Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Pokémon GO

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

E3 2013

KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

Skrevet 16-05-2013 14:41

Der er mindre end en måned til årets E3, og vi har sikkert alle gjort os nogle forhåbninger til, hvad Nintendo kunne finde på at vise os alle.

Ligeledes florerer der som altid en masse spændende rygter forud for eventet. En IGN-bruger har blandt andet i dag postet en liste fyldt med rygter samt nogle mere eller mindre selvskrevne ting, der kommer til at ske. Listen kan være en god anledning til at sætte gang i diskussionen, så den poster jeg herunder, og håber, at I vil byde ind med jeres mening om disse, og hvad der ellers kunne være spændende at se.

Pokémon News:
• Pokemon X and Y and Pokemon Rumble U news expected with no other Pokémon games revealed.


Game Updates:
• Yoshi Wii U is said to be a late 2013/early 2014 title.
• Games said to be at the E3 showfloor include: 3D Mario, Mario Kart, Pikmin 3, W101, X, Mario and Luigi: Dream Team.


Rumoured/Unconfirmed Games:
• Capcom supposedly working on a Resident Evil remake from their back catalogue.
• Nintendo wanting to continue Picross on Nintendo 3DS.
• New Star Fox title, said to be more like Lylat Wars, expected this generation.
• Star Wars expected on Wii U as "Disney likes the Wii U so far".
• Nintendo titles to use NFC - new IP from Nintendo.
• New Animal Crossing expected, but "way off" for Wii U.
• Nintendo tried to regain Banjo Kazooie but it didn't work.
• A Final Fantasy remake is being developed for Wii U.
• Games that will use dual GamePad controllers will be announced.


Legend of Zelda:
• New Legend of Zelda is said to feature a return for past races like the Gorons, Zoras plus new additional species to encounter.
• The game is also venturing into more "RPG-like" territory without "going full out RPG", like Skyward Sword.


Hardware Revisions and Performance:
• Wii U periperhals expected this year (to connect to the GamePad).
• A New Nintendo Wii U is expected by the end of 2014 with more internal storage but Blu-ray is unknown.
• A new Nintendo 3DS revision is expected, but not within the next two years.
• Denies Wii U clock-speed increases.
• Achievements and linked accounts said to be coming but "in a different way than anyone else does".
• Nintendo working on trying to get more engines supported by Wii U.


Virtual Console Releases:
• Nintendo are expected to show and highlight classic GameCube titles heading to Virtual Console.
• Online multiplayer for classic Virtual Console games isn't likely from Nintendo but "third parties will".
• Plans to release classic titles, like Xenoblade Chronicles, on the Wii U eShop is likely at some point.


Retro Studios Wii U Project:
• The upcoming, untitled game from Retro Studios is said to be first-person, futuristic and "something everyone wants them to make".
• Said to be working on a Donkey Kong track for Mario Kart Wii U



HGC
HGC

7036
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#106 - Skrevet 12-06-2013 13:04




Iampsimon II
Iampsimon II

260
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#107 - Skrevet 12-06-2013 13:58

HGC skrev:


Lmao!


KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#108 - Skrevet 12-06-2013 19:11

Nintendo har nu gang i Analyst Briefing ved E3, og en gut tweeter derfra. Noget er mere interessant end andet - eksempelvis denne:

<blockquote class="twitter-tweet" lang="da"><p>Nintendo plans to boost digital sales with launches like new super luigi u but also the first free to play game</p>&mdash; David Gibson (@gibbogame) <a href="https://twitter.com/gibbogame/status/344859802318565376">12. jun. 2013</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>


KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

0
1ups givet

#109 - Skrevet 13-06-2013 00:42

Nærmere om Nintendos free-to-play title:

“Nintendo free to play game will be released this fiscal year but will not be Mario or Pokemon game as already have good relationship in those brands”




JOEP
JOEP

74283
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#110 - Skrevet 16-06-2013 17:02

Nå, E3 er kommet og gået. Hvad synes folk om det i år?

Jeg, personligt, er skuffet over Nintendos meget mangelfulde deltagelse. Én direct på 40 min til at dække hele næste års line-up til Wii U (og 3DS)? Nej, det er for sølle, selv om de viste spil var gode og spændende. Hvor var 3DS' store annonceringer? Ingen overraskelser? Hvad med info om titlerne, der blev annonceret; der kom et par roundtables men intet mere end det. Jeg har ikke set noget nyt fra Nintendo siden onsdag morgen; det plejer ikke at være sådan.

