N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario 3D Land

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 11-10-2011 16:10 - Redigeret 24-03-2013 22:09

.

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#541 - Skrevet 29-12-2011 15:02

Mit "rage":

Spillet er som jeg havde forventet. Det minder om Bug! til Sega Saturn fra 1995, dog med lidt Galaxy-tricks og langt højere production values. Spillet skal dog have, at det er langt bedre end Galaxy. Derfor kan vi også forvente, at det sælger noget mere på 3DS - ikke mindst fordi det er det eneste Mario-spil tilgængeligt til konsollen.

Spillets største problem er det manglende interessante content. Jeg ser ingen grund til at genspille det, da banerne er ret kedelige. Et andet stort problem er det generelle problem ved 3D platformsspil: at styringen er sloppy, fordi du har tre akser, og du derfor aldrig ville kunne bedømme hundrede procent. Sådan vil det altid være, men nogle gange virker det næsten endnu værre i 3D Land, fordi spillet gør brug af et fastlåst kamera, der gør det endnu sværere at vurdere. Stereoskopisk 3D hjælper ingenting her, uanset hvad Nintendo eller andre siger.


Jaksen
Jaksen

2
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#542 - Skrevet 29-12-2011 15:26

No alarms and no surprises.

Det havde nu været sjovt hvis du ligefrem var blevet positivt overrasket, eller blot mildt underholdt. Men godt at høre din mening.

Det kunne være vi skulle spørge hvor meget folk har spillet det? Jeg er pt igang med at genspille med luigi og er netop passet de 20 timer. Ok playtime i min bog.


Grauling
Grauling

410
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#543 - Skrevet 29-12-2011 15:36

Jeg er selv oppe på de 35 timers playtime...dog har kæresten også spillet de første 8 worlds igennem så det tæller også lidt Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#544 - Skrevet 29-12-2011 19:30

er 16 worlds ikke content Smiley ?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#545 - Skrevet 30-12-2011 01:28

Jeg vil nærmere kalde det value. Noget af det er i øvrigt også genbrug.

Til gengæld vil jeg gerne rose spillets art style. Den kunne ikke laves meget bedre til et 3D Mario-spil.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#546 - Skrevet 30-12-2011 02:40 - Redigeret 30-12-2011 02:41

Alexander Brock Petersen skrev:
Mit "rage"



Rage-skjold:
Din delvise sammenligning med spillet, Bug!, synes jeg giver god mening. Hvis man kogte Super Mario 3D Lands styringsmodel ned til et atom ville det nogenlunde ligne Bug! Smiley

Jeg er uenig i at Super Mario 3D Land skulle være mere sloppy end for eksempel Super Mario 64 og vil faktisk påstå det modsatte:
- Til dels på grund af den simple (og dog mulighedsrige) styringsmodel. Det giver spillet en "tight" følelse i mit tilfælde.
- Stærke production values(som du selv skriver).
- Til sidst elefanten i rummet, nemlig den stereoskopiske 3D. Den giver mig en ekstra tydelig indikation af hvor Mario og tingene omkring ham præcist befinder sig.

Angående mangel på content vil jeg ikke sige mig enig, men dog heller ikke uenig, da jeg ikke rigtig føler nok taler for det modsatte. Det er helt klart et forholdsvist overskueligt spil, hvilket dog ikke gør mig noget, da det sådan set er en fornøjelse for mig bare at spille, som jeg skrev tidligere. Der er mange små friheder i spillet, der gør det værd at spille igen for mig.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Online
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#547 - Skrevet 01-01-2012 17:16

Cameraet kan godt justeres. Der er 3 kameravinkler. Det styres nemt med piletasterne, højre og venstre. Op og ned justerer man yderligere 3d instilinger.

Det med at 3d ikke hjælper en løjn. De små skyverdner kan være meget svære at vurdere uden. Men med kan man nemt se hvilke der er oppe og eller nede.
Men en kæmpe hjælp er det ikke, dog klart en fordel.


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#548 - Skrevet 01-01-2012 20:32

Du kan da ikke låse kameraet fast til de andre muligheder? Det er vel bare for at kigge lidt "frem"?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Online
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#549 - Skrevet 01-01-2012 23:20

Korrekt. Den går tilbage når man slipper knappen, men alt andet lige så er den ikke urokkelig.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#550 - Skrevet 01-01-2012 23:24

Kameraet er stadigvæk fastlåst, når du spiller, med mindre du har to tommelfingre på den venstre hånd.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Online
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#551 - Skrevet 01-01-2012 23:27

Per difinikation kan det justeres. Om det er bøvlet er en anden ting.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#552 - Skrevet 01-01-2012 23:39

Jeg synes du troller lidt lige nu, for du forstår vel godt min pointe?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#553 - Skrevet 02-01-2012 14:17

Der kommer snart en anmeldelse fra undertegnede. Glæd jer. Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#554 - Skrevet 02-01-2012 15:33

Gætter på 6/10, "dårligste spil nogensinde"


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#555 - Skrevet 02-01-2012 15:36 - Redigeret 02-01-2012 15:38

Jeg kan afsløre at anmeldelsen strukturmæssigt kommer til at benytte en ny anmeldelsesskabelon, som er lavet til N-club 4.

Af tekniske grunde bliver karakterbedømmelsen m.m. det samme.