilgængelige for alle at lære.
0
1ups givet

#42 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

10-10-2011 22:41

^ Der kan jeg så ikke se hvad forskellen er. Så snaking er okay, hvis bare det er nemmere?
0
1ups givet

#43 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

10-10-2011 22:44

Snaking er ikke sværere end at drifte rundt om hjørner, og det har jeg sgu aldrig hørt nogle klage over.
0
1ups givet

#44 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

10-10-2011 22:46

Nick >> Jeg ved ikke om din kommentar var rettet mod mig? Men nej, jeg synes ikke, de bare skulle gøre snaking nemmere. De burde finde på noget nyt, som kunne give spillet en kant. Jeg ved fx de har indført mønterne igen, men spørgsmålet er, om de gør brug af dem til noget konkret. Det kunne fx være awesome, hvis de gik tilbage til, at man kørte hurtigere og hurrigere jo flere mønter, man samlede. Så ville der komme strategi i det og kæmpe ærgelse, når man blev ramt af et item, der fik en til at miste alle mønterne. Der er mange måder, hvorpå de kunne skabe mere dynamik

- samle mønter: jo flere, jo hurtigere kører man. man mister flere mønter, jo kraftfuldere et item man bliver ramt af. når man bliver ramt, kan de andre samle mønterne op fra jorden.
- man kan stjæle mønter fra hinanden ved at køre ind i hinanden
- bedre udnyttelse af slipstream
- bedre system for at dogde items
- bedre balance af de forskellige items

Som sagt er det her bare nogle abstrakte punkter. Det er jo ikke mig, der er spildesigner, men det burde være muligt at forbedre spillet på mange måder, så det stadig er nemt at gå til, men svært at mestre.
0
1ups givet

#45 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-10-2011 23:00

Det er nu ikke helt rigtigt at det ikke har "en klassisk læringskurve". Det har bare en længere læringskurve. Som jeg beskrev i mit tidligere indlæg så findes der skam masser af folk der godt kan snake, men stadig er temmelig dårlige (og mange af disse mener netop at "hurrr, det er cheap og jo jeg kan godt finde ud af det" ).
Den længere læringskurve er en god ting da det netop gør at der er størrere forskel mellem snakere, og at man kan forbedre sig gennem øvelse i længere tid - i hvert fald med markant forbedring som faktisk kan ses.

Selvfølgelig vil der også være en gruppe som slet ikke kan, men denne gruppe skulle nu nok også kunne lære det hvis de rent faktisk gad lave bare en lille indsats. Det er der så nok mange der ikke gider da de ikke mener det er måden det skal spille mariokart på og at det ødelægger den mere casual måde de egentlig gerne ville spille det på.

Edit: Grundet sidste del af min kommentar er jeg desuden enig i at det ville være fint nok hvis de kunne smække en ny del ind som rent faktisk gør at man virkelig kan blive god til spillet fremfor snaking fordi snaking åbenbart går imod folks billede af hvordan mariokart skal spilles.

Edit2: Grunden til at klagerne forresten er få i mkw i forhold til mkds er nok at nu spiller stort set alle der er gode til spillet kun med hinanden fordi der ikke er en teknik du hurtigt kan samle op og bruge til at slå andre på dit niveau med ved at lære. At spille med randoms i mkw er også virkelig kedeligt fordi der absolut ingen udfordring er - så de færreste der når 9999 i rating bliver ved med at spille.

Edit3: Det bringer mig forresten frem til at det allerbedste nintendo kunne gøre selvfølgelig er at lave meget bedre matchmaking. Ingen tvivl om at "snakere", eller hvad de bedste bliver kaldt i spillet, stadigvæk vil ende med at løbe ind i dårlige spillere ofte fordi de er i undertal, men det vil helt bestemt være den bedste løsning for alle parter hvis folk kunne komme op imod andre omkring deres eget niveau - tætte løb er sjovest for alle.
0
1ups givet

#46 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-10-2011 23:20

Bliver spillet sjovere af at inkludere snaking?
0
1ups givet

#47 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

10-10-2011 23:28

^Ja. mkw er uden tvivl langt kedeligere end mkdd og mkds.
Mere fast-paced, du laver rent faktisk noget på de lange lige strækninger (specielt aktuelt i time trials) og der er som sagt en meget større skillgap.

