Skrevet 09-09-2020 10:33 - Redigeret 25-09-2020 19:21
I denne samling får du opdaterede versioner af Super Mario 64, Super Mario Sunshine og Super Mario Galaxy. Ud over at være i højere opløsning end de tidligere versioner er spillene også blevet optimeret til en suveræn spiloplevelse på Nintendo Switch. Super Mario 3D All-Stars indeholder også en funktion, så du kan afspille musikken fra alle tre spil. Super Mario 3D All-Stars lanceres eksklusivt til Nintendo Switch den 18. september. Den fysiske version af samlingen kommer i et begrænset oplag og den digitale version er kun tilgængelig til slutningen af marts 2021.
Trailers:
#1 - Skrevet 15-09-2020 14:08
Der er kommet lidt ud omkring, hvordan disse spil virker på Switch.Super Mario 64
Mario 64 is the revised Japanese ROM running on an N64 emulator (no backwards long jump glitch)
Texture and language packs are injected on the fly by the emulator.
Super Mario Sunshine
Sunshine is running on a Wii/GameCube emulator which is seemingly made by Nintendo of Europe.
Super Mario Galaxy
Galaxy is an odd one. Parts of the code that use the CPU has been ported to run natively on Switch, but everything else runs though the same emulator as Sunshine.
Der er mere info her.
#2 - Skrevet 15-09-2020 14:09
Lyder som en underlig model der er valgt til SMG#3 - Skrevet 15-09-2020 15:51
Ja. Nogle siger dog, at det kan være for at få touch til at virke.#4 - Skrevet 15-09-2020 22:59 - Redigeret 15-09-2020 23:05
Så de har tilsyneladende ikke genbrugt emulatorerne, som de jo allerede havde fungerende på Shield TV på det kinesiske marked, men altså udviklet en helt ny i stedet. Lidt spøjst - også, at Nintendo of Europe skulle stå bag, men det kan jo have haft mange årsager.#6 - Skrevet 23-09-2020 23:15
Du kan spille Mario 64 med Gamecube controller, men overraskende nok kan du ikke spille Sunshine med Gamecube controller Ved godt, at det er på grund af af Gamecubens analog triggers og at man skulle finde en alternativ måde at mappe det ud i controlleren i Switch porten, but still.#7 - Skrevet 25-09-2020 19:22
Hvad så, er I efterhånden færdige med at samle alle stjerner? Der er vel 492 at gå efter, så der burde være til at par dage.#8 - Skrevet 26-09-2020 14:29 - Redigeret 26-09-2020 16:24
Jeg modtog først spillet i tirsdags og har egentlig haft en rigtig travl uge. Men på min spiltid i går, kom jeg da op på de første 50 stjerner i 64. Jeg regner med at nå nogle flere i løbet af weekenden.#9 - Skrevet 26-09-2020 14:42
Er også oppe på nogen og 60 stjerner i SM64. Har ikke spillet det i mange, mange år, så det overrasker mig lidt, hvor hurtigt man kan samle visse af stjernerne. Når man er vant til at opsamle masser af moons i Odyssey uden at blive sparket ud af banen, kan det godt være lidt trægt at komme tilbage til 64. Men spillet holder stadig rigtig godt - og jeg glæder mig til at tage Sunshine og Galaxy bagefter#10 - Skrevet 26-09-2020 22:48 - Redigeret 26-09-2020 22:50
Det er også spøjst, at opleve sværhedsgraden igen, på spil, man sidst spillede for længe siden (evt. helt i barndommen.) Havde en lignende oplevelse med Banjo-Kazooie, da jeg for nylig prøvede dette spil igen, efter måske sidst at have spillet det i 1999. Sad måbende over, hvordan jeg pludselig "one-takede" flere af de første baner, med alle collectibles i ét hug. Gameplay som voksen, ift. gameplay som barn. Der er jo både gode og dårlige opdagelser i det - man opdager jo dels, hvor blændet, man bare var af sine yngre øjne dengang, men samtidig genopdager man jo også nye sider af spillet, som man ikke kunne opfatte i sin tid. (Eksempelvis også, at læse al dialogen anderledes - men lige dér, er Banjo-Kazooie selvf. en noget anderledes størrelse end Super Mario 64. )#11 - Skrevet 28-09-2020 16:50
Ja, men det var også en anden tid dengang, og platforming i 3D var nyt for os alle. Ligeledes finder jeg det sjovt, hvordan meget af level designet i SM64 er ret primitivt bygget op med 3D-modeller, som er udstrukket ret arbitært. Det ligner mest af alt noget, jeg som ikke-grafiker kunne finde på at bygge#12 - Skrevet 02-10-2020 23:53
Nu er jeg nået igennem alle 120 stjerner i Super Mario 64. Det var stadig en rigtig god oplevelse på trods af et gammeldags kamera og lidt simpelt 3D level design. Jeg vil dog sige at Rainbow Ride alligevel udfordrede mig en smule. Jeg nåede ikke at se game over skærmen, men at samle 100 mønter i den bane var trods alt ikke helt let.#13 - Skrevet 03-10-2020 07:53 - Redigeret 03-10-2020 09:32
^Ja, dengang spillet udkom var de hemmelige baner uden FLUDD et højdepunkt, og det jeg længtes efter. Siden har vi dog fået Galaxy-spillene, gjorde det bedre end de baner, så det er også et element, jeg er lidt spændt på at høre reaktioner fra.#14 - Skrevet 13-10-2020 11:00
Jeg så en reklame for dette i fjernsynet i går! Kan ikke huske, om det var før eller efter nyheder på TV2 kl. 19, men i hvert fald et rimelig dyrt spot, tænker jeg. Var helt overrasket!#15 - Skrevet 13-10-2020 11:40
Ja, jeg har også set reklamen flere gange, så den kører i hvert fald løbende for tiden. Det er helt underligt at se det på en helt almindelig kanal som TV2 Men fedt med noget Mario/Switch opmærksomhed på dansk tv.