Skrevet af Lukas Skywalker - 27-05-2009 14:21
IGN løftede i går sløret for Gladiator A.D., der lige nu er i udvikling af High Voltage Software. Nu er det andet spil så annonceret med navnet The Grinder. Endnu engang er en gruppe medarbejdere hos High Voltage Software blevet interviewet, og endnu engang er der tonsvis af detaljer.
The Grinder er et førstepersons skydespil, der vil indeholde vampyrer, varulve, zombier og lignende, som skal skydes ned i bunkevis. Endnu engang et spil der nok skal blive betegnet som "hardcore".
Adskillige af folkene bag Hunter: The Reckoning er med til at udvikle The Grinder, og det skulle gerne have en stor indflydelse på spillet. Spillet bruger Quantum3-motoren, hvilket ikke bare betyder en flot grafik, men også at vi nok skal få lidt flere monstre at se, end i Dead Rising 2 til Wii.
Spillet finder sted i en verden hvor monstrerne er en del af hverdagen, og hvor menneskerne har tilpasset sig efter det. Vores fire spillere skal ind i forskellige områder, og slagte alle monstrer de nu kan finde, for at holde dem nede. De er blevet kontaktet af en person kendt som Book, og de er blevet sat til opgave at undersøge monsterudbruddene. De fire karakterer hedder Hector, Doc, AJ og Miko, og de har alle forskellige historier og evner. High Voltage lover dog, at de har prøve at balancere karaktererne, så ingen er dårligere end de andre. Hver person har i øvrigt sit eget specielle våben.
Der planlægges at lægge muligheden ind for at opgradere sine karakterer og deres våben. Dette vil inkludere nogle rimelig utraditionelle opgraderinger, som vi desværre ikke kan få at se til dette års E3.
High Voltage Software har prøvet at have 65 fjender på skærmen samtidig, men det var dog bare en "opstartstest", hvilket nok skal betyde at vi har noget at glæde os til. Alle monstrerne opfører sig forskelligt, omend de alle er ude på at dræbe dig.
Til E3 vil vi se vampyrer, varulve og Slasgers. Vampyrerne foretrækker nærkamp, og kan teleportere sig. Varulvene er minibosser, som kræver kordination mellem spillerne for at kunne blive besejret. Hvad en Slasher er, får vi først at se til E3.
Spillet vil indeholde mange skydevåben, hvoraf nogen kan bruges samtidig. I den færdige version vil de inkludere fantasifulde våben, som man ville tage med sig, hvis dette var en virkelig situation.
High Voltage vil ikke afsløre om Wii MotionPlus vil blive understøttet, men de kan afsløre at der vil være endnu flere muligheder for at tilpasse kontrollen, end i The Conduit.
The Grinder vil kunne spilles online, hvor op til fire spillere skal samarbejde, og det betyder at Left 4 Dead-fans godt kan begynde at glæde sig. Venner kan gå ind og ud af dit spil lige når det passer dem. Der arbejdes på at gøre det kompatibelt med WiiSpeak, og der bliver også leget med idéer som online leaderboards og achievements.
Monstre og våben vil dukke op forskellige steder hver gang man starter et spil. Spillet vil have en række forskellige niveauer, med mange forskellige veje at tage. Mange ting kan knuses og ødelægges, og der vil være NPC'er som du kan redde.
High Voltage Software satser på nærmest helt at eliminere loading i The Grinder, hvilket er en ting der tit er træls i spil.
En præcis udgivelsesdato er ikke fastsat, men der skydes på en lancering i slutningen af år 2010.
Herunder er en lille fan-video, der inkluderer artwork, screenshots og musik fra The Grinder.
#2 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 15:06
High Voltage virker mere og mere som et spil firma der spytter shovelware ud, baseret på en ny grafisk motor - øv.#4 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
27-05-2009 15:10
Ignorancia - Jeg synes at High Voltage virker mere og mere som et firma der gerne vil spytte nogle fede "hardcore"-titler ud til Wii#5 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
27-05-2009 15:38
Nu er jeg storfan af rollespillet Hunter The Vigil og forløberen The Reckoning, så det glæder mig meget at høre, de blandt andet finder inspiration derfra Spillet ser virkelig spændende ud.#6 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 15:55
HVS har pt. ansat "over" 150 mennesker iflg. deres hjemmeside, så jeg tvivler ærlig talt på de numre du smider ud. Kigger man samtidig på deres Bagkatalog her, har jeg ikke de store forventninger, 3 "store titler" under udvikling på samme tid, og med udgivelser på ca. 1 år fra hinanden. Jeg tror tværtimod de er ude på at sælge deres Engine.#7 - Goldenpie
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 16:00
Tja synes nu også det virker som de bare skovler spil ud nu på den samme grafikmotor. En meget overvurderet grafikmotor.#8 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
27-05-2009 17:15
Nu kan jeg se den med 100 mand kan misforstås. Der skulle stå 100 ialt. Det er ikke 100 mand pr. spil. De fortalte i et interview fornyligt at de havde omkring 100 mand arbejdende på deres Wii projekter. Om det er korrekt skal jeg ikke kunne sige, men det var hvad de selv sagde på daværende tidspunkt.#9 - VIFFER
