SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alt om Zelda

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59

.

Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#721 - Skrevet 17-02-2012 16:15

Ja, det er en ret god artikel.

Vil i øvrigt lige poste min "tierliste" over Zelda-spil. Bemærk at jeg godt kan værdsætte idéerne bag de første to Zelda spil, men jeg synes ganske enkelt at de tekniske begrænsninger gør dem komplet uspillelige.

Top
A Link to the Past
Majora's Mask

High
Ocarina of Time
The Wind Waker
Link's Awakening

Middle
Four Swords
Four Sword Adventures
Minish Cap
Oracles-spillene

Low
Link's Adventure
The Legend of Zelda


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#722 - Skrevet 17-02-2012 16:22

Top
A Link to the Past
Zelda II: Adventure of Link
The Legend of Zelda

High
Ocarina of Time

Middle
The Wind Waker

Low
Twilight Princess
Phantom Hourglass

Shit
Spirit Tracks
Skyward Sword

Resten har jeg ikke spillet nok til at bedømme, men de vil nok ligge lavt.


[8-Bit] MoNkEy
[8-Bit] MoNkEy

1879
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#723 - Skrevet 17-02-2012 16:31 - Redigeret 17-02-2012 16:32

Alexander Brock Petersen skrev:
Top
Resten har jeg ikke spillet nok til at bedømme, men de vil nok ligge lavt.


Hvor på listen ligger "Majora's Mask" lige igen? o_O


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#724 - Skrevet 17-02-2012 16:33

Jeg har spillet en halv time af det over to gange, så jeg vil spare jer for min holdning.


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#725 - Skrevet 17-02-2012 17:11 - Redigeret 17-02-2012 17:13

100% subjektiv liste:

Top
Demon's Souls Smiley

High
Spirit Tracks
Skyward Sword
Ocarina of Time: Master Quest
Oracle-spillene

Middle
Link's Awakening
Majora's Mask
Wind Waker
Minish Cap
Adventure of Link
The Legend of Zelda
Ocarina of Time
Twilight Princess

Low
Phantom Hourglass


AND
AND

609
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#726 - Skrevet 17-02-2012 18:14

Top
Ocarina Of Time
Majora's Mask

High
Skyward Sword
Twilight Princess
A Link To The Past
Wind Waker

Middle
The Minish Cap

Low
The Legend Of Zelda
Oracle of Ages


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#727 - Skrevet 17-02-2012 18:17

TOP:
Links Awakening
Skyward Sword

HIGH:

Twilight Princess
OoT

MID:

LOW:
Legend of Zelda
Adventure of Link

(skal siges jeg ikke har gennemført OoT, LoZ eller AoL men har set nok til at bedømme Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#728 - Skrevet 17-02-2012 18:29

Mid
Samtlige zelda spil. Uden untagelse. Ja selv game and wach zelda.
De rimmelige midle i forhold til andre spil ifølge mig. De underholder og er sjove. Jeg er måske ikke en særlig stor fan, men jeg har prøvet alle (bort set fra oracle of time).
Hvis jeg skulle diferentiere dem ryger kun ganske få op i en højrere klasse og andre i en mindre klasse. De er altid solide, men aldrig fantastiske.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#729 - Skrevet 17-02-2012 18:47 - Redigeret 17-02-2012 19:00

Efter at være blevet linket til artiklen andetsteds, valgte jeg lige at læse lidt videre... (har stadigvæk ikke læst det hele)

One of the greatest offenders occurred early on with A Link to the Past: most bomb-able walls became visible. What had been a potential site of mystery in the original Legend of Zelda (every rockface) became just another job for your trusty keyring. Insert here. Go on about your business.


Fik han det lige til at lyde som om at dette var en dårlig ting? Get outta here. Fair nok hvis man synes at puzzle er slemme, men er tilfældig bombning af vægge over det hele så sjovt og ikke "tedious"? lolol.

Overall er virker hele artiklen til at omhandle "iiih, kæmpestor og åben verden jeg kan lege og pjatte rundt i" snak som jeg ikke er synderlig stor fan af alligevel.

