Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#196 - Skrevet 31-08-2011 21:58

Fuglen kan vel sammenlignes med Epona og Båden fra Wind Waker.

Kyllingerne og de der mutant fugle fra TP fungere nærmere som et item end et transportmiddel.

Jeg håber bare ikke flyveturerne bliver scripted ligesom i Starfox 64, hvor man vælger en destination og så skal igennem banen som var det en railshooter.
Jeg håber at man selv kan styre rundt og udforske ligesom i Wind Waker. Selvom mange brokkede sig over det, så tror jeg godt det kan fungere, hvis bare Nintendo får puttet lidt mere content mellem øerne og får speedet processen lidt op, hvis man gerne vil hurtigt hen til et bestemt sted.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#197 - Skrevet 31-08-2011 22:00 - Redigeret 31-08-2011 22:02

Dead Cheese skrev:
Ja, jeg ved hvad du mener, men i ALttP, skal man flyve for at komme til nogle af de sidste dungeons.

Det første zelda var også ultra linært. Sammel dræb, sammel dræb, samle, draæbe, samle dræbe, købe, dungeon. Over and over.
Nu skal du a-b-c-d, frem for det frie valg, som tit leder en i døden...
Jeg syntes alle zelda spil er linærre. Deal with it.

Og om at det skulle være et problem? Næ, jeg vil genre have en rytme, så jeg har et mål Smiley
Forskellen er at det er blevet mere tydelig med en storry, og en barierre som forhindrer os i at få for meget sværhedsgrad i starten.



Det er rigtigt, at LoZ er lineært på den måde, at der er én måde at klare spillet på, men den vej er ikke scriptet ind i en historie, så spilleren må selv klare spillet, så at sige. Mit drømme Zelda-spil ville desuden have en levende og interaktiv overworld, hvor npc'er rent faktisk foretog sig ting, lidt i stil med Majora's Mask, bare meget mere udpræget. Desværre ville det kræve sindssygt meget kode og udvikling, så det ser vi aldrig.

En custom overworld funktion ville også være fed, så man kunne få genereret nye steder for de forskellige items, fjender osv. Så man kunne opleve en ny quest. Lidt i stil med Master Quest, bare så det også gjaldt overworlden og ikke kun dungeons.

PS. Kan en mod ikke resize eller fjerne det der kæmpe billede? Smiley


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#198 - Skrevet 31-08-2011 22:13

Altså lidt meget mere interaktivt, alla sims, med zelda setting, og stdigt styrende gameplay, eller nærmere oblivion / gothic angående måde?
Så tror jeg at jeg har forstået dig.
Scibting er da heler ikke så skidt som man siger Smiley
Det meste kan springes over, eller skibes hurtigt. Det giver tit mere indlevelse, og så er det dejligt med en histrorie, som kan rive en med Smiley
Magic moments (episke øjeblikke i spil) opstår nærmest kun af skribting. Mange købte også god of war fordi: ZOMG! MAN KAN SLAGTE!!! EN GUD!!1!! WAABBEGGGRRAAWG
Og at dræbe en gud er fint, men med atari 2600 grafik ville det næppe føles episk, så det er en grund til at skribring er godt. Men med måde ikke? så man ikke slæbes hend ad gulvet, og mister meget af genspiningsværdien.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#199 - Skrevet 31-08-2011 22:23

Scripting er ok, hvis spillet er beregnet til det. Zelda er bare ikke en anime med trekantsdramaer, som Aonuma tror nu om dage.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#200 - Skrevet 31-08-2011 22:26

Men Zelda er da heller ikke et ikke-lineart RPG som Oblivion eller Fallout.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#201 - Skrevet 31-08-2011 22:32 - Redigeret 31-08-2011 22:33

Jeg synes heller ikke der skal alt for mange RPG-elementer med i form af stats osv. Men at der kun er én måde at klare spillet på, betyder ikke at et spil er lineært. Det betyder bare, at der kun er én slutning, og det har der altid været tradition for i Zelda. Jeg siger bare, at fjenderne og npc'erne kunne bevæge sig lidt rundt, og der kunne være flere ting, der skete tilfældigt, så man fik en ny spiloplevelse hele tiden.

