SteamWorld Heist II annon...

N-cast #217: En eksplosio...

LEGO afslører tre nye LE...

N-cast #216: Microsoft br...

N-club Streams: Uge 18

LEGO annoncerer nye LEGO ...

Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

Spil på vej til Switch

Amiibo!

Switch 2 - rygter og disk...

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Wii
Wii

0
Offline
Level: 2 (Keese)

0
1ups givet

Skrevet 15-06-2010 18:08 - Redigeret 11-07-2014 01:41

Værsgo' at diskutere! Smiley

Cell shaded! Så fedt!

Link kan LØBE!

Beetle FTW !

Wii!
Kragh
Kragh

17
Offline
Level: 3 (Koopa-Troopa)

0
1ups givet

#1306 - Skrevet 12-10-2011 19:38

Alexander Brock Petersen skrev:
Kragh >> Det skulle ikke ses som en kritik. Jeg kører selv off-topic fra tid til anden. Så længe vi har en diskussion om videospil, som har relation til Zelda, så er det fint.



Jeg læste det sørme ikke som en kritik! - men kan godt se, at jeg fik det formuleret sådan. Men eller er jeg helt enig!


LinkTheWindWaker
LinkTheWindWaker

3036
Offline
Level: 22 (Ice Keese)

0
1ups givet

#1307 - Skrevet 12-10-2011 19:46

Alexander Brock Petersen skrev:
Hvordan har du det selv med Zelda? Dit navn afslører jo, at du er fan af serien, men er du ligeså hyped, som du var engang? Smiley



Tja, har ikke rigtig fulgt med i debatten herinde (fordi jeg netop er startet på universitetet = tidssluger), men Zelda-serien er helt klart nødt til at tage nogle valg. Udviklerne skal gå en hårfin balance mellem en konservativ og innovativ tilgang: Fans vil gerne have nyt, men de vil samtidig gerne have det samme. Det er en umulig situation, men det virker som om, at Skyward Sword er en god kombination.

For mig gik det lidt ned ad bakke med DS-spillene, og i begyndelsen var jeg ikke så meget for Skyward Sword. Men efterhånden, i takt med at der er kommet mere coverage omkring spillet, er jeg blevet rimelig hyped på det. Dog krævede det en genspilning af Ocarina of Time for at vække min interesse for Zelda igen.

For mig er Skyward Sword en ekstrem vigtig titel; either they make it or they break it. Meget står på spil, og jeg fornemmer en vis konsensus omkring dette. Mange er "vokset" lidt fra Zelda siden Twilight Princess, og Skyward Sword vil enten blive spillet, der trækker fans tilbage, eller det fatale nådestød for serien, som vi kender den.

Jeg ser især frem til at opleve, hvor meget indflydelse Motion+ får på oplevelsen. Som mange andre er jeg tvunget til at købe denne tilføjelse, som jeg sandsynligvis aldrig kommer til at bruge igen. Derfor skal der meget til for at gøre op for, at jeg skal ud at investere så mange penge for en enkelt spiltitel (lidt ligesom Donkey Konga-trommerne, Wii Fit-bordet, etc.).

Heldigvis har Nintendo lært noget fra Twilight Princess, der jo blev ret kendt for dets enorme hype, der varede flere år. Uanset spillets kvalitet kunne det umuligt leve op til den årelange hype. Med Skyward Sword har man været bedre til at være tys om spillet, indtil at en udgivelsesdato nærmer sig.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1308 - Skrevet 12-10-2011 21:16

Analyse af upgrade-systemet, som jeg er meget enig i:

Upgrades in past Zelda games were actually found within the world, or given to you as rewards for tasks - be it ending a tough enemy or doing a boring NPC fetch quest. And this requires a game focused on EXPLORATION, an actual overworld that houses such discoveries and upgrades. While in Skyward Sword, Aonuma clearly wants to do away with the overworld, and he has done so by giving an empty Sky and turning the world below into closed levels, full of puzzles.

So I think what happened is that since there is no actual overworld to put the upgrades in, Nintendo shoehorned a loot-plus-upgrade system so upgrades can be something that happens 'on the side' and naturally just by going through the game and killing enemies. It does not seem very "Zelda-ish". That does not mean that actual required upgrades won't be inside the dungeons themselves, in chests and such. We have already seen the beetle upgrade in the Sky Temple demo. However, the new upgrade system feels like a cheap way of delivering content. I would much rather explore a big overworld and uncover upgrades in my adventures instead of going to a blacksmith and handing him a bunch of drops.




Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1309 - Skrevet 12-10-2011 23:44

Har ikke så meget med SS at gøre, men det her ser ud til at være vores "Zelda in general" tråd, såh:

Kunne godt tænke mig at vide, hvorfor OoT egentlig har fået den uofficielle titel som "best game of all time" blandt mange? Er der nogen der ved det? Eventuelt nogen, der fulgte med under spillets udvikling, og hvordan hypede Nintendo det til at blive så stort? Var det blot 3D-grafikken? Z-targetting systemet? Eller var det det faktum, at det holdt sig til den klassiske mytologi, og stadigvæk ikke var latterligt puzzle-driven som DS-spillene, og sikkert også Skyward Sword?

Jeg er med på, at det bragte og satte standarder indenfor sin genre, men tænker bare, at det er sindssygt så stor opbakning spillet har, selv 13 år efter sin udgivelse. Eller er det bare en tom illusion, og derfor OoT 3DS ikke var nogen større succes, der for alvor solgte maskiner?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1310 - Skrevet 12-10-2011 23:51 - Redigeret 12-10-2011 23:52

Først og fremmest er Ocarina of Time et godt spil. Og så var det skelsættende af et 3D-spil at være. Det satte nogle standarder, som industrien ser op til den dag i dag.

Men derudover har Ocarina of Time også fået den status, det har i dag, fordi det er 'internet-generationens' første Zelda-spil. Langt majoriteten af dem, der agerer på diverse gaming fora, har haft spillet som deres første rigtige Zelda-oplevelse (og hvis ikke det var Ocarina of Time, så var det Majora's Mask eller The Wind Waker, som bruger samme skabelon).

Derudover har spilpressen og spilindustrien selv hypet det ekstremt meget op - ikke mindst efterfølgende. Det er lidt det samme med Super Mario 64, som faktisk ikke var nogen succes blandt gamerne, da det solgte markant mindre end både SNES- og NES-udgaverne.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1311 - Skrevet 12-10-2011 23:56 - Redigeret 12-10-2011 23:58

Jeg synes bare det er interessant, hvordan industrien påvirker det overordnede fokus så meget. Men hvorfor lige OoT? Kom det ikke som en reaktion på, hvor succesrig serien egentlig havde været før i tiden? Og nu, hvor det kom over i 3D, blev det bare endnu bedre?

Problemet her er ikke, at jeg ikke synes OoT var et godt spil - det er stadigvæk det Zelda-spil, jeg helst ville foretrække at spille (selvom det skal siges at ALttP, som jeg har spillet senere, har et langt sjovere kampsystem). Men det har haft en MEGET negativ betydning for seriens udvikling i tiden efter spillet. For det er givet, at OoT var godt, men på ingen måder perfekt. Problemet er bare, at det bliver hyped som "perfekt", selv i dag, og det tror Nintendo selv på. Det er derfor serien ikke teknisk set har udviklet sig overhovedet siden 1998. Det synes jeg er DUMT. Smiley


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1312 - Skrevet 13-10-2011 00:02 - Redigeret 13-10-2011 00:06

Det er et typisk eksempel i mange industrier inden for underholdningsbranchen, at udvikleren/instruktøren/forfatteren ikke har samme forståelse af, hvad det bedste produkt i en serie er, i forhold til kundernes. Der er en asymmetri i perceptionerne.

Derudover spiller det også ind, at Ocarina of Time på mange måder var markant anderledes end de foregående spil, og derved fik vi skabt Moderne Zelda vs Old School Zelda. Majoriteten af spilindustrien - dvs. både udviklerne, journalisterne, online posterne er formentligt tilhængere af Moderne Zelda-spillene, så den diskurs om "at Moderne Zelda er bedst" bliver derved opretholdt i spilsamfundet. Og da Ocarina of Time klart er det bedste Moderne Zelda-spil - og det første - så er det bare ekstremt ophøjet.