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 17:23
kan kun give dig ret Zøvnig.#10 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 17:45
Det ændrer ikke det faktum at de har omkring 150-200 mennesker som pt. arbejder på 5 forskellige titler (4 hvis man ikke tæller Conduit med). Det er ingenting, intet. Sammenlign det lidt med AS2 der har 450 mennesker i arbejde lige pt.#11 - VIFFER
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 17:59
Ignorancia:Hvorimod andre firmaer arbejder på en ny grafisk motor til deres stortitler..... Passer ikke lige se fx epic games alle ders spil bliver lavet på UE3 og det samme med Valve laver alle ders spil i source engine. ja de laver godt nok lidt om på ders grafiskmotor. men ikke det samme som at lave en ny fra bunden af.#12 - Michael
Level: 18 (Twhomp)
27-05-2009 18:34
Wow, Viffer, den fløj lige over hovedet på dig.#13 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
27-05-2009 19:12
Jeg vælger lige at springe alt den diskussion over der er kørende her...#14 - VIFFER
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 19:44
Michael hvordan kan du sige dårligt et rip-off af Left 4 Dead. når spillet ikke er udkommet og der er ikke nogle video fra spillet. Kan godt sek det går hen og bliver bedre end Left 4 Dead.#15 - Michael
Level: 18 (Twhomp)
27-05-2009 19:51
Der skal ikke megen fantasi til, før man selv kan danne sig et indtryk, selv om man kun har billeder til rådighed. Dem får vi jo trods alt en masse af, så jeg forstår ikke hvordan det er så fjernt at udtale sig om spillet.#16 - VIFFER
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 20:11
ja men kan godt danne sig et indtryk, selv om man kun har billeder til rådighed. men ikke nogle som siger det passer.. jeg har tit oplevet spil som ser vildt godt ud på billede men når, man selv sider med spillet er det så vildt skod. har så også prøvet det omvendt.#17 - You don't know me!
Level: 1 (Goomba)
27-05-2009 20:11
Jeg vil faktisk give Ignorancia ret i en del, Quantom3 motoren kan bruges og opdates af andre firmaer og hvis bare alle gode spilfirmaer begynder at bruge den eller bedre til at starte med, ja så har vi da en start i Wii'en med en flot grafik, The Conduit er flot, ikke det flotteste og kunne være meget flottere, men hvis et firma som Konami, Capcom, Sqaure Enix eller Bethesda for eks. bruger motoren vil de jo polere spillene og derfor vil spillene være detaljerige, jeg synes at HVS tog det rigtige skridt og er det bedste der er sket blandt 3. partsudviklere, der er jo intet skidt i at lave en ny motor der har det grafiske hvor man jo selv kan bestemme hvor meget polering og opdatering der skal til, vi taler om at der kan komme Havoc eller andre Physics indblandt, noget vejr system ind, bedre og optimeret grafik, eyeblender (hedder det vidst), sådan at øjet er som det rigtige øje, er man inde i et mørkt rum og træder ud, vil det blive helt lyst de første sekunder da det har åbnet op. Jeg synes at Ignorancia har ret på nogle punkter, dog vil jeg sige at HVS er et seriøst spilfirma og håber at der kommer commercial#18 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
27-05-2009 20:15
Michael, VIFFER, Ignorancia, Stelzig og You don't know me! - det er en meget interessant diskussion I har gang i, som godtnok har taget udspring fra denne nyheds indhold, men den er drejet til at handle mere om High Voltage end The Grinder.#19 - Zøvnig
Level: 20 (Moblin)
27-05-2009 20:21
Michael: Det må jeg melde pas. Er ikke lige klar over hvor du vil hen med den bemærkning.#20 - stelzig
Level: 24 (Whomp)
27-05-2009 20:35
wtf giluc jeg sagde netop jeg IKKE ville være en del af diskussionen og blandede mig da fuldstændig uden om xD (lige netop fordi jeg er blevet træt af at diskutere hvilke spil der er "gode" )#21 - Lukas Skywalker
Level: 25 (Kokiri)
27-05-2009 21:19
Hov ja undskyld, jeg mente selvfølgelig ikke at inkludere dig#22 - MegaGame
Level: 2 (Keese)
28-05-2009 07:59
wow og nogen synes jeg er negative over for nyheder. 20-40 personer pr spil er ikke småt, det er et ret normal antal for små eller nye spilfirmer, så de laver nok ikke AAA spil, vise af de såkaldt AAA spil til de 2 andre konsoler, er røvkedelig eller gennemført på 5timer.#23 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
29-05-2009 14:44
Megagame, HVS er hverken nyt eller indie/lille, dine tal har derfor ingen relevans. Nævn bare én PS3/360 AAA titel der er gennemført på 5 timer; det tænkte jeg nok. Omvendt skal jeg ikke lede længe efter en Wii 'stortitel' - Madworld?#24 - odensen
Level: 11 (Octorok)
31-05-2009 14:15
Ignorancia... Nu ikke så tudefjæs agtig....s#25 - Ignorancia
Level: 1 (Goomba)
01-06-2009 12:56
Start med at læse din sætning igennem og overvej strukturen, så kan det være jeg vil forholde mig til den; det der er live altså for kort til.