Overblikstrailer for Pape...

Lanceringstrailer for Gro...

Tales of the Shire: A The...

N-cast #215: Er Indie Dir...

N-club Streams: Uge 16

Indie World Showcase apri...

Europa kommer til Switch

Indie-udsalg startet nu

SteamWorld Heist II annon...

Penny's Big Breakaway ude...

Switch 2 - rygter og disk...

Amiibo!

Spil på vej til Switch

Pokémon GO

Hvad spiller du nu? Hvor ...

Pokémon Unite

Hollow Knight

Nintendo Switch

Tetris 99

Switch - spilrygter og sp...

Tilbudstråden

K: Diverse 3ds spil

V: Wii U Basic med Wii Fi...

S: Starlink inkl figur og...

S: Mario samlerting

GBxCart eller lignende GB...

Switch spil købes

S Bayonetta 3

K> NEW 2DS/3DS PAL (ubru...

S:Mario rabbids sparks of...

N-club Juletema 2018

Mario Party: The Top 100

Story of Seasons: Trio of Towns

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Aonuma: Link skal stadig ikke snakke

Skrevet af Lukas Skywalker - 14-08-2010 18:24

Bag- og egentlig også frontmand for The Legend of Zelda: Skyward Sword, Eiji Aonuma, udtaler nu til Nintendo Power at Link skal forblive stille. Dette begrunder Aonuma også mere eller mindre.

Det er en kendsgerning, at Link slet ikke har snakket i noget Zelda-spil indtil videre, lige pånær spillene til Philips CD-i. Udover lidt råben og skrigen har Hyrules grønhættede helt med andre ord, været helt tavs i over 20 år.

Følgende er frit oversat, det originale citat kan ses her.

Personligt, så vil jeg ikke have Link til at snakke. Vi har aldrig hørt ham snakke helt indtil nu. Det er en del af spillenes historie. For mig ville det ødelægge hele Links image, hvis han snakkede.

Mht. andre karakterer, så er det bestemt også besynderligt når alle udover Link snakker (dog kun i tekst, red.), men det viser egentlig bare at det ikke er noget jeg virkelig har tænkt over. Tanken har ganske enkelt aldrig rigtigt strejfet mig.

- Eiji Aonuma

Aonuma indrømmer altså, at det sagtens kan virke lidt underligt, at Link aldrig siger noget, modsat de mange andre folk i Hyrule. Alligevel er der dog tilsyneladende ingen planer om at ændre det foreløbigt.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Kanin

Level: 23 (Skree)

14-08-2010 18:33

Indlevelsen i et Zelda spil, ligger i at kommunikere med spillets universet igennem Link.
Som spiller er jeg interesseret i at deltage i udforskningen af universet jeg bliver præsenteret for og "opdage" historien her i.
Hvis Link snakkede, ville man fungere mere som en tilskuer end en deltager....

Det er i hvert fald min egen, tekniske, forklaring xD
0
1ups givet

#2 - Grauling

Level: 23 (Skree)

14-08-2010 18:50

Jeg vil personlig også finde det forkert, hvis Link lige pludselig fik en stemme? Jeg synes også at det er federe, hvis historien foregår omkring Link fremfor igennem ham. Den fortæller teknik der er spillet er hvad der giver spillet sin charme, og det vil lidt ødelægge hele spiloplevelsen af et nyt Zelda spil, hvis Link ligepludselig skulle have noget at sige.
0
1ups givet

#3 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

14-08-2010 20:12

Man har aldrig set eller hørt noget om at nogen af alle de Link's der har været med, har været i en skole. Derfor er det forsat som det skal være. De har hverken lært at stave eller tale. Ingen stemme, tak. Smiley
0
1ups givet

#4 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

14-08-2010 20:18

Man kan ikke tale hvis man ikke har gået i skole.
0
1ups givet

#5 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

14-08-2010 20:19

Haha, min lillebror startede i skole her i denne uge, og han kunne altså godt tale før det Smiley
0
1ups givet

#6 - Jonas

Level: 15 (Geega)

14-08-2010 20:41

Nej, man lærer først at tale i skolen.
0
1ups givet

#7 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

14-08-2010 20:43

xD ej, men så vidt jeg husker har jeg hverken set eller hørt noget om at link har forældre der har lært ham at tale. Smiley så han har ikke træning i det. Smiley
0
1ups givet

#8 - M60dk

Level: 18 (Twhomp)

14-08-2010 20:48

Det er rigtigt. Der er ingen spil hvori Link er vokset op omkring andre mennesker. Tænk hvis han var vokset op i en landsby, eller en by hvor børn aldrig bliver voksne.
0
1ups givet

#9 - Lukas Skywalker

Level: 25 (Kokiri)

14-08-2010 21:00

Jeg har nu også altid ment at Link ligner Peter Pan Smiley
0
1ups givet

#10 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

14-08-2010 21:03

Er enig i Thomas Smiley
0
1ups givet

#11 - PD

Level: 1 (Goomba)

14-08-2010 23:03

Han har også en fe Smiley (ikke altid selvfølgelig)
0
1ups givet

#12 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

15-08-2010 03:36

De gange han har sagt noget som i Philips CD-i og tv serien, var det ikke altid godt.
Så er glade for spillerne ikke lader ham snakke.
0
1ups givet

#13 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

15-08-2010 11:43

Jeg troede hovedpersonen var Peter Pan Smiley Nu gider jeg ikke spille Zelda mere.
0
1ups givet

