LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Michael
Michael

5441
Online
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#421 - Skrevet 13-09-2011 09:49

Oh Gud, PD, lad lige være med at citere et indlæg så langt som Alexanders. Vi ved godt det er ham du skriver til.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#422 - Skrevet 13-09-2011 10:04

Jeg er interesseret i at høre, hvad I andre synes. Endnu engang incoming spoilers:

- Ingen rigtig overworld (Super Zelda Galaxy!)
- Lineær route (pga. ingen rigtig overworld)
- Samme velkendte formular: Forrest temple, Fire temples etc.
- Masser af puzzles - ikke kun i dungeons men også imellem dem!
- Visse fjender KAN IKKE angribes, før man giver dem muligheden for at angribe, så deres weak point dukker frem (GIANT ENEMY CRAB!)
- Jazz musik
- Navi og Midna erstattet af endnu en karakter, der konstant skal følge og afbryde en - blot med en ENDNU mere irriterende stemme.
- Sværdet har en hjælpefunktion, der konstant kan vise dig hvor du skal gå hen og hvor items og nøgler er placeret.
- Man SKAL vende tilbage til hovedtemplet over flere gange (som i Phantom Hourglass og Spirit Tracks)
- Segmenter hvor man skal samle "tears" ligesom i Twilight Princess, men det fungerer som i Phantom Hourglass - dvs. uden sværd hvilket betyder, man ikke må blive ramt af fjender.

Er det seriøst, hvad folk vil have herinde?



PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#423 - Skrevet 13-09-2011 10:13

Ja?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#424 - Skrevet 13-09-2011 10:17

Hvorfor?


Dingler_
Dingler_

21
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#425 - Skrevet 13-09-2011 10:24 - Redigeret 13-09-2011 10:25

Kids today...
Hvis det der virkelig er hvad man ønsker i et Zelda-spil, så kan man umuligt kalde sig en fan af serien, eller også har man kun stiftet bekendskab med Zelda-serien efter 2006.

Det er sørgeligt at det er den vej, det åbenbart skal gå med serien - skal det spilles? Sure, men det bliver tydeligvis ikke det openworld action-adventure mange af os har hungret efter, ikke med den opskrift.


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7476
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#426 - Skrevet 13-09-2011 10:25 - Redigeret 13-09-2011 10:30

Woah. Skal love for, at det rent ud sagt er eksploderet med info siden 3DS konferencen her kl. 5 i morges. (mainly fordi en eller anden har nakket en Game Informer og opsummeret derfra Smiley)

Må nok indrømme, at min frygt blødes lidt op. Lader til at de forsøger at ændre gradvist på spilformen, uden at tage det fuldstændig ud af proportioner til at starte med - Aonuma-citat fra artiklen: "A number of people working on Zelda now are people that grew up playing Zelda. From their perspective, they're looking at it as, 'What are some of the things that failed to be helpful in getting through the game?' They're stripping that out and streamlining."

Der kan næppe være nogen tvivl om, at der gemmer sig en lille hentydning til Aonumas oplevelse med Zelda til NES'en der, og for meget "streamlining" er vel synonymt med at gøre spillet mere casual - men de skal jo også finde en balance. Tror bredere accessibility er ret uundgåeligt for moderne konsolspil, og designkompromiser vil der jo altid være - hvis altså overworld-formen overhovedet er et sådant, frem for eksempel på ovenstående. Synes at kunne ane svævende øer (a.k.a. exploration elementer) rundt omkring, nu hvor jeg kigger efter. Smiley


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#427 - Skrevet 13-09-2011 10:25 - Redigeret 13-09-2011 10:27

Alexander Brock Petersen skrev:
Hvorfor?


Netop det du sagde... alle de ting^

+ mange andre :b


Kanin
Kanin

641
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#428 - Skrevet 13-09-2011 10:38

PD - det virker på mig, som om du hellere vil være uenig med Alexander, end ren faktisk at tage stilling til hvorledes spillet tilsyneladende er skruet sammen.

Det har altid været et fact (nærmest), at Templet i Phantom Hourglass samt de påtvungede collection dele (TWW triforce og TP tears) har været en del af seriens svageste punkter - hvordan kan du have tiltro til at en kombination kan blive bedre?
Du risikere at blive vældigt skuffet, med så høje forventninger - hvorimod Alexander KUN kan blive positivt overrasket Smiley (Lad os nu se hehe)

At der er regenerating health virker helt absurd på mig... Var TP så svært og udfordrende at dette var nødvendigt at indføre?

Sektion uden sværd - i et spil hvis designprincipper er bygget på netop sværdet?!

Overworld delen kan være to ting. Enten er det ligesom i Spirit Tracks - hvilket i min verden ville være fail.
Eller også - er det ligesom i Wind Waker. Dette vil jeg sagtens kunne leve med....




chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#429 - Skrevet 13-09-2011 10:40

Tror Nintendo hellere ville være foruden alle de raging fanboys der bare vil købe spillet for at rage endnu mere og skælde endnu mere ud Smiley

Jeg forventer aldrig noget af nogle spil og fint med mig hvis det er liniært, så er det nemt at gå til. Jeg gider ikke alt den frihid i mange spil. det er bare en undskyldning for at trække tiden ud mellem de vigtige punkter.