For mig er spørgsmålet lidt ligesom at spørge om FPS bliver sjovere af at fjerne lock-on eller reducere aim assist. Hvor dem der ikke kan finde ud af at sigte måske vil være imod, men hvis man godt kan finde nogenlunde ud af det naturligvis gerne vil af med det. Udviklere prøver vel at finde den mængde aim assist der gør flest glade - ligesom de nu vælger at fjerne snaking fordi de fleste har givet udtryk for ikke at kunne lide det (og det er aktuelt nu da spillet er online)
0
1ups givet

#48 - PD

Level: 1 (Goomba)

10-10-2011 23:47

Hvad er snaking overhovedet? Har aldrig hørt om det...
0
1ups givet

#49 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

10-10-2011 23:57

Jeg kunne godt forestille mig, at mange kun brugte snaking, alene fordi de var tvunget til det for at kunne konkurrere, og ikke fordi de syntes det gjorde spillet sjovere.
Men det lyder ikke til at være tilfældet.
0
1ups givet

#50 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-10-2011 00:03

Jo, den gruppe findes også. Det er den gruppe jeg tidligere betegnede som "hurrr, det er cheap og jo jeg kan godt finde ud af det". Nogle af disse ville bruge snaking HVIS en anden i rummet brugte snaking, men ikke ellers. Smiley

Og så er der sikkert også et par stykker som bare ikke vil give det en ordentlig chance fordi de vil beklage sig over at det er en glitch eller unintentional eller whatever og derfor ikke mener at det skal bruges - disse kunne sikkert også finde på at bruge det hvis de ser andre gøre det.

PD: "Snaking" er en teknik i f-zero hvor du kan få meget mere fart ved at bevæge dig fra side til side på en bestemt måde (som en slange der snor sig). Termen blev populær at bruge i mkds også fordi folk brugte miniturbos fra side til side lidt i samme stil.

Personligt foretrækker jeg stadigvæk betegnelsen "SSMT" (straight-stretch-mini-turbo) da denne er mindre specifik og at miniturbos på lige strækninger ikke altid bruges i det mønster... Det var også bare den betegnelse communitiet brugte inden mkds. Smiley
0
1ups givet

#51 - PD

Level: 1 (Goomba)

11-10-2011 00:06

Hold da op, har lige tjekket det og må sige, at det godt nok lige ikke er en fair måde at spille på... folk suser jo bare igennem banen :b
0
1ups givet

#52 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

11-10-2011 00:13

Jeg elsker når folk har en snævert defineret idé om, hvordan et spil "burde" spilles inden for spillets grænser, og hvis folk spiller det på en anden måde end det, så er det automatisk "uretfærdigt" eller "cheap".
0
1ups givet

#53 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

11-10-2011 00:17

Tror i at Mario Kart 7 vil hjælpe 3DS'en stort med at sælge konsoller her i juleperioden, hvor spillet udkommer?

Folk nævner ofte Super Mario 3D Land som den forventede store console-seller her til slutningen af året. Men siden 3D-Mario muligvis ikke er populært hos mainstream-gamerne kunne det jo være at Mario Kart kommer til at trække endnu mere?
Mario Kart DS og Wii solgte i hvert fald meget godt.

Eller hvad med Super Pokémon Scramble 3DS, der udkommer samme dag? Pokémon er jo populært, scramble - ikke så meget.
Men sjovt ser det ud.

@Eagle
Det er af samme grund at Alex og Oni Nick brokker sig over toge i spirit tracks. Udviklerne kan måske gøre hvad de vil inden for teknologiens grænser, men det betyder ikke at fansne er med på den.

