N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Se Indie World Showcase i...

Prøv Eiyuden Chronicle: ...

Tre nye spil til SNES Onl...

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Legend of Zelda: Tears of...

Legend of Zelda: Breath o...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo ser skidt ud i ny rapport

Skrevet af Zøvnig - 27-11-2007 12:20

I en ny rapport fra Greenpeace indtager Nintendo rollen som den mindst miljø- og menneskevenlig elektronikfabrikant. Rapporten tager blandt andet udgangspunkt i, om deres produkter er nedbrydelige, om de indholder kemikalier osv.

Resultatet er ikke bare dårligt, men rigtig dårligt. Nintendo scorer samlet 0 ud af 10, som det eneste større elektronikfirma i verden. Nintendo har ingen politik for, om der må være giftige stoffer i deres produkter. De genbruger intet overhovedet og gør derudover intet for at checke, om deres leverandører lever op til miljøkrav med videre.

Deres største problem er dog manglende information. Hvorimod mange elektronikgiganter er gode til at informere offentligheden og andre, er det begrænse,t hvor mange oplysninger Nintendo vil ud med. Derfor kan Greenpeace og offentlige instanser ikke få noget overblik over f.eks hvilke kemikalier Nintendo bruger, og hvad de gør med spildet fra produktionerne. Hvordan de skaffer sig af med de kemikalier, de bruger, vides heller ikke.

Om Nintendo rent faktisk er mere miljøvenlige end rapporten antyder, ved vi ikke. Det virker dog mistænkeligt at infoen fra deres side er så begrænset, at hverken miljøorganisationer eller staten reelt set ved, hvad de foretager sig. Så skulle Nintendo være bedre end, hvad den store undersøgelse viser, burde de melde klart ud i denne sag. Det kan på ingen måde være en fordel at få den rapport hæftet på sig.

Hvad er jeres mening om Nintendo på dette punkt?

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Mecha_tails

Level: 2 (Keese)

27-11-2007 13:08

Føj Nintendo, troede jeg ikk om dem... er skuffet Smiley
0
1ups givet

#2 - Sankiros

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 13:22

personligt kan greenpeace rende mig et vist sted.. de er for det meste så sygt langt ude så de efterhånden har mistet deres troværdighed..

ikke at det de siger om konsoller ikke er sandt... men jeg synes bare det er utroligt de først opdager det nu.. hvis det er et så stort problem burde de jo have set det noget før...

nu ved jeg ikke om du skriver det i din artikel zøvnig, for har kun lige hurtigt skimet den da jeg har læst om det på eb.dk, men det er ikke kun Nintendo der fucker på det område.. det er også microsoft og sony.. greenpeace lægger bare større vægt på Nintendo da de har over 42% af markedet når det handler om stationære konsoller..

denne rapport om "Nintendo sundhedskadelige effekter" er for mig ret ligemeget.. jeg spiller stadig på min og ændrer ikke på noget som helst.. jeg regner dog med at Nintendos næste konsol tage rhøjde for det, af greenpeace, udlagte problem som jo er reelt nok..
0
1ups givet

#3 - NessXX

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 13:34

add jeg trode ikke jeg skulle sige det her men NINTENDO TAG JER SAMMEN
0
1ups givet

#4 - Nintendo Power

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 13:57

Sankiros jeg er helt enig med dig!
0
1ups givet

#5 - Agger

Level: 3 (Koopa-Troopa)

27-11-2007 14:02

Oh no. Jeg her helt enig med Gokgokgok1
0
1ups givet

#6 - Justaway

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 14:02

Guide to greener electronics??
det er den dårligste "guide" jeg nogensinde har set..

hvis i kigger på det 2. og 3. billede vil i se at der ikke er NOGET bevis på at nintendo ikke er miljøvenlig overhoved!

der står kun at de ikke kunne få informationen. dvs. at Nintendo nok havde kommet med de (for de fleste, ligegyldige) informationer, hvis de vidste at greenpeace ville placere dem nederst på en rapport.

