N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Kid Icarus: Uprising highscore-tråd

Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

Skrevet 03-04-2012 22:51 - Redigeret 22-05-2012 20:48

Tænkte at sådan en tråd ville være ret oplagt.

Jeg er ikke helt dus med scoring-systemet endnu, men jeg tænker at det mest oplagte at gå efter er det spillet betegner som"High Score". I princippet kunne "Enemies defeated" også være en kategori, men lad os gå efter scoren foreløbig.

Oplys dog gerne hvor mange fjender I har klaret, hvilken Intensity I har spillet og andre ting I kan komme i tanke om. Vi kan evt. tage nogle individuelle diskussioner om, hvilket våben passer godt til hvert kapitel.

Foreløbigt skriver jeg bare lige mine rekorder på, men jeg er sikker på at mange af dem ikke er specielt imponerende, eftersom jeg har mistet nogle point på at dø i de senere kapitler.

---
Sidst opdateret: 22. maj 2012

Chapter 1: 345,060 (stelzig)

Chapter 2: 529,300 (Eagle)

Chapter 3: 507,600 (stelzig)

Chapter 4: 597,770 (stelzig)

Chapter 5: 521,980 (Eagle)

Chapter 6: 444,460 (Eagle)

Chapter 7: 570,030 (Eagle)

Chapter 8: 606,930 (stelzig)

Chapter 9: 1,024,830 (Eagle)

Chapter 10: 561,450 (Navn)

Chapter 11: 493,030 (Eagle)

Chapter 12: 549,770 (Eagle)

Chapter 13: 663,940 (Eagle)

Chapter 14: 510,630 (Eagle)

Chapter 15: 496,380 (Eagle)

Chapter 16: 607,670 (Eagle)

Chapter 17: 446,230 (Eagle)

Chapter 18: 396,200 (Eagle)

Chapter 19: 686,410 (Eagle)

Chapter 20: 501,700 (Eagle)

Chapter 21: 647,940 (Eagle)

Chapter 22: 632,450 (Eagle)

Chapter 23: 529,410 (Eagle)

Chapter 24: 947,230 (Eagle)

Chapter 25: 1,256,300 (Eagle)

Boss Rush:
Easy: 12:44:76 (Eagle)
Normal: 21:02.73 (Eagle)
Hard: --

stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 17-04-2012 02:36 - Redigeret 17-04-2012 02:40

Har forbedret chapter 1 igen med en full health bonus. 255,460
Tror muligvis kun at jeg mistede 400 point (måske ingen?) i air battle. 400 point er mest baseret på at det ville give mig den pæne score på 60K, jeg er ikke sikker på at jeg missede noget.

Har indsat energy charge i stedet for reflect shield og health recovery (i hvert fald for chapter 1 Smiley)

Full health erstatter no deaths bonus. Den giver 60,000

I morgen prøver jeg måske at få både full health og melee dash attack. Eller måske endda no damage hvis den eksisterer. Om jeg kan gentage en 59,600 air battle igen i samme run ved jeg dog ikke, visse sektioner (specielt en del af starten) er lidt svære at nå med mit våben. Hvis jeg får scoren op over 280K så tror jeg at jeg er helt færdig med chapter 1 medmindre min score bliver slået eller en ny bonus opdages Smiley


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 17-04-2012 02:39

Det danske "stelzig spiller første bane i Kid Icarus"-community


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 17-04-2012 02:47

Smiley
Den er så dejlig kort. Men nu må jeg hellere snart begynde at få klaret nogle flere chapters. Jeg har det bare med at dø i air battle når jeg forsøger chapter 4. Smiley

ps. Energy Charge (lv4) tager noget tid om at nå fuld styrke og forbedrer også powers, meteor shower (lv3) skader 75,6 per hit mens mega laser giver 252 (lv1) når det er helt charged. Twinbellows døde vist af 1 mega laser og 2-3 meteor showers uden at blive skudt ellers.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 17-04-2012 10:36

Så lavede jeg lige en ny rekord!

Chapter 17: 431,900 (9)

Jeg brugte claws pga. Treasure Hunt, men de viste sig faktisk at være overraskende effektive. Staffs har en indbygget svaghed på land, i at de kun fyrer i "bursts", hvilket stiller større krav til præcision. Tror jeg fik lavet et ret godt run der, men jeg fik desværre ikke nogen bonusses udover de 2 automatiske.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 17-04-2012 16:30

Jeg opdaterer lige listen med jeres nye rekorder.

