Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Lanceringstrailer for Figment 2: Creed Valley udsendt

Skrevet af JOEP - 10-03-2023 06:33

Danske Bedtime Digital Games har haft travlt med at udvikle på Figment 2: Creed Valley siden udgivelsen af det første Figment i 2018, men efter flere udskydelser er de endelig klar med spillet. Det kan købes på eShop nu og fås indtil 18. marts for 152 kr. - herefter er prisen 179 kr. Du kan se spillets lanceringstrailer her:



Udover det er det første spil på tilbud på eShop for 14,75 kr. - dvs. med 90 % rabat. Den pris gælder indtil 18. marts. Du kan desuden prøve en demo af FIgment 2 inden du køber det.

Skal du spille Figment 2: Creed Valley i weekenden?

1
1ups givet

Kommentarer:

#1 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

10-03-2023 12:57

Tak, vi havde en hæsblæsende aften i går - at lancere på seks forskellige platforme samtid kræver, at man holder tungen lige i munden Smiley
3
1ups givet

#2 - JOEP

Level: 50 (Torizo)

10-03-2023 15:50

^Det kunne være super interessant at høre lidt om sådan en proces. Det er i hvert fald en del af udvikling, jeg aldrig har hørt noget om.
0
1ups givet

#3 - LinkTheWindWaker

Level: 22 (Ice Keese)

11-03-2023 09:48

Kort sagt har alle platform holders deres egne procedurer ifht. certificering, bug-finding, QA og publishing.

Nogle platforme er mere large end andre, men i sidste ende handler det om, at de skal stå inde for, at et produkt på deres platform overholder en række kvalitetskrav. Så man sender sit spil ind til dem, og de tester det grundigt for at sørge for, at det teknisk virker og ikke indeholder fejl eller mangler. De tjekker dog også for design og indhold, fx menuer, der ikke virker korrekt eller ikke viser de officielle symboler for deres respektive controller. De tjekker sågar for fejl i oversættelserne. Fx er Figment 2 oversat til 19 forskellige sprog, så man er nødt til at spille det igennem med undertekster mange gange for at være sikker på, at alt ser rigtig ud.

Det er næsten umuligt at komme igennem certificering første gang, fordi de altid finder noget, man ikke kunne have forudset. Derfor er det et ræs, hvor man febrilsk prøver at fikse de ting, der er blevet rapporteret, og lave et nyt build så hurtigt som muligt og sende ind igen. Som regel kan denne proces tage flere uger og sågar måneder. Med Figment 2 sendte vi ind 4-5 gange, før vi til sidst fik grønt lys.

Og nu er vi i gang med samme process med post-release patches, som fikser ting, vi har opdaget, efter at vi sendte master-versionen ind for omkring en måned siden. Nintendo brugte fem dage på at certificere vores day 1-patch, men derefter skal man typisk vente 10 business days, før den kan blive udgivet. Men vi fik trukket i nogle tråde, og Nintendo var så flinke at udgive patchen dagen efter release (altså i går). Nu arbejder vi på næste patch, som tager højde for de forskellige bug reports, folk har givet os efter udgivelsen.

... Med Steam er alt dette meget nemmere. Vi kan uploade og publishe builds på få minutter uden at skulle vente på certificering. Derfor er Steam-versionen af spillet cirka en uge foran de andre, fordi vi så hurtigt kan skubbe nye fikses ud.

En anden ting mange ikke rigtig tænker over er intern QA-testing. Hver gang vi laver et nyt build med fikses, er vi nødt til at spille HELE spillet igennem for at sikre os, at vi ikke introducere nye fejl. Selv simple ændringer kan ofte have en domino-effekt. Derfor bliver vi nødt til at bruge 2-4 timer på at gennemteste spillet selv, før vi indsender et nyt build. Hvilket hurtigt løber op i mange timers testing, når man jonglerer med 5-6 platforme og daglige builds.
2
1ups givet