bare fordi de ikke har kastet om sig med information om PVC phasout er de ikke skadelige for miljøet.
0
1ups givet

#7 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-11-2007 14:10

Sankiros - Det er ikke kun for konsoller denne rapport. Nintendo ligger med 0 ud af 10 point hvor Phillips som næst dårligst ligger med 2 ud af 10. Microsoft ligger med lige under 3 ud af 10 mens Sony ligger med noget flottere 7,5 ud af 10 (rundt regnet). Apple Ligger på 6 og LG på 7. Så lige meget hvordan vi vender og drejer det, er dette absolut ikke særlig godt gået af Nintendo.
0
1ups givet

#8 - Sankiros

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 14:23

jeg har heller aldrig sagt at den kun var for konsoller.. men microsfot ligger jo som sagt også langt nede.. må så have læst forkert omkring sony..

da jeg skriver at de først har opdaget det med konsollerne nu , er det ikke fordi jeg tror det kun er for konsoller, ved godt at de har lavet sådanne nogle "guides" før... det jeg hentyder til er at det er første gang konsoller er med i deres "guide"..
0
1ups givet

#9 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

27-11-2007 14:29

Jeg vil skide på om de er skadelige for miljøet.
Ihvertfald ikke lige nu, måske først om nogle år Smiley
0
1ups givet

#10 - Christian Jessen

Level: 2 (Keese)

27-11-2007 14:40

Som Justaway siger, har Greenpeace altså ingen dokumentation for at Nintendo skulle lave produkter, som er så skadelige for miljøet. Det de mangler, er information samt ordninger hvor man kan returnerer produkterne, f.eks. gamle spillemaskiner.

Mon ikke Nintendo tager dette til efterretning, og ihvertfald begynder at opdatere deres hjemmeside, med flere informationer omkring deres PVC-brug og lignende? (Med mindre selvfølgelig den rent faktisk er helt galt, og de forsøger at skjule det Smiley)
0
1ups givet

#11 - Dennis Høj-Suhr

Level: 26 (Octopi)

27-11-2007 14:54

det her er for lang ude væk med den lorte nyhed nuu!! og ps fuck Greenpeace har være nintendo fan siden jeg var 8 år det skal Greenpeace ikke lave om på
0
1ups givet

#12 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-11-2007 14:58

king suhr - jeg er også hardcore fan af Nintendo. Ellers ejede jeg ikke siden her og ellers ville jeg ikke bruge så meget af min fritid og økonomi på Nintendo shop osv. Det ændre dog ikke på at jeg synes at dårlige nyheder om Nintendo er lige så vigtige som de gode. Der er altid flere sider af en sag og som Nintendo side mener jeg vi skal belyse det hele.
0
1ups givet

#13 - Sankiros

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 14:58

@king suhr

det er da en meget relevant nyhed om Nintendo og derfor også en relevant nyhed for denne side.. tror du selv på at folk der har købt en wii smider den ud fordi greenpeace lave en guide og giver Nintendo bundkarakter fordi de mangler oplysninger.. come on..
0
1ups givet

#14 - Birks

Level: 13 (Baby Dodongo)

27-11-2007 14:59

Jeg er ligeglad - i det store og hele gør Nintendos misbrug ingen forskel overhovedet.

Det kræver mere end blot Nintendos reduceren af miljøsvineri at redde verden.
0
1ups givet

#15 - Mecha_tails

Level: 2 (Keese)

27-11-2007 15:49

Jaa men derfor ska Nintendo stadig gøre noget ved det Birks, ellers ka alle jo bare svine og sige det gør ik nogen forskel for alle andre sviner også...
0
1ups givet

#16 - N-Clåb

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 16:09

Synes der er en del negative ting om Nintendo på det sidste - gad vide om der er nogen der er ude på at standse Nintendos gode ry for tiden.
0
1ups givet

#17 - Togbis

Level: 16 (Space Pirate)

27-11-2007 16:19

Phileo - Jeg tror faktisk at det er muligt at selv Nintendo kan begå fejl Smiley Selvom mange fanboys herinde nok siger mig imod.
0
1ups givet

#18 - Platon

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 16:31

Nice nok at en Nintendo fansite osse bringer den slags nyheder!!