Jeg gad nu godt se en rigtig gokart udfører snaking, det tror jeg ikke er muligt. (Eller er det? *checks youtube*)
Jeg var selv lige nede på glatbanen den anden dag i forbindelse med kørekort og powersliding er foresten vildt sjovt indtil man mister kontrollen over bilen Smiley
0
1ups givet

#54 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-10-2011 00:18

Snaking har en indlæringskurve, og det er ikke noget man bare "kan" eller "ikke kan." Ellers kunne man godt undre sig over, at der tilsyneladende er nogle mennesker, der bare ikke kan. Fungerer deres tommelfingre ikke ligesom normale menneskers?

Nej, de spillere, der "ikke kan," har bare ikke gidet at lære det. Jeg har ikke noget imod dem, da jeg forestiller mig, at de har andre ting at give sig til end sidde i timevis og lære at snake, men det irriterer mig, når nogle af dem prøver at få det til at se ud som om, snaking på en eller anden måde er snyd.
Hvis man går så meget op i at vinde, at ens online-oplevelse bliver "ødelagt" af, at man taber, hvorfor så ikke bare lære at snake og lade være med at brokke sig?
0
1ups givet

#55 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-10-2011 00:19

Der findes selvfølgelig ikke en fast defintion på, hvordan et spil skal spilles - Nintendo bestemmer det i hvert fald slet ikke, selvom de gerne vil. Men Nintendo bør altid tilfredstille det størst mulige publikum, så hvis det kun er et mindretal, der synes om snaking, så bør det alt andet lige ikke være med i spillet.

MEN som jeg skrev tidligere, så burde Nintendo selvfølgelig analysere, HVORFOR nogle af kundene synes, at snaking er fedt (måske for de det skaber elementer, der bygger på spillerens EGNE SKILLS og ikke Nintendos scriptede "auto-balance" ) og se, om de måske kunne finde en erstatning for snaking, som en større del af alle kunderne kunne stå inde for (jf. min tidligere liste af ting, de kunne gøre).

Jonas >> Indlæringskurven er ringe, fordi den pludselig stiger hvad snaking angår og fordi spillet ikke lærer spilleren det. Dit argument med "de, der ikke kan finde ud af det, kan bruge mere tid på det" holder ikke rigtigt. Skulle Nintendo så tage Smash og så lave det sindssygt overdrevet svært sådan at man skulle kunne huske 20 sekunders lange komboer for at lave simple slag? Jeg er sikker på, "at hvis nogen satte sig ned og brugte nok tid på det" så kunne de lære det. Men er det fedt?
0
1ups givet

#56 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-10-2011 00:21

Er der nogle data, der understøtter den påstand, at majoriteten af MKDS-spillere synes, snaking ødelægger spillet?
0
1ups givet

#57 - Eagle

Level: 21 (Paragoomba)

11-10-2011 00:24

@Togbis
Man kan jo håbe at det får samme success som DS, både i salgstal og i hvor godt et spil det egentlig var. Mario Kart DS var jo også lidt af en pioner indenfor online-gaming på Nintendo-platforme, eftersom det var en af de første online-titler til DS, og man kan jo lidt håbe på, at det får samme effekt på 3DS.

@Alexander, det er jeg sådan set helt enig med. Hvad enten det er snaking eller andre elementer, så ville jeg bare være glad for noget ekstra dybde i spillet.
0
1ups givet

#58 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-10-2011 00:24

Jonas >> Nej, det var min umiddelbare vurdering. Hvad tror du selv? Argumentet er selvfølgelig at mange non-snakers ikke spiller så meget online. Men det vil udviklingen nok ændre på de næste par år. Eller tror du måske, de synes, det er fedt at tabe?
0
1ups givet

#59 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-10-2011 00:33

"Eller tror du måske, de synes, det er fedt at tabe?"

Det argument kan jo bruges imod enhver form for evnebaseret online-spil. Synes folk det er fedt at tabe i Counter Strike, Street Fighter, League of Legends eller Star Craft? Alle spil kræver, at man bruger tid på dem for at blive god, for ellers kan man ikke vinde.

