Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Nintendo Switch

O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

3
1ups givet

Skrevet 16-10-2015 15:03 - Redigeret 23-01-2017 14:44



Udgivelsesdato: d. 3. marts 2017

Pris: 2649-2999 kr

Specifikationer - endnu ukendt

Liste af forskellig 3rd party support:



Tråden hvor vi diskuterer Nintendos nyeste hardware, som står til at udkomme i marts 2017!


Mit forhold til Nintendo er kompliceret ;I
Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#121 - Skrevet 26-02-2016 13:45

Hvad snakker I om at det måske gik op? Nintendo tabte kæmpe stort på Wii U. Det var en bragende fiasko finansielt. Slemt nok til at man kunne frygte, at de ikke længere turde at tage kampen op med Sony og MS, ligesom Sega trak stikket. Det er kun den store pengetank samt den selvopfattelse Nintendo besidder, som er grunden til at de forsøger endnu engang. Det skal vi være meget glade for, som forbrugere og så ellers bare krydse fingre for at det lykkes denne gang.


Shajita
Shajita

338
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#122 - Skrevet 26-02-2016 13:58

Huh... Ser ud til, at SuperMetalDave64's videoer omkring de lækkede NX/Wii U/3DS nyheder, er blevet revet fra YouTube. Virker som en indirekte bekræftelse.


seb_gbk
seb_gbk

172
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#123 - Skrevet 26-02-2016 14:06

Det kunne i hvert fald meget vel tyde på der er noget om snakken.


Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#124 - Skrevet 26-02-2016 14:06 - Redigeret 26-02-2016 14:06

Reutzer skrev:
Huh... Ser ud til, at SuperMetalDave64's videoer omkring de lækkede NX/Wii U/3DS nyheder, er blevet revet fra YouTube. Virker som en indirekte bekræftelse.



Det må man sige. Det sælger selvfølgelig heller ikke mange flere Wii U's med sådan et statement, så klart nok at Nintendo ville have det ned.


seb_gbk
seb_gbk

172
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#125 - Skrevet 26-02-2016 14:09

Den siger dog 'This video has been removed by the user'. Plejer den ikke at sige 'by copyright of Nintendo of America' eller noget i den stil, hvis det er dem der river den ned? Det gjorde den da vist nok den gang Bowser Jr., Duck Hunt Duo osv lækkede fra Smash 3DS.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#126 - Skrevet 26-02-2016 14:16

seb_gbk skrev:
Den siger dog 'This video has been removed by the user'. Plejer den ikke at sige 'by copyright of Nintendo of America' eller noget i den stil, hvis det er dem der river den ned? Det gjorde den da vist nok den gang Bowser Jr., Duck Hunt Duo osv lækkede fra Smash 3DS.



De kunne have henvendt sig til ham Smiley Normalt får man selv mulighed for at trække sin video tilbage, før den rives ned på juridisk grundlag. Principielt set, så bør det egentlig være lovligt nok, men hvis Nintendo har sagt, at de er villig til at sagsøge, så er det ikke en kamp, som jeg tror én amatør-journalist vil tage op.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#127 - Skrevet 26-02-2016 14:23

@Aneira

Ja der er meget forskelligt information omkring deres penge. Nogen kilder siger, at de sidde på deres flade i mellem 40-50 år, før det hele går i nul, men det er nok sagt, det har man jo ingen interesse i.

Wii U solgte til underskud i starten, men vi ved jo, at de begyndte at tjene igen i 2015.

Deres økonomi - og hvad de kan tillade, det er et meget stort emne - det som jeg er interesseret i, det er, om DU/I tror, at de faktisk tager kampen op mod Sony og Microsoft på et hardware-niveau.

Meget tyder på, at vi ser Nintendo indrette sig efter en hvis standard - især med Vulkan API. Det er min opfattelse, at når det integreres i samtlige engines, så er det bare om at Nintendos selv skal understøtte disse engines, og så er det meget nemmere at porte.

Forestil jer hvis Wii U var kommet med en Pro Controller i stedet for GamePad, så havde selve maskinen muligvis været stærkere, da det kunne sælges til samme pris (eller mindre), end den gjorde ved release.

