Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus
Hassus

0
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

4
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08


Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.




[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]
Nemy
Nemy

9561
Offline
Level: 27 (Beetle)

1
1ups givet

#4036 - Skrevet 14-10-2019 11:05

Min kammerat og jeg er fortsat i gang med vores retro-runs. Vi er for en tid gået væk fra Gamecube og har bevæget os ned i Nintendo 64's fantastiske katalog. Det blev Paper Mario denne gang, og vi er begge enige om (formentlig nostalgien der spiller ind her), at det er ligeså godt som dengang Smiley


JOEP
JOEP

74526
Online
Level: 50 (Torizo)

1
1ups givet

#4037 - Skrevet 23-10-2019 11:44

Jeg er stadig i gang med Ni no Kuni og er nået lidt over 40 timer i spillet. Jeg har fået slået Shadar, men der er mere i spillet efter det, og jeg kan godt mærke, at min motivation er faldet lidt. Kampene er blevet lidt ensformige, og de kan godt blive lidt for lange. Derudover irriterer mine medspillere (computerstyret) mig, fordi de hele tiden bruger al deres mana på ligegyldige kampe - og det er for besværligt at skifte taktik, når det er nødvendigt, at de bruger mana.

Jeg kunne godt have tænkt mig en mindre tilfældig måde at fange familiars på, da det godt kan tage vildt lang tid at fange de forskellige dyr. Det er ærgerligt, at det bare beror sig på tilfælde.

Men udover min manglende motivation er spillet stadig rigtig godt, og historien har været en fornøjelse at følge. Spillets tempo har været rigtig fint med gode og varierende opgaver.


Marddos91
Marddos91

1049
Offline
Level: 15 (Geega)

1
1ups givet

#4038 - Skrevet 23-10-2019 13:32

Jeg er på Mauritius i disse dage og bruger en del af min tid på at slappe af på stranden, så jeg bruger lidt af min tid på en blanding af læsning og Dragon Quest XI, som jeg har fået spillet godt 11 timer i.

Jeg har lige hjælpet sultanens kujon af en søn og er nu på vej til næste område. Jeg er virkelig godt underholdt indtil videre og ser frem til de næste 40 timers spilletid Smiley


JOEP
JOEP

74526
Online
Level: 50 (Torizo)

0
1ups givet

#4039 - Skrevet 23-10-2019 14:19

Marddos91 skrev:
Jeg har lige hjælpet sultanens kujon af en søn og er nu på vej til næste område. Jeg er virkelig godt underholdt indtil videre og ser frem til de næste 40 timers spilletid Smiley


40 timer? Snakker vi ikke nærmere 80 timer endnu? Smiley


Marddos91
Marddos91

1049
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#4040 - Skrevet 23-10-2019 14:44

JOEP skrev:

Marddos91 skrev:
Jeg har lige hjælpet sultanens kujon af en søn og er nu på vej til næste område. Jeg er virkelig godt underholdt indtil videre og ser frem til de næste 40 timers spilletid Smiley


40 timer? Snakker vi ikke nærmere 80 timer endnu? Smiley



54,5 timer for at klare Main Story jf. HLTB (56 på PS4) og jeg plejer gerne at være et par timer foran, så jeg satser på 40 medmindre jeg beslutter mig for 100% færdiggørelse Smiley


JOEP
JOEP

74526
Online
Level: 50 (Torizo)

2
1ups givet

#4041 - Skrevet 27-10-2019 07:46

Så blev jeg færdig med Ni no Kuni til Switch. Generelt et rigtigt godt spil, men det lider under visse ting:
1. Kampene er helt sikkert det punkt i spillet, der har flest problemer. Det er ikke et dårligt kampsystem, men det er bare svært at optimere det. Som jeg tidligere nævnte, prøver de på at kombinere real-time-kampe med et tur-baseret system, og det fungerer desværre ikke efter hensigten. Ofte var der ikke tid til at nå at indtage en forsvarsposition, når man så en fjende begynde at angribe, eller også var jeg selv ved at angribe. Man kan kun stoppe en fjendes angreb ved at angribe dem, men det er også svært at nå, fordi angrebsvalget er besværligt og kræver, at du holder øje med den del af skærmen. Det fik mig generelt til at føle, at jeg ikke var i kontrol over kampene.
2. Den manglende kontrol udspringer også af, at man har to figurer, man ikke kan styre, og som agerer dårligt. Tit så jeg dem bare stå og kigge på, at jeg angreb et monster, uden de bidrog. Derudover brugte de tit alt deres mana med det samme, og selvom man kan styre dem lidt ift. hvilke angreb, de skal udføre, så er det for besværligt at skifte rundt på i kampene, for nogle gange skulle de faktisk bruge mana, hvis kampene skulle vindes. Det skete alt for ofte, at de loadede et stort, stærkt angreb, der tog en god portion af deres mana, mod en almindelig fjende, der kun havde 10 % HP tilbage. Det er ret surt - for MP-restoration-items er ret dyre og ikke særligt effektive.
3. Spillet er en anelse for langt. Historien er rigtig god, men den sidste del efter at have slået Shadar, føles lidt som en "hov, vi skal lige afslutte det her også", med en relativt lang sektion mere. Det kunne godt have været forbedret lidt.
4. Jeg oplevede nogle crash på Switch - 8-10 gange i de ~50 timer, jeg spillede. Jeg mistede sjældent særligt meget spiltid, men det gav mig lidt frygt indtil jeg kunne gemme efter store kampe osv. Jeg håber, det bliver fikset på en måde, men tvivler.