Man kunne evt. lave noget match-making, der satte folk sammen efter niveau i stedet for bare at smide dem tilfældigt sammen.
0
1ups givet

#60 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

11-10-2011 00:36

Enig. Gode spil er som regel dem, det kræver tid at blive god til. Easy to play, hard to master som man siger.
0
1ups givet

#61 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-10-2011 00:48

Jonas >> Jeg formulerede mig lidt forkert. Problemet er ikke nederlag.

"Easy to play, hard to master" is king, men det kræver stadigvæk, der er en ordentligt læringskurve.
0
1ups givet

#62 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-10-2011 11:10

Noget andet er, at man ikke kan sammenligne med "20 sekunders lange comboer," da den slags typisk er svære at lære, men nemme at mestre. F.eks. går meget af ens træningstid i Tekken med at øve juggles og comboer, og når man først har lært dem, så kan man dem bare. Det er udenadslære og muscle memory.

Snaking er mere intuitivt og faktisk ret nemt at lære. Jeg lærte det da rimelig hurtigt, men jeg er stadig langt fra at mestre det.
0
1ups givet

#63 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-10-2011 11:58

Men Jonas, tror du helt seriøst, at snaking er et element, der vil være med til at vokse Mario Kart som spilserie?
0
1ups givet

#64 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-10-2011 12:59

"Hold da op, har lige tjekket det og må sige, at det godt nok lige ikke er en fair måde at spille på... folk suser jo bare igennem banen :b"

Så det er ikke fair fordi man kører hurtigere igennem banen end når man ikke gør det? Ja det kan jeg godt se. Drifting i sig selv er heller ikke rigtig fair - SE LIGE HVORDAN DE SUSER OMKRING HJØRNERNE...brb jeg laver lige en automatic drift funktion i mit næste spil fordi folk rent faktisk måske også synes det her... Hilsen nintendo Smiley
I det mindste lod nintendo manual drifting være bedre og den eneste type der kunne give miniturbos, men aldrig har jeg set en mere unødvendig funktion. Og det siger jeg altså selvom jeg ikke selv altid har brugt drifting i racing spil (har aldrig været nødvendigt i et karting spil mod casuals eller for at vinde i single player anyway)

Alexander: Det med at nintendo skal behage kunder er sandt. Og det er derfor jeg mener at de hellere bør fokusere på bedre matchmaking. Problemet eksisterer hovedsageligt fordi deres matchmaking er dårlig og folk på alt for forskellige niveauer møder hinanden hele tiden. Før online har disse ting aldrig været et stort problem i spil.
Folk ville måske stadigvæk beklage (der var faktisk en del som brokkede sig over ting i melee selvom det aldrig påvirkede dem...), men tvivler på at det vil være i en sådan grad at det ødelægger spillet for dem siden det ikke påvirker dem hvis de ikke skal konfronteres med det.

Snaking er ekstremt kraftfuldt og ja det betyder at så snart du samler det op så er du langt bedre end før, men det betyder bestemt ikke at du ikke kan forbedre dine evner med snaking ekstremt meget. Alle gode teknikker i et spil vil som regel vise en umiddelbar forbedring hos spilleren, snaking er måske mere markant end mange andre ting, men det er altså ikke kun noget snaking gør.

Spillet behøver ikke at vise dig hvordan man gør andet end hvordan man laver miniturbos, så kan man også regne ud at det nok kan udnyttes på mere lige strækninger. Hell, der er enkelte staff ghosts i spillet der gør det. Og selv når spillet viser dig noget betyder det ikke at alle fatter det *pager på drifting i sig selv igen*... Ikke at drifting som sådan er gjort specielt klart i karting spil medmindre du vælger at læse instruktionsbogen (lol).

