Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Grinder

Skrevet af Lukas Skywalker - 27-05-2009 14:21

IGN løftede i går sløret for Gladiator A.D., der lige nu er i udvikling af High Voltage Software. Nu er det andet spil så annonceret med navnet The Grinder. Endnu engang er en gruppe medarbejdere hos High Voltage Software blevet interviewet, og endnu engang er der tonsvis af detaljer.

The Grinder er et førstepersons skydespil, der vil indeholde vampyrer, varulve, zombier og lignende, som skal skydes ned i bunkevis. Endnu engang et spil der nok skal blive betegnet som "hardcore".

Adskillige af folkene bag Hunter: The Reckoning er med til at udvikle The Grinder, og det skulle gerne have en stor indflydelse på spillet. Spillet bruger Quantum3-motoren, hvilket ikke bare betyder en flot grafik, men også at vi nok skal få lidt flere monstre at se, end i Dead Rising 2 til Wii.

Spillet finder sted i en verden hvor monstrerne er en del af hverdagen, og hvor menneskerne har tilpasset sig efter det. Vores fire spillere skal ind i forskellige områder, og slagte alle monstrer de nu kan finde, for at holde dem nede. De er blevet kontaktet af en person kendt som Book, og de er blevet sat til opgave at undersøge monsterudbruddene. De fire karakterer hedder Hector, Doc, AJ og Miko, og de har alle forskellige historier og evner. High Voltage lover dog, at de har prøve at balancere karaktererne, så ingen er dårligere end de andre. Hver person har i øvrigt sit eget specielle våben.

Der planlægges at lægge muligheden ind for at opgradere sine karakterer og deres våben. Dette vil inkludere nogle rimelig utraditionelle opgraderinger, som vi desværre ikke kan få at se til dette års E3.

High Voltage Software har prøvet at have 65 fjender på skærmen samtidig, men det var dog bare en "opstartstest", hvilket nok skal betyde at vi har noget at glæde os til. Alle monstrerne opfører sig forskelligt, omend de alle er ude på at dræbe dig.

Til E3 vil vi se vampyrer, varulve og Slasgers. Vampyrerne foretrækker nærkamp, og kan teleportere sig. Varulvene er minibosser, som kræver kordination mellem spillerne for at kunne blive besejret. Hvad en Slasher er, får vi først at se til E3.

Spillet vil indeholde mange skydevåben, hvoraf nogen kan bruges samtidig. I den færdige version vil de inkludere fantasifulde våben, som man ville tage med sig, hvis dette var en virkelig situation.

High Voltage vil ikke afsløre om Wii MotionPlus vil blive understøttet, men de kan afsløre at der vil være endnu flere muligheder for at tilpasse kontrollen, end i The Conduit.

The Grinder vil kunne spilles online, hvor op til fire spillere skal samarbejde, og det betyder at Left 4 Dead-fans godt kan begynde at glæde sig. Venner kan gå ind og ud af dit spil lige når det passer dem. Der arbejdes på at gøre det kompatibelt med WiiSpeak, og der bliver også leget med idéer som online leaderboards og achievements.

Monstre og våben vil dukke op forskellige steder hver gang man starter et spil. Spillet vil have en række forskellige niveauer, med mange forskellige veje at tage. Mange ting kan knuses og ødelægges, og der vil være NPC'er som du kan redde.

High Voltage Software satser på nærmest helt at eliminere loading i The Grinder, hvilket er en ting der tit er træls i spil.

En præcis udgivelsesdato er ikke fastsat, men der skydes på en lancering i slutningen af år 2010.

