Rygte: Nintendo 64 på ve...

Nintendo sænker prisen p...

LEGO® Super Mario 64™ ...

N-cast #101: Switch OLED ...

N-cast #105: En mystisk d...

My Friend Peppa Pig får ...

Lanceringstrailer for Son...

Big Brain Academy: Brain ...

Prøv Daemon X Machina ga...

N-club Streams: Uge 36

Tetris 99

Nindie Klubben præsenter...

N64Digital chip installat...

Nintendo Switch

Nindie Klubben

Dit seneste køb

LEGO Super Mario

Byt pokemon mellem firere...

SMM3 eller MM eller DKM -...

Mario Kart Tour

Tilbudstråden

K: pokemon leafgreen

S: Switch og 3DS spil

K. Pokémon Black & Poké...

Nintendo 64 spil

K: Wii spil

S: Bravely Default 2

S: Switch skuldertaske (g...

K: The Legend of Zelda: M...

Zelda Collectors Edition ...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Legend of Zelda: Skyward Sword

JOEP
JOEP

44589
Online
Level: 47 (Boo)

0
1ups givet

Skrevet 27-05-2021 13:07 - Redigeret 15-07-2021 06:52



Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse: 7.25 GB
DLC: Intet annonceret
Amiibo: Ny Loftwing-Zelda-amiibo præsenteret, virker med gamle Zelda-amiibo
Dato: 16. juli 2021
Genre: Adventure, action
Antal spillere: 1
Online: Nej
Controls: Pro Controller, JoyCons
Demo: Intet annonceret
Anmeldelse: Ikke udkommet
Pris (eShop): 449 kr.

The Legend of Zelda: Skyward Sword HD blev oprindeligt udgivet i 2011 til Wii og viser den tidligste historie i seriens tidslinje, herunder skabelsen af selve mesterens sværd.
The Legend of Zelda: Skyward Sword HD til Nintendo Switch har lettere og mere intuitive kontroller. Grafikken er også blevet forbedret. I denne opdaterede version af spillet, der kører med stabile 60 billeder i sekundet, kan du vælge at spille med bevægelseskontrol med de to Joy-Con-kontroller på samme måde som i originalen. Alternativt kan du spille med Nintendo Switch Pro Controller i håndholdt tilstand eller med en Nintendo Switch Lite.

I den tidligste historie i The Legend of Zelda-seriens tidslinje skal Link rejse fra en verden over skyerne til det store ukendte derunder i sin søgen efter sin barndoms veninde, Zelda. Bevæbnet med hans trofaste sværd og skjold, skal han gå op imod stærke fjender, løse spændende gåder og glide gennem skyerne på en stor fugl kaldet Loftwing i dette episke eventyr.

Når du spiller med to Joy-Con, fungerer de som dit sværd og dit skjold. Sving din højre Joy-Con for at få Link til at svinge sit sværd i spillet og brug den venstre Joy-Con til at beskytte ham mod fjenderne med skjoldet. Du kan også bevæge andet værktøj og genstande ved hjælp af bevægelseskontrollen i Joy-Con, fx skyde med bue og pil eller kaste bomber.

For første gang kan du også spille dette eventyr ved brug af kontrolknapperne, hvilket gør at du kan spille spillet på din håndholdte Nintendo Switch eller på Nintendo Switch Lite. Spiller du på denne vis, kan du fx styre Links sværd ved hjælp af højre styrepind.



Trailers







AND
AND

1343
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 24-07-2021 08:30 - Redigeret 24-07-2021 08:32

Madskimo skrev:

Er det den samme version af spillet vi spiller?



Jeg snakket KUN om Wii-versionen. Fi er vist blevet “fikset” i HD-versionen Smiley


Kanin
Kanin

469
Offline
Level: 23 (Skree)

1
1ups givet

#32 - Skrevet 26-07-2021 12:12

Jeg skrev med udgangspunkt i Wii versionen. Har ikke spillet HD releasen på Switch.


JOEP
JOEP

44589
Online
Level: 47 (Boo)

1
1ups givet

#33 - Skrevet 26-07-2021 12:58

De kritikpunkter er så heller ikke rettet op i HD-versionen, fordi det er sådan set grundspillets design, som man ikke rigtig kan pille ved.

Men udover det, ja, Kanin har helt ret. Skyward Sword er enormt lineært sammenlignet med nogle af de andre spil, og himlen føles bare som en banevælger. Det er der fordele og ulemper ved. Fordelen er, at udviklerne har mulighed for at strømline oplevelsen og sørge for, at spillet fungerer, men ulempen er så, at spilleren bliver kontrolleret enormt meget og ikke har mulighed for at benytte sig af fri leg. Det er vel bare en smagssag, om man er til det ene eller det andet, men som udgangspunkt tror jeg, at en mellemvej er god at gå.

Jeg kan også huske, at jeg fandt det noget skuffende dengang, men i retrospekt er det bare ikke det, jeg husker, når jeg tænker på spillet. Jeg kan dog huske, at jeg ikke brød mig synderligt om Super Mario Galaxy, da det udkom, fordi det ikke var nere frit. Efterfølgende er jeg dog blevet mere tilfreds med spillet (eller især 2'eren, som jeg husker som bedre), så jeg tror også, at det handler om umiddelbare forventninger til oplevelsen. Kommer man fra BotW er det klart, at SSHD føles enormt begrænset og lineært, men BotW er også et markant anderledes spil end sine forgængere (måske pånær det allerførste Zelda), så det vil altid være svært at gå tilbage for helt nye spillere.


Madskimo
Madskimo

334
Online
Level: 10 (Bomchu)

1
1ups givet

#34 - Skrevet 27-07-2021 20:46

JOEP skrev:
Kommer man fra BotW er det klart, at SSHD føles enormt begrænset og lineært, men BotW er også et markant anderledes spil end sine forgængere (måske pånær det allerførste Zelda), så det vil altid være svært at gå tilbage for helt nye spillere.



Jeg er som sådan enig i hvad du skriver, men mener nu at A Link Between Worlds anlagde fundamentet for den egentlig åbne verden som vi ser i BOTW. Den gode modtagelse som spillet fik har helt sikkert været en bekræftelse for hvilken retning serien burde tage.


JOEP
JOEP

44589
Online
Level: 47 (Boo)

1
1ups givet

#35 - Skrevet 27-07-2021 21:04

Ah, ja. Det kan du have ret i - havde glemt det spil. Men det første Zelda kom nu engang først. Smiley