Jeg tror selv, at Nintendo kommer til at tage den traditionelle vej mht. specs denne gang. Det ville være SINDSSYGT at gøre alt andet.


Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#128 - Skrevet 26-02-2016 14:44

Jeg tror desværre ikke, at de tager kampen op med Sony og MS på hardware-niveau. Som det fungerer i dag, så kræver det at man vil sluge et bevidst underskud på salg af maskiner i forsøget på at erobre en stor nok del af kundebasen til, at man på sigt kan hente det ind igen via andre veje. Det har aldrig været Nintendo's stil og jeg ser det heller aldrig blive det.

Jeg tror at Nintendo igen forsøger med noget alternativt, hvilket de jo også gentagende gange har sagt er tilfældet med NX. Desværre så ser jeg ikke lyst på udfaldet, da den almene forbruger sjældent går op i kvalitet. Folk vil have det lort naboen har. Naboen har altid villet have det som er markedsført bedst og det er aldrig Nintendo.

Folk går også vanvittigt meget op i specs i dag. Den almene forbruger synes at mene, at det er langt vigtigere end hvad der rent faktisk er sjovt at spille.

I bund og grund kan man jo sammenligne konsolbranchen med alt muligt andet. Musik er eksempelvis et fremragende eksempel. Hvorfor er der så mange der gerne vil høre Rasmus Seebach og Joey Moe, når alle ved at det er lort? Hvorfor vil folk have den største og dyreste burger, når alle ved at den lille burger nede fra kinagrillen smager meget bedre?

I sidste ende så kommer Nintendo altid til at være bagud, hvis ikke de ønsker at investere seriøst i markedsføring her i vesten. De var fremragende til det i 90'erne. Hvorfor er de pludselig ikke det mere? Det vil jeg gerne høre jeres bud på.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#129 - Skrevet 26-02-2016 15:59

@Aneira

Altså PS4 har solgt til profit i meget, meget lang tid nu Smiley Så komponenterne kan ikke være det dyre, og det forestiller jeg mig heller ikke, da det jo er relativ gammel tech.

De her to påstande, synes jeg er lidt sjove, når du kommer med dem så tæt op af hinanden:

Aneira skrev:
Desværre så ser jeg ikke lyst på udfaldet, da den almene forbruger sjældent går op i kvalitet.



og

Aneira skrev:
Folk går også vanvittigt meget op i specs i dag. Den almene forbruger synes at mene, at det er langt vigtigere end hvad der rent faktisk er sjovt at spille.



Hvis folk er spec-orienteret, så er de vel også kvalitetsorienteret? Vi kan definere kvalitet på forskellige måder i denne situation; er der snak om byggekvalitet eller specs?

Jeg mener, en Lamborghini vil føre dig hurtigere fra punkt A til B end en cykel vil - men det er kun tilfældet, hvis bilen har en motor som fungerer Smiley

Hvis alt fungerer, så vil folk jo foretrækker sportsvognen, fordi den tydeligvis er bedre ift formålet.

Men det er måske ikke holdbare metaforer i nogens øjne.

Jeg kan personligt godt lide at tro, at konsoller ikke er mere end "nøglen" til software i dag. Jo bedre hardwaren er, både for forbrugeren og producenten, jo større chance er der for, at vi får et produkt med succes. Jeg tror også, at Nintendo går egen vej - ikke så meget på grundlag af, hvad de har sagt, for de siger meget, men mere ift. deres historie - det skal dog ikke betyde, at de ikke bygger det på et fundament til fordel for industrien.





Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#130 - Skrevet 26-02-2016 16:22

Kvalitet er jo ikke det samme som at have de vildeste specs. Så hvorfor synes du at det er sjovt?

Du spurgte om andres synspunkter og du fik mine. Kvalitet kan jo eksempelvis være i form af de spil der er tilgængelige. Jeg synes at Nintendo's spil har høj kvalitet, selvom de kører på maskiner der ikke er lige så kraftige som konkurrenternes. Omvendt synes jeg at der er utrolig mange uinteressante og direkte kedelige spil hos konkurrenterne. Det tror jeg at der er mange der er enige i, hvorfor ellers vælge Nintendo?

Personligt er fps genren noget der hænger mig langt ud af halsen. De postes jo nærmest ud på samlebånd til PS og Xbox.