Hovsa, glemte lige:
"Jonas >> Nej, det var min umiddelbare vurdering. Hvad tror du selv? Argumentet er selvfølgelig at mange non-snakers ikke spiller så meget online"
What? Der er mange mange flere non-snakere der spiller online. Som nævnt tidligere er de færreste snakere interesseret i at spille online fordi der ingen ordentlig konkurrence er i at spille mod randoms. Aktiviteten online var fin og det var ikke svært at finde et rum uden snakere, det krævede bare at man lige disconnectede den sjældne gang man skulle støde på en (hvilket folk også gjorde i stor stil).
Desuden så er løsningen ALDRIG at fjerne ting som snaking hvis problemet er at folk taber og æv det er ikke fedt. For guess what? Langt størstedelen af de mennesker der hader snaking af netop den grund... Stadigvæk taber stort og hver evig eneste gang til de samme mennesker i mkw og også i mkds uden snaking... Muligvis med visse undtagelser af folk som bare samler snaking op for at whore wins og udnytte at der er så mange "scrubs" som principielt nægter at gøre det... Men de mennesker udnytter jo så oftest bare hacking i andre spil (inklusive mkw, og det skal sgu nok ske i mk7 også)
Hvis jeg går online i mkw og søger på worldwide kan jeg stort set garantere at jeg vil vinde mere eller mindre hvert eneste løb og sandsynligvis temmelig stort også selvom jeg ikke har snaking til rådighed og selvom der er flere super items og flere spillere til at kaste dem efter mig.
Målet med at gøre sådan at folk der vinder ikke skulle kunne vinde mere er stort set umuligt og det har nintendo allerede vist med mariokart wii og smash bros. brawl. De samme mennesker skal nok stadigvæk forblive bedre. Det er lige så umuligt et mål som at forsøge at skabe en balance i et racing spil (tro mig, langt de fleste dele i denne customization vil blive ubrugelig)
0
1ups givet

#65 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

11-10-2011 13:11

Jeg kan lige prøve at præcisere min kritik af læringskurven i forhold til snaking.

Jonas skriver, at læringskurven er stabil i forhold til at lære snaking. Det er måske rigtigt nok, men jeg tror det store problem er, at når du så endelig har lært det, så giver det dig en 70 % fordel i forhold til andre, der ikke har lært det. Det bryder spillets balance - balancen i forhold til spillets resterende elementer, som man skal lære, for at mestre spillet.

Endnu engang vil jeg blot pointere, at det interessante i denne diskusion ikke er snaking som sådan, men værdien bag snaking. Hvorfor er det nogle godt kan lide snaking? Hvilke dimensioner giver det spillet? Og så tager man den derfra og prøver at udvikle de kommende Mario Kart-spil med de værdier in mente. Snaking-elementet må kunne erstattes af noget bedre, uden at spillet bliver ligeså kønsløst, som Nintendos egne udviklere gerne vil have det ("trololol stupid casual gamers need no challenge" ). På den måde ville der være en chance for, at man kunne komme op med et spil, der lidt ligesom Smash-serien, formår at skabe en mere stabil læringskurve og balance, som forskellige grupper af spillere alle kan lide - og kan spille sammen.
0
1ups givet

#66 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

11-10-2011 13:19

Og den del er jeg som sådan ikke uenig med. Det er da ærgeligt at den ene evne skal bære hele spillet og den måtte da godt tones ned. I mkds var det stærkere end i mk64 og mkdd - den var mindst effektiv i mk64 skulle jeg mene.

Dog vil jeg mene at andre ting som eksempelvis den nævnte drifting altså også sætter en spiller ekstremt langt bagud i forhold til andre.