Herunder er en lille fan-video, der inkluderer artwork, screenshots og musik fra The Grinder.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Stokbro

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 14:26

Lyder fedt Smiley
0
1ups givet

#2 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 15:06

High Voltage virker mere og mere som et spil firma der spytter shovelware ud, baseret på en ny grafisk motor - øv.
0
1ups givet

#3 - Butju

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 15:08

Det ser sgu nuicern ud.
0
1ups givet

#4 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

27-05-2009 15:10

Ignorancia - Jeg synes at High Voltage virker mere og mere som et firma der gerne vil spytte nogle fede "hardcore"-titler ud til Wii Smiley

Jeg synes ligesom Butju at det ser "nuicern" ud Smiley
0
1ups givet

#5 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-05-2009 15:38

Nu er jeg storfan af rollespillet Hunter The Vigil og forløberen The Reckoning, så det glæder mig meget at høre, de blandt andet finder inspiration derfra Smiley Spillet ser virkelig spændende ud.

Ignorancia : Hvordan du kan se det negative i, at et firma sætter alt ind på at få succes med, at lave ekslusive hardcore titler til Wii er mig en gåde. Showelware labelet bør du nok gemme til de firmaer de har en udviklingstid på 3-6 måneder på deres Wii titler og ikke firmaer som tør pushe maskinens kræfter og samtidig afsætter 2-3 fulde teams (cirka 100mand) og cirka 1 1/2 -2 år pr. titel.
0
1ups givet

#6 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 15:55

HVS har pt. ansat "over" 150 mennesker iflg. deres hjemmeside, så jeg tvivler ærlig talt på de numre du smider ud. Kigger man samtidig på deres Bagkatalog her, har jeg ikke de store forventninger, 3 "store titler" under udvikling på samme tid, og med udgivelser på ca. 1 år fra hinanden. Jeg tror tværtimod de er ude på at sælge deres Engine.

Predictions:
The Conduit kommer til at sælge middelmådigt, men når aldrig en metascore over 76%.

Gladiator A.D Bliver rushet og kommer til at fejle, eneste salgspunkt værende sværkampe med WMP.

The Grinder bliver udskudt 4 måneder og kommer ud som en gimpet, dog opdateret version af L4D, eneste salgspunkt værende "hardcore" og gore.

Beklager, men for en rigtig gamer (multiplatform) har ingen af disse int. og blegner ved siden af spil som GoW3, Heavy Rain, og det kommende MGS, spil der sammenlagt har været under udvikling i noget der ligner den sammenlagte tid (overdrivelse) for alle 3 HVS titler.

P.S: Nej jeg er ikke bare en eller anden sur idiot, jeg tager mig den frihed at stille krav til de spil jeg køber!
0
1ups givet

#7 - Goldenpie

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 16:00

Tja synes nu også det virker som de bare skovler spil ud nu på den samme grafikmotor. En meget overvurderet grafikmotor.

Og du skal ikke bilde mig ind, at de har afsat ca. 100 mand til hver af deres spil. Dvs de har ca 300 ansatte? 100 stk til The Conduit som først lige er blevet klar til udgivelse, 100 mand til Gladiator AD som har været i produktion i 7 måneder og 100 mand til dette, som ligner det har været under produktion i nogle månder?

Men ellers synes jeg det ligner Legendary som kom til X360 og PS3. Håber bare det bliver bedre. Hvilket ikke skulle være et problem Smiley
0
1ups givet

#8 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-05-2009 17:15

Nu kan jeg se den med 100 mand kan misforstås. Der skulle stå 100 ialt. Det er ikke 100 mand pr. spil. De fortalte i et interview fornyligt at de havde omkring 100 mand arbejdende på deres Wii projekter. Om det er korrekt skal jeg ikke kunne sige, men det var hvad de selv sagde på daværende tidspunkt.

Da The Conduit blev præsenteret sidste år. havde de på daværende tidspunkt arbejdet i lidt over 6 måneder på titlen. Det giver en udviklingstid på cirka 1 1/2 år.

Gladiator er omkring 7 måneder inde i produkktionen og de skyder på en udgivelse omkring Q1 af 2010. Det giver som minimum 14 måneders produktionstid

Grinder forventer de udgivet omkring juletid 2010, hvilket giver en produktionstid på godt 1 år og 6 måneder + hvad de har brugt indtil nu.

