A Mamoir Blue annonceret ...

Eldest Souls får lanceri...

Project Zero: Maiden of B...

Nyt, gratis indhold til N...

Baldo: The Guardian Owls ...

Super Monkey Ball: Banana...

Dr. Mario World lukker ne...

Rygte: Netflix arbejder p...

Se bilerne i ny trailer f...

Doctor Who: The Edge of R...

Pokémon Unite

Nintendo Switch

Mario Kart Tour

Hvilket Game Engine bruge...

Legend of Zelda: Skyward ...

Stearinlys erstatter Wii-...

Hukommelseskort

LEGO Jurrasic World

Switch - spilrygter og sp...

Mario Golf: Super Rush

Tilbudstråden

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

K: Wii remote plus

Tank! Tank! Tank (Wii U) ...

Vurdering af Pokemon kort

S: Diverse spil

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Skyward Sword

JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2021 13:07 - Redigeret 15-07-2021 06:52



Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: 7.25 GB
DLC: Intet annonceret
Amiibo: Ny Loftwing-Zelda-amiibo præsenteret, virker med gamle Zelda-amiibo
Dato: 16. juli 2021
Genre: Adventure, action
Antal spillere: 1
Online: Nej
Controls: Pro Controller, JoyCons
Demo: Intet annonceret
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): 449 kr.

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD blev oprindeligt udgivet i 2011 til Wii og viser den tidligste historie i seriens tidslinje, herunder skabelsen af selve mesterens sværd.
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD til Nintendo Switch har lettere og mere intuitive kontroller. Grafikken er også blevet forbedret. I denne opdaterede version af spillet, der kører med stabile 60 billeder i sekundet, kan du vælge at spille med bevægelseskontrol med de to Joy-Con-kontroller på samme måde som i originalen. Alternativt kan du spille med Nintendo Switch Pro Controller i håndholdt tilstand eller med en Nintendo Switch Lite.

I den tidligste historie i The Legend of Zelda-seriens tidslinje skal Link rejse fra en verden over skyerne til det store ukendte derunder i sin søgen efter sin barndoms veninde, Zelda. Bevæbnet med hans trofaste sværd og skjold, skal han gå op imod stærke fjender, løse spændende gåder og glide gennem skyerne på en stor fugl kaldet Loftwing i dette episke eventyr.

Når du spiller med to Joy-Con, fungerer de som dit sværd og dit skjold. Sving din højre Joy-Con for at få Link til at svinge sit sværd i spillet og brug den venstre Joy-Con til at beskytte ham mod fjenderne med skjoldet. Du kan også bevæge andet værktøj og genstande ved hjælp af bevægelseskontrollen i Joy-Con, fx skyde med bue og pil eller kaste bomber.

For første gang kan du også spille dette eventyr ved brug af kontrolknapperne, hvilket gør at du kan spille spillet på din håndholdte Nintendo Switch eller på Nintendo Switch Lite. Spiller du på denne vis, kan du fx styre Links sværd ved hjælp af højre styrepind.



Trailers







JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

1
1ups givet

#1 - Skrevet 27-05-2021 13:07

Der er lidt om, hvordan styringen er blevet konverteret i videoen her fra Twitter:

With both enhanced motion controls or all-new button controls, The Legend of #Zelda: Skyward Sword HD has a control scheme that's right for you. Which will you use? pic.twitter.com/ixhoivBieJ

— Nintendo of Europe (@NintendoEurope) May 27, 2021


Kan være I skal klikke på tweetet for at se videoen.


Sillyyy
Sillyyy

222
Online
Level: 17 (Deku Baba)

1
1ups givet

#2 - Skrevet 28-05-2021 08:13

Hvor meget skal man betale for at ændre styring i spillet?


JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

2
1ups givet

#3 - Skrevet 22-06-2021 08:10

Nintendo har lavet justeringer til spillets guidance-system. Jeg læser det som om, at Fi er mindre aktiv. Står her:

Enhanced performance
Improved motion controls with the Joy-Con controllers
All-new button controls, allowing you to choose your style of play
Various quality-of-life enhancements, including refinements to player tutorials and general guidance throughout the adventure




Zone
Zone

9173
Offline
Level: 29 (Boom Boom)

3
1ups givet

#4 - Skrevet 23-06-2021 14:38

Som stor Zelda-fan er Skyward Sword faktisk et af mine favoritspil i serien. Jeg kan ikke helt få fornemmelse for hvor stor modstanden for dette spil er derude, men har i de senere år haft virkelig svært ved at finde ligesindede folk, som kan lide det originale fra 2011. Jeg er derfor super glad for at de genudgiver spillet, så narrativet omkring det forhåbentligt kan ændre sig. Jeg synes dette remaster ser helt fantastisk ud!

