Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Pokémon GO

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

F-Zero 99

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#871 - Skrevet 27-09-2011 02:39

Kragh skrev:Til dit svar vil en moderne genreteoretiker sikkert svare, at de såkaldte 'kerneværdier' (som du åbenbart definerer), jo netop opstod i en social og historisk kontekst, og følgelig er konstruerede. De er resultat af nogle individers kulturelle herkomst, deres uddannelse gennem musikinstitutioner, mediernes teknologiske begrænsninger, producentens ideologier og recipientens forholden sig til musikgenre generelt osv. Altså hvad man på musikvidenskab kalder 'musik som kulturel praksis'.


Jeg kender skam godt til teorien - det var derfor jeg flygtede fra det humanistiske fakultet i sin tid. Smiley Jeg køber den bare ikke.

Kragh skrev:
Det fordrer desforuden spørgsmålet, hvorfor de værdier der opstod på et givent tidspunkt skulle være mere autentiske eller korrekte end dem der opstår senere? Ellers kunne man argumenter for, at de æstetikker der var fremherskende i 1970’erne netop var de mest autentiske. Den position er ikke holdbar, så du skriver, at du vurderer kvalitet ud fra popularitet. Så er det de da netop socialt konstrueret, da kvaliteten netop ikke er universel eller defineret én gang for alle, men situeret i en historisk kontekst. Skal jeg fører det ad absurdum, kunne man hævde – for nu at argumentere fra en klassisk kunstdiskurs – at Bach, Mozart pt. står i et interessant forhold Justin Bieber.


Jeg mener, at kvalitet har en universal kvalitet, forstået på den måde, at den altid afspejler nogle helt fundamentale naturlige/menneskelige ting.

Det er lidt sent nu. Jeg tager resten i morgen. Smiley


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#872 - Skrevet 27-09-2011 02:46 - Redigeret 27-09-2011 12:31

Jeg vil gerne høre om du baserer det på personlige præferencer, fordomme og bias eller på empiri. Overvej i øvrigt hvad en etnologisk tilgang ville sige. Desuden undrer det mig, at du ikke accepterer videnskaben om musik

Nu skal det præciseres, at man altid har opfattet musik som noget kulturelt, der er betinget af sine kontekster, dvs. alt fra politisk over religiøs til historiske. Det står lysende klart, hvad du vist heller ikke var uenig da du refererede til den historiske kontekst. Man kan betragte musik i mange optikker.

Musik som social praksis fx mikrosociologisk, symbolsk interaktionisme, art worlds; musik som kulturel praksis, jf. den praktiske ’vending’ i filosofi og kulturforskning mm; musik som diskursiv praksis, dvs. diskursanalyse som teori og metode herunder analyse af diskursiv praksis som kommunikative begivenheder og diskurser om (og i) musik; musik som materiel praksis, fx teknologi, mediering, ontologi og værk samt aktørnetværksteori; musik som territorial praksis, fx musikalske steder og rum, 'lydmure’, grænser mv.; identitetskonstruktioner i og med musik - du bliver hvad du hører, subkulturteori eller man kan overveje musik, medier og mobilitet. Det er alle eksempler, og listen er endeløs, på hvordan man kan betragte musik i en mere kulturel optik. Der er selvfølgelig også traditionel musikvidenskab man kender fra gymnasiet med funktionsanalyse af Mozart, Back og evt. lidt rock. Men de nyere retningen kan fokusere vores læsning af videospil, så vi får en bedre forståelse deraf, ligesom vi er blevet en hel del klogere på fx hiphop i den optik. Eksempelvis kan man læse om genreteori og musik som materiel praksis af samme forfatter. Der er naturligvis i nogle af de tilfælde tale om en ret blød konstruktivisme, når man fx hævder at værdier etableres i kontekst, og er til stadig genforhandling, omend processen er langsom. Det er faktisk ret banalt.

Man kan også bemærke hvordan denne tilgang er ret sociologisk orienteret, og henter en del metode og teori fra sociologien, fremfor den traditionelle musikvidenskab - selvfølgelig lever i bedste velgående! Men ingen af dem, heller ikke traditionel musikvidenskab - kunne finde på tale værdisætteden om 'kerne værdier' i en genre! Vi skal til en romantisk kunstdiskurs for at finde den slags...

