SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Religion

chris-peetz-vis
chris-peetz-vis

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

Skrevet 31-08-2006 22:33

Ja... Jeg tænkte på hvad n-clubs brugeres religion var...

jeg har ingen... men ku jo være i har



ps: Behold Judas

Alt respekt til Axis Pedaler, Ludwig Tromer, Paiste Bæknerer og Lunar Eclipse!
Bota
Bota

140
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#31 - Skrevet 05-09-2006 14:47

Er kristen, men går ikke i kirke og såd'n...


The ultimate beast
The ultimate beast

2767
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#32 - Skrevet 06-09-2006 15:12

Zøvnig skrev:
Er ikke religiøs i den forstand. men jeg er troende. Er spiritualist og tror derfor på liv efter døden. Jeg er healer og arbejder med det spirituelle. Uden det dog skal forveksles med alt det fis der har været på Tv.

For mig er tro noget personligt. Og om man vælger at bygge det op over en religion eller det man finder i sit eget indre gør ikke så meget. Har stpr respekt for det at have en tro så længe man ikke bruger den til at slå andre mennesker oven i hovedet med.



Heh min mor er også spiritualist og healerSmiley og en masse andre ting


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#33 - Skrevet 06-09-2006 15:15

I'm protestant... Smiley


s4s4
s4s4

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#34 - Skrevet 12-09-2006 20:08

Fresh aka Electroma skrev:
I'm protestant... Smiley


Hehe når men jeg tror ikke på noget som helst af guder XD og må gud ramme mig med lynet hvis der findes guder (S4s4 blev pulveriseret af et lyn der kom igennem taget)


Zøvnig
Zøvnig

10
Offline
Level: 20 (Moblin)

0
1ups givet

#35 - Skrevet 12-09-2006 21:00

Gaara boy skrev:

Zøvnig skrev:
Er ikke religiøs i den forstand. men jeg er troende. Er spiritualist og tror derfor på liv efter døden. Jeg er healer og arbejder med det spirituelle. Uden det dog skal forveksles med alt det fis der har været på Tv.

For mig er tro noget personligt. Og om man vælger at bygge det op over en religion eller det man finder i sit eget indre gør ikke så meget. Har stpr respekt for det at have en tro så længe man ikke bruger den til at slå andre mennesker oven i hovedet med.



Heh min mor er også spiritualist og healerSmiley og en masse andre ting



Så bliver jeg jo lidt nysgeri efter at høre dit syn på det Smiley



dustman
dustman

17
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

#36 - Skrevet 12-09-2006 22:02

relinigonen blev ikke opfundet for at undertrykke mennesker
religion hjælper mange mennesker og giver dem svar og en mening med livet. Videnskab kan beskrive ting men aldrig forklarre hvad der er rigtigt og forkert. Nogle mennesker har brug for religion for ikke at føle at deres tilværelse er tom og tilfældig. Synes AND viser meget lidt respekt over for religion, men det må han jo selv om.
Jeg er ikke selv religiøs, men har fuld respekt for religiøse folk. Jeg mener som niché at religion skaber nogle værdier for folk, der ikke selv kan det. Dvs. at "stærke" mennesker ikke har brug for religion, da de kan skabe deres egen værdier. Mener også at fx næstekærlighed i kristendom kun er der fordi de kristne havde brug for det


Shadow
Shadow

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#37 - Skrevet 12-09-2006 22:13 - Redigeret 12-09-2006 22:14

Hvorfor viser And nu pludselig lidt respekt for religion, han siger jo bare sin mening. Og så skal det siges at jeg har helt samme mening som ham.


AND
AND

604
Online
Level: 35 (Lakitu)

0
1ups givet

#38 - Skrevet 12-09-2006 22:20 - Redigeret 12-09-2006 22:26

Det var da fantastisk så opmærksom du er på mine synspunkter Dustman... Any ways - ja, religion har hjulpet mange mennesker til at finde mening med livet, men efter min bedste overbevisning, så har religion samtidig bragt så mange dårlige ting med sig og enormt mange mennesker har igennem tiden (mis)brugt religion som et manipulations-middel og det sker sådan set stadig den dag i dag.

Se bare på de mange selvmordsbombere rundt om i verden, det er jo mennesker som er blevet manipuleret til at smadre sig selv og tage en masse andre mennesker med sig i faldet, for at modtage en form for paradisisk hyldst til gengæld. Her er der altså tale om mennesker som er blevet påvirket på en meget negativ måde af religionen og de mænd som står bag.

Der udover så er der aldrig blevet dræbt så mange mennesker af nogen som helst grund, som pga. religion. Hele konceptet bag "hellig krig" er jo religiøst orienteret og det er stort set ligemeget hvilken religion man ser på, så hører der en meget, meget blodig historie med...

Men jo, det er da vigtigt at gøre opmærksom på, at det er helt fint at mange mennesker lever i harmoni med deres religion og deres omgivelser.
- det er dog ikke et liv som jeg vil efterstræbe på nogen måde.

Og jeg holder dog stadig fast i at religion altid har været et manipulations-middel som de få stærke i samfundet harbrugt til at kontrollere alle andre og til at skaffe sig selv magt.