Det skal dog ikke forhindre mig i at anbefale spillet til alle, der vil have et godt J-RPG. Historien er virkelig god, grafikken er fantastisk og spillet er generelt bare rigtig godt. Sidemissioner (errands) er fornøjelige og giver nogle gode belønninger. Helt sikkert en anbefaling herfra.


Marddos91
Marddos91

1049
Offline
Level: 15 (Geega)

2
1ups givet

#4042 - Skrevet 06-11-2019 09:49

Jeg holder en mindre pause fra Dragon Quest og har kastet mig over Assassin's Creed: Syndicate til PS4 efter at have færdiggjort Cuphead samt DLC'en til Spider-Man inden for den seneste uges tid.

Der er sket det, jeg allermest frygtede; jeg er endnu engang håbløst hooked på at leje snigmorder og bekæmpe tempelriddere og har svært ved at slukke igen, hvilket resulterer i, at jeg sidder oppe alt for længe. Jeg havde sat mig for blot at klare historien, men jeg tager mig selv i gang på gang, at jagte alle de forskellige unlockables fordi det bare er så fedt at opleve London i en anden tidsalder og fra et lidt andet perspektiv end når man selv er på smuttur i byen. Pt. er jeg nået til 5. sekvens og jeg nyder det virkelig i fulde drag; særligt inklusionen af diverse kendte historiske karakterer som Charles Darwin, Florence Nightingale, m.v. (klassisk Assassin's Creed).

Jeg havde i år sat mig et mål om at gennemføre ca. 2 spil om måneden for at få ryddet lidt op i spilkataloget. Jeg er nået til november og status er, at jeg mangler at færdiggøre 5 spil (udelukkende historien, der tæller i regnskabet), så forhåbentligt når jeg det. AC: Syndicate, Hey! Pikmin, Pokémon Sword, The Witcher III og Dragon Quest XI er de spil, jeg satser på, at nå at færdiggøre inden året er omme - jeg er godt i gang med 3 af spillene, så det skal nok kunne lade sig gøre, selvom både The Witcher, Dragon Quest og muligvis også Pokémon kan ende med at være nogle lange fornøjelser.


AND
AND

614
Offline
Level: 35 (Lakitu)

2
1ups givet

#4043 - Skrevet 01-12-2019 13:51 - Redigeret 02-12-2019 16:47

ANDen er i gang med Luigi’s Mansion 3, som jeg vandt her på N-club. Jeg har klaret de første seks etager og jagter nu ædelsten, inden jeg går videre.

Spillet er genialt. Det bedste i serien, synes jeg, og selvom styringen er lidt svær, fordi man ikke kan lave omvendt sigte op/ned, så er det slet ikke så slemt, som anmeldelserne har gjort det til, når blot man bruger skulderknapperne til lommelygter og sugekop.

Spillet oser af charme og gameplayet er fedt med god blanding mellem puzzles, udforskning og støvsuger-action!


NikoZ
NikoZ

89
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

1
1ups givet

#4044 - Skrevet 01-12-2019 22:52

Jeg er nået lang i Pokemon Shield

Er i end game og samler competitive team

Det er hyggeligt i end game men også lidt langtrukkent at lave det bedste team så glæder mig til competitive fighting.


Krisp
Krisp

1628
Offline
Level: 18 (Twhomp)

2
1ups givet

#4045 - Skrevet 02-12-2019 08:28

Jeg har gennemført alle baner i Yooka Laylee - The Impossible Lair. Og det er et fantastisk spil som giver Tropical Freeze kamp til stregen. Hvis man er til Donkey Kong Country og gamle Rare spil, så køb det! Det er tydeligt at det er gamle Rare folk som står bag. Musikken er også helt fantastisk og meget lig det man kender fra den gyldne Rare æra.

Når jeg siger gennemført alle banerne, så mener jeg alle pånær den sidste. Spillet tager lige et gevaldigt hop i sværhedsgrad i den sidste bane. Det sjove ved spillet, er at man ligesom i BoTW kan klare sidste bane, når som helst man føler sig klar til det. Men den bliver “nemmere” jo flere baner man klarer. Vi må se om jeg nogensinde får den klaret. Smiley.