Det originale spil er en perle af et spil, der lægger et langt større fokus på spillets karakterer og historien end før. Dette gør også spillet mere lineært, hvilket måske vil chokere dem der kun har spillet Breath of the Wild og gerne vil lægge sig ud med et ældre spil i serien. Lineæritet er dog ikke så negativt som mange får det til at lyde, da det blot betyder at oplevelsen er mere fokuseret, hvilket i øvrigt resulterede i nogle sindssygt interessante dungeons, nok nogle af seriens bedste, hvis I spørger mig. Kampene i spillet var underholdende pga. det aktive motion control kampsystem, og da det kom ud var det ret så banebrydende. Glæder mig til at se hvordan mine joy-cons kommer til at løse opgaven i den nye udgave.

Spillets upgrade-system er derudover en af de bedste progression systemer, som Nintendo har lavet, både i Zelda-serien men også helt generelt. Ligesom i BOTW fordrede systemet netop udforskning, ift. at finde materialer, og det gav os endda noget meningsfuldt at bruge vores rupees på, hvilket jeg mener har været et problem lige siden Ocarina of Time.

Det er klart at spillet har sine svagheder, hvilket er noget som mange af spillets modstandere har det med at tage frem når de skal kritisere spillet. Jeg er enig i de fleste kritikpunkter, så som at spillet holder spilleren alt for meget i hånden (det var en tendsens Nintendo dyrkede i Wii-årene), at Fi gentog tutorial tekster og blev ved med at nage spilleren, samt at 'The Great Sky' var alt for tomt ift. ældre Zelda-spils overworlds. Jeg forstår helt klart disse kritikpunkter, men mener jeg det er nok til at kalde spillet for 'dårligt' eller 'middelmådigt'? Nej. Der mener jeg spillets øvrige positive aspekter gør op for de negative.

Det lyder dog heldigvis som om at Nintendo tager et ekstra kig på tutorial og guidance i spillet, ifølge JOEPs citat ovenover. Men da det er Nintendo vi har med at gøre, må vi se hvor store indgreb de har lavet. Taler vi Wind Waker HD niveau eller Twilight Princess HD niveau?

Remasteret virker generelt ikke ligeså indgribende som Wind Waker HD, men ser langt fra ligeså 'dovent' ud som jeg følte Twilight Princess HD var. Jeg synes HD-teksturerne ser flotte ud og det er virkelig vildt at spillet kører i 60 FPS, hvilket jeg tror vil have en stor indvirkning på oplevelsen. Motion control haters kan endelig spille spillet via de nye button controls, hvilket forhåbentligt får mange flere til at købe og spille spillet i denne omgang.

Det var et lille forsvar for Skyward Sword sådan helt generelt! Jeg glæder mig til at genspille denne perle, og et af de bedste spil i serien IMO, i HD og 60 FPS i næste måned! Smiley


Madskimo
Madskimo

199
Offline
Level: 10 (Bomchu)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 24-06-2021 10:05

Zone skrev:
Som stor Zelda-fan er Skyward Sword faktisk et af mine favoritspil i serien. Jeg kan ikke helt få fornemmelse for hvor stor modstanden for dette spil er derude, men har i de senere år haft virkelig svært ved at finde ligesindede folk, som kan lide det originale fra 2011. Jeg er derfor super glad for at de genudgiver spillet, så narrativet omkring det forhåbentligt kan ændre sig. Jeg synes dette remaster ser helt fantastisk ud!

Det originale spil er en perle af et spil, der lægger et langt større fokus på spillets karakterer og historien end før. Dette gør også spillet mere lineært, hvilket måske vil chokere dem der kun har spillet Breath of the Wild og gerne vil lægge sig ud med et ældre spil i serien. Lineæritet er dog ikke så negativt som mange får det til at lyde, da det blot betyder at oplevelsen er mere fokuseret, hvilket i øvrigt resulterede i nogle sindssygt interessante dungeons, nok nogle af seriens bedste, hvis I spørger mig. Kampene i spillet var underholdende pga. det aktive motion control kampsystem, og da det kom ud var det ret så banebrydende. Glæder mig til at se hvordan mine joy-cons kommer til at løse opgaven i den nye udgave.

Spillets upgrade-system er derudover en af de bedste progression systemer, som Nintendo har lavet, både i Zelda-serien men også helt generelt. Ligesom i BOTW fordrede systemet netop udforskning, ift. at finde materialer, og det gav os endda noget meningsfuldt at bruge vores rupees på, hvilket jeg mener har været et problem lige siden Ocarina of Time.