For så at tale om de andre præsentationer: jeg så Microsofts og Sonys og af de to var Microsofts præsentation den bedste. Deres flow var godt, de viste tilpas meget fra spil og gameplay, mens Sony dvælede for meget ved, at nogen skulle spille spillet i real-time, hvilket hurtigt bliver kedeligt. Microsoft gjorde det også, men i et mindre omfang. Ingen af parterne havde dog nogle titler, der bare sagde "Sådan, den konsol skal jeg have"; det var hovedsageligt "generic action-shooter"-trailers, der blev fremvist. Det sælger ikke mig i al fald. Sony vandt dog ind på Microsoft ved at kaste en lagkage i hovedet på dem flere gange med deres afsløringer af mangel på DRM-kontrol (eller hvad, de sagde faktisk bare, at det var op til udviklerne, så der kunne ganske bestemt være krav på PS4, der ligner dem på XBOne).

Spilmæssigt var det også lidt kedeligt i år, men det er nok bare mig, der har misset nogle annonceringer. Det kigger jeg lige på senere; Gamereactor har lavet en komplet liste.


Zalman
Zalman

322
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#111 - Skrevet 16-06-2013 17:50

JOEP skrev:
Jeg, personligt, er skuffet over Nintendos meget mangelfulde deltagelse. Én direct på 40 min til at dække hele næste års line-up til Wii U (og 3DS)? Nej, det er for sølle, selv om de viste spil var gode og spændende. Hvor var 3DS' store annonceringer? Ingen overraskelser? Hvad med info om titlerne, der blev annonceret; der kom et par roundtables men intet mere end det. Jeg har ikke set noget nyt fra Nintendo siden onsdag morgen; det plejer ikke at være sådan.


Synes du 3DS mangler mere? Året er allerede godt pakket ind med spil, da de har brugt de seneste par Directs til at annoncere ting til den. Det var det mest logiske at fokusere på Wii U. Derudover synes jeg heller ikke, der var mangel på info. De har lagt tonsvis af videoer ud på deres YouTube channel om udviklere, der diskuterer deres spil. Jeg er dog enig i, at de godt kunne have haft flere overraskelser, men grunden til det er jo, at de fortalte os alt i januar. Hvis de ikke havde sagt til os, at vi ville se 3D Mario, Mario Kart og Smash Bros. til E3, så havde det været noget federe. Man kan dog ikke sige, at de mangler spil. Deres line-up den kommende halvdel af året er meget solidt.

JOEP skrev:
For så at tale om de andre præsentationer: jeg så Microsofts og Sonys og af de to var Microsofts præsentation den bedste. Deres flow var godt, de viste tilpas meget fra spil og gameplay, mens Sony dvælede for meget ved, at nogen skulle spille spillet i real-time, hvilket hurtigt bliver kedeligt. Microsoft gjorde det også, men i et mindre omfang. Ingen af parterne havde dog nogle titler, der bare sagde "Sådan, den konsol skal jeg have"; det var hovedsageligt "generic action-shooter"-trailers, der blev fremvist. Det sælger ikke mig i al fald. Sony vandt dog ind på Microsoft ved at kaste en lagkage i hovedet på dem flere gange med deres afsløringer af mangel på DRM-kontrol (eller hvad, de sagde faktisk bare, at det var op til udviklerne, så der kunne ganske bestemt være krav på PS4, der ligner dem på XBOne).


Microsoft viste en del flere spil end Sony, ja, men jeg synes godt nok, at mange af dem var kedelige at se på. Der er ikke en eneste eksklusiv på deres platform, som jeg kunne tænke mig at købe. Sony gjorde alt det, de skulle. De brugte ikke kun tid på AAA-titler, men også indies og deres DRM-policies. Oveni annoncerede de til sidst en fantastisk pris, hvilket i sidste ende gjorde deres konference mange gange bedre end Microsofts IMO.

Det med, at det er op til udviklerne, er forresten intet nyt. De har også haft mulighed for DRM-kontrol i den nuværende generation med online passes osv. Pointen er, at Sony ikke kommer med nye restriktioner med hensyn til brugte spil, og de tvinger dig dermed heller ikke til at installere dine spil på harddisken, være online hver dag osv.


JOEP
JOEP

74283
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#112 - Skrevet 16-06-2013 18:29

Zalman skrev:

Synes du 3DS mangler mere? Året er allerede godt pakket ind med spil, da de har brugt de seneste par Directs til at annoncere ting til den. Det var det mest logiske at fokusere på Wii U. Derudover synes jeg heller ikke, der var mangel på info. De har lagt tonsvis af videoer ud på deres YouTube channel om udviklere, der diskuterer deres spil. Jeg er dog enig i, at de godt kunne have haft flere overraskelser, men grunden til det er jo, at de fortalte os alt i januar. Hvis de ikke havde sagt til os, at vi ville se 3D Mario, Mario Kart og Smash Bros. til E3, så havde det været noget federe. Man kan dog ikke sige, at de mangler spil. Deres line-up den kommende halvdel af året er meget solidt.


