Gør klar til årets pakk...

Black Friday-udsalg annon...

Få et indblik i kampene ...

Pokémon Scarlet og Viole...

Lanceringstrailer for Jus...

Golf kommer til Nintendo ...

Næste bølge af Mario Ka...

Super Kiwi 64 udgives 2. ...

Åbningsfilmen i Rune Fac...

N-cast #153: Award-sæson...

Fire Emblem Heroes

Pokémon Scarlet & Violet

Fire Emblem Engage

Nintendo Switch

Spil på vej til Switch

Sonic Frontiers

Bayonetta 3

Alternative nyheder

Mario Kart 8 Deluxe

Pokémon Unite

Tilbudstråden

S:Mario rabbids sparks of...

K: Diverse GameCube spil

K: Wii controllers med nu...

K: Dreamcast konsol (Defe...

S: Mario samlerting

S: Starlink inkl figur og...

V: Forseglede Nintendo ti...

Original autentisk ubrugt...

K: The Legend Of Zelda: T...

Story of Seasons: Trio of Towns

N-club Juletema 2018

Pixeline: Tåger over Talstrup (Nintendo DS)

Mario Party: The Top 100

Pokemon Ranger Shadows of Almia (Nintendo DS)

Bag om MadWorld

Skrevet af Lukas Skywalker - 07-03-2009 13:46

MadWorld lander her i Europa d. 27. marts, og der er derfor få uger til. Yasumi Matsuno er en af de mange personer der arbejder for PlatnumGames, og det er ham der har fået hovedansvaret for historien i spillet.

På SEGA's blog udtaler han følgende:

Følgende er frit oversat, det originale blogindlæg kan ses her.

Da PlatinumGames gik til mig, angående MadWorld, tænkte jeg på om gamere egentlig forventede en kompleks verden eller en poetisk og konstruktiv historie i et action-spil. Personligt køber jeg ikke action spil for deres historier. Alligevel, forårsaget af den seneste udviklig af hardware, er spil blevet mere detaljerede, som det kan ses på den altid forbedrende grafik. På grund af dette, kan jeg godt se at moderne gamere ikke bliver tilfredsstillet alene med action. Så for de gamere der sætter stor pris på atmosfære og dybde i historien, var jeg sat til at bygge spillets verden, fra bunden og op.

For at kunne skrive historien, mødtes jeg med udviklingsholdet flere gange end jeg kan tælle til, for at kunne forstå deres spildesign og krav så klart som overhovedet muligt. Hvad jeg fandt interresant var, at udviklingsholdet fortalte mig den ene ting, og produceren fortalte mig en helt anden ting. Mere specifikt; de gav mig forskellige ordrer fra deres seperate stillinger.

Udviklingsholdet gav mig to hjælpelinjer. Den første, "Jack (hovedperson) er ikke nogen retfærdig person." Dette er fordi at han ikke holder tilbage med at udøve sin vold. Den anden lød, "vold er accepteret i verdenen." Dette var den samme grund som den første. Gennem gameplay, ville de ikke have at spillerne skulle tænke over deres aktioner når de udøvede en ekstrem form for vold.

Udgiveren mente så i stedet, at "Vold skulle ultimativt blive afslået når det kom til stykket." Dette betød at vi blev opmærksomme på de forhold der var omkring videospil industrien. Jeg syntes at dette var en forespørgsel med et godt grundlag, eftersom at hverken SEGA eller PlatinumGames ser vold som en god ting.

Under opsætningen af DeathWatch (et ulovligt live show under jorden) kom de to tidligere nævnte modstridende ordrer - accepten og afslåelsen af vold. I den ekstraordinære verden hvor DeathWatch-spillene finder sted, er vold og brutalitet ikke kun nødvendigt, men også accepteret. Dog, så snart du træder ud af showet, har verdenen de normale regler. Det er ikke kun i MadWorld. Har du ikke følt den barriere i virkeligheden? Jeg vil gerne have at gamere spiller spillet, så de kan opleve den unormale verden og historie som den har fået, fra de to modstridende ordrer.

Det vil måske være en smule svært at fange alting i historien, hvis man kun spiller spillet igennem én gang. For hver gennemspilning vil man kunne forstå den sande mening der ligger bag hver karakters dialog, mere og mere.

- Yasumi Matsuno, PlatinumGames


Historien bliver altså tilsyneladende lige så gennemsyret som spillet ser ud til at være, så på dette område er der altså også noget at glæde sig til.

0
1ups givet

Kommentarer:

#1 - Jainay

Level: 2 (Keese)

07-03-2009 22:56

tl;dr

Brace for epic game.
0
1ups givet

#2 - Jonas

Level: 15 (Geega)

08-03-2009 01:27

Jeg har aldrig forstået nødvendigheden i at udmelde, at man ikke har læst en artikel, når man kommenterer på den. Hvorfor så ikke bare holde sig væk? >_>
0
1ups givet

#3 - Jainay

Level: 2 (Keese)

08-03-2009 01:35

Fordi så føler jeg mig sej. Jeg har mindreværdskomplekser.

Tilfreds?
0
1ups givet

#4 - L0rd Doxah

Level: 1 (Goomba)

08-03-2009 06:54

Jep

Kan ikke se hvad hulen vi skal bruge historien til

Vi skal slå noget ihjel
Med et bat
Og andre ting
Men mest bat
0
1ups givet

#5 - Peblisko

Level: 21 (Paragoomba)

09-03-2009 11:11

Jeg synes, det er nice, Yasumi Matsuno siger det ligeud. En fed måde at se det på.
0
1ups givet