? N-CLUB .DK N N-CLUB B A

Wii omkostninger halveret

Wii omkostninger halveret
Ifølge Financial Times, så er de penge der originalt skulle bruges på at producere en Wii, næsten blevet halveret siden udgivelsen.

Da Wii'en blev udgivet, november 2006, kostede produktionen i Japan hvad der svarer til ca. 1270 danske kroner.
Nu, april 2009, koster Wii'en kun hvad der svarer til ca. 670 kroner.

Dette er et fald på hele 45%.

Analysten der har fundet frem til disse beløb, kommer desuden med en god grund til hvorfor Nintendo har valgt at lave den så billig som mulig. PlayStation 3 er den dyreste konsol på markedet, og det er også den dyreste at producere - skulle Sony finde en måde at sænke deres omkostninger, kan Nintendo sænke prisen på Wii, og dermed stadig være et skridt foran.

Men med stadig eksisterende prisdrop fra både Microsoft og Sony, så burde Nintendo nok overveje at gøre det samme.

Tak til N-OWNER der gjorde os opmærksomme på nyheden.
0
1ups givet
Del:
Join os på Discord

Kom med i vores aktive Nintendo community og chat med andre Nintendo fans!

Kommentarer

Ingen kommentarer endnu

Vær den første til at kommentere!

Log ind for at kommentere

Du skal være logget ind som medlem for at skrive kommentarer.

Log ind på N-club
Seneste kommentarer
Legend of Zelda: Ocarina ...
af AND - 20 timer siden
Metaphor: ReFantazio find...
af Michael - 22 timer siden
N-cast #290: Nintendo Dir...
af [8-Bit] MoNkEy - 1 dag siden
Kingdom Hearts IV annonce...
af ChampionOfWhat - 3 dage siden
DK Challenges annonceret ...
af ThePatrickBay - 3 dage siden
Nyt Xenoblade-spil annonc...
af ChampionOfWhat - 3 dage siden
Muramasa: Revenant Blades...
af Tobaiasu - 3 dage siden
Nintendo Direct juni 2026...
af Jonezy - 3 dage siden
Final Fantasy Resonance u...
af JOEP - 3 dage siden
N-cast #289: Har Mina the...
af AND - 3 dage siden
Mario Shop