Et andet eksempel på at kvalitet ikke er identisk med de vildeste specs så du jo i den forrige generation med Wii's motion control kontra det bræk konkurrenterne forsøgte med.

Når du spiller direkte dumsmart med din sportsvogn sammenligning, så synes jeg ærlig talt at du skyder dig selv i foden. Du skal jo måske overveje hvilke formål man kan have. Din Lamborghini er nok knap så fed, hvis du skal have hele familien med på tur. Hvad hvis du skal på fjeldtur i Sverige? Her vil en Volvo nok være at foretrække.


Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#131 - Skrevet 26-02-2016 16:33 - Redigeret 26-02-2016 17:10

O-train skrev:
Jeg tror også, at Nintendo går egen vej - ikke så meget på grundlag af, hvad de har sagt, for de siger meget, men mere ift. deres historie.



Hvornår mener du grundlæggende, at Nintendo startede med at gå "egne" veje? Det er vel reelt set kun med Wii at de gik en helt anden vej. Mht N64 så er der jo tale om at de blev på den samme vej i stedet for at gå på en ny. Mener du at de skal, skulle og burde abe efter da? Nogen skal jo sætte første skridt på hvad end det er for en vej der bliver taget. Det giver sjældent pote at gøre efter andre. I de tilfælde er det ofteste dem som kommer først afsted, som kommer først i mål.


Shajita
Shajita

338
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#132 - Skrevet 26-02-2016 17:23

Lige hvad angår specs.
En konsol er en platform, og specs er, hvor stærk den platform er. Hvad du vælger at smide på den platform, har intet at gøre med hvad den er bygget af.

Der er intet ved Mario Kart 8, der ville tage skade, hvis Wii U var stærkere. Men en million-sælger som Fallout 4 kan bare ikke eksistere, på svagere hardware end det gør nu.

Jeg vil personligt langt, LANGT hellere have en maskine der kan understøtte de AAA oplevelser som er blevet uadskillelige med konkurrenterne, end en maskine der lige præcis kun kan én ting. Dét værende hvad end Miyamoto laver i sin fritid i denne uge.


Aneira
Aneira

531
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#133 - Skrevet 26-02-2016 17:29 - Redigeret 26-02-2016 17:30

Hvis det var så enkelt som I kloge hoveder påstår... at Nintendo bare skulle smide en maskine ud der er mindst lige så kraftfuld som de andre, hvorfor har de så ikke gjort det tidligere? Der er vel en grund til at det blev Kimishima og ikke nogen her fra N-Club der blev udnævnt til præsident.


Shajita
Shajita

338
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#134 - Skrevet 26-02-2016 17:50 - Redigeret 26-02-2016 17:55

Og hvis Iwatas geniale påfund er fejlfrie, hvorfor er Wii U så et finansielt flop mens at PS4'eren er det eneste produkt i Sony's multimedie imperium, der holder firmaet flydende?

Begrænsede specs begrænser den type- og mængde af spil, der kan laves for platformen. Wii U's Game Pad og begrænsede specs betyder, at vi får 6 høj-kvalitets spil på platformen (Edit: om året), mens at konkurrenterne får seks i kvartalet. Når du skal underholde 30+ millioner kunder, så er kvantitet i sig selv en kvalitet.

Jeg vil lige slå det klart, at jeg elsker min Wii U og mange af de spil jeg har på den. Men jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal supplementere min Wii U med en ps4, når Nintendo kunne give os det bedste af begge verdener.

For min skyld kan de pakke maskinen med alle de gimmicks de vil, men det skal ikke komme på bekostning, af en strømlinet og billig porting-process af PS4/Xbox One spil. De begrænser kun markedet, udviklere, og Nintendos egne fans.


O-train
O-train

326
Offline
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#135 - Skrevet 26-02-2016 19:08 - Redigeret 26-02-2016 19:43

Aneira skrev:
Hvis det var så enkelt som I kloge hoveder påstår... at Nintendo bare skulle smide en maskine ud der er mindst lige så kraftfuld som de andre, hvorfor har de så ikke gjort det tidligere? Der er vel en grund til at det blev Kimishima og ikke nogen her fra N-Club der blev udnævnt til præsident.