#14 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

15-08-2010 14:51

Haha. Smiley Anyways glæder jeg mig til spillet, og link snakker stadig ikke som han heller aldrig skal. Desuden ville jeg heller ikke vide hvad jeg skulle sige hvis der pludselig dukkede en goron op, og begyndte at snakke til mig. Smiley
0
1ups givet

#15 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-08-2010 17:27

Synes det er sjovt, at folk snakker om indlevelse, når hele Zelda-serien går ud på at udforske og klare dungeons, og der ikke er særlig meget fokus på historien. Det kan da være lige meget for indlevelsen, om Link snakker eller ej, hvis han bare holder det til cutscenes.
0
1ups givet

#16 - Kanin

Level: 23 (Skree)

15-08-2010 19:05

Jeg kan sagtens klare Dungeons og udforske en spil verden, både uden og med indlevelse. Det motiver mig mere til at udforske spillets univers og klare spillets templer, hvis "indlevelsen" er høj.

Cutscenes er (har) ikke været en stor del af serien. Det nærmeste Zelda-spillene har været på cutscenes, er samtaler imellem NPCerne. Og har "man" som spiller fået noget information der kan tilføje noget til NPCernes samtaler, så bliver det som regel sagt af Link = dig (Om man vil det eller ej xD).

Vil lige tilføje, at jeg gerne så at der blev tilføjet talespor på karakterne i kommende Zelda spil - bare ikke på Link.
0
1ups givet

#17 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-08-2010 19:49

Synes det er fint uden stemmer. Så kan man meget hurtigere komme igennem cutscenes når man alligevel ved hvad de siger, + det giver meget mere tid til langt vigtigere ting.

Men jeg er også af den holdning at cutscenes bør holdes på et minimalt niveau. Det ødelægger Zelda med cutscenes.
0
1ups givet

#18 - Moysen

Level: 16 (Space Pirate)

15-08-2010 21:47

Thomas har måske fat i noget. Det kunne faktisk være meget sjovt hvis alle andre end Link kunne tale. Smiley
0
1ups givet

#19 - L3G3ND

Level: 12 (Fire Keese)

15-08-2010 21:51

Synes det er fint kun med tekst. Så kan man hurtigt skippe det, hvis det er unødvendigt. I øvrigt er det også nice nok, at kunne lave stemmerne selv i sit hoved.
0
1ups givet

#20 - Oni Nick

Level: 26 (Octopi)

15-08-2010 22:29

Det ville være mega dumt hvis alle andre talte udover Link. Så ville man jo føle sig retarderet. "Hey Link, what's up?" "..."

Med tekst er det ikke lige så underligt imo. Men jeg ved ik.
0
1ups givet

#21 - Jonas

Level: 15 (Geega)

15-08-2010 22:31

Har I spillet GTAIII? Det er virkelig dumt, når alle andre taler, mens hovedpersonen holder mund.
0
1ups givet

#22 - Jacob-René

Level: 4 (Stalkid)

16-08-2010 08:50

Quote:
Indlevelsen i et Zelda spil, ligger i at kommunikere med spillets universet igennem Link.
Som spiller er jeg interesseret i at deltage i udforskningen af universet jeg bliver præsenteret for og "opdage" historien her i.
Hvis Link snakkede, ville man fungere mere som en tilskuer end en deltager....
______________________________________________________
+1
Kan kun give Thomas ret, Link skal ikke snakke, og det mener jeg også gælder for resten af figurene i Zelda, så dejligt at vide at de heller ikke har tænkt sig at lave det om foreløbigt Smiley
0
1ups givet

#23 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

16-08-2010 10:22

ja vist folk i zelda spil kom til af snakke ville vi nok også få en forsinket EU udgivelse.
0
1ups givet

#24 - HGC

Level: 16 (Space Pirate)

16-08-2010 13:30

Jeg er også meget imod, at karaktererne i spil har indtalte stemmer. For det første, så har man bedre tid til at forstå, hvad de siger, når man kan skippe i teksten som man har lyst (eller hvis man skal ud at slå et ord op i ordbogen, lol).

For det andet, så ser det grimt ud. Mundbevægelserne passer aldrig 100% perfekt med stemmen. Og hvis stemmeskuespillet ovenikøbet er dårligt, så mister man næsten lysten til at spille Smiley
Jeg synes det er fint, at personerne indimellem kommer med en latter eller et udbrud, som supplerer teksten, eller viser "nu taler jeg".

For det tredje: Don't fix it, if it ain't broken (eller hvad man nu siger..)

Jeg er også enig med Legend i, at det er federe at danne stemmerne i sit hoved.
0
1ups givet

#25 - Navn

Level: 19 (Bullet Bill)

16-08-2010 14:37

Jeg er godt nok ligeglad.

Jeg ser ikke Link som værende en repræsentation af mig selv, han er snarere et værktøj som jeg bruger til at løse gåder. Altså en forbindelse mellem mig og spillet, istedet for direkte at være mig. Derfor betyder det ikke noget for mit vedkommende om han siger noget eller ej.


0
1ups givet

#26 - MegaGame

Level: 2 (Keese)

17-08-2010 03:14

alså spil fra BioWare har jeg ikke noget mod der bliver snakket, ellers ville der være alt for meget tekst bare af læse.
Og hvad ville command and conqueror serien være uden deres film mellem hver mission.

men hvorfor skal denne debat komme op hver gang de udgiver et zelda spil? det er sådan de har lavet dem før, hvorfor ændre det?

0
1ups givet