Så showelware? næppe. Og hvis de får solgt deres engine er det vel kun en fordel, så andre spilfirmaer kan hygge sig lidt med den. Det værste der kan ske er, at os gamers får lidt fordel ud af det på længere sigt.

Som sagt forstår jeg bare ikke den tendens til at skyde alle positive udmeldinger fra udviklerne ned. Når nogen forsøger at gøre noget ud af Wii, er ideerne og alt omkring spillene skudt ned, før nogen af os overhoevdet har prøvet spillene.

Vi skal ikke bukke og naje ligemeget hvad. Men jeg er ved at køre træt i folk der piver og er negative, hver eneste gang der bliver præsenetret nye spil. Hvad er alternativet? 14 nye Mario og Zelda spil så alle inkaneret fans kan få styret deres lyster? Nej tak. Jeg vil gerne have valget imellem mange titler, inden for mange genres Smiley
0
1ups givet

#9 - VIFFER

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 17:23

kan kun give dig ret Zøvnig.
og nu hvor de har en grafikmotor til alle spil så går det alså hurtiger med at lave dem. fordi de ikke skal bruge flere år på at lave en grafikmotor.
0
1ups givet

#10 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 17:45

Det ændrer ikke det faktum at de har omkring 150-200 mennesker som pt. arbejder på 5 forskellige titler (4 hvis man ikke tæller Conduit med). Det er ingenting, intet. Sammenlign det lidt med AS2 der har 450 mennesker i arbejde lige pt.

Viffer: Hvorimod andre firmaer arbejder på en ny grafisk motor til deres stortitler, oh wait...

Det er Nintendo's egen skyld at det har taget så lang tid at udvikle en grafisk motor ala Quantum3; jeg tror ikke vi får en kritikerrost titel fra HVS på denne motor, derimod tror jeg at andre og mere seriøse udviklere vil kunne have stor gavn af den; noget der vil være glædeligt.

Folk piver ikke konstant Zøvnig, se bare på: Kingdom Hearts DS, Klonoa, Little King's Story mm. der er massere af gode titler.

Vend den om, havde disse spil været multiplatform, havde de så været andet end generic spil 1,2 og 3 fra et middelmådigt/dårligt udviklerteam? Nej, deres store force alene er at de er Wii exclusive.

Hvis jeg vil have spil at vælge imellem fra forskellige genre køber jeg spil til Boksen og PS3'eren, der er væsentlig flere at vælge og vrage imellem.
0
1ups givet

#11 - VIFFER

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 17:59

Ignorancia:Hvorimod andre firmaer arbejder på en ny grafisk motor til deres stortitler..... Passer ikke lige se fx epic games alle ders spil bliver lavet på UE3 og det samme med Valve laver alle ders spil i source engine. ja de laver godt nok lidt om på ders grafiskmotor. men ikke det samme som at lave en ny fra bunden af.

tror ikke selv at HVS laver alle spil selv, tror de får lidt hjælpe... lige some med lucasarts de har også laver ders spil med andre.
0
1ups givet

#12 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

27-05-2009 18:34

Wow, Viffer, den fløj lige over hovedet på dig.

Nå, OT:
Jeg kan godt lide survival-shooters, hvor det regner med zombier og andre skabninger, men nu har vi efterhånden set de titler, der ligesom bør drive denne genre.

Jeg mener, hvordan kan man overhovedet tillade sig at lave så dårligt et rip-off af Left 4 Dead og stadig kalde sig et "groundbreaking" firma?

Jeg håber så meget at "The Grinder" - latterligt navn forresten - bliver skudt ned af anmelderne.

Det er da vist hverken grafik eller gameplay der er i fokus her, hva' Zøvnig?
0
1ups givet

#13 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

27-05-2009 19:12

Jeg vælger lige at springe alt den diskussion over der er kørende her...