BonusNinja
BonusNinja

1442
Offline
Level: 5 (Cheep)

0
1ups givet

#39 - Skrevet 12-09-2006 22:31

Jeg er vokset op i en stærkt troende katolsk familie. Jeg gik i kirke hver søndag og blev undervist i religion af nonner hver lørdag indtil jeg var ca. 11-12 år. Mine forældre er fra Polen, og polakkere går generelt meget mere op i deres religion end fx danskere. Det blev alt for meget for mig i sidste ende ... jeg begyndte at føle, det ikke var noget for mig, og så valgte jeg simpelthen bare at stoppe; det var min far bestemt ikke glad for!

Pt. er jeg ikke religiøs som sådan, og har heller ikke noget imod stærkt religiøse mennesker. Så længe man holder sin religion mere eller mindre for sig selv, så bliver der ingen vrøvl med mig ...

Jeg har selv svært ved at bedømme, hvad jeg tror på. Nogen gange forestiller jeg mig, at der er liv efter døden og at livsenergi aldrig vil dø; andre gange forestiller jeg mig, at vi alle bare er dyr, godhed og ondskab findes ikke og der ikke er nogen mening i det hele. Sidstnævnte teori har jeg dog meget svært ved at acceptere, men hvem ved, måske er det sådan.


Sillyyy
Sillyyy

3010
Online
Level: 17 (Deku Baba)

0
1ups givet

#40 - Skrevet 30-03-2007 21:54

Haha, the topic are reborn Smiley
Jeg er kristen og skal konfirmeres om en måneds tid Smiley
Jeg tror ikke sådan rigtig på gud, men alligevel Smiley


ZagreP
ZagreP

4
Offline
Level: ()

0
1ups givet

#41 - Skrevet 30-03-2007 22:04 - Redigeret 30-03-2007 22:09

Rettelse er faktisk ikke bhudist. men er inde for den tro. men er i virkeligheden kristen.


Shadow
Shadow

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#42 - Skrevet 30-03-2007 22:19

Me is agnostiker.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#43 - Skrevet 30-03-2007 22:32 - Redigeret 30-03-2007 22:46

Konfirmeret atheist med et lille præg af agnostisme Smiley

(Agnostisk på den måde at jeg da ikke vil udelukke muligheden for nogen religioner jeg tror bare ikke rigtig en skid på nogen af dem.)

DR. Wii skrev:
Jeg er kristen. Jeg er ret religiøs. Jeg har intet imod om du er muslim, buddhist, eller hvad du er. Jeg håber at I har samme holdningSmiley Det vil nok gøre det lettere at være religiøs. Hvis I vil vide det så er jeg ikke Jehovas Vidne endnu da jeg ikke er døbt ind i troen. Men ser frem til at blive døbt.Smiley

Hvis du er fremtidig jehovas vidne lyder det meget mærkeligt at du er ligeglad med hvad andre tror på. Jehovas vidner er da dem som går rundt og prøver på at "konvertere" folk.




Koopajoh'N'
Koopajoh'N'

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#44 - Skrevet 30-03-2007 22:47

en eksistensiel debat på et gamer forum, VILDT Smiley

praktisere ikke nogen tro, så derfor må jeg vel være protestant.
men hvis jeg skulle vælge en tro må det blive katolik. kan ikke lige huske hvad den præcise betegnelse er, men det er en bestemt art af katolecismen der fangede mig lidt.

ps. jehovas vidner prøver ikke at konventere folk, de prøver jo bare at hjælpe dig med at "resevere" en plads i himlen.
hvilket jo ikke er så anderledes end andre religioner, de er da bare ærlige om tingene.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#45 - Skrevet 30-03-2007 22:51 - Redigeret 30-03-2007 23:02

^De går da rundt og snakker med folk om deres religion for at få dem til at tro på deres og derved reservere den plads. Altså konvertere de andre >_> (De opsøger personen og ikke omvendt)

Protestanter går forresten også op i deres religion. Det er bare dem her i Danmark der er lidt dårlige til det >_>

Edit: Jeg var forresten heller ikke kristen da jeg blev konfirmeret, men jeg syntes bare at det var interessant at gå til præst og synes i det hele taget at det var en meget hyggelig tid og derfor blev jeg konfirmeret. Kunne godt ha' fået en nonfirmation og mødt 2 timer senere en gang om ugen hvis jeg ville så jeg gjorde det ikke for gaver penge osv...

Og så er det vel heller ikke helt dumt at holde sig på den sikre side Smiley
Regner også med at blive ved med at betale kirkeskat når den tid kommer da jeg ikke har noget imod at støtte op om kristendommen (Så længe den ikke betragtes som i jesus kamp: http://youtube.com/watch?v=6RNfL6IVWCE) selvom jeg ikke selv tror på den.

Edit2: Og siden jeg også lige så at nogen nævnte videnskab kontra religion kan man altså sagtens være meget religiøs og stadigvæk også tro på videnskaben. Min fysiklærer er for eksempel tidligere missionær (Stoppede for 3 år siden fordi han fik et barn som skulle passes...) og han tror sku også på de ting han underviser i ;P