Jeg stiftede bekendtskab med WW og gennemførte TP og Links Awakening. Og ingen af dem er bedre end andre efter min mening. der er ikke en rigtig og forkert opskrift som jeg har sagt før. Der er fanboys med ideer til hvad DE synes er et rigtig Zelda. Alle andre er bare glade for at opleve endnu et godt eventyr uden at hade hade hade.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#430 - Skrevet 13-09-2011 10:42

Thomas Dyregaard skrev:

At der er regenerating health virker helt absurd på mig... Var TP så svært og udfordrende at dette var nødvendigt at indføre?

Sektion uden sværd - i et spil hvis designprincipper er bygget på netop sværdet?!




nu har ingen af os spillet det så det KUNNE jo være at der faktisk er en grund til at de har gjort som de har. De har nok ikke gjort det hvis det ikke passede ind eller for at pisse på deres fans.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#431 - Skrevet 13-09-2011 10:45 - Redigeret 13-09-2011 10:48

Thomas Dyregaard skrev:
PD - det virker på mig, som om du hellere vil være uenig med Alexander, end ren faktisk at tage stilling til hvorledes spillet tilsyneladende er skruet sammen.


Nej, jeg kan faktisk godt lide spillet, ikke fordi Alex er imod det... men at han bliver VED og VED med at sige det samme igen, og igen, og igen... man bliver altså sindsyg!

Og nu skal folk jo så lige huske på at det er jeres mening at alle de ting i hentyder til sucker. Jeg kunne godt lide overworld'en i Spirit Tracks, et spil som jeg også godt kunne lide! Kunne også godt lide Twiligt Princess, på grund af historien og at verdenen var en opgraderet udgave af Ocarina of Time! Jeg gider ikke rigtig at se alle de meget små negative ting ved spil... hvis jeg gjorde det, ville jeg nemlig ikke gide at spille halvdelen af alle dem jeg har spillet i mit liv...

Hvis man spørger mig, så er der mange herinde som helt glemmer de positive ting ved Skyward Sword...

chessr skrev:
Tror Nintendo hellere ville være foruden alle de raging fanboys der bare vil købe spillet for at rage endnu mere og skælde endnu mere ud Smiley

Jeg forventer aldrig noget af nogle spil og fint med mig hvis det er liniært, så er det nemt at gå til. Jeg gider ikke alt den frihid i mange spil. det er bare en undskyldning for at trække tiden ud mellem de vigtige punkter.

Jeg stiftede bekendtskab med WW og gennemførte TP og Links Awakening. Og ingen af dem er bedre end andre efter min mening. der er ikke en rigtig og forkert opskrift som jeg har sagt før. Der er fanboys med ideer til hvad DE synes er et rigtig Zelda. Alle andre er bare glade for at opleve endnu et godt eventyr uden at hade hade hade.


Jeg ser mig fuldstændig 100% enig i dette! Chessr, du er min helt Smiley


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#432 - Skrevet 13-09-2011 10:53

Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#433 - Skrevet 13-09-2011 10:58 - Redigeret 13-09-2011 11:00

I må gerne synes, at spil som Spirit Tracks og Skyward Sword er geniale og det bedste af det bedste inden for Zelda-serien. Jeg er ligeglad. Det er ligesom de new school Star Wars fans, der elsker de nye lamme indslag i serien, fremfor de originale tre film.

Problemet er bare, at Nintendo kan ikke være succesfulde, hvis blot de tilfredsstiller new school Zelda-fans, da de udgør en meget lille del af den samlede fanskare. Mange af de old school Zelda-fans fra NES- og SNES-tiden er allerede hoppet af. Og jeg gætter på at flere og flere af N64-fansene ryger af snart.

Min forudsigelse er, at Skyward Sword bliver det sidste Zelda-spil, som mange af NES- og N64-gamerne kommer til at købe. Det betyder, at Skyward Sword stadig kommer til at sælge "ok". Men hvad så bagefter? Hvad har Nintendo så tilbage af fans? 2 millioner new school Zelda-fans, der godt kan lide anime og elsker alt, hvad Aonuma laver?

2 millioner solgte eksemplarer dækker ikke just omkostninger for en serie, hvor hvert spil tager over fem år at udvikle med et 100 mands stort team. Zelda's gonna die.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#434 - Skrevet 13-09-2011 11:01 - Redigeret 13-09-2011 11:02

Alex lad nu vær med at forudsige noget igen... det ender bare med at blive sandt og så vil du være en glad mand, igen :b


M60dk
M60dk

0
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#435 - Skrevet 13-09-2011 11:02 - Redigeret 13-09-2011 11:02

Når jeg kigger over listen med features og tilføjelser synes jeg det lyder som et rigtig godt spil. Men jeg synes også at Twilight Princess og Phantom Hourglass var rigtig gode spil. Jeg synes egentlig heller ikke det lyder eller ser ud til at der bliver sparet på hverken exploration eller combat.

Det eneste der stadig plager mig lidt er Wii Motion Plus. Skal man stå op og lave store armbevægelser for at kunne spille spillet? Jeg har altså kun en 24" PC monitor spille ved p.t. og det ville være ret uhensigtsmæssigt for mig.