Og hvilket fag flygtede du fra, og hvad læser du nu/er du færdig uddannet?


HGC
HGC

7036
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#873 - Skrevet 27-09-2011 09:36

Kragh skrev:

”Fjendemusikken, der kommer, når man støder på en fjende på Hyrule Field, synes jeg også er dårlig/irriterende/dum. Jeg tror dog, den primære grund til det er, at Hyrule Field-musikken, som jeg godt kan lide, bliver afbrudt af den. Sådan har jeg det egentligt med alle 3D-spillene, men TP er nok der, hvor det er værst.”



Dét er interessant, da de fleste netop mener, at dynamisk lyd er den største fordel ved videospil frem for andre medier. Man mange ser det netop som en progression i forhold til de æstetiske begrænsning NES’ satte, hvor man ofte kun opnåede adaptiv musik Jf. Marioeksempel fra Togbis. At det audiovisuelle kommunikere i overensstemmelse med spillets konkrete situationer, ser man normalt som en styrke. Lidt løjerligt at det generer dig! Du ville sikkert være spændende som informant en et studie af recipientens forhold til det medierede udtryk fra spil.


Jeg synes normalt ikke, at det er dårligt, at musikken ændrer sig i forhold til det, der sker på skærmen. Det er kun, hvis musikken ændrer sig til det værre, at det generer mig Smiley
Jeg synes, kampmusikken er meget ringere end Hyrule Field-musikken, så jeg bliver altid lidt irriteret, når en fjende dukker op og udskifter musikken. Hvis bare den afløsende musik lyder lige så godt som den fungerende musik, har jeg intet problem.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#874 - Skrevet 27-09-2011 11:56 - Redigeret 27-09-2011 12:24

Jeg synes normalt ikke, at det er dårligt, at musikken ændrer sig i forhold til det, der sker på skærmen. Det er kun, hvis musikken ændrer sig til det værre, at det generer mig Jeg synes, kampmusikken er meget ringere end Hyrule Field-musikken, så jeg bliver altid lidt irriteret, når en fjende dukker op og udskifter musikken. Hvis bare den afløsende musik lyder lige så godt som den fungerende musik, har jeg intet problem.



Ahh, jeg undredede mig også over det. Det er en ret besværlig emne at vurdere, om audiovisualitet fungerer ordentligt. For det første har komponisterne selvfølgelig en del musikalske virkemidler de kan tage i brug, fx tonalitet, der kan signalere et bestemt geografisk lokalitet; melodiske figurer, som kunne være dissonante eller symboliserede noget opadgående eller kaotisk, rytmiske figurer der ligeledes har en del symbolik oversig, ledemotiver kan etablere følelsesmæssige forbindelser til steder, objekter eller personer; taktarter, er det fx en vals, irregulære taktarter fx Ganondorfs tema osv.

Så man kan godt sige, at det virker eller ikke-virker, men problemet er at medregne, hvordan recipienten forholder sig til det, altså om vi kan lide musikken eller ej! Typisk vil nogle konventioner netop bestå, hvis de virker. Jf. musik som social praksis, der selvfølgelig etableres forløbende. Halo havde et ret interessant musikalsk univers, der kom til at danne skole samt inspirere andre spil. Det er et eksempel på nye tendenser i spilmusikken. EA og Rockstar været været inde over med synergien mellem spilproducenter og musikindustri osv.

Men om et individ så kan lide det, dét er en svær opgave!


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#875 - Skrevet 27-09-2011 13:51

Så har jeg forudbestilt Collector's Edition idag Smiley

18. november bliver en stor dag! Zelda og Mario!


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#876 - Skrevet 27-09-2011 14:01

Tror også jeg vil bestille det, mon ikke det skal gøres over nettet? Nogle der kender et godt sted, hvor det er fantastisk billigt? Jeg vil gerne have det med motion control plus - eller hvad pokker den opgradering nu hedder - da jeg ikke ejer sådan en. Min Wii har været i en passiv tilstand i 2-3 år efterhånden.