Den SMG ligner godt nok meget den samme som de har sat i the conduit... Samt bare en ganske almindelig mp40.

Det er kun conduit af de HVS spil der er annonceret jeg virkelig er interesseret i. Det her ligger lige på *maybe*, men regner ikke med at anskaffe mig det når det engang bliver udgivet.
0
1ups givet

#14 - VIFFER

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 19:44

Michael hvordan kan du sige dårligt et rip-off af Left 4 Dead. når spillet ikke er udkommet og der er ikke nogle video fra spillet. Kan godt sek det går hen og bliver bedre end Left 4 Dead.
må nok sige Left 4 dead skuffede mig en del. bliver hurtig det samme igen og igen.. og meget gammeldags lavet og var ikke noget ny i det.
0
1ups givet

#15 - Michael

Level: 18 (Twhomp)

27-05-2009 19:51

Der skal ikke megen fantasi til, før man selv kan danne sig et indtryk, selv om man kun har billeder til rådighed. Dem får vi jo trods alt en masse af, så jeg forstår ikke hvordan det er så fjernt at udtale sig om spillet.

Left 4 Dead tilbød i det mindste den smarte Director-feature. Lad os nu se om "The Grinder" (elsker at skrive det navn) har noget at byde på.
0
1ups givet

#16 - VIFFER

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 20:11

ja men kan godt danne sig et indtryk, selv om man kun har billeder til rådighed. men ikke nogle som siger det passer.. jeg har tit oplevet spil som ser vildt godt ud på billede men når, man selv sider med spillet er det så vildt skod. har så også prøvet det omvendt.
fx de første billede af Gutitar hero. på billede ser det kedligt ud men når man spiller er det fedt. Så jeg vil ikke sige man kan bedømme et spil ud fra billeder. Men man kan få en idé om det.
0
1ups givet

#17 - You don't know me!

Level: 1 (Goomba)

27-05-2009 20:11

Jeg vil faktisk give Ignorancia ret i en del, Quantom3 motoren kan bruges og opdates af andre firmaer og hvis bare alle gode spilfirmaer begynder at bruge den eller bedre til at starte med, ja så har vi da en start i Wii'en med en flot grafik, The Conduit er flot, ikke det flotteste og kunne være meget flottere, men hvis et firma som Konami, Capcom, Sqaure Enix eller Bethesda for eks. bruger motoren vil de jo polere spillene og derfor vil spillene være detaljerige, jeg synes at HVS tog det rigtige skridt og er det bedste der er sket blandt 3. partsudviklere, der er jo intet skidt i at lave en ny motor der har det grafiske hvor man jo selv kan bestemme hvor meget polering og opdatering der skal til, vi taler om at der kan komme Havoc eller andre Physics indblandt, noget vejr system ind, bedre og optimeret grafik, eyeblender (hedder det vidst), sådan at øjet er som det rigtige øje, er man inde i et mørkt rum og træder ud, vil det blive helt lyst de første sekunder da det har åbnet op. Jeg synes at Ignorancia har ret på nogle punkter, dog vil jeg sige at HVS er et seriøst spilfirma og håber at der kommer commercial Smiley
0
1ups givet

#18 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

27-05-2009 20:15

Michael, VIFFER, Ignorancia, Stelzig og You don't know me! - det er en meget interessant diskussion I har gang i, som godtnok har taget udspring fra denne nyheds indhold, men den er drejet til at handle mere om High Voltage end The Grinder.

Hvis I vil diskutere videre, så anbefaler jeg at en af jer opretter et forumemne til det - det er langt mere overskueligt, i sær fordi at nyheden på et tidspunkt ikke vil være at finde på forsiden længere, mens et forumemne altid vil befinde sig på forsiden (så længe nogen skriver i det selvfølgelig) Smiley
0
1ups givet

#19 - Zøvnig

Level: 20 (Moblin)

27-05-2009 20:21

Michael: Det må jeg melde pas. Er ikke lige klar over hvor du vil hen med den bemærkning.

