Skrevet af Lukas Skywalker - 14-09-2010 22:14
I et nyt interview med gamesTM afslører Yoshio Sakamoto, at Metroid 64 faktisk var i idéfasen, tilbage i 90'erne. Der blev ganske enkelt spurgt om følgende: "Var det denne nye frygt for 3D, der gjorde at Metroid 64 aldrig blev til noget?"
Sakamoto afslører at han rent faktisk tænkte på at lave et Metroid-spil, til Nintendo 64, men han følte dog ikke at det var ham der skulle lave spillet. Da han holdt Nintendo 64-controlleren i sine hænder, kunne han ganske enkelt ikke forestille sig hvordan den kunne bruges til at bevæge Samus rundt. For ham var det ganske enkelt for tidligt at lave et Metroid-spil i 3D.
Han fortsætter med at fortælle, at Nintendo på dette tidspunkt faktisk spurgte et andet firma, om de ville lave en Nintendo 64-version af Metroid, men de afviste. De troede ikke på at de kunne lave et spil, der kunne måle sig med Super Metroid.
Vi fik aldrig vores Metroid 64, mens det sidste spil udkom for ikke engang to uger siden, nemlig Metroid: Other M.
#1 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
15-09-2010 18:57
Jeg har længe gået og overvejet Metroid til N64. Other Ms blanding af 2D og 3D kan måske give et praj om hvordan et sådan spil ville se ud til N64, men Other M som spil ville aldrig have set ud som det gør hvis det var udgivet i 1990'erne, og nu tænker jeg ikke på grafik; videospil dengang havde helt andre reel set, så hvis der fx skulle være lange CG-scener og meget historie fokus, ville det måske være forud for sin tid, men desværre også i sådan en grad, at det ikke ville sælge.#2 - kasper88
Level: 28 (Skeeter)
15-09-2010 19:46
BREAKING NEWS!#4 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
15-09-2010 20:53
Jokes kan kun blive ødelagt af at blive forklaret.