Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41
Værsgo' at diskutere!#196 - Skrevet 31-08-2011 21:58
Fuglen kan vel sammenlignes med Epona og Båden fra Wind Waker.#197 - Skrevet 31-08-2011 22:00 - Redigeret 31-08-2011 22:02
Dead Cheese skrev:
Ja, jeg ved hvad du mener, men i ALttP, skal man flyve for at komme til nogle af de sidste dungeons.
Det første zelda var også ultra linært. Sammel dræb, sammel dræb, samle, draæbe, samle dræbe, købe, dungeon. Over and over.
Nu skal du a-b-c-d, frem for det frie valg, som tit leder en i døden...
Jeg syntes alle zelda spil er linærre. Deal with it.
Og om at det skulle være et problem? Næ, jeg vil genre have en rytme, så jeg har et mål
Forskellen er at det er blevet mere tydelig med en storry, og en barierre som forhindrer os i at få for meget sværhedsgrad i starten.
Det er rigtigt, at LoZ er lineært på den måde, at der er én måde at klare spillet på, men den vej er ikke scriptet ind i en historie, så spilleren må selv klare spillet, så at sige. Mit drømme Zelda-spil ville desuden have en levende og interaktiv overworld, hvor npc'er rent faktisk foretog sig ting, lidt i stil med Majora's Mask, bare meget mere udpræget. Desværre ville det kræve sindssygt meget kode og udvikling, så det ser vi aldrig.
En custom overworld funktion ville også være fed, så man kunne få genereret nye steder for de forskellige items, fjender osv. Så man kunne opleve en ny quest. Lidt i stil med Master Quest, bare så det også gjaldt overworlden og ikke kun dungeons.
PS. Kan en mod ikke resize eller fjerne det der kæmpe billede?
#198 - Skrevet 31-08-2011 22:13
Altså lidt meget mere interaktivt, alla sims, med zelda setting, og stdigt styrende gameplay, eller nærmere oblivion / gothic angående måde?#199 - Skrevet 31-08-2011 22:23
Scripting er ok, hvis spillet er beregnet til det. Zelda er bare ikke en anime med trekantsdramaer, som Aonuma tror nu om dage.#200 - Skrevet 31-08-2011 22:26
Men Zelda er da heller ikke et ikke-lineart RPG som Oblivion eller Fallout.#201 - Skrevet 31-08-2011 22:32 - Redigeret 31-08-2011 22:33
Jeg synes heller ikke der skal alt for mange RPG-elementer med i form af stats osv. Men at der kun er én måde at klare spillet på, betyder ikke at et spil er lineært. Det betyder bare, at der kun er én slutning, og det har der altid været tradition for i Zelda. Jeg siger bare, at fjenderne og npc'erne kunne bevæge sig lidt rundt, og der kunne være flere ting, der skete tilfældigt, så man fik en ny spiloplevelse hele tiden.#202 - Skrevet 31-08-2011 22:42
I Rune Factory laver indbyggerne noget nyt hvert eneste dag og der findes en kalender, hvor der er planlagt forskellige events i løbet af året.#203 - Skrevet 31-08-2011 22:47
Det er ikke muligt at lave et spil med god interaktivitet og kvalitetsindhold på én gang?#204 - Skrevet 31-08-2011 22:51
^Fable= jo der er.#205 - Skrevet 31-08-2011 23:08
Har aldrig prøvet Fable, men kunne være det var et spil for mig. Har gerne ville prøve det længe nu.#206 - Skrevet 01-09-2011 08:26
Oni Nick skrev:
Har aldrig prøvet Fable, men kunne være det var et spil for mig. Har gerne ville prøve det længe nu.
Fable er et fantastisk spil. Helt klart alle pengene værd, hvis du er til fantasy-spil og et meget frit gameplay. :]
#207 - Skrevet 01-09-2011 08:39
Det beskriver sådan set alt du vil have, men der er nogle ting som er lavet lidtt ukrærligt, og spillet mangler magical moments.#208 - Skrevet 01-09-2011 09:11
Zelda er ikke en life-sim ala Fable. Zelda er ikke et grinding krævende RPG som Elder Scrolls. Zelda spil har en rød tråd, som er skjult for spilleren indtil vedkommende graver den frem. Den røde tråd i historien dukker op når spilleren går på opdagelse. Når en dungeon eller side-quest er løst, bliver spilleren belønnet med hints om, hvor næste brik i spillet kan findes, men det er ikke nødvendigvis denne brik spilleren finder frem.#209 - Skrevet 01-09-2011 09:17
^det er så rigtigt nok. Men tp kunne du da også lave andet. Man kunne samle ting, til folk i hyrule, og snakke med folk, som næsten altid havde noget nyt at fortælle og få en side story.#210 - Skrevet 01-09-2011 14:29
Dead Cheese skrev:
Desuden var der masser af landskab man kunne udforske,
Hvor!?