Super Mario Maker 2 har e...

Tetris 99 får DLC med ny...

N-Tonight #6: Super Mario...

Den næste Splatfest i Sp...

Team Sonic Racing får la...

Ugens Downloads - uge 20 ...

N-Tonight #6: Afholdes d....

Switch overhaler PS4 i Ja...

Nintendo introducerer Nin...

Pokémon Rumble Rush anno...

Spil på vej til Switch

Nintendo Labo

Cuphead

Luigi's Mansion 3

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Fortnite

Astral Chain

Nintendo på mobil

Feedback på ny side

Super Mario Maker 2

Tilbudstråden

Solgt

S: super smash bros switc...

K: Wii U spil

S : 2 switch Spil

S: 30 Wii U spil

S: Starfox-samling & 3DS-...

K: Voez (Switch)

SOLGT: Diablo 3, Mario+Ra...

S: Super Mario 3D land og...

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Mario & Luigi: Superstar Saga + Bowsers Minions

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Madden 10 (Wii)

N-club Juletema 2018

Hvad spiller du nu? Hvor er du? Hvad synes du?

Hassus

0
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

Skrevet 09-12-2010 23:21 - Redigeret 30-05-2018 11:08

Her kan du dele din oplevelser med det spil, som på nuværende tidspunkt optager alt din opmærksomhed! Del din glæde eller frustration. Søg om svar eller giv et godt råd!

Du bedes:

1) Skrive hvad du spiller nu.
2) Skrive hvor du er i spillet (inkluder gerne spoiler-alerts)
3) Skrive hvad du synes om spillet i givende tidspunkt.

[i]Which best describes your opinion about games
I. Mountain Climbing-beyond the hardships lies accomplishment
II. Hiking-the destination can be reached rather comfortably[/i]

Krisp

1744
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#4036 - Skrevet 06-05-2019 08:59

Siden sidst har jeg fået gennemført Shadow of The Tomb Raider. Sikke et flot spil, men må dog sige at det er det af de tre nye spil i serien, som jeg synes mindst om.
Der er alt for meget ligegyldigt fyld i spillet i form af fetch quests, "byer" man opholder sig i osv. Man bruger ofte lang tid på at finde ud af hvor man skal hen og platform delen af spillet med at hoppe og navigere rundt, virker ikke så godt og man skal ofte lave de samme hop mange gange. Det første Tomb Raider fra 2013 er stadigt min favorit af de tre, det er langt mere fokuseret og hold op hvor var det sjovt at stealthe rundt og skyde folk med ild pile, oplevelsen er bare knap så sjov i det nye. Jeg fik endda samlet alle collectibles i det fra '13, det var virkeligt et godt spil.

Nu er jeg så gået i gang med Spyro Reignited Trilogy til Xbox One. Jeg ventede ellers længe på at Switch annonceringen skulle komme, men nu er jeg blevet træt af at vente. Jeg har gennemført det første Spyro spil med 120% og er godt igang med 2'eren, jeg nærmer mig de 40% i dette. Flot moderne opgradering af både grafik, musik og glædeligt gensyn med den lille lilla drage. Som barn har jeg kun spillet 1'eren, så der var en masse nye tiltag man lige skulle vænne sig til, når man kom i gang med 2'eren, fx at samle Talismaner istedet for Drager, at fjenderne ikke giver diamanter mere, de nye evner og "orbs" man skal samle m.fl. Men nu synes jeg at det er ved at vokse på mig.

AND

795
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#4037 - Skrevet 06-05-2019 16:27

AND'en er blevet færdig med The Legend of Zelda: Oracle of Ages, som - efter undertegnedes mening - er langt bedre end søstertitlen Oracle of Seasons. Der er altså nogle sublime actionorienterede dungeons, om end spillet herudover godt kan være en kende for lineært til AND'ens delikate smag.

Nu står den på Pokémon Moon samtidig med at en kammesjuk spiller Sun. Førstehåndsindtrykket er dog noget blandet, fordi spillet virker alt for scriptet med utallige afbrydelser i form af dialogscener. Nå, men det ændrer sig forhåbentligt, når man kommer lidt længere. Er kun nået til route 2!

Er der i øvrigt nogen, der har erfaringer med Pokémon Bank? Vil egentlig bare gerne have mine gen 1 startere med fra Pokémon X/Y og det kan man vel ikke, med mindre kan henter den der applikation?

martinmartin

686
Level: 11 (Octorok)

0
1ups givet

#4038 - Skrevet 19-05-2019 17:31 - Redigeret 19-05-2019 17:34

Jeg gennemførte Xenogears her for nyligt. Det har været virkelig interessant at spille Xenogears i forlængelse af de to Xenoblade spil, da der er en del overlap i tematikker og idéer. Jeg vil næsten sige at man godt kan lave et forsvar for at Xenogears og Xenoblade hænger sammen.

På mange måder føles de to Xenoblade spil som et Tetsuya Takahashi projekt, der lykkes. Xenogears forsøgte at give spilleren mulighed for at udforske en 3D verden. Som Takahashi beskriver det i dette Iwata Asks interview.

I felt that the company needed to develop knowledge on how to utilise 3D in a different way from that of VII. I wanted to make levels entirely three-dimensional and allow the player to freely alter the angle they view the game world at.

Det lykkes ikke helt i Xenogears, da kameraet til tider er enormt drilsk, mens der er nogle kluntede platformsekvenser. Det er dog stadig et skridt mod en 3D verden i forhold til Final Fantasy VII. Med Xenoblade Chronicles lykkes det dog, også selvom der går lidt over ti år fra Xenogears til Xenoblade, før at drømmen indfries for Takahashi og Monolith Soft.

Samtidigt er det spændende at se fortæller stilen i det senere Xenoblade Chronicles nærmest allerede er defineret i Xenogears.

Da jeg i sin tid købte Xenoblade Chronicles 2, havde jeg ikke regnet med at den naturlige konklusion på at gennemføre det, selvfølgelig var at gennemføre det første Xenoblade og Xenogears i forlængelse af hinanden.

Ærlig talt har det sat mig i lidt af en RPG-krise. Hvor går man hen efter at have gennemført tre ekstremt ambitiøse spil? Det kan være jeg skal spille Chrono Cross. Eller klare Torna DLC’et. Eller måske Persona 5 eller Shin Megami Tensei Strange Journey Redux. Jeg ved det ikke.

Under alle omstændigheder spiller jeg en god sjat Super Smash Bros. Ultimate og en lille smule Pokémon Platinum indtil, at der er noget, der står mere klart.

Apropos til AND, så har jeg selv haft enormt svært ved at komme igennem Pokemon Sun/Moon, da historien meget tvinges nedover spilleren med ufattelig lange dialoger. Til trods for at jeg er virkelig glad for ORAS remakesne og Black/White. Hvortil at Black/White i min optik nok har den bedste historie i et Pokemon spil.