Nu er jeg gået igang med A Hat In Time. Det virker til at være en fantastisk 3D platformer i bedste N64 stil. Jeg er igennem første del “Mafia Town” og netop gået igang med 2. område. Spillet har taget noget af en stil drejning i 2. del, så jeg er spændt på hvad min endelige konklusion bliver, for 1. del “Mafia Town” var rigtigt fed.


Nemy
Nemy

9561
Offline
Level: 27 (Beetle)

0
1ups givet

#4046 - Skrevet 02-12-2019 15:51

Er næsten færdig med Luigi's Mansion 3 nu. Efter det er det planen at jeg skal til at give mig i kast med nogle af de spil jeg har købt, men aldrig spillet. Det er godt jeg har lang juleferie i år Smiley


Jonezy
Jonezy

4665
Offline
Level: 18 (Twhomp)

1
1ups givet

#4047 - Skrevet 02-12-2019 21:06

Jeg er endelig kommet i gang med LM3, og hvilken fornøjelse. Tror jeg laver en LM3 kalender til mig selv, hvor jeg må klare en etage og boss hver dag frem mod jul. Smiley

Bimler lidt rundt med styringen, men elsker støvsuge kampene med spøgelserne og alle de små puzzles for at finde frem til etage bosserne. Animationerne hele vejen rundt er jo vidunderlige og man sidder med et kæmpe smil non-stop. Og de der gems skal nok blive sjove at prøve at finde, for nogle af dem er sgu da gemt pænt godt.

Har kun klaret de 3 første bosser, så kun lige kommet i gang.


martinmartin
martinmartin

1033
Offline
Level: 12 (Fire Keese)

0
1ups givet

#4048 - Skrevet 05-12-2019 00:06

Jeg fik gennemført Shin Megami Tensei: Strange Journey Redux forleden. Det endte med at tage mig cirka 60 timer. Jeg synes spillet har nogle virkelig gode scenarier og en ret fascinerende atmosfære, men problemet er lidt, at det først og fremmest er en dungeon crawler, og derefter et historie drevet rpg. Så historie-segmenter bliver lige spredt tyngt nok udover spillets længde.

Jeg kan dog ikke lade være med at tænke at Strange Journey er et virkelig godt udgangspunkt, hvis man er interesseret i Etrian Odyssey og mangler lidt mere historie for at få det til at hænge sammen. Der rammer spillet nok et ret godt mellemstadie.

Det er et godt spil, men jeg var virkelig glad for at have det gennemført, ha.

Nu er det efterhånden så lang tid siden, at jeg spillede Shin Megami Tensei IV igennem, at det denne gang har været lettere for mig at samle SMT IV: Apocalypse op igen. Så det er jeg gået i gang med.

Jeg synes stadig at Apocalypse lider af at være en form for SMT for Persona fans, men soundtracket er virkelig fyldt med bangers (det er det også i hovedspillet!) og gameplay'et er så vanvittig godt skruet sammen, at jeg lettere kan se igennem fingre med de ting, som jeg ikke kan lide.


Marddos91
Marddos91

1049
Offline
Level: 15 (Geega)

0
1ups givet

#4049 - Skrevet 05-12-2019 09:54

Den mindre pause fra Dragon Quest er efterhånden blevet en måned lang efter rent faktisk at have fået klaret Assassin's Creed: Syndicate til PS4 samt DLC'en til Assassin's Creed: Origins - begge to fremragende spiloplevelser (er glad for, at jeg har investeret i DLC'en, da der virkelig er noget for pengene).

Udover ovenstående har jeg fået klaret historien i Pokémon Sword, hvor jeg nu bruger lidt tid på at få udfyldt Pokédex'et. Som jeg husker det, så mangler jeg vist kun 8-9 stk. og så er det fyldt, så det håber jeg lidt, at jeg kan nå inden jeg bevæger mig videre til noget nyt.

Som jeg har skrevet et par gange, så har jeg et mål om at gennemføre 24 spil i år for at få ryddet op i nogle af bunkerne af uåbnede spil og status er pt., at jeg nu kun mangler 2 spil! Hey! Pikmin, The Witcher III og Dragon Quest XI var de spil, jeg regnede med at nå som en del af de 24, men jeg føler mig lidt mæt lige for tiden, så jeg ved ikke rigtig om jeg orker hverken at færdiggøre Dragon Quest (har spillet ca. 12 timer) eller Hey! Pikmin (er ca. halvvejs) eller overhovedet starte op på The Witcher III i år.




Park_Triolo
Park_Triolo

7
Offline
Level: 14 (Inkling)

0
1ups givet

#4050 - Skrevet 05-12-2019 10:18

Har altid vores Switch med på arbejde, så jeg lige kan køre et par runder Asphalt i spisepausen. Smiley