Men jojo det ville da bestemt være fedt hvis det ikke gav så stor fordel med det samme uden egentlig indsats. Det er jo nok netop det der gør at der er så mange herp-a-derpers der mener de har mestret det fordi de kan slå deres venner med det.
I ssbm er der mange teknikker og man ser jævnligt nye brugere på forummet spørge hvorfor de taber til deres venner der bare spammer c-stick eller lignende når de nu har lært alle disse advancerede teknikker og det er jo selvfølgelig fordi man skal forstå hvordan og hvornår man skal bruge dem og ikke bare bruge dem for at bruge dem... Men det er sgu sindsygt svært at opnå i mariokart og som sagt har det tidligere ikke været et problem så jeg beskylder stadig mest den elendige online. Nintendo har haft officielle konkurrencer i deres tidligere spil og har været klar over hvordan deres system kunne udnyttes inden mkw, men har først valgt at gøre noget ved det efter deres første online mariokart. Som sagt gjorde de rent faktisk kun teknikken bedre efterhånden indtil det spil.

Edit: Og problemet med denne brok findes også i alle andre online spil. Jeg nævnte FPS tidligere og hvor mange her er ikke blevet beskyldt for at hacke/snyde fordi de vinder over en ret stort online? Snaking er bare endnu en undskyldning for disse mennesker.
0
1ups givet

#67 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-10-2011 14:39

"Men Jonas, tror du helt seriøst, at snaking er et element, der vil være med til at vokse Mario Kart som spilserie?"

Nej såmænd ikke, men jeg vil til hver en tid forsvare det, da jeg føler, at det er en solid og fair game mechanic, der gør spillet sjovere.
0
1ups givet

#68 - PD

Level: 1 (Goomba)

11-10-2011 17:00

Men det er jo ikke sjovt for dem der ikke vil har lyst til at bruge det...
0
1ups givet

#69 - Sillyyy

Level: 17 (Deku Baba)

11-10-2011 17:15

Jeg kan godt finde ud af at snake, men jeg spillede for noget tid siden Mario Kart DS uden at benytte mig af det, og det blev kedeligt. Jeg kan godt se, hvorfor snaking ikke skulle være der, men jeg er ikke enig i den holdning.
0
1ups givet

#70 - Jonas

Level: 15 (Geega)

11-10-2011 17:16

PD,
Så kan de jo bare lade være Smiley
Der er ingen tvang. Godt nok taber de online, men det ville de jo gøre alligevel, selv hvis snaking ikke var med i spillet. At vinde i videospil handler generelt om indstilling og ikke så meget om, hvad man kan og ikke kan (det er klart at man bliver bedre til at lærer flere nyttige ting, hvis man har den rette indstilling).
0
1ups givet

#71 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-10-2011 14:59

Jaeh PD det er virkelig et dårligt argument... ALT i spillet er ikke sjovt for dem der ikke har lyst til at bruge det... Nu nævnte jeg drifting for dig før, men lad os da gå endnu mere ekstremt og sige at jeg går online og har lyst til at køre banen igennem baglæns. Det er nu bare overhovedet ikke sjovt at alle de andre kører forlæns, de burde da helt klart spille på samme måde som jeg vil så jeg kan have det sjovt, thi jeg er vigtigere end dem.
0
1ups givet

#72 - PD

Level: 1 (Goomba)

12-10-2011 16:32

Nå, okay...

Men så er det jo så kun en positiv ting at de har fjernet det i 7 :b
0
1ups givet

#73 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-10-2011 16:33

Ja. Ærgeligt at de ikke havde fjernet speederen endnu. Glæder mig til jeg kun kan bakke.
0
1ups givet

#74 - PD

Level: 1 (Goomba)

12-10-2011 16:37

Ja det er en skam...
0
1ups givet

#75 - Luigi

Level: 1 (Goomba)

12-10-2011 20:42

Turbo-slide (snaking) giver sindsygt meget mere til spillet.

