Skrevet 22-07-2012 23:04
Mange spil indeholder ekstra sværhedsgrader, nye baner og alt muligt andet som kan skaffes ved at gennemføre ting i spillet på bestemte måder. Jeg synes det hører fortiden til, alt bør være åbnet fra start af, og det bør kun være achievements man får ved at klare spillet på denne måde. Især synes jeg det er irriterende i tydelige multiplayer-spil som for eksempel Mario Party, hvor ting skal skaffes ved at spille det for sig selv.#1 - Skrevet 22-07-2012 23:12
He, blev du lige inspireret af mit svar i den anden tråd?#2 - Skrevet 22-07-2012 23:19
Jeg syntes det er sejt med hemmeligheder i spil, også en form for belønning.#3 - Skrevet 22-07-2012 23:42 - Redigeret 22-07-2012 23:50
I multiplayer er det oftest yderst irriterende. Især unlocking af characters i fighting spil - hold da op hvor var det godt de ændrede det i de senere versioner af street fighter 4... Især fordi et par af SFIV's characters var utrolig besværlige at unlocke.#4 - Skrevet 22-07-2012 23:53
KJ85: Jep!#5 - Skrevet 22-07-2012 23:59 - Redigeret 23-07-2012 00:05
Synes nu skins til figurer og baner kan være meget fede. Det kan selvfølgelig også være andre ting som en eller anden fjollet god-mode abbility#6 - Skrevet 23-07-2012 07:05
Det originale Mario Party havde også unlockables, som man sagtens kunne få frem selvom man kun spillede multiplayer. Synes personligt at unlockables er en kæmpe motivation - se eksempelvis moderne spil som Batman: Arkham-serien, eller de seneste versioner af Resident Evil.#7 - Skrevet 23-07-2012 10:54
Jeg kom lige i tanken om at 'unlockables' i form af cheats er nice#8 - Skrevet 24-07-2012 00:27 - Redigeret 24-07-2012 00:31
Hvis det er et spil med arkade-værdier hvor multiplayer er salgsegenskaben ved spillet, som fx et fighting- eller andet festvenligt spil, så synes jeg, ligesom på de rigtige arkader, at alle karakterer osv. bør være unlocked fra start af, så man kan hoppe direkte ind i det uden at være tvunget igennem en campaign. Story modes og tilhørende ting man unlocker ved at klare disse, skal ikke være afgørende ting for spiloplevelsen. Det kan være små niche-ting, fx ting at customize med, ting som er mest interessant for én spiller.#9 - Skrevet 24-07-2012 12:52
synes overvejende unlockables er en god ting. de tilføjer replayvalue og udfordring som ofte er højt nødvendigt hvis jeg skal gide ligge og rode med et spil i mere end 1-2 uger.#10 - Skrevet 26-07-2012 23:19
Dead Cheese skrev:
Jeg kom lige i tanken om at 'unlockables' i form af cheats er nice
HELT enig! GoldenEye til N64 har noget af det bedste brug af dette jeg kan komme i tanke om!
#11 - Skrevet 27-07-2012 11:27
Jeg tænker på et spil som Legend of Zelda. Hvordan bør unlockables virke i dette?#12 - Skrevet 27-07-2012 11:30
Det synes jeg bestemt ikke. Lige netop med Zelda og (især) Metroid synes jeg derimod det kunne være bedst hvis man spillede det igennem fra starten af, og så fik muligheden for at starte et New Game+, hvor man havde alle tingene fra starten af. Selve spillet skal der ikke pilles ved, synes jeg.#13 - Skrevet 27-07-2012 17:38
Zelda ville slet ikke fungere, hvis man havde alle items fra starten - hvor ville progressionen i spillet så være henne...?#14 - Skrevet 29-07-2012 12:17
Men hvad hvis man kunne finde et hvilket som helst item fra start af? Altså skulle de stadig låses op for, men det var ikke forudbestemt hvilke. Desuden ville udfordringen også ligge i at finde dem.#15 - Skrevet 29-07-2012 12:24
Det ville give en meget forskellig gennemgang af spillet for de fleste og især sværhedsgraden ville derfor ikke være til at styre fra udviklerens side af, så spillet ville med al sandsynlighed blive dårligere, tror jeg.