Skrevet 27-05-2021 13:07 - Redigeret 15-07-2021 06:52
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD blev oprindeligt udgivet i 2011 til Wii og viser den tidligste historie i seriens tidslinje, herunder skabelsen af selve mesterens sværd.
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD til Nintendo Switch har lettere og mere intuitive kontroller. Grafikken er også blevet forbedret. I denne opdaterede version af spillet, der kører med stabile 60 billeder i sekundet, kan du vælge at spille med bevægelseskontrol med de to Joy-Con-kontroller på samme måde som i originalen. Alternativt kan du spille med Nintendo Switch Pro Controller i håndholdt tilstand eller med en Nintendo Switch Lite.
I den tidligste historie i The Legend of Zelda-seriens tidslinje skal Link rejse fra en verden over skyerne til det store ukendte derunder i sin søgen efter sin barndoms veninde, Zelda. Bevæbnet med hans trofaste sværd og skjold, skal han gå op imod stærke fjender, løse spændende gåder og glide gennem skyerne på en stor fugl kaldet Loftwing i dette episke eventyr.
Når du spiller med to Joy-Con, fungerer de som dit sværd og dit skjold. Sving din højre Joy-Con for at få Link til at svinge sit sværd i spillet og brug den venstre Joy-Con til at beskytte ham mod fjenderne med skjoldet. Du kan også bevæge andet værktøj og genstande ved hjælp af bevægelseskontrollen i Joy-Con, fx skyde med bue og pil eller kaste bomber.
For første gang kan du også spille dette eventyr ved brug af kontrolknapperne, hvilket gør at du kan spille spillet på din håndholdte Nintendo Switch eller på Nintendo Switch Lite. Spiller du på denne vis, kan du fx styre Links sværd ved hjælp af højre styrepind.
Trailers
#31 - Skrevet 24-07-2021 08:30 - Redigeret 24-07-2021 08:32
Madskimo skrev:
Er det den samme version af spillet vi spiller?
Jeg snakket KUN om Wii-versionen. Fi er vist blevet “fikset” i HD-versionen
#32 - Skrevet 26-07-2021 12:12
Jeg skrev med udgangspunkt i Wii versionen. Har ikke spillet HD releasen på Switch.#33 - Skrevet 26-07-2021 12:58
De kritikpunkter er så heller ikke rettet op i HD-versionen, fordi det er sådan set grundspillets design, som man ikke rigtig kan pille ved.#34 - Skrevet 27-07-2021 20:46
JOEP skrev:
Kommer man fra BotW er det klart, at SSHD føles enormt begrænset og lineært, men BotW er også et markant anderledes spil end sine forgængere (måske pånær det allerførste Zelda), så det vil altid være svært at gå tilbage for helt nye spillere.
Jeg er som sådan enig i hvad du skriver, men mener nu at A Link Between Worlds anlagde fundamentet for den egentlig åbne verden som vi ser i BOTW. Den gode modtagelse som spillet fik har helt sikkert været en bekræftelse for hvilken retning serien burde tage.
#35 - Skrevet 27-07-2021 21:04
Ah, ja. Det kan du have ret i - havde glemt det spil. Men det første Zelda kom nu engang først.