Det er klart at spillet har sine svagheder, hvilket er noget som mange af spillets modstandere har det med at tage frem når de skal kritisere spillet. Jeg er enig i de fleste kritikpunkter, så som at spillet holder spilleren alt for meget i hånden (det var en tendsens Nintendo dyrkede i Wii-årene), at Fi gentog tutorial tekster og blev ved med at nage spilleren, samt at 'The Great Sky' var alt for tomt ift. ældre Zelda-spils overworlds. Jeg forstår helt klart disse kritikpunkter, men mener jeg det er nok til at kalde spillet for 'dårligt' eller 'middelmådigt'? Nej. Der mener jeg spillets øvrige positive aspekter gør op for de negative.

Det lyder dog heldigvis som om at Nintendo tager et ekstra kig på tutorial og guidance i spillet, ifølge JOEPs citat ovenover. Men da det er Nintendo vi har med at gøre, må vi se hvor store indgreb de har lavet. Taler vi Wind Waker HD niveau eller Twilight Princess HD niveau?

Remasteret virker generelt ikke ligeså indgribende som Wind Waker HD, men ser langt fra ligeså 'dovent' ud som jeg følte Twilight Princess HD var. Jeg synes HD-teksturerne ser flotte ud og det er virkelig vildt at spillet kører i 60 FPS, hvilket jeg tror vil have en stor indvirkning på oplevelsen. Motion control haters kan endelig spille spillet via de nye button controls, hvilket forhåbentligt får mange flere til at købe og spille spillet i denne omgang.

Det var et lille forsvar for Skyward Sword sådan helt generelt! Jeg glæder mig til at genspille denne perle, og et af de bedste spil i serien IMO, i HD og 60 FPS i næste måned! Smiley



Fedt indspark Smiley Tak for det!


JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

2
1ups givet

#6 - Skrevet 24-06-2021 11:03

Jeg synes også, at folk er rimelig hårde ved spillet. Det er nok ikke perfekt, men som Zone også påpeger, så er dungeons i spillet faktisk blandt de bedste i serien, og det er faktisk også rart nok at skulle genbesøge områder. Det var noget af det, OoT i sin tid også gjorde rigtigt. Der var altid en grund til at vende tilbage til et område, selv efter områdets dungeon var blevet klaret.

Fi kunne godt være irriterende, men det er ikke noget jeg husker som voldsom generende - jeg håber dog for alle, at Nintendo implementerer en Why-Fi-knap, så man selv kan aktivere hende i stedet for, at det sker automatisk.

Det er også ærgerligt, at Skyloft-rummet er så tomt. Der er for lidt at lave der. Ikke noget der ødelægger spillet, bare ærgerligt. Men det jeg husker som mest irriterende ved det er de gentagne kampe mod de skurkagtige skurke. Det blev godt nok træls at gå op mod dem igen og igen.

Jeg er spændt på, om de har fået mappet motion controls ordentligt over på knapper. Det kan meget vel ødelægge spillet, at man ikke kan reagere så hurtigt som med motion controls. Når folk snakker om det virker det også som om, at de har overdrevet bevægelserne helt vildt. Man kan nøjes med meget små bevægelser i håndleddet for at aktivere sværdet osv. Sådan spillede jeg det for 10 år siden, og jeg fandt det egentlig sjovt nok.

Jeg tror dog ikke, at jeg samler Skyward Sword HD op i denne omgang, det føler jeg ikke behovet for, men håber, at det bliver husket bedre i denne omgang.


JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

#7 - Skrevet 24-06-2021 19:35




HGC
HGC

4105
Online
Level: 16 (Space Pirate)

1
1ups givet

#8 - Skrevet 24-06-2021 20:59

Jeg glæder mig mest bare til en HD-udgave af dette mesterværk Smiley


Madskimo
Madskimo

199
Offline
Level: 10 (Bomchu)

1
1ups givet

#9 - Skrevet 25-06-2021 08:33

Hvad er jeres holdning til at Nintendo i stigende grad er begyndt at "gemme/paywalle" QOL-ændringer bag Amibo?
Personligt synes jeg at det er en kedelig trend, og synes at Nintendo at begyndt at gå i en ikke-forbrugervenlig retning. I forvejen betaler vi fuld retail pris for et 10år gammelt spil.
Så hvad tænker I?


JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

#10 - Skrevet 25-06-2021 08:53

At gemme fast-travel bag en amiibo er rimelig usmageligt. Det tager faktisk flere klik at gå gennem amiibo-menuen for at gøre det end det gør bare at have det i en menu. Men det er vel det rette niveau af amiibo-funktionalitet - ikke ligegyldigt, men heller ikke super nødvendigt (jeg kan ikke huske, at det nogensinde var et problem for mig, da jeg spillede det). Min opfattelse er, at folk køber amiibo fordi de er pæne figurer, og ikke fordi de kan noget i spil - det er bare en sidegevinst. Derfor mener jeg også, at gevinsten skal være negligerbar - kostumer, visuelle opgraderinger, få genopfyldt liv osv.. Jeg synes også at Metroid Dread-amiibo-funktionen er lidt træls, men der kan man jo måske bare låne sig frem til at få de opgraderinger, der følger med.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

4128
Offline
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#11 - Skrevet 25-06-2021 11:54 - Redigeret 25-06-2021 12:01

Mit indtryk er, at det vel er meget "typisk Nintendo" i, at de forsigtigt eksperimenterer sig frem med, hvordan man omdømmemæssigt kan "slippe afsted med" at indføre det (altså microtransactions), og i samme forbindelse jo så netop "sætter et ekstra twist på det" - altså at der rent faktisk følger lidt mere værdi med, i form af figuriner. Fuldstændig typisk Nintendo, jo egentlig - ud fra sådan mere en "business-agtig vinkel", har de vel ekspanderet ud i et nyt marked, prøvet at sammensmelte det med noget eksisterende, både deres eget (altså spillene) og noget industri-wide (altså microtransactions), og prøver så ellers forsigtigt at se, i hvilken grad, der kan skrues op for det.

Jeg har ikke selv interesse for hverken microtransactions eller figuriner, og må indrømme, at jeg aldrig har følt mig generet af deres eksistens - i hverken Nintendos spil, eller øvriges (f.eks. Ubisofts nyere spil). Så har fulgt interesseret med fra sidelinjen, når de forskellige tiltag er blevet kritiseret offentligt (hvad vel primært har drejet sig om EA og Ubisoft.)

Men jeg forstår udemærket frustrationen over, at konceptet af købstransaktionen af spillet, ligesom er blevet forsøgt ændret eller udvandet, idet at de teknologiske muligheder har udviklet sig med tiden. Men det er vel hele naturen af forretning - næsten parallelt med biologisk evolution - at disse foretagender skal tilpasse sig miljøets ændringer (altså den teknologiske udvikling) - og her er Nintendo vel faktisk det spilfirma, der aller-mest forventes at blive kreative, alene ud fra deres præmis af, at de jo simpelthen er et 100+ år gammelt legetøjsfirma, modsat vist samtlige andre moderne producenter af videospil.

Man kan nærmest sige, at det er Nintendo, der i højeste grad burde forventes, at have "fingeren forsigtigt på pulsen", med, hvordan dette nye koncept kan føres ud i livet - altså udvidelsen af købskoncepteret for videospil, til, at man ikke længere "køber det én gang", samtidig med at tilbyde en kreativ form for værdi. Så længe, de ikke skruer excessivt op for låste spilfunktioner - hvad jeg igen, aldrig selv har følt var alvorligt tilfældet, og forstår de kun er "faldet alvorligt ind i" én enkelt gang, med Metroid: Samus Returns - vil jeg næsten sige, at man vel kunne kalde Amiibo'en for den udgave af denne nyere tids udvikling, der giver mest kreativ værdi (altså ved at krydse med officielle figuriner.)


Sillyyy
Sillyyy

222
Online
Level: 17 (Deku Baba)

3
1ups givet

#12 - Skrevet 25-06-2021 17:44

Nintendo er ikke længere bedre end EA og andre firmaer, der ønsker at tjene endnu flere penge. Det er super smart af Nintendo at skjule DLC bag en fysisk figur, så Nintendos fans kan retfærdigøre det ved at sige "haha, DLC er bare en bonus, der følger med min figur".

Hvis det bare var skins man kunne unlocke med en DLC-figur, var det super fint. Men når man skal købe en DLC-figur, for blandt andet at spille Metroid: Samus Returns på det sværeste niveau, synes jeg det er grinagtigt.


AND
AND

1122
Online
Level: 35 (Lakitu)

1
1ups givet

#13 - Skrevet 26-06-2021 11:35

^Enig - det er dybt urimeligt, når vi betaler fuld pris for et ukomplet spil.


JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 02-07-2021 06:17

Tre reklamer for spillet:








JOEP
JOEP

42966
Offline
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 05-07-2021 06:12 - Redigeret 05-07-2021 06:13

Hvis du ikke har spillet Skyward Sword før, så bør du nok ikke se denne japanske reklame, da den viser nogle boss-kampe.