N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Kid Icarus: Uprising highscore-tråd

Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

Skrevet 03-04-2012 22:51 - Redigeret 22-05-2012 20:48

Tænkte at sådan en tråd ville være ret oplagt.

Jeg er ikke helt dus med scoring-systemet endnu, men jeg tænker at det mest oplagte at gå efter er det spillet betegner som"High Score". I princippet kunne "Enemies defeated" også være en kategori, men lad os gå efter scoren foreløbig.

Oplys dog gerne hvor mange fjender I har klaret, hvilken Intensity I har spillet og andre ting I kan komme i tanke om. Vi kan evt. tage nogle individuelle diskussioner om, hvilket våben passer godt til hvert kapitel.

Foreløbigt skriver jeg bare lige mine rekorder på, men jeg er sikker på at mange af dem ikke er specielt imponerende, eftersom jeg har mistet nogle point på at dø i de senere kapitler.

---
Sidst opdateret: 22. maj 2012

Chapter 1: 345,060 (stelzig)

Chapter 2: 529,300 (Eagle)

Chapter 3: 507,600 (stelzig)

Chapter 4: 597,770 (stelzig)

Chapter 5: 521,980 (Eagle)

Chapter 6: 444,460 (Eagle)

Chapter 7: 570,030 (Eagle)

Chapter 8: 606,930 (stelzig)

Chapter 9: 1,024,830 (Eagle)

Chapter 10: 561,450 (Navn)

Chapter 11: 493,030 (Eagle)

Chapter 12: 549,770 (Eagle)

Chapter 13: 663,940 (Eagle)

Chapter 14: 510,630 (Eagle)

Chapter 15: 496,380 (Eagle)

Chapter 16: 607,670 (Eagle)

Chapter 17: 446,230 (Eagle)

Chapter 18: 396,200 (Eagle)

Chapter 19: 686,410 (Eagle)

Chapter 20: 501,700 (Eagle)

Chapter 21: 647,940 (Eagle)

Chapter 22: 632,450 (Eagle)

Chapter 23: 529,410 (Eagle)

Chapter 24: 947,230 (Eagle)

Chapter 25: 1,256,300 (Eagle)

Boss Rush:
Easy: 12:44:76 (Eagle)
Normal: 21:02.73 (Eagle)
Hard: --

Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#61 - Skrevet 21-04-2012 21:30

Til dit spørgsmål om No Damage som jeg overså: Jeg fik kun intensity og no damage bonus da jeg lavede de to tests, så vil tro at No Damage overskriver Max Health som overskriver No Deaths.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#62 - Skrevet 21-04-2012 21:39 - Redigeret 21-04-2012 21:52

Kan bekræfte at no damage overskriver max health... Og at det giver fucking 150K på intensity 9. Dvs. 90K ekstra og at en solid score på første bane må være omkring 370K.

Chapter 1: 323,860 (9)

55K air battle (dårlig), sprang tanken over i ground og fik ikke melee dashattack. Med andre ord er denne rekord temmelig dårlig

Edit: De her bonusser der handler om ikke at blive ramt får mig også til at tro endnu mere på beam claws som bedste våben (også i single player), specielt hvis man bare får mange stjerner og de rigtige modifiers (speed, range og damage - helst cont. fire).
- Den har god nok range til at ramme alt i air battle
- Har virkelig god strafing og range i ground battle (strafing mens man skyder i air battle er også bedre afaik)
- Damage er acceptabel (specielt hvis man får cont. fire modifier) og powers kan bruges til boss battles - energy charge skal naturligvis bruges til ground.
- Med al den fart er de også de nemmeste at approache med til melee dash attack finishers. Claws er generelt blandt de bedre melee våben så den er ikke svag der.

Mine beam claws er lidt svage på damage og stjerner i melee, men +2 range og +4 speed gør dem udemærket. -2 shot damage er lidt irriterende, men er selvfølgelig ikke relevant hvis man går efter no damage alligevel Smiley


Tomber
Tomber

11
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#63 - Skrevet 21-04-2012 22:51

Damn, 150K. Nice gået.

