Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Miyamoto udtaler sig om Wii-succeser

Skrevet af Lukas Skywalker - 30-10-2008 16:56

Da The Legend of Zelda: Twilight Princess blev udgivet på samme tid som Wii'en, blev det straks en storsællert.
Godt og vel et år senere kom det tredje Mario 3D-platformer, Super Mario Galaxy, og det spil var faktisk så godt, at det med lynets hast snuppede førstepladsen over de spil, der har fået den største karakter i anmeldelser.

Selvom disse to spil altså var supergode, var de alligevel ikke helt som Shigeru Miyamoto havde ønsket at de skulle være.

Han udtaler nemlig følgende i et interview med MTV:

"Hvad jeg har sagt til vores udvikler hold for nyligt, har været at Twilight Princess ikke er et dårligt spil, på nogen måde. Men, alligevel, jeg følte at det var som om der manglede noget."

Og han fortsatte:

"Og mens jeg personligt føler at Super Mario Galaxy gjorde en masse ting, der var nye og meget unikke, så føler jeg alligevel, fra et andet perspektiv, at der er nogle aspekter af spillet, der føles konservativt i forhold til hvor langt vi er gået mht. design. Så derfor er dette noget jeg har snakket med begge vores hold om."

Han sluttede af med:

"Selvfølgelig, som det altid er med Nintendo, så sker det meget sjældent at vi har mulighed for at offentliggøre et spil, før det er klar til at blive udgivet. Alligevel kan jeg sige, at dette er temaer som begge hold tager til sig, og håbet er for begge af vore franchises, den næste udgave af Zelda eller måske det næste Galaxy, at de vil føles mere nyskabende og friske, end det har været tilfældet med de seneste versioner."
- Shigeru Miyamoto, Nintendo


Som det høres i sidste udtalelse, er Miyamoto åbent over for et nyt Mario Platformer - tilsyneladende på Wii'en.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - OMGWTF

Level: ()

30-10-2008 17:22

Galaxy suttede IMO i forhold til Sunshine og 64..
Hvorfor fik det så gode karaktere Smiley
0
1ups givet

#2 - GoOby

Level: 11 (Octorok)

30-10-2008 17:40

Juul, du må have grød i hovedet. Jeg mener selv det er det bedste til dato..
0
1ups givet

#3 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

30-10-2008 17:49

Ser også Mario 64 som en bedre titel. Galaxy havde bare ikke nogen særlig god strøm af helhed. Banerne var kreativt anlagt, ingen tvivl om det, men det er bare for surt at man allerede har gennemført hovedspillet efter 60 stjerner (syntes jeg at huske). Og så er det virkelig cheap når man skal til at samle de der 100 coins i hver bane. Der var måske et lignende system i Mario 64, men det var godt nok bedre struktureret.

Jeg beder også til et langt mere innovativt Zelda, hvor man forsøger at tage serien ud på nye veje, hvor det ikke bare er water-temple efter water-temple. Ja, vi har efterhånden forstået at Link er ringe i vandtempler, stik os noget nyt.
0
1ups givet

#4 - martin31

Level: 9 (Bob-omb)

30-10-2008 18:28

Galaxy er da et Superfedt spil. Jeg var solgt med det samme da jeg spillede det første gang. Elskede især musikken Smiley
0
1ups givet

#5 - Yoshi The Photographer

Level: 2 (Keese)

30-10-2008 20:00

Der har bestemt ikke været noget ringe ved begge spil. Jeg elskede at gennemføre dem fra enden til anden, og var især benovet over den musikalske kreativitet som jeg altid har elsket Nintendo for. Det jeg imidlertid er fuldstændig enig i, er spillenes "sikre" storyline. Spillene er bygget på deres egne forfædres succeshistorier, blot tilrettet således at flowet er forfinet og fejlene rettet op. Ganske vidst har Wii-spillene den innovative Wii-mote + Nunchuck, men det retfærdiggører ikke spillene i helhed. De klassiske spil som Mario, Zelda, Samus, Starfox, you name them, har i det hele lange brug for at blive lukket lidt ud på dybt vand, for man får ikke nyskabende titler eller storyline ved at lade spillene blive i vandkanten.
0
1ups givet