Ja det er dumt af Nintendo, og sådan en rapport skal tages seriøs, Nintendo må se at få fingrene ud og komme i gang.
0
1ups givet

#19 - The ultimate beast

Level: 20 (Moblin)

27-11-2007 16:33

FUCK NINTENDO MÅ SGU GÅ OVER TIL SONY NU!!! Smiley
(just kidding;P)
0
1ups givet

#20 - Freffe

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 16:52

Ja, det er da godt, at I bringer den slags nyheder, men som du selv siger, Zøvnig, så bør en Nintendoside også gøre den slags.

Mht. emnet så er jeg som andre temmelig ligeglad. Det gør mig ikke noget, for jeg er ked at sige det, men jeg er ikke den store miljøaktivist. Dog er det jo rigtigt, at der ingen rigtig info står om Nintendo på de to billeder, så man kan næsten overveje, om de ikke bare har placeret dem på 0, grundet udeladt information fra Nintendos side.

Phileo --> Jeg tvivler på, at grupper af MS- og Sonyfand har lavet sammensværgelser, men det er helt sikkert sandt, hvad du siger: Nintendo har helt sikkert været mere i spotlightet på det seneste. Det er vel den slags, der sker, når man på et år har solgt 12-13 konsoller, eller hvor meget, det nu er.
Før i tiden kunne folk være mere ligeglade, når Nintendo bare havde Cube'n.
0
1ups givet

#21 - odensen

Level: 11 (Octorok)

27-11-2007 16:58

Det er da rent tudefjæs fra Greenpaece's side jeg har mistet alt for dem...

Nintendo scorer 0, og har ingen regler eller krav overhovedet....
Er der vel ingen der tror på vel...? De har bare ikke medvirket i undersøgelsen.. De er en del af verdens største legetøjs producent. og kender selvfølgelig alle krav fra alle lande, følger det og forbedre sig.. Det er da totalt vigtig for et firma som sælger verdens mest populærer børne-ungdoms produkter, at alt er i orden.


0
1ups givet

#22 - Petey_Piranha

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 17:08

Det er jer sq skuffet over.... Smiley
0
1ups givet

#23 - Sankiros

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 17:26

@freffe

lol.. du mener vel 12-13 millioner.. hehe.. men faktisk er det ca. 14.5
0
1ups givet

#24 - Puggy

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 17:38

pis med de røvhuller
0
1ups givet

#25 - Freffe

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 18:17

Sankiros --> Hehe, ja det er klart. Men det er da endnu mere imponerende med 14,5 Smiley
0
1ups givet

#26 - Justaway

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 19:26

greenpeace dræbt eskimoerne der var afhængige af sæler da de fredede dem. det er ikke kun krybskytter derude greenpeace, vågn op!
0
1ups givet

#27 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

27-11-2007 19:57

OMG n1nt3nd0 1s teh d3vil!!! Smiley

Nej, jeg synes altså også at dette "barometer skal tages med et gran salt. Læg f.eks. mærke til at alle de nye producenter på listen ligger i bunden. Og af hvad jeg kunne se på deres hjemmeside er informationerne om Nintendo kun taget fra deres hjemmeside. http://www.nintendo.com/corp/faq.jsp#environment
Altså er det udelukkende baseret på firmapolitik. Ingen fakta.
Men så vil jeg så også sige at det er lidt slapt af Nintendo, at de ikke har mere information om deres miljøpolitik, når de nu f.eks. gør så meget ud af deres Health og safety instructions, og deres børnesikring.
0
1ups givet

#28 - Nintendo Power

Level: 1 (Goomba)

27-11-2007 20:15

så lyver Greenpeace!
0
1ups givet

#29 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-11-2007 20:33

Esmun >> Det er da ikke kun nye producenter der ligger i bunden. Phillips, Nintendo og Microsoft er i bunden og ingen af disse kan ligefrem kaldes for nye Smiley
0
1ups givet

#30 - Esmun

Level: 8 (Pirahna Plant)

27-11-2007 20:56

Nye på listen Zøvnig Smiley
0
1ups givet

#31 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

27-11-2007 21:22

Dette interesserer mig ikke det mindste hvis greenpeace ikke kan komme med facts istedet for deres "gætterier".

