Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

THQ: Der er ikke brug for nye konsoller lige nu

Skrevet af Lukas Skywalker - 29-10-2010 16:07

Præsident og CEO for THQ, Brian Farrell, mener ikke at der er et behov for nye konsoller, som spilverdenen ser ud lige nu. Ja faktisk mener han direkte, at det er det allersidste spilmarkedet har brug for.

Brian Farrell mener at med endnu en "1000 $ kasse" på markedet vil det gå udover både hardware-producenterne samt software-udviklerne, da de skal bruge både mere tid og flere penge - og dét fungerer ganske enkelt ikke i Farrells bog.

Brian Farrell mener i stedet, at det som Sonys Move og Microsofts Kinect gør for henholdvis PlayStation 3 og Xbox 360, er det rette at gøre. Markedet vil bestemme om den ene eller den anden eller måske begge to vil virke, men han kan generelt godt lide idéen om at de vil brede deres publikum udover "hardcore" gameren.

Farrell mener ikke at der er brug for bedre grafik, bedre lyd, eller bedre gameplay. Måden spil udvikler sig på lige nu, er den rette vej. Det hele ligger i spiloplevelsen: Høj produktionsværdi, rig på historie og med bedre karakterer - ligesom film. Det er vejen frem i modsætning til teknologi og grafik, mener Brian Farrell.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Zalman

Level: 28 (Skeeter)

29-10-2010 16:43

Åh hvor jeg dog hader THQ. Men jeg er nu enig.
0
1ups givet

#2 - [8-Bit] MoNkEy

Level: 31 (ChuChu)

29-10-2010 16:59

Ham Brian har da gransket abens hjerne!
Kunne ikke være mer' enig. Flere spil af samme skuffe som fx. "Limbo", "3D Dot Game Hero", "Sonic 4", "New Super Mario Bros. wii/DS" osv.
Smiley

0
1ups givet

#3 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

29-10-2010 16:59

Tror heller ikke det vil gavne noget at smide konsoller på gaden før om et par år. Men det har der da heller ikke været tale om svjv.
0
1ups givet

#4 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

29-10-2010 22:56

Jeg er både enig og uenig i et par ting her. Jeg syntes at Playstation og Microsoft ikke bør skaffe sig en ny, men Nintendo kunne godt trænge til at komme igang med en ny og bedre konsol. Skift nu væk fra den her kedelige maskine, med dårlig grafik, og jeg syntes ikke bevægelsessystemet formår at være godt stadig. Gå hen til normalt gamepad igen.
0
1ups givet

#5 - stelzig

Level: 24 (Whomp)

30-10-2010 09:31

^Jeg synes nærmere nintendo bør gå efter en blanding ligesom de andre konsoller gør. Der er et par spil hvor wii remote faktisk er den bedre controller (for mit vedkommende er det mest gældende nok FPS), men den skal ikke være en gimmick der ikke rigtig passer ind i alle spil.

Men ja det gør de jo egentlig allerede lidt nu med wiimote på siden og GC-controller til styring.

Er også mest interesseret i at se en ny konsol fra nintendo.
0
1ups givet

#6 - Kristian Mols

Level: ()

30-10-2010 09:41

"Farrell mener ikke at der er brug for bedre grafik, bedre lyd, eller bedre gameplay."

Undskyld hvad? Er manden idiot?
For det første tror jeg at move og kinect failer, de folk der vil motion control har købt en Wii.

For det andet synes jeg det er en interesant påstand om at spil har udviklet sig til at have bedre karakterer... Fnys!

Endeligt hvis man bare laver en interaktiv film uden at tænke på gameplay, ja så får man Final Fantasy XIII... Hvilket var sørgeligt kedeligt.

Desuden lader det ikke til at manden har sans for markedet overhovedet, Alexander kan sikkert begrunde dette yderligere.

Jeg mener ikke at interaktive film er en dårlig idé! Men spillet i filmen skal være en berigelse og ikke et irritationselement.
0
1ups givet

#7 - kasper88

Level: 28 (Skeeter)

30-10-2010 12:28

"Where it's going to be is in the play experience; richer stories, better characters, production values that are much more like movies."

Det her er et meget godt eksempel på, hvad problemet med videospilsindustrien er. Både udgiverne og udviklerne ønsker at lave spil, der minder om film. De ønsker at være som Hollywood. Det eneste, de er fokuseret på, er at tilføje karakterer med flere følelser, højere produktionsværdi, mere historiefortælling, fremfor at give spilleren flere muligheder og give spilleren et fundamentalt bedre gameplay. Imens industrien prøver at lave "film", driver flere og flere gamere væk fra videospil, fordi de ikke gider "at spille en film", men vil spille rigtige spil. Det er ikke så underligt, at mange spil til eksempelvis iPhone og iPod hitter stort for tiden. Selvom de er ret simple og udviklet for meget lidt, så tager de spilmediet alvorligt, og det tiltrækker folk.

Hvis videospilsindustrien fortsætter i dette spor, forudsiger jeg, at den krakker inden for fem til ti år. Nok ikke samme grad som i 80'erne med Atari, men der kommer til at ske et eller andet, fordi udbud og efterspørgsel slet ikke matcher.
0
1ups givet