Togbis
Togbis

0
Offline
Level: 16 (Space Pirate)

0
1ups givet

#1313 - Skrevet 13-10-2011 00:05

Det er egentlig pudsigt, for dem der er udviklere i dag, må jo enten være nogle, der var med helt fra starten af NES-tiden eller som er vokset op med at spille 2D-spil.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1314 - Skrevet 13-10-2011 00:06 - Redigeret 13-10-2011 00:09

Det er korrekt - men vil stadigvæk argumentere for, at trods kampsystemet og udfordringen er så meget ringere i OoT, så har det mere til fælles med et spil som ALttP end SS. Jeg har det som om, at der er ved at opstå en tredje part, en tredje gruppe af Zelda-spil, som jeg også har argumenteret for tidligere i tråden. Dette ville også kunne forklare, at OoT stadigvæk, også blandt journalister, bliver set som det bedre spil blandt de moderne Zelda-spil.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1315 - Skrevet 13-10-2011 00:09

Du har helt ret i, at Zelda er på vej væk fra Ocarina of Time. Spirit Tracks og Skyward Sword virker til at lave nogle markante ændringer. Grundlæggende mener jeg dog stadig, at de bygger på de samme værdier som Ocarina of Time gør. De har bare taget dem til ekstremerne.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1316 - Skrevet 13-10-2011 00:15 - Redigeret 13-10-2011 00:15

Det tror jeg også jeg er enig med dig i. Jeg vil heller ikke have et nyt OoT, for jeg ved at et nyt ALttP ville være meget bedre. Smiley

Jeg har tænkt meget over det, og jeg er kommet frem til, at det bedste system jeg kunne finde på, er et system hvor verden, selvfølgelig, er i 3D. Men spilleren skulle frit kunne skifte mellem et traditionelt tredjepersonskamera, og et top-view kamera. På denne måde ville spilleren ved et enkelt tryk kunne gøre en tæt kamp meget mere overskuelig. Og mens man var i tredjepersonskameraet, skulle der være indikatorer, der viste om der er fjender bag dig osv. Z-target skulle stadigvæk være der, men fjenderne skulle ikke holde tilbage bare fordi du aktiverede det. Med andre ord skulle det være et taktisk angreb, at låse på en fjende, og så låse af igen for at parere et angreb fra en anden fjende osv.

Har ikke prøvet det, men TROR at det ville kunne fungere... Er der nogen, der har nogle bedre idéer?


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1317 - Skrevet 13-10-2011 00:19 - Redigeret 13-10-2011 00:20

Jeg har selv overvejet, om det kunne være smart, at Nintendo flyttede kameraet lidt længere op og lidt længere væk. Ikke top-down, men bare lidt væk, så man kunne se flere af fjenderne - plus det ville fjerne kameraproblemerne, som tydeligvis er i både Twilight Princess og Skyward Sword pga manglende second analog-stick.

Men ellers behøver Nintendo ikke at ændre på selve game enginen i Skyward Sword. Den er jo fantastisk. Det, de skal ændre på, er spillets struktur og content. Dvs.

- STOR og VARIEREDE oververden
- Mindre scripting
- Bedre combat system

Så kører bussen. Så kan vi stadig have vores små puzzles og sidequests og narrative forløb med katte, der bliver væk, så længe de ikke overtager styringen af spillet.


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1318 - Skrevet 13-10-2011 00:36

Eventuelt kunne der bare være 3 kameraindstillinger. Men ideen med, at det blev flyttet lidt længere væk og op lyder også ret god, omend jeg tror det er væsentligt, at man kan skifte mellem et tættere kamera også. Generelt er det en fordel at kunne styre kameraet nemt og præcist i 3D-spil.


kasper88
kasper88

22
Offline
Level: 28 (Skeeter)

0
1ups givet

#1319 - Skrevet 13-10-2011 00:52

Der er mange muligheder. Men igen, kameravinklen er lidt irrelevant, når man kigger på, hvilke problemer Zelda-serien har.

Igen... Nintendo kunne tage den præcise game engine, der er brugt i Skyward Sword og genbruge. Hvad de skal ændre er strukturen og spillets content (og muligvis tune fjendernes AI).


Oni Nick
Oni Nick

25
Offline
Level: 26 (Octopi)

0
1ups givet

#1320 - Skrevet 13-10-2011 00:54

Jeg ved ikke hvor irrelevant det er, jeg tror kameraet har lidt at skulle have sagt til dit kriterie "bedre kampsystem". Men ja, det er vel ikke det FØRSTE jeg ville rette ved Skyward Sword. Smiley