Jeg går ud fra at alle syntes at det er fint med turbo i svingende.
Hvis der så er et stort sving, kan man nå at lave 2-3 turboer.
Og hvis der så kommer et S-sving, laver man en turbo - Først til højre og så til venstre..
Man begynder at lære banen at kende, kombinere 2 små sving til et stort og får 3 turboer istedet for 2.
Man kombinere S-sving med små sving, og til sidst laver man snaking.(Hvilket egentligt bare er flere S-sving i træk)
Når man har øvet sig nok kan man køre NÆSTEN hele banen med en lang turbo, og så er der altså fart på. (Fart=Sjov/Mere fart=Mere sjov).
Og hvis alle kan sneake, har de fleste og så lært at bruge deres power-up´s.
Det vil sige at de kan sigte og ramme med grønne skjolde, forud/bagud og med banter osv.
Sætte items (bananer/bomber....) stratetisk.
Og så bliver det altså 100 gange sjovere, og et langt adrealin rush.(Fun Fun+) Mario Kart er for vildt..

Istedet for at vi alle skal køre laaangsoomt der ud af, det bliver da for kedeligt.
Og hvor mener i grænsen går, for hvor og hvor mange turboer man må lave. For ikke at bilve kaldt anklaget for snyd??
Må man lave flere i træk? -eller kun en pr. sving.
Må man kun lave dem til en side af gangen, enten højre eller venstre? -eller må man lave S-sving (1 højre + 1 venstre.)
Hvor når er det sneaking, 1/2/3 S-sving i træk? eller er det kun på de lige stykker..

Tag jer sammen og lær det, eller hold jer fra spillet. Mario Kart Rules!!

først lære du at dreje ( højre/venstre)
Så lære du at hoppe inden du drejer
Så lære du at hoppe og holde hop knappen inde (drifting) mens du drejer
Så køre (drifter?) du 3 gange, højre-venstre-højre-h-v-h-v.)
Så har du lært at lave turbo sving
Så lære du at gøre det langsomt i store sving og hurtigt i små sving
Så lære du at lave flere hurtige i de store sving
Så lære du at lave dem i S-sving
Og pludselig kan du lave dem på de lige stykker, og så er det at det begynder at blive farligt?
-Enten skal du ligge spillet fra dig, eller bare aldrig blive bedre.(dem som hader snaking)
-Eller også skal du snyde/snake dig vidre, og få mario kart i top form/fart.(dem som elsker snaking(de Hardcore ifølge mig?))
hvis man bliver 70% bedre ved sneaking, bliver det også mindst 70% sjovre (hvis alle kan.)

Men syntes klart der skal være plads til alle. Nintendo burde lave et online system der deler spillere i grupper, simpelt efter de tider man har på de forskellige baner.

1 Tabere
2 Begynder
3 Øvede
4 Stabile
5 Pro´s
6 Starr player

Og lad os alle have det sjovt, også taberne..

^en masse ævl, jeg ved ikke on det giver mening?

Ville bare gerne vide hvor grænsen er mellen Turbo sliding, og hvornår det bliver snaking?
0
1ups givet

#76 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-10-2011 20:57

^Det er en anden ting. Det var ekstremt svært at definere hvornår noget var snaking, det var derfor rigtig sjovt når folk prøvede at sige at man skulle spille uden snaking.
Og det endnu mere fordi det ikke var lige så specifikt som SSMT som bare var en miniturbo på en lige vej.

Fantastisk at se ukendte ansigter i det danske community som forstår hvordan man spiller mariokart Smiley
0
1ups givet

#77 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

12-10-2011 21:01

Det giver mening. Ligsom med counter strike baner burde der være maps til dem som vil spille med mods og dem som vil spille fair play (jeg sætter ikke lighedstegn mellem situationerne, men vil bare give et eksempel).
Så er alle glade ikke? Men kræver først og fremmest en god online del, så det bliver spændende at se hvad 3ds har at kunne byde der Smiley
0
1ups givet

#78 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-10-2011 21:07

Desværre får vi nok ikke ordentlig online fra nintendo foreløbig. Selvom 3ds virker til at være en forbedring så lyder det til at blive stort set præcist ligesom på mkw.