Ignorancia: Hvorfor er det Nintendos skyld, at der først bliver lavet en engine ala Quantum3 nu? Er det ikke udviklernes eget job? Eller misfprstår jeg din pointe?

dset er så iøvrigt langtfra normalt at der arbejde 450 mand på en titel. Det kan vidst tælles på en hånd eller to hvor mange produktioner der har så mange mand bag sig. De fleste teams ligger på et sted mellem 30 og 80 mand. Så vidt jeg husker var de på Deadline Games godt 40 mand om at lave Total Overdose i sin tid og det er trods alt et spil, om man kan lide det eller ej, der solgte godt og fik mange fans.

Du har så helt ret i, at det ikke er alle titler de laver der har været lige prangende. Min holdning er til gengæld også, at jeg ikke har haft mange gode spiloplevelser, uden spillet har stået med en metascore på 90 eller over.

Gladiator siger mig intet, men det ændre ikke på, at det kan udfylde et hul i Wiiens sortiment. The Grinder udfylder et andet hul og kan, hvis det laves rigtigt, blive rigtig godt. Selvfølgelig kan det også floppe, men hverken du eller jeg (eller Michael) kender spillets endelige udvikling og kan derfor ikke udtale os intelligent om, om det blive et billigt L4D ripoff eller om det i sidste ender med at sætte nye standarter for den type spil.

Min pointe er, at der ikke er grund til at skyde et spil ned, før det nogensinde er blevet vidst frem.
0
1ups givet

#20 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

27-05-2009 20:35

wtf giluc jeg sagde netop jeg IKKE ville være en del af diskussionen og blandede mig da fuldstændig uden om xD (lige netop fordi jeg er blevet træt af at diskutere hvilke spil der er "gode" )

At jeg nævner at spillene umiddelbart ikke siger mig noget var en enkeltstående kommentar, og ikke et comeback eller noget påvirket af hvad andre havde sagt...
0
1ups givet

#21 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

27-05-2009 21:19

Hov ja undskyld, jeg mente selvfølgelig ikke at inkludere dig Smiley
0
1ups givet

#22 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

28-05-2009 07:59

wow og nogen synes jeg er negative over for nyheder. 20-40 personer pr spil er ikke småt, det er et ret normal antal for små eller nye spilfirmer, så de laver nok ikke AAA spil, vise af de såkaldt AAA spil til de 2 andre konsoler, er røvkedelig eller gennemført på 5timer.

Stelzig, jo ikke nogen grund til af bruge nye modeler, vist de gamle er gode nok Smiley lyder som et godt spil, vist de bare kunne rive mig væk fra spill mmo Smiley
0
1ups givet

#23 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

29-05-2009 14:44

Megagame, HVS er hverken nyt eller indie/lille, dine tal har derfor ingen relevans. Nævn bare én PS3/360 AAA titel der er gennemført på 5 timer; det tænkte jeg nok. Omvendt skal jeg ikke lede længe efter en Wii 'stortitel' - Madworld?
0
1ups givet

#24 - odensen

Level: 11 (Octorok)

31-05-2009 14:15

Ignorancia... Nu ikke så tudefjæs agtig....s
Når nu spillet kommer til wii... betyder det jo i første omgang at det styres med wiimote, og nunchuk... allerede der er det anderledes end nogle af de titler til du nævner... helt anderledes... fps anderledes......
Måske har det wii-speak, og måske det har motien plus... Så måske er det faktisk slet IKKE som noget overhovedet før...

ps. gears og war
0
1ups givet

#25 - Ignorancia

Level: 1 (Goomba)

01-06-2009 12:56

Start med at læse din sætning igennem og overvej strukturen, så kan det være jeg vil forholde mig til den; det der er live altså for kort til.

P.S P:R Disagrees
0
1ups givet