Én gang for alle:

Vi diskuterer, og der er ingen som bør kritiserer anden person for deres meninger - vi kan og skal være i stand til at modargumentere og være uenige, uden at det bliver emotionelt for nogen. Hvis man ikke kan accepterer det, så bør man slet ikke indgå i diskussioner. Som jeg skrev til Park_Triolo tidl., så har jeg personligt ingen grund til at være angribende, og hvis man føler, at jeg er det, så håber jeg, at det er fordi, at jeg formulerer mig selv på dårlig vis; jeg prøver kun at udfordre folks meninger el. bede om uddybning, da jeg er interesseret i at høre fra alt og alle som deler samme interesse for Nintendo som jeg Smiley Jeg kan dog godt finde på at kritisere Nintendo med hæftig tone, men hvis man føler det sit ansvar at være nedgørende som respons, så synes jeg også, at man bør overveje sine handlinger her.

Jeg synes større diskussioner er sjovere end én sætning uden indhold. Jeg beklager, hvis man ikke selv er til det, men man må hjertens gerne sige "jeg orker ikke uddybe mig" - herinde "taber" eller "vinder" man intet, selv hvis ens påstande bliver modbevist af anden nu eller på senere tidspunkt. Lad være med at have meget stolthed på internettet, og nyd at vi har en platform for vores fælles interesse Smiley

Den er i øvrigt henvendt alle og ikke kun dig Aneira.

Hvad angår dit svar til min forrige besked...

Som jeg diskuterede tidligere med Park_Triolo, så er det i min optik ikke kun et spørgsmål om at appellere direkte til forbrugeren, men også sørge for at hive udviklere med om bord, så de så kan gøre deres arbejde (jeg tror som sagt software dikterer succes i dag) - for som du selv pointerer: aggressiv marketing er en nødvendighed. Aggressiv marketing har især Ubisoft, Activision og EA, uafhængigt af hvilke platform de er på. Så kan Sony og Microsoft købe promovering, så de sikrer sig konsolsalg, som vi så det med Destiny eksempelvis.

Derfor ved vi hvilke indflydelse vestlige udviklere har i dag - Hvis de er på din konsol, så er du allerede et godt sted hvad angår salg af konsoller. Wii U var ikke dette. GameCube var ikke det. N64 var bestemt ikke det (PS1 var jo MEGET billigere og nemmere at udvikle til, som jeg forstår det).

Hvorfor det er tilfældet, det kan vi diskuterer i lange baner, men hvor mange ville påstå, at det ikke er Nintendos fejl, så finder jeg det bizart, at Sony og Microsoft alligevel har været i stand til at bibeholde gode forhold til vestlige udviklere - og jeg mindes at have læst alt for mange historier om Nintendos arrogance på lige netop det plan - de har altså ville styre showet 100%, og det forstår jeg godt, især når man engang ledte industrien. Nintendo er jo også kendt for at ville forme deres image til fulde på egen hånd; de sagde jo netop nej til GTA, fordi de synes det ikke var i overensstemmelse med, hvad Nintendo er - men Manhunt kom så på Wii... Her mener jeg, at Nintendo går fuldstændig galt i byen. Det er en klar frygt for, at forbrugere ikke kan skelne mellem softwareproducent og konsolproducent. Jeg mener, selv hvis GTA er infamøst for at nå i nyhederne, så er det jo ikke Nintendo som laver spillene, men det var åbenbart farligt nok at huse dem.

Men industrien har ændret sig markant. Zelda og Mario er mindre populære end CoD, Fifa, Assassin's Creed, GTA m.fl. Engang skulle man være lykkelig for at udgive et spil på en Nintendo konsol. I dag skal man være lykkelig, hvis det sælger på en Nintendo konsol.

Men så er der selvfølgelig den evige: "hvad så med Wii!?"

Wii er lidt unik i sådan en diskussion, synes jeg. Faktisk er den fuldkommen irrelevant, for den er ikke aktuel, og den ankom i en overgang, hvor industrien så enorme ændringer (både indefra og udefra). Men der er noget, som jeg gerne vil indskyde, når nu jeg har sådan et fokus på især 3rd party, da jeg synes det er værd at tænke på:

Jeg har altid kigget på salgstal og sagt "tal er tal". De repræsenterer både gode og dårlige ting, men i sidste ende er det et spørgsmål om penge, og firmaer ser jo helst, at de kan skabe så stort et profit som overhovedet er muligt.