Dungeons kunne nemt være stationære. Det betyder ikke at spillet er lineært, men bare at det ikke skal være totalt sandkasse.

Hvis I overhovedet forstår hvad jeg mener nu. x)


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#202 - Skrevet 31-08-2011 22:42

I Rune Factory laver indbyggerne noget nyt hvert eneste dag og der findes en kalender, hvor der er planlagt forskellige events i løbet af året.
Man bestemmer selv om man vil bruge tiden på at rende rundt og bekæmpe monstre i de forskellige dungeons eller om man vil bruge tiden på at være sammen med folkene inde i byen.

Måske Nintendo kunne lære noget af det.
Selvom det desværre ser ud til at den dyre udvikling af interaktivitet i RuneFactory sænkede kvaliteten på resten af spillet drastisk.

Så Nintendo må enten nedprioritere andre dele af spillet eller håbe på at den ekstra aktivitet i byen giver så meget, at spillet vil sælge mere.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#203 - Skrevet 31-08-2011 22:47

Det er ikke muligt at lave et spil med god interaktivitet og kvalitetsindhold på én gang?


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#204 - Skrevet 31-08-2011 22:51

^Fable= jo der er.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#205 - Skrevet 31-08-2011 23:08

Har aldrig prøvet Fable, men kunne være det var et spil for mig. Har gerne ville prøve det længe nu.


Moysen
Moysen

40
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#206 - Skrevet 01-09-2011 08:26

Oni Nick skrev:
Har aldrig prøvet Fable, men kunne være det var et spil for mig. Har gerne ville prøve det længe nu.



Fable er et fantastisk spil. Helt klart alle pengene værd, hvis du er til fantasy-spil og et meget frit gameplay. :]


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#207 - Skrevet 01-09-2011 08:39

Det beskriver sådan set alt du vil have, men der er nogle ting som er lavet lidtt ukrærligt, og spillet mangler magical moments.
Man kan også få brug for at samle ting, men det er sjældent nødvendigt.
+ man kan være ond eller god Smiley
Utrolig meget side questing og sine egne stories (man kan blive fortograf, smed, populær, gambler og enda få et forhold, opkøbe og bruge/udleje huse).
Det er en selv der styrer verdenen, men storien er ændrer sig sjældent meget af de valg man vælger.


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#208 - Skrevet 01-09-2011 09:11

Zelda er ikke en life-sim ala Fable. Zelda er ikke et grinding krævende RPG som Elder Scrolls. Zelda spil har en rød tråd, som er skjult for spilleren indtil vedkommende graver den frem. Den røde tråd i historien dukker op når spilleren går på opdagelse. Når en dungeon eller side-quest er løst, bliver spilleren belønnet med hints om, hvor næste brik i spillet kan findes, men det er ikke nødvendigvis denne brik spilleren finder frem.

Twilight Princess fejlede, fordi den røde tråd altid var synlig og spilleren kan KUN, følge tråden. OoT og Alttp har også en rød tråd, men spillene begrænsede ikke spilleren til kun at følge denne. MM havde også en rød tråd. Du blev peget i retningerne nord, syd, øst og vest, men hvordan du så fandt løsningen var op til dig.

TWW havde en mærkværdi blanding. So no comments on that one.


Dead-Cheese
Dead-Cheese

2007
Offline
Level: 25 (Kokiri)

0
1ups givet

#209 - Skrevet 01-09-2011 09:17

^det er så rigtigt nok. Men tp kunne du da også lave andet. Man kunne samle ting, til folk i hyrule, og snakke med folk, som næsten altid havde noget nyt at fortælle og få en side story.
Der var også en del hemmelige steder man kunne finde, eller få hjælp til at finde. Desuden var der masser af landskab man kunne udforske, det var også op til en selv, om man ville se sig rundt, og dræbe alt, eller om man faktisk bare ville a-b-c systemmet.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#210 - Skrevet 01-09-2011 14:29

Dead Cheese skrev:
Desuden var der masser af landskab man kunne udforske,



Hvor!? Smiley