Jeg forsøger for det meste stadig at klare chapter 9 på Intensity 9... og med Three Sacred Treasures. Så vidt jeg har testet får man flere point overall ved at bruge dem fordi man kan dræbe Ornes (og fordi de ikke er dårlige i air battle), men de gør en lang og svær land battle endnu sværere.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 19-04-2012 08:14

Chapter 15: 434,530 (9)

Den her rekord er ikke så god. Brugte en cannon for at få en treasure.

Jeg er begyndt at lege lidt mere med fusion-systemet. Det er ret nødvendigt at have nogle stærke våben med defenses til de sværere Intensity 9 baner.

Forresten, min Treasure Hunt progress:
Palutena: 119
Viridi: 107
Hades: 92

Jeg har ikke brugt nogen feathers, da jeg gerne selv vil løse alle udfordringerne.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 19-04-2012 14:13 - Redigeret 19-04-2012 14:15

Opdateret.

Jeg sidder stadig dagligt og prøver at klare chapter 9. Jeg tror snart jeg giver op med Three Sacred Treasures og bruger mit almindelige våben, selvom det nok koster mig en del point.

Jeg kiggede lige Palutena's treasure hunt igennem i går, og de virkede allesammen ret overkommelige, så det kunne være jeg skulle tage en pause og gå efter dem.

Forresten, hvis der sidder nogle derude med spillet som ikke går efter highscores, men bare gerne vil diskutere spillet, så er I meget velkomne til at gøre det i denne tråd. Jeg tror allerede tråden har bevæget sig derhen ad alligevel. Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 19-04-2012 15:02

Jeg har ikke helt forstået at læse værdien endnu af våbene tror jeg. Med mindre flere stjerner bare er bedre


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 19-04-2012 15:10 - Redigeret 19-04-2012 15:14

Et våbens "value" er bare en værdi givet til våbnet efter hvor mange ekstra bonusser der er på våbnet, samt hvor mange stjerner det har i range og melee.

Højere value er ikke altid ensbetydende med om noget er bedre; for nogle våben er det vigtigere at have mere range, og for nogle er det vigtigere med melee (som f.eks. clubs). Jeg vil også vove at påstå, at nogle bonusser er vigtigere end andre, men det kommer igen nok an på hvilket våben man bruger.

Bemærk at stjernerne hovedsageligt kan bruges til at sammenligne de samme våben med. Dvs. hvis du har et First Blade med 4 stjerner i Range og en Dark Pit Staff med 3 stjerner i range, så betyder det ikke at First Blade gør mere skade end Dark Pit Staff. First Blade har nogle andre egenskaber (såsom generelt bedre melee og skud der bevæger sig på en anden måde), mens Dark Pit Staff er en stav der hovedsageligt er god til at skyde med. Du finder bedst ud af, hvad de forskellige våbens styrker er ved at lege rundt med det.

Har du derimod to First Blades hvor den ene har 2 stjerner og den anden 3, så vil den med 3 som regel være bedre, medmindre du foretrækker nogle af evnerne på det første First Blade.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 19-04-2012 16:25

En lille forsinkelse fordi jeg blev opslugt af Ace Attorney. Men nu fik jeg klaret chapter 1 med både melee dash attack og max health. Desværre en rigtig dårlig air battle hvor jeg kun fik 55K point så min total kom ikke op på 280K, men oh well.

Chapter 1: 275,860


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#41 - Skrevet 19-04-2012 16:38 - Redigeret 19-04-2012 16:47

Jeg har lige nogle spørgsmål, siden du nu er expert i første bane. det kan være jeg vil prøve at slå din rekord jo.

Hvad er et "godt" air run? (60k?)
Hvor bruger du dine specials i luften?
Hvordan ved du hvornår du skal dash-attacke (HP-mæssigt)?
Er der et specielt angreb der gør Twinbellows sårbar i længere tid?
Andre protips?

PS: Nu må du vel også vide om man kan få flere end 3 bonusser.

Intensity
No Deaths
Full Health
Dash Attack

... Var det noget med at Full Health erstattede en anden bonus?