0
0

0
Offline
Level: 23 (Skree)

0
1ups givet

#877 - Skrevet 27-09-2011 14:09

Jeg forudbestilte i GameStop til 699 kr. Indbyttede et par spil og fik 25% ekstra for dem, og når jeg afhenter spillet, så får jeg et gavekort på 100 kr.

Det var det værd Smiley


Andreas Tarding
Andreas Tarding

7449
Offline
Level: 18 (Twhomp)

0
1ups givet

#878 - Skrevet 27-09-2011 15:06 - Redigeret 27-09-2011 15:45

Kragh skrev:
Tror også jeg vil bestille det, mon ikke det skal gøres over nettet? Nogle der kender et godt sted, hvor det er fantastisk billigt? Jeg vil gerne have det med motion control plus - eller hvad pokker den opgradering nu hedder - da jeg ikke ejer sådan en. Min Wii har været i en passiv tilstand i 2-3 år efterhånden.


Kan ikke lige finde den oprindelige post, men en herindefra nævnte ShopTo, hvor spil + Wii Remote Plus koster ca. 435 kr inkl. fragt.

Synes nu personligt det er lidt overkill at købe en hel Wii Remote med i pakken, når man i forvejen har "basis-controlleren" og kan nøjes med den lille MotionPlus dongle. Du burde kunne få denne ret billigt på f.eks. eBay - eller rettere sagt, til en pris der sammenlagt den billigste EU-pris for spillet alene (281 kr. hos The Hut, tilsyneladende fri fragt) burde ligge noget lavere end Collector's Edition prisen.

Edit: 48 kr. for MotionPlus-dongle på eBay + 281 kr. for spillet hos The Hut = 329 kr. Altså en besparelse på ~106 kr. ift. bundle med controller.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#879 - Skrevet 27-09-2011 16:06

Mange tak! Jeg synes personligt at det er en smule underligt med de der samleudgaver, så det bliver nok det jeg gør!


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#880 - Skrevet 27-09-2011 16:09

Bemærk dog, at du SKAL have Motion+ for at spille spillet.


Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#881 - Skrevet 27-09-2011 16:32

Bah! Når så er det måske smartere at købe den samlede pakke, når det haster ikke. Jeg kan evt. købe det senere, når det falder i pris.


chessr
chessr

341
Offline
Level: 31 (ChuChu)

0
1ups givet

#882 - Skrevet 27-09-2011 18:02

fallextacy skrev:
Jeg forudbestilte i GameStop til 699 kr. Indbyttede et par spil og fik 25% ekstra for dem, og når jeg afhenter spillet, så får jeg et gavekort på 100 kr.

Det var det værd Smiley



jeg har også forudbestilt der, men det var inden man kendte collectors Smiley håber jeg kan betale resten op til de 699 Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#883 - Skrevet 28-09-2011 01:38

Gameplay details:

- Night/Day transition does not occur in real-time. Link must go to bed and choose to get up at night or at day.
- Monster appear during the night. Cats become aggressive.
- The HUD is customization. Standard, Light and Pro. Standard shows the full controller overlay and button functions, Light only the buttons and Pro is almost completely clean.
- The only way to save your game is with the birds statues. They are pretty much everywhere, including mid-dungeon and right before boss rooms.


Lameduck. Men de har sikkert gjort det, fordi de har sciptet specifikke nat- og dag-sekvenser i løbet af spillet.


PD
PD

0
Offline
Level: 1 (Goomba)

0
1ups givet

#884 - Skrevet 28-09-2011 07:42

Det sjove med dig Alex er at du forudsiger en masse negative ting ligeså snart du har hørt om nye ting... hvis man gjorde dette hele tiden, så er det slet ikke værd at være gamer mand...


Anch1989
Anch1989

0
Offline
Level: 8 (Pirahna Plant)

0
1ups givet

#885 - Skrevet 28-09-2011 08:01

Om det er negativt eller positivt at svært at sige, men det lyder ikke som en super god løsning. Det fungerede da fint som det var. Mon man skal se link fra sine mere menneskelige side, og han ligefrem har et behov for at sove ? Smiley