Prøv Star Wars: Knights ...

SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

Luigi's Mansion 2

Switch - spilrygter og sp...

Fortnite

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Alt om Zelda

kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

Skrevet 13-10-2011 20:14 - Redigeret 25-09-2012 21:59

.

Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#856 - Skrevet 25-03-2012 01:31

Forskellen på når du møder dragen i SS og River Zora'en i ALttP er, at i ALttP har du selv fundet den.

Det var spændende og fedt at støde på den midt i et vandfald, og det er sådanne ting, der kan få min fantasi i gang. Det er sådanne ting, der garanterer en, at der er fede ting at opdage i overworlden. Når du møder dragen i SS er det bare like, "Nå ok, så fortæller den mig vel hvad jeg skal nu... Aha, backtracking til det første tempel, ih hvor sjovt..."


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#857 - Skrevet 25-03-2012 19:49

Togbis skrev:
Bortset fra sejle-delen, som på trods af hadet fungerer ret godt i 3D, så kunne resten af spillet næsten ligeså godt have været i top-down 2D.
Hvad hjælper 3D, når de ikke gør brug af den tilføjede vertikale dimension alligevel?

Du har en god pointe. TWW er muligvis det Zelda-spil, der fungerer bedst i 3D og det udnytter det ikke engang til fulde, som du siger. De andre 3D-spil kunne næsten lige så godt være i 2D; det er nærmest bare et spørgsmål om æstetik.



stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#858 - Skrevet 25-03-2012 19:56 - Redigeret 25-03-2012 19:57

Jeg vidste ikke at meningen med 3D var for at man kunne sidde og kigge over byen fra toppen af et springvand.

Ikke at jeg er uenig i at muligheden for at hoppe (og marios backflip og walljumps) ikke kunne være meget fedt i den verden... Men det er nu vidst ikke af helt samme årsag som du mener. Jeg synes også om disse ting i 2D spil. Selv i top down kunne det sikkert være meget fedt selvom det ikke ville være den optimale vinkel Smiley

Jeg kan slet slet ikke se hvorfor delen med at sejle skulle udnytte 3D bedre end resten af spillet. =/


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#859 - Skrevet 25-03-2012 20:30

3D er også overvurderet. Bare se på Pokemon. Findes der et spil med topview, som høster succes som Pokemon?


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#860 - Skrevet 25-03-2012 22:38

Ang. TWW: jeg tror ikke et sejlespil ville kunne fungere på samme måde i 2D. Selvom det er relativt kedeligt at sejle i TWW, så ville jeg tro, at det i 2D ville være totalt intetsigende.
MM fungerer godt fordi himlen for mig at se er en vigtigere del af spillet end den er i OoT og TP, som i sin essens lige så godt kunne være topview; OoT er jo i forvejen baseret så tungt på ALTTP, at man kunne argumentere for at det var SNES-spillet i 3D - for at vise 3D'en frem.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#861 - Skrevet 26-03-2012 19:06

stelzig skrev:
Jeg vidste ikke at meningen med 3D var for at man kunne sidde og kigge over byen fra toppen af et springvand.

Ikke at jeg er uenig i at muligheden for at hoppe (og marios backflip og walljumps) ikke kunne være meget fedt i den verden... Men det er nu vidst ikke af helt samme årsag som du mener. Jeg synes også om disse ting i 2D spil. Selv i top down kunne det sikkert være meget fedt selvom det ikke ville være den optimale vinkel Smiley


Det var nu mere ment som et argument for hvorfor Zelda ikke behøver 3D-grafik til at matche gameplayet, end det var et argument for at Zelda skal have mere 3D-gameplay til at matche grafikken. Smiley


Jeg kan slet slet ikke se hvorfor delen med at sejle skulle udnytte 3D bedre end resten af spillet. =/


Linearperspektiv gør at man kan se længere, bedre bedømme afstande og at der skabes en horisont for spillerens udsyn. Det er ikke nødvendigt, når man skal slås eller dungeon crawle og har brug for hurtigt overblik. Men det fungerer super, når man skal sejle i Wind Waker eller køre i Mario Kart, også selvom man så ikke hopper. (Hvilket man forresten kan med sejlbåden i wind waker Smiley) Derfor mener jeg det udnytter 3D bedre end resten af spillet.


stelzig
stelzig

4800
Offline
Level: 24 (Whomp)

0
1ups givet

#862 - Skrevet 26-03-2012 19:10 - Redigeret 26-03-2012 19:11

Man kunne give en mulighed for at gå ind i first person og se fremad når man havde lyst og stadig spille 2D udover Smiley

Jeg synes bare det er noget pjat at 3D kun handler om at kunne se fremad. Og at det er dumt at skulle udnytte 3D på den måde bare for at gøre det (men det siger du jo så heldigvis at du åbenbart heller ikke vil argumentere for). Nogle af disse spil kunne måske godt udføres uden 3D (det kunne sejladsen for sin vis også), men at sige at oplevelsen og mulighederne er præcis de samme passer jo bare ikke. Den ekstra dimension påvirker selve gameplayet meget mere fundamentalt.

ps. Bueskydning.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#863 - Skrevet 26-03-2012 19:12

Det er meget nemmere at lave en bedre så at sige "taktil oplevelse" i 2D - det er svært at genskabe denne form for præcision i et 3D-miljø. Så er enig med stelzig i, at det påvirker spillet ret fundamentalt.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#864 - Skrevet 26-03-2012 19:35

stelzig skrev:
Man kunne give en mulighed for at gå ind i first person og se fremad når man havde lyst og stadig spille 2D udover Smiley


Det kunne man godt, men det ville være alt for besværligt at lave til at det kunne betale sig. Man skulle pretty much lave to spil i et.


