Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

WayForward om eShop, Shantae og Mighty-serien

Skrevet af KJ85 - 30-06-2012 03:29

Det er godt nok efterhånden et stykke tid siden E3 er overstået, men under den store spil- og konsolmesse blev der selvsagt foretaget en masse interviews, og i dag har et mere interessant af slagsen nået overfladen. WayForwards Voldi Way blev således interviewet af Nintendojo, der blandt andet fortalte om deres erfaringer med eShop samt fremtiden for Shantae- og Mighty-serierne. I denne nyhed bringes et udpluk af, hvad der blev sagt.

Nintendojo roser først og fremmest WayForward for deres gode spil og indsats med hensyn til udnyttelse af digital distribution på Nintendos konsoller, og spørger på en måde indirekte ind til, om der er mere i vente på eShoppen i fremtiden.

Til dette svarer Voldi Way, at de elsker at udvikle originalt software fra egne idéer og stod det til dem selv ville de udgive et nyt spil på eShoppen hver måned. Men det forholder sig sådan at indtægterne fra disse spil i øjeblikket kun udgør 7 % af firmaets samlede indtægter, og andre projekter de hyres til bringer derfor flere penge på bordet. Ikke, at de digitale udgivelser ikke er en god forretning, men de har stadig brug for de andre jobs.

Omkring samme emne kommer interviewet også ind på WayForwards erfaring med digitale udgivelser på andre platforme. Eksempelvis blev Shantae sidste år udgivet på Android i Korea og Japan, mens firmaet har udgivet et enkelt spil til PSP. De fleste øvrige erfaringer har de dog med udgivelser til iOS, og derfor kan Voldi Way fortælle om nogle af de forskelle han ser i forhold til udgivelser på de forskellige platforme.

Han beretter således, at man på iOS hurtigt kommer gennem godkendelsesprocessen, men ikke efterfølgende får muligheden for at patche eventuelle bugs. Hos Nintendo tager denne proces meget længere tid, men til gengæld er salget af deres spil også langt bedre på deres platforme. På iOS skal firmaet være enormt heldige for at få et hit, da det meget er enten eller, mens Voldi Way føler, at der er flere Nintendo-spillere, der også tjekker deres mindre populære spil ud. Desuden hjælper det gevaldigt, at WayForwards spil stort set hver uge er at finde gennem forsiden i en af de skiftende kategorier som eksempelvis “Games with Strong Female Leads” eller “Games That Don’t Suck.”


Interviewet bliver efterfølgende henledt på Shantae-serien, hvortil Nintendojos medarbejder spørger om der er nyt i vente i en nær fremtid. Til dette svarer Voldi Way følgende:

Um, I mean, I wish I could say something specific, but we are working on it. Like I would expect to see it on, you know, Wii U, uh, it’s just, I don’t want to commit to a time because it always gets– even though we have been working on it, you know, like I said it gets pushed to the back burner, so um, originally we were hoping to have something for launch, but that’s clearly not going to happen. But yeah, Shantae is definitely in the works, and the last one, Risky’s Revenge, kind of left off on, like, a down note, so we have to address that, right? So yeah, definitely more Shantae, for sure.


Så ikke nok med at GBC-spillet Shantae er på vej til Virtual Console på 3DS, så er der tilsyneladende også en efterfølger under udvikling, som meget vel kunne dukke op på Wii U engang i fremtiden. Dog som det fremgår ikke allerede ved konsollens udgivelse.

Efterfølgende nævner han, at vi også kan forvente at se flere spil i Mighty-serien i fremtiden. De er åbenlyst ikke sammenhængende spil, da de har komplet forskellige persongallerier, verdener og dets lige, men serien bliver aktivt brugt af firmaet til at eksperimentere med forskellige gameplay-elementer, og af denne grund er det en sjov serie at arbejde med. Om Mighty Switch Force fortæller Voldi desuden, at man har snakket om at udgive endnu flere baner – muligvis som betalingsmæssigt DLC – og at man tre måneder før lanceringen af eShop endnu ikke havde snakket om udviklingen af et spil til platformen. Som det fremgår af citatet herunder var det dog ikke historien, der drev udviklingen:

But what we do, we’ll start with just, like, a play mechanic, like a little box circling another box and when you press a button it launches out in a trajectory, or like Switch Force, which just—one of our programmers was testing 3D, you know, to adjust things back and forth, and Matt’s like, “Hey, what if there was a game where you jump but you have to decide which layer,” so we tend to very much design our games bottom-up, and any story—which is probably why you notice a sever lack of story, or if it seems kind of, like, forced and added-on, it is. So yeah, we’re very much bottom-up.


Sidst i interviewet kommer de ind spil, hvor WayForward har haft total frihed fra det firma, der har hyret dem til en opgave, og kommer I den forbindelse ind på BloodRayne: Betrayal, hvilket blev udgivet sidste år. Snakken havner på Wii U og muligheden for at bringe spillet til Nintendos kommende konsol, og Voldi Way ser bestemt potentiale i at genudgive spillet, hvis Majesco tillader dem at arbejde på en ny version.


Alt i alt, et, efter min mening, meget spændende interview, og har du lyst til at læse mere bør du læse det fulde interview.

Hvad siger I til udsigterne om et Shantae-spil på Wii U, og er der andre ting i interviewet der glæder/bekymrer jer?

1
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

30-06-2012 14:34

Nok en nyhed for kaptajnen.
0
1ups givet

#2 - KJ85

Level: 58 (Tektite)

02-07-2012 21:23

Selv ser jeg meget frem til at prøve Shantae på VC når det udgives, og er det godt køber jeg nok også Risky's Revenge på eShop og vil derefter se frem til, hvad fremtiden bringer Smiley
0
1ups givet