Jovist, resten af året, men derfor kan de da godt tease lidt med næste år. Havde intet gjort.
Derudover spillede de udelukkende sikre kort. Ingen overraskelser, og som jeg sagde, uden tvivl gode spil, jeg var glad for at se. Jeg savner bare lidt mere, noget hvor man tænker "Fedt, det var da en god idé at udvikle sådan et spil"-ish, hvis du forstår.

Zalman skrev:
Microsoft viste en del flere spil end Sony, ja, men jeg synes godt nok, at mange af dem var kedelige at se på. Der er ikke en eneste eksklusiv på deres platform, som jeg kunne tænke mig at købe. Sony gjorde alt det, de skulle. De brugte ikke kun tid på AAA-titler, men også indies og deres DRM-policies. Oveni annoncerede de til sidst en fantastisk pris, hvilket i sidste ende gjorde deres konference mange gange bedre end Microsofts IMO.

Det med, at det er op til udviklerne, er forresten intet nyt. De har også haft mulighed for DRM-kontrol i den nuværende generation med online passes osv. Pointen er, at Sony ikke kommer med nye restriktioner med hensyn til brugte spil, og de tvinger dig dermed heller ikke til at installere dine spil på harddisken, være online hver dag osv.



Ingen var dem viste mange interessante eksklusive spil i mine øjne. Jeg synes blot, at Microsoft havde det bedste show.
Ang. prisen så er PS4 kun 600-700 kr. billigere end XBOne, så det er ikke en afgørende faktor for mit vedkommende.
Det med at installere spil på harddisken er komplet ligegyldigt, da man kan spille spillet, mens det installerer. Jeg har altid installeret spil, fordi loading-tiderne bliver kortere.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#113 - Skrevet 16-06-2013 19:52 - Redigeret 16-06-2013 19:59

JOEP skrev:

Derudover spillede de udelukkende sikre kort. Ingen overraskelser, og som jeg sagde, uden tvivl gode spil, jeg var glad for at se. Jeg savner bare lidt mere, noget hvor man tænker "Fedt, det var da en god idé at udvikle sådan et spil"-ish, hvis du forstår.

Helt enig. De spillede alt for sikkert. Jeg savner, at blive blæst væk, og især Nintendo behøver dårlig nok at prøve, fordi de allerede har så meget nostalgi at spille på.

Konkurrenterne skal arbejde mere for det.
For mig er det fx ikke at blive blæst væk, når Sony siger de ikke gør som Microsoft, bare ved ikke at være lige så restriktive og derved at alting sådan set bliver som det plejer. Hurra, hvilken sensation... Men hvad med at lave nogle spil, der er så gode, at hardware-nyheden er mindre afgørende?
Opkøb Crash og Spyro og ansat nogle professionelle til at gøre de serier populære igen.
De har meget lidt at spille på, men de prøver ikke engang med hvad de har.

For mig handler kampen mellem Microsoft og Sony lige nu om, hvem der har mindst bullshit, snarere end en konkurrence om at levere de bedste produkter (sådan som det burde være).
Hvis jeg vælger PS4 over Xbone handler det ikke så meget om at PS4 har gode spil isoleret set, men blot at den ikke er en Xbone.


JOEP
JOEP

74283
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#114 - Skrevet 16-06-2013 20:06 - Redigeret 16-06-2013 20:10

Hov, postede et forkert sted. Beklager!


stelzig
stelzig

4790
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#115 - Skrevet 16-06-2013 22:17



LOL


Iampsimon II
Iampsimon II

260
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#116 - Skrevet 17-06-2013 15:25




KJ85
KJ85

21447
Online
Level: 58 (Tektite)

1
1ups givet

#117 - Skrevet 18-06-2013 22:49

Miyamoto er en klog mand:

Miyamoto on more powerful systems…

From my perspective, with regard to the more powerful hardware systems, to me what still remains incredibly important is the developers maintaining a focus on creating unique games because if all that everyone does is uses the enhanced power to create more and more games that look and feel the same, then all that it becomes is a competition about the power of the hardware rather than the uniqueness of the experience. That, to me, is where developers should be devoting their effort.




KHFan
KHFan

43
Offline
Level: 4 (Stalkid)

2
1ups givet

#118 - Skrevet 31-07-2020 23:36

Faldt lige over det her indlæg ved en google søgning. Det er virkelig nostalgisk at kigge igennem Smiley