Btw, nogen, der kan fortælle mig, hvad det betyder at have grøn/guld bladkrans efter at man har gennemfået et chapter? Hvad skal man gøre, for at få guld?


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#64 - Skrevet 21-04-2012 22:55

Tror vi blev enige om at guld betyder at man har fundet alle secrets i banen Smiley


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#65 - Skrevet 21-04-2012 23:21

Jep, det betyder at du har været inde i alle intensity gates og besøgt eventuelle zodiac chambers.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#66 - Skrevet 22-04-2012 14:42 - Redigeret 22-04-2012 14:43

Chapter 16: 538,960 (9)

SÅ fik jeg sat en ny rekord. Jeg brugte en Darkness bow, hvilket ikke er optimal i denne bane. Banen har nogle store grindrail-sektioner, hvor den langsomme rate of fire er et problem ift. at dræbe alle fjender.

Jeg tror faktisk det er realistisk at gennemføre denne bane uden at tage skade, eftersom de fleste fjender er super forudsigelige, og bossen er den famøse "kør rundt på grindrails mens bossen ikke gør noget"-boss.

Lige et tip til fjenderne der har roterende skjolde som de kan sende længere ud: vent til skjoldene roterer hurtigt, dodge ind til fjendens kerne og dræb den med melee-angreb.

Godt at se dig i tråden, Tomber!


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#67 - Skrevet 24-04-2012 10:00 - Redigeret 24-04-2012 10:06

Doublepost, men:

Jeg har klaret Chapter 19 med en Club!

Chapter 19: 592,150 (9)

Hvis man har tænkt sig at gå efter banens treasure hunt, kan jeg anbefale Halo Club. Den har en god variation af forskellige typer skud, og genoplader ret hurtigt ift. de fleste clubs. Min havde:

4½ Ranged
1½ Melee
+4 Health
+4 Overall Defense
+2 Speed

Melee er ikke så vigtigt som ranged, men det er stadig ret praktisk at have noget af ved enkelte fjender. Af bonusses er følgende gode at have (i prioriteret rækkefølge): Overall defense (giver dit health mere værdi, og er altså bedre end Health), Walking Speed / Speed (gør at du ikke behøver at dashe rundt for at dodge skud), Recovery Effect (Gør også recovery items bedre), Health (giver en lille livsbonus, der dog ikke har stor signifikans)

Standing Ch. Shot er også ret godt, hvis dette indebærer det charge shot man laver når man går langsomt rundt.

Jeg kan derudover anbefale at man medbringer Brief Invincibility på den højeste rank man har, da man igennem denne kan "bruteforce" nogle af de sværere kompositioner. De forskellige variationer af healing er også ret praktiske, da man kan lave flere fejl.

Bossen er ikke specielt svær. Det er ret praktisk at være foran ham på banen, da han ikke har ret mange angreb der kan ramme dér. Hvis man har et godt melee-våben kan det godt være praktisk at bruge dette, da hans egne melee-angreb ikke skader specielt meget.

Det er en ret sjov udfordring, og der er et sjovt stykke bonus-dialog hen imod slutningen hvis man benytter en club.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#68 - Skrevet 25-04-2012 21:37 - Redigeret 25-04-2012 21:40

Jeg sad og blev irriteret på en bestemt bane, så jeg genspillede lige chapter 25 for at få nogle hjerter... og endte med at få en Maximum health clear.

Chapter 25: 1,256,300

No Damage tror jeg dog bliver ufattelig svær at få.

EDIT: Jeg bliver pludselig i tvivl om jeg missede nogle point under banen, fordi Maximum Health gav 60k, mens crisis averted kun giver 5k. Men min forbedring er kun på 30k. Hovsa.