Man skal også være forsigtig med at dele folk for meget op online i spil fordi det kan give mangel på spillere... Man skulle dog ikke tro at det ville være et problem i et så populært spil som mariokart.
0
1ups givet

#79 - Luigi

Level: 1 (Goomba)

12-10-2011 21:11

De kunne bare lave 3 klasser

1 Uden turbo
2 Med turbo
3 Super turbo



0
1ups givet

#80 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

12-10-2011 21:17

Man skal også passe på ikke at differentiere ens publikum for meget. Jeg er af den holdning, at godt spildesign kan og bør favne ekstremt bredt.
0
1ups givet

#81 - Dead-Cheese

Level: 25 (Kokiri)

12-10-2011 21:17

Nemlig... Jeg er ennig i bege udsagn til en hvis grad. Klasificering, men også fælles maps. Nu er jeg ikke den store online spiller (især ikke på nintendo consoller), men counter strike led aldrig under en opdeling, der kom nærmere flere til.
Unreal lavede da også et super online system.
Hvis mine udsagn ikke giver mening trækker jeg mig, for jeg har ikke så mange online spil jeg lige kan relatere til, hvor jeg har haft store problemmer med mestrings princippet. Jeg spillede mest Fat princess på ps3 online, og der er alle fair stillede (indtil fat roles kom... Det var også bare fail).
0
1ups givet

#82 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

12-10-2011 21:42

Jeg mener nu at forskellige muligheder er en god ting inden for spil der favner bredt. Nogle gange endda en nødvendighed/grunden.

Uden turbo/med turbo ville eksempelvis være fint nok, antaget at der rent faktisk er nok der spiller automatic drift... Hvilket der nok er, kan forestille mig at mange bliver nervøse over at vælge manual bare fordi man kan vælge.
En anden interessant inddeling kunne være noget med typer af items - defeault, balanced, none. Måske tilføje teams?

En af de fede ting ved eksempelvis smash bros. (<3) er jo netop alle de forskellige indstillinger og måder spillet kan spilles på - det er godt at man kan indstille tingene og spille spillet som man helst vil... Dog ret sjovt at defeault i smash bros. så er 2 minutes time match, siden langt de fleste ændrer det til stocks, hehe.

Den type indstillinger fungerer dog også bedst med lobby hvor man kan joine spil fra en liste og se de specifikke spil eller lave sit eget og få folk til at joine... Noget man ikke ser så tit, desværre. Nu er det bare matchmaking så folk er tvunget til at søge/spille med bestemte indstillinger medmindre det er et privat spil med venner.

Edit: Ved mariokart betyder forskellige søgninger ikke lige så meget, men hvis vi snakkede smash er der mindst 3 forskellige der gerne skulle dækkes ind.
- Free for all
- 2v2
- 1v1
Og så ville en eller anden form for turneringsstandard (mht. baner og items og friendly fire i 2v2) ligesom MLG playlisten i halo for "tourneyfags". Sådan noget online ser vi dog næppe fra nintendo. De 3 første muligheder ser jeg dog ikke som helt urealistiske og ville helt sikkert være en god idé.
0
1ups givet

#83 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

21-10-2011 21:38

Man kan se nogle videoer af den første cup og den første retro cup på nintendo.jp nu: http://www.nintendo.co.jp/3ds/amkj/course/index.html
Retro cup videoerne kan også ses på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=bsCpRnvWLEo
Det ser umiddelbart meget godt ud Smiley

(æv, mushroom gorge er med, yes luigis mansion er med)

Edit: Trist at se at der "kun" er 4 retro cups forresten. Så må der være et par spil der bliver overset eller i hvert fald ikke får 4 retro baner (vi ved DS gør, men udover det spil...)

Der skulle forresten være flere baner at se i nogle character vids (som dino dino jungle for eksempel), men dem har jeg ikke lige gidet undersøge.
0
1ups givet

#84 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

21-10-2011 21:51

Alt der vides om spillets indhold indtil nu.

I en pressemedelelse om Mario Kart fra tidligere i dag nævnes det også, at der er 16 ny baner og 16 klassiske, men det er nok ikke ny viden, eller?
0
1ups givet