Edit: In other news, er jeg kommet ind i min første dungeon (level 2) i tloz, fordi disse diskussioner hele tiden motiverer mig til at spille igennem dårlige spil. Dette er det længste jeg har formået at spille af alle de gange jeg har startet det op Smiley

Edit2: Nå, det er jeg åbenbart ikke mere. *smidt tilbage til starten efter at have lukket spillet ned*... =/


Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#730 - Skrevet 17-02-2012 19:10 - Redigeret 17-02-2012 19:11

stelzig skrev:
Edit: In other news, er jeg kommet ind i min første dungeon (level 2) i tloz, fordi disse diskussioner hele tiden motiverer mig til at spille igennem dårlige spil. Dette er det længste jeg har formået at spille af alle de gange jeg har startet det op Smiley

Edit2: Nå, det er jeg åbenbart ikke mere. *smidt tilbage til starten efter at have lukket spillet ned*... =/



Jeg prøvede det samme af samme grund nogle måneder siden. Det havde aldrig lykkedes mig at komme igennem det, hvis jeg havde sat mig ned uden N-club som referencepunkt og begyndte at spille det. I sidste ende var det dog en fin oplevelse, vis skyggesider jeg kun lige nøjagtigt magtede at tolerere. Det er ikke som en vin, der er blevet bedre med årene - lad os sige det sådan.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#731 - Skrevet 17-02-2012 21:17

Jojo det er det Zelda handler om og hvad fans vil have Smiley ensformigt bombning af vægge er enormt skægt Smiley


Jonas
Jonas

204
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#732 - Skrevet 18-02-2012 01:02

Nu skal man for det meste kun sprænge væggene i stykker, hvis man vil finde små ekstra ting. Overall havde LoZ nu en fed struktur, selvom det selvfølgelig ikke er ældet særlig godt. Kunne godt tænke mig at se Nintendo lave et nyt spil med samme koncept og med nutidens teknologi.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#733 - Skrevet 18-02-2012 01:07 - Redigeret 18-02-2012 01:08

Folk bliver ved med at nævne det aspekt med buskene og væggene i LoZ. Men det vidner vel bare om, hvor klasse spillet er, når det er den samme ENE ting, som folk troller om. Listen af dårlige ting i Skyward Sword er derimod uendelig lang. Så på den måde er sammenligningen ret god.

Og ja, Jonas, jeg tror de fleste vil være glade for en moderne udgave af LoZ, selvom de måske ikke selv vil tro det lige nu (måske fordi det ikke er alle, der kan forestille sig, hvordan konceptet vil blive).


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#734 - Skrevet 18-02-2012 12:17

lol tror du seriøs at vi nævner det fordi det er sådan en fantastisk ting i spillet ?

med den holdning må FI´s snak i SS være eminent i dit hoved. Og nej spillet har ikke så mange latterlige problemer som du gerne vil have det har Smiley


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#735 - Skrevet 18-02-2012 13:03

Jeg vil give artiklen ret.

Serien har ikke udviklet sig i meget lang tid. Alle de overraskelser det første playthrough man havde af det første Zelda-spil (any title!), forsvinder når man går videre til næste spil.

Mit største Kritikpunkt af Twilight Princess var præcis dette. Jeg havde set og gennemført samtlige puzzels, plottwist, karakterer mm. Der var ingen overraskelses momenter og ingen excitement omkring det.
TP havde ellers ligget op til det helt store og rigtig mange ting lod til at tale for det. De første trailers der blev vist frem, spillets artwork det største Hyrule nogensinde.

Skyward Sword fjernede den åbne verden, fjernede det fede rå artwork til fordel for kiddie animé og alle trailers var omkring "Zelda sports resort"-opgaver. Har aldrig nogensinde forbundet disse ting med Zelda. Mini-spil var altid en lille side-koncept, ikke et basalt fundament for spillet.

I vote for New Legend of Zelda!

Kernen af Zelda skal handle om friheden til at udforske!