Jeg er sikker på at Nintendo har styr på hvad de laver.
0
1ups givet

#32 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-11-2007 23:58

Esmun >> Aaah det var det du mente Smiley
0
1ups givet

#33 - MasterJJ

Level: 1 (Goomba)

28-11-2007 09:32

Nintendo er et stort firma og derfor har de også et stort ansvar. Det skal bare være i orden. Det kan der ikke herske tvivl om. Det skal gøre noget ved det nu.
0
1ups givet

#34 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

28-11-2007 10:36

Nu elsker jeg bare Nintendo endnu mere <33
0
1ups givet

#35 - Henchy

Level: 1 (Goomba)

28-11-2007 13:21

Tjah, det var lidt af en skam..
0
1ups givet

#36 - MonkiGowst

Level: 1 (Goomba)

28-11-2007 14:02

Jeg syns sq ikk' man bare kan være ligeglad, Hey!
Tror nok ikk' at nogen herinde ændrer deres overall mening omkring Nintendo på grund af deres manglende miljøpolitiks-informationer på hjemmesiden. Men det er da skide vigtigt hvordan de store firmaer ta'r sig af miljøet. Det er da netop de rigtig store virksomheder der skal være enige, om at gøre noget ved det, og ikk forurene!

Det er ikk' jo sikkert Nintendo er så slemme (tror jeg ihvertfald ikke) og der er sikkert også andre store elektronikfirmaer der er værre, men det er stadig skidt lavet af Nintendo, bare det at de offentliggør en stor del af deres miljøpolitik.
Dog, når det er sagt vil jeg lige tilføje at jeg stadig elsker Nintendo, og vil ikke ændre mit forhold særlig meget til deres produkter (ihvertfald ikk' så længe der ingen beviser er).

Men det er bare min mening Smiley
0
1ups givet

#37 - N-OWNER

Level: 1 (Goomba)

28-11-2007 15:01

Synd at Nintendo ikke prioriterer miljø højere. Men som så mange andre her på siden også siger, så er Greenpease ikke altid så fortrolige... Er meget enig med Zøvnig omkring at der er flere sider af en sag...

Håber folk vil reflektere lidt over det.
0
1ups givet

#38 - WiiMand

Level: 1 (Goomba)

28-11-2007 15:10

monkey ghost

kan kun være enigSmiley
0
1ups givet

#39 - kai666.com

Level: 1 (Goomba)

28-11-2007 21:52

Menr at vi alle har en forpligtigelse til at væren om miljøet, både for vores egen skyld, men også for dem som skal køre det hele videre efter os...

Men lige pt. har Nintendo vel alt for travlt med at slæbe penge til banken, I guess.
0
1ups givet

#40 - Platon

Level: 1 (Goomba)

30-11-2007 16:51

Jeg ændrer heller ikke "holdning" til Nintendo af den grund, skulle man gøre det til alting her i verden, ville man hurtig ende på en dyb dyb bund. Og så er der folk der er ligeglade med miljøet, det viser jo desværre hvor lidt oplyst befolkningen er nu om dage, alle der ved bare LIDT om miljøet i disse dage ved hvor ekstremt vigtigt det er at vi for alvor passer på det, ellers kan det gå meget meget galt - for os alle sammen. Så det er beklageligt Nintendo er havnet der, og så må de jo bare se at sørge for at de flytter sig fra det punkt. Smiley Der ik' noen diskussion - NEJ !
0
1ups givet

#41 - LocoLogo

Level: 7 (Korok)

01-12-2007 00:54

jeg er fuldstændig ligeglad. om de så stod for 100 % af alt miljøskadeligt udslip, ville jeg fortsætte med at købe nintendo. jeg har ikke meget til overs for greenpeace.
0
1ups givet