Multi-player-spil kommer ...

Splatoon 3 Direct onsdag ...

Nintendo eShop highlights...

Klonoa Phantasy Reverie S...

Få et nyt kig på Freedo...

Salgstal for perioden apr...

Næste bølge af baner ti...

Nye detaljer om Pokémon ...

Teenage Mutant Ninja Turt...

N-club Streams: Uge 31

Switch Friend Codes

Danske retro forhandlere

Xenoblade Chronicles 3

Spil på vej til Switch

Mario Kart Tour

Square Enix og Live A Liv...

Pokémon Scarlet & Violet

Mario Smash Football

Pokémon Unite

Tetris 99

Original autentisk ubrugt...

Tilbudstråden

K: The Legend Of Zelda: T...

S: Starlink inkl figur og...

Manualer til Gamecube spi...

K: Zelda BotW

Wii U

S: Shin Megami Tensei V

K: Shin Megami Tensei V

B: 2 Nintendo Switch spil

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Super Mario 3D All-Stars

JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

Skrevet 09-09-2020 10:33 - Redigeret 25-09-2020 19:21


Annonceret i forbindelse med Super Marios 35 års jubilæum med digital og fysisk udgivelse. Digitalt kan det kun købes til 31/3 2021, fysisk er der begrænset lager. Indeholder Super Mario 64 (Nintendo 64), Super Mario Sunshine (GameCube) og Super Mario Galaxy (Wii) i en samlet pakke, opskaleret til HD med nye teksturer.

Udvikler: Nintendo
Udgiver: Nintendo
Platform: Switch
Størrelse:
DLC: Nej
Amiibo: Nej
Dato: 18/9 2020
Genre: 3D platform
Antal spillere: 1
Online: Nej
Controls: 1-2 JoyCon, Pro Controller
Demo: Nej
Anmeldelse: Her
Pris (eShop): 449 kr.

I denne samling får du opdaterede versioner af Super Mario 64, Super Mario Sunshine og Super Mario Galaxy. Ud over at være i højere opløsning end de tidligere versioner er spillene også blevet optimeret til en suveræn spiloplevelse på Nintendo Switch. Super Mario 3D All-Stars indeholder også en funktion, så du kan afspille musikken fra alle tre spil. Super Mario 3D All-Stars lanceres eksklusivt til Nintendo Switch den 18. september. Den fysiske version af samlingen kommer i et begrænset oplag og den digitale version er kun tilgængelig til slutningen af marts 2021.


Trailers:



JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#1 - Skrevet 15-09-2020 14:08

Der er kommet lidt ud omkring, hvordan disse spil virker på Switch.

Super Mario 64
Mario 64 is the revised Japanese ROM running on an N64 emulator (no backwards long jump glitch)

Texture and language packs are injected on the fly by the emulator.

Super Mario Sunshine
Sunshine is running on a Wii/GameCube emulator which is seemingly made by Nintendo of Europe.

Super Mario Galaxy
Galaxy is an odd one. Parts of the code that use the CPU has been ported to run natively on Switch, but everything else runs though the same emulator as Sunshine.


Der er mere info her.


Nemy
Nemy

8315
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#2 - Skrevet 15-09-2020 14:09

Lyder som en underlig model der er valgt til SMG Smiley


JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#3 - Skrevet 15-09-2020 15:51

Ja. Nogle siger dog, at det kan være for at få touch til at virke.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

5428
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#4 - Skrevet 15-09-2020 22:59 - Redigeret 15-09-2020 23:05

Så de har tilsyneladende ikke genbrugt emulatorerne, som de jo allerede havde fungerende på Shield TV på det kinesiske marked, men altså udviklet en helt ny i stedet. Lidt spøjst - også, at Nintendo of Europe skulle stå bag, men det kan jo have haft mange årsager.

De nye textures indlæses så som "patches", som jeg forstår det - på lidt samme måde, som folk f.eks. har "moddet" Breath of the Wild med texture packs, grafik-mods osv. på PC-emulatorer.

Metoden minder mig om det, man så med NES Classics på GBA. Her havde man jo, på samme måde, udviklet én "grundemulator" - NES-emulator på GBA, i dette her tilfælde - og så ellers bare parret denne med de gamle spils ROM's, som de jo allerede havde liggende, og så ellers bare solgt det som fulde retail-spil. Det er jo samme tilgang her - blot inkl. et texture-mod til Super Mario 64, og altså touch-moddet i Galaxy.

Det virker jo næsten skrevet på forhånd, at investeringen nok bliver genbrugt til flere spilserier. Smiley


JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#5 - Skrevet 16-09-2020 06:16




TheSonicolas
TheSonicolas

471
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#6 - Skrevet 23-09-2020 23:15

Du kan spille Mario 64 med Gamecube controller, men overraskende nok kan du ikke spille Sunshine med Gamecube controller SmileyVed godt, at det er på grund af af Gamecubens analog triggers og at man skulle finde en alternativ måde at mappe det ud i controlleren i Switch porten, but still.


JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

3
1ups givet

#7 - Skrevet 25-09-2020 19:22

Hvad så, er I efterhånden færdige med at samle alle stjerner? Der er vel 492 at gå efter, så der burde være til at par dage.


The ultimate beast
The ultimate beast

1244
Online
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#8 - Skrevet 26-09-2020 14:29 - Redigeret 26-09-2020 16:24

Jeg modtog først spillet i tirsdags og har egentlig haft en rigtig travl uge. Men på min spiltid i går, kom jeg da op på de første 50 stjerner i 64. Jeg regner med at nå nogle flere i løbet af weekenden.
Hvordan ser det ud hos jer andre derude? Smiley


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

2274
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

2
1ups givet

#9 - Skrevet 26-09-2020 14:42

Er også oppe på nogen og 60 stjerner i SM64. Har ikke spillet det i mange, mange år, så det overrasker mig lidt, hvor hurtigt man kan samle visse af stjernerne. Når man er vant til at opsamle masser af moons i Odyssey uden at blive sparket ud af banen, kan det godt være lidt trægt at komme tilbage til 64. Men spillet holder stadig rigtig godt - og jeg glæder mig til at tage Sunshine og Galaxy bagefter Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

5428
Online
Level: 17 (Deku Baba)

1
1ups givet

#10 - Skrevet 26-09-2020 22:48 - Redigeret 26-09-2020 22:50

Det er også spøjst, at opleve sværhedsgraden igen, på spil, man sidst spillede for længe siden (evt. helt i barndommen.) Havde en lignende oplevelse med Banjo-Kazooie, da jeg for nylig prøvede dette spil igen, efter måske sidst at have spillet det i 1999. Sad måbende over, hvordan jeg pludselig "one-takede" flere af de første baner, med alle collectibles i ét hug. Gameplay som voksen, ift. gameplay som barn. Smiley Der er jo både gode og dårlige opdagelser i det - man opdager jo dels, hvor blændet, man bare var af sine yngre øjne dengang, men samtidig genopdager man jo også nye sider af spillet, som man ikke kunne opfatte i sin tid. (Eksempelvis også, at læse al dialogen anderledes - men lige dér, er Banjo-Kazooie selvf. en noget anderledes størrelse end Super Mario 64. Smiley)


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

2274
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

1
1ups givet

#11 - Skrevet 28-09-2020 16:50

Ja, men det var også en anden tid dengang, og platforming i 3D var nyt for os alle. Ligeledes finder jeg det sjovt, hvordan meget af level designet i SM64 er ret primitivt bygget op med 3D-modeller, som er udstrukket ret arbitært. Det ligner mest af alt noget, jeg som ikke-grafiker kunne finde på at bygge Smiley

Glæder mig til snart at komme i gang med Sunshine, som jeg aldrig rigtig har genspillet siden dets originale lancering.


The ultimate beast
The ultimate beast

1244
Online
Level: 20 (Moblin)

1
1ups givet

#12 - Skrevet 02-10-2020 23:53

Nu er jeg nået igennem alle 120 stjerner i Super Mario 64. Det var stadig en rigtig god oplevelse på trods af et gammeldags kamera og lidt simpelt 3D level design. Jeg vil dog sige at Rainbow Ride alligevel udfordrede mig en smule. Jeg nåede ikke at se game over skærmen, men at samle 100 mønter i den bane var trods alt ikke helt let.

I morgen regner jeg med at komme i gang med Sunshine. Det er jeg lidt spændt på, for det var i forvejen et spil, jeg havde det lidt blandet med. Så vidt jeg husker var tematiseringen helt fantastisk, men level designet lidt rodet. Mange har vist også haft problemer med kameraet, men jeg husker det ikke som at være så slemt. En ting jeg dog var helt vild med, var de hemmelige baner uden/med FLUDD. Jeg er spændt på at se, om jeg får den samme oplevelse nu!


JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

1
1ups givet

#13 - Skrevet 03-10-2020 07:53 - Redigeret 03-10-2020 09:32

^Ja, dengang spillet udkom var de hemmelige baner uden FLUDD et højdepunkt, og det jeg længtes efter. Siden har vi dog fået Galaxy-spillene, gjorde det bedre end de baner, så det er også et element, jeg er lidt spændt på at høre reaktioner fra.


JOEP
JOEP

54931
Online
Level: 48 (Magikoopa)

0
1ups givet

#14 - Skrevet 13-10-2020 11:00

Jeg så en reklame for dette i fjernsynet i går! Kan ikke huske, om det var før eller efter nyheder på TV2 kl. 19, men i hvert fald et rimelig dyrt spot, tænker jeg. Var helt overrasket!


Fawful
Fawful

2337
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#15 - Skrevet 13-10-2020 11:40

Ja, jeg har også set reklamen flere gange, så den kører i hvert fald løbende for tiden. Det er helt underligt at se det på en helt almindelig kanal som TV2 Smiley Men fedt med noget Mario/Switch opmærksomhed på dansk tv.

Der er nok ikke mange i familien Danmark, som forstår, at det er gamle spil genudgivet, men det er vel også lige meget, for de har vel aldrig spillet dem før Smiley