Jeg synes bare det er noget pjat at 3D kun handler om at kunne se fremad.


Og at det er dumt at skulle udnytte 3D på den måde bare for at gøre det (men det siger du jo så heldigvis at du åbenbart heller ikke vil argumentere for).


Linear perspektiv handler om at se fremad, så at sige. Men 3D betyder, som ordet indebærer, at der er en dimension mere end ved 2D. Den tilføjede dimension kan enten være X, Y eller Z. Gør gameplayet ikke brug af disse dimensioner, så er der ikke brug for alle 3. Det dumme er ikke at man ikke gør brug af alle 3, men at man på trods af dette alligevel vælger at bruge 3D-grafik.

Nogle af disse spil kunne måske godt udføres uden 3D (det kunne sejladsen for sin vis også), men at sige at oplevelsen og mulighederne er præcis de samme passer jo bare ikke. Den ekstra dimension påvirker selve gameplayet meget mere fundamentalt.


Jeg siger ikke at det er det samme, bare at det ligeså godt kunne gøres i 2D. Når noget ligeså godt kunne gøres i 2D, betyder det som regel at det kunne gøres meget bedre i 2D.

ps. Bueskydning.


Combat og puzzles er ikke lige hvad jeg ville kalde super fede features i 3D-zelda. Det fungerer meget bedre i 2D-Zelda.

Oni Nick skrev:
Det er meget nemmere at lave en bedre så at sige "taktil oplevelse" i 2D - det er svært at genskabe denne form for præcision i et 3D-miljø.



Enig.


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#865 - Skrevet 26-03-2012 19:43

Taktil:

Tactile, adj. (and n.)

1. Perceptible to the touch; tangible.

2.

a. Of or pertaining to touch; characterized or influenced by, or relating to the sense of touch. Hence absol. as n., one for whom the sense of touch predominates over the other senses.

b. Of organs: Endowed with the sense of touch.

c. Art. tactile value n. B. Berenson's term for the illusion of tangibility which a painter can create with regard to the figures and objects he represents; the attribute or impression of a tangible quality. Also transf.

????????????


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#866 - Skrevet 26-03-2012 19:50

Af mangel på bedre ord. Men prøv at forestil dig Smash Bros. med en tredje dimension Simon. Jeg tror godt du forstår hvad jeg mener. Smiley


Eagle
Eagle

3
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#867 - Skrevet 26-03-2012 20:15 - Redigeret 26-03-2012 20:15

Nej, jeg er faktisk ikke helt med på hvad I mener med taktil, derfor min ordbogsdefinition og de mange spørgsmålstegn.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#868 - Skrevet 26-03-2012 20:25

Kald det hvad du vil. Men jeg kan prøve at forklare dig det:

Hvis du havde en tredje dimension i Smash Bros. ville det være svært og kluntet at placere sig i forhold til hinanden og ramme hinanden, og kampene ville blive kedeligere.

Så kan jeg ikke gøre det bedre.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2012
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#869 - Skrevet 26-03-2012 20:35

Så det er derfor at first person shooters er så besværlige?

Jeg syntes ikke der er så mange som klager over at de ikke kan ramme eller sigte i de genrer.

Der ser jeg mig uenig. Det har mere noget med udførelsen af control layoutet at gøre.

Et spil som man kan se for oven og i third person, er bl.a. gta 3. Bege dele fungerer i øvrigt udemærket, men 3d layoutet viste sig at være langt mere populært, og jeg tror ikke engang at top perspektivet kan vælges længere. Jeg ved ikke med andre, men top down gjorde det langt svæere at ramme noget, både når man kører, skyder og slår.
Jeg har så spillet på bege måder flere gange, da top down bare har den klasiske feal med sig.


Peblisko
Peblisko

58
Offline
Level: 21 (Paragoomba)

0
1ups givet

#870 - Skrevet 27-03-2012 21:51

^Altså handler det om hvilken genre, vi har med at gøre. Spil hvor der skal sigtes fx med et våben i 3 dimensioner udmærker sig selvfølgelig i 3D.
Men Smash Bros.' præcisionsgameplay er funderet på det overskuelige 2D perspektiv. I 3D ville der være alt for mange faktorer med hvis det skulle gøres lige så præcist og det ville blive noget rod.