Wii U fx. har brugerbase som køber og investerer meget i deres konsol. Det er super lækkert, for tænk hvis Wii U kun havde solgt 13 milioner units, og der ovenikøbet ikke var nogen som gad købe spil... av. Men selvom 50% af ejerne har Mario Kart 8, så er det stadigvæk kun 6-7 millioner salg, hvor i mod Mario Kart Wii solgte 33-34 millioner (?) - altså ser vi på salgene i procenter, så vil Mario Kart 8 færdes bedre, men kigger vi på Nintendos konto, så tror jeg Maio Kart Wii var det bedre produkt for dem.

I sidste ende, så er det godt for en konsolproducent, hvis de kan få så mange salg afsted, som der nu er muligt. 100 millioner Wii's er derfor en KLAR succes, og det kunne Nintendo mærke på et PR-plan såvel som et finansielt plan...

Men vi snakker altid om Wii'ens salg som værende en succes for Nintendo. Problemet er jo så bare, at Nintendo - med Wii U - har bevist, at man ikke kan isolere sig selv fra resten af industrien og fortsat have fortjeneste... Det kunne vi faktisk allerede se de sidste par år af Wii'ens liv, hvor konsollens salg faldt drastisk. Samme position er 3DS i nu.

Så spørgsmålet er: er Nintendo et godt miljø for store third party udviklere?

Købsraten på PS3 og Xbox 360 var jo langt større end på Wii. Jovist var Sony og Microsoft bagved Nintendo mht. konsolsalg - klart - men for alle 3rd party producenterne, så var der langt mere at hente hjem ved at udgive spil på PS3 og Xbox 360 - på tværs af de konsoller, havde man 150+ millioner potentielle købere. Altså 50 % mere end Wii, og når de brugere angiveligt investerede mere i spil, så var der jo absolut intet incitament for at prioritere Wii. Der er jo også en grund til, at vi stadigvæk så hæftig support på de konsoller indtil for nyligt. Det kunne betale sig. Wii'en har fået hat og brille siden 2011, og det ændrede sig ikke med Wii U. Det har altså ikke været værd at investere i for de store.

Ydermere har PS3 og Xbox 360 næret DLC og microtransactions (på godt og ondt) - selv her har Nintendo udvist lidt interesse, selvom vi har oplevet ændringer.

Man må jo derfor konkluderer, at Nintendo - trods mange salg af hjemmekonsoller - ikke har været en god platform for salg i samme grad som konkurrenterne (her snakker jeg kun om hjemmekonsoller)

Det er ikke én ting som vil ændre på Nintendos situation - marketing er en faktor og meget mere til - men hvor både Xbox One og PS4 gør sig bedre end Wii U, så mener jeg, at det er værd at kigge på dem, og det er værd at "efterabe" på mange punkter. Jeg tror ikke Xbox havde været i så dårlig en situation (og Sony i så god én), havde de ikke kiksede så meget i den ved Xbox Ones afsløring i 2013. Men uanset hvordan forbrugerne er splittet over Xbox og PS, så tror jeg, at det er en klar indikation af, hvad folk ønsker fra industrien, og hvis Nintendo vender ryggen til for meget af det, så er jeg nervøs for dem.

Det sjoveste er jo næsten, at Nintendo faktisk har set deres idéer kopieret på konkurrenternes konsol - og uden succes. Hverken Move eller Kinect har overlevet. SmartGlass eller PS Vitaen har heller ikke et stort ry - begge ganske funktionelle, men det er tydeligvis ikke, hvad folk vil have.

PS: Lad os antage Wii U'en aldrig have haft et GamePad - jeg ved, at jeg spillede mest med pro-controller, og at det eneste jeg brugte Pad'en til var off-tv play (en funktion som egentlig er en ganske standard oplevelse - bare håndholdt og i dårligere opløsning) - hvordan kunne vi så retfærdiggøre konsollen for at komme på markedet 7 efter HD var en ting, og at den var markant svagere end sine nuværende konkurrenter? Det er måske unfair at udelade GamePad'en som en vejende faktor.