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#69 - Skrevet 25-04-2012 21:46 - Redigeret 25-04-2012 21:47

Listen er begyndt at blive ret flot (næsten hele spillet klaret på 9)!

Jeg tror jeg begynder på Chapter 22 som min næste bane. Den er ret sjov, og jeg frygter den dag jeg går i gang med 8, 9 og 21.

Godt gået med den full health forresten.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#70 - Skrevet 25-04-2012 22:10

Og mit held fortsætter:

Chapter 20: 501,700 (9)

Maximum Health bonus igen, OG en fantastisk air battle. Kan i øvrigt godt anbefale Chapter 20 hvis man vil have en masse gode våben; man kan få op til 5-6 drops i løbet af banen, og våben har som regel values over 300 og helt op mod 340 på intensity 9.

Chapter 22 er i øvrigt rigtig god! Den er heller ikke alt for svær. Lige til sidst kan den godt være en smule problematisk, men ellers er den ret overkommelig. Og jeg elsker hvor godt highscore-potentialet er i den.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#71 - Skrevet 25-04-2012 22:38 - Redigeret 25-04-2012 22:38

Eagle skrev:

EDIT: Jeg bliver pludselig i tvivl om jeg missede nogle point under banen, fordi Maximum Health gav 60k, mens crisis averted kun giver 5k. Men min forbedring er kun på 30k. Hovsa.

Giver no deaths ikke 25K? Hvis du fik crisis averted med den er det 30K og så skulle max health også kun forbedre din score med 30K Smiley

Forresten får man jo besteme våben i de forskellige chapters så jeg vil umiddelbart hellere anbefale at farme på den bane som har det våben man er ude efter. Selvom man sikkert også kan nå frem til det ved bare at fuse nok gange med de andre Smiley

Jeg er kommet til chapter 8 nu (jeg tager dem stadig i rækkefølge Smiley), men ingen ny high score Smiley


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#72 - Skrevet 25-04-2012 22:40

Ah ja, det er sandt nok. Havde glemt alt om no deaths.

Med hensyn til våbene, så var det nu mest henvendt til fusing. At få en masse high value våben (med gode skills) er ret godt til at fuse med.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#73 - Skrevet 25-04-2012 22:47 - Redigeret 25-04-2012 22:52

Tjaeh, men det virker også til at bestemte våben har mere tilbøjelighed til at have bestemte modifiers, så hvis man går efter bestemte modifiers så tror jeg også det kan betale sig at gå efter bestemte våben.

Men vil da helt sikkert kigge lidt på det chapter senere så jeg kan få mig et super sæt beam claws. shot range, speed og ordentlig damage er ret svær at få i samme combo. Tror forresten at standing cont. fire også virker i air battle (og derfor er mega god), er det noget i kan be/afkræfte? Smiley

Edit: Har forresten fået lavet et nyt sæt beam claws, men det skader desværre en lille smule mindre (i det mindste har det dog burning +1). Jeg har nu erfaret at in-peril autododge er delvist irriterende fordi den gør det rimelig tideligt og det nogle gange forhindrer en i bare at løbe/gå væk og så bliver man ramt til sidst - ingen kontrol, argh Smiley


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#74 - Skrevet 26-04-2012 15:44

Jeg testede lige 2 Babel Clubs i air battle.

4 Ranged:
272 Damage

4 Ranged + 2 Standing Ch. Shot:
343 Damage

Går ud fra at det samme gælder for standing cont. fire


Navn
Navn

38
Offline
Level: 19 (Bullet Bill)

0
1ups givet

#75 - Skrevet 29-04-2012 12:56

Eagle spurgte i går hvorfor jeg ikke havde opdateret med min nye rekord, så hér!

Chapter 22: 585,200 (9)

Muligvis én af de sjoveste baner i spillet. God musik, en lang og sjov airbattle. Bosskampen er ret nem, så denne bane er potentielt en kandidat for "no damage", og har som Eagle tidligere skrev godt highscore potentiale.