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 19-04-2012 16:55 - Redigeret 19-04-2012 17:08

Godt air run: Hmm. Jeg tror muligvis 60K er max i air. Jeg vil sige 58K+ er et ok run, men efterhånden som jeg har lært banen at kende vil jeg ikke mene at man bør misse mere end 400-800 point "at most". Og det er med mit våben som bruger ret lang tid på at dræbe og gør bølgen inden Medusa dukker op besværlig.

Specials: Jeg bruger min special til den sidste bølge med Medusa (lige efter man dræber den ene fjende og inden de sidste 3 dukker op) da jeg ikke kan nå at få et nyt charge shot og ikke kan dræbe alle 3. Den næste bruger jeg et stykke inde i sektionen hvor man får en power (flyvende chest thingy). Og så en tredje til bølgen der dukker op efter man får nyt HP. Eventuelt kan en sidste bruges til allersidste bølge, men den er ikke nødvendig og nogle gange får man den ikke i tide (har ikke fundet ud af hvorfor...). Jeg manglede den i mit run og det var blandt andet det der ødelagde det Smiley

Tbh, tror jeg man kan klare det hele uden at bruge en eneste special hvis man har et stærkere våben.

Dashattack: Jeg starter med at bruge energy charge og derefter smider jeg en mega laser. Så spacer jeg tæt nok på twinbellows til at få max output fra meteor shower. Alt efter hvor godt jeg rammer med den vil jeg nok bruge 2-3 stykker af den og derefter langsomt begynde at gå efter dashattack. Generelt handler det mest om et feel og at passe på man ikke står oven i twinbellows bagfter da man nogle gange får fire status on contact.
Vil nok anbefale at bruge claws for nemt at kunne gå rundt om twinbellows og undgå hans projektiler. Hans eget dashattack er nemt at dodge og du kan hurtigt få god afstand igen når du bruger claws. Ellers er gode åbninger når han hyler eller efter han har lavet sin dashattack "combo" hvor han glider frem og tilbage 4 gange.

- Andre tips? Æh. Brug energy charge igennem hele banen hvis du har flere af dem for at klare den hurtigere. Brug første bombe til at ramme øjnene der flyver ind fra venstre kort efter og brug den anden bombe til at skade tanken og de to fjender der medfølger. Dashattack skelethovedet lidt skråt så du ikke løber ind i kuglen (i følge eagle får man pointene selvom man ikke selv dræber den, men jeg går altid selv efter den alligevel, hoho)

Hele der her chapter er efterhånden så let at jeg mener at no damage run + melee dash attack burde være ret overkommeligt. Antaget at no damage overhovedet findes.

NU vil jeg begynde at klare lidt andre chapters.

Edit: Full health erstatter no deaths så man får stadig kun 3. Jeg mener dog at jeg har fået: No deaths+melee dashattack+intensity+crisis averted så man kan godt få mere og jeg har nok bare ikke lavet et dashattack den ene gang.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 19-04-2012 17:29 - Redigeret 19-04-2012 17:30

Hvis du undrer dig over det med specials, så charger dit meter hurtigere når du laver melee angreb, samt når du med nød og næppe undviger skud.

God post ellers


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 19-04-2012 18:27

Vidste godt det med at undvige skud, men har endnu ikke forstået hvordan jeg aktiverer disse hurtige dodgesi luften. Nogle gange virker det som om jeg bruger dem mens der slet ikke er fjender =/

Det med melee lyder interessant, Det dræber i forvejen hurtigere så det må jeg hellere udnytte noget mere.

Apropos kan det så passe at man kan slå skud tilbage i luften? Synes jeg nemlig at jeg har gjort et par gange (gælder måske som melee angreb?)


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 19-04-2012 18:39

Der er 2 typer "dodges".

Den første er hvor du peger analogpinden i én retning, og så hurtigt flicker den i modsatte retning. Det resulterer i at Pit laver en slags barrel roll, der giver en lyd og reflekterer skud.

Den anden er hvis du med nød og næppe undgår et skud, og det lige akkurat strejfer dig. Her kommer også en lille lyd. Man skal bruge 50 af disse for at unlocke en treasure i Treasure Hunt.

Ved ikke lige om de begge oplader dit meter.