Skrevet af KJ85 - 11-06-2013 18:49
Under Nintendos E3-præsentation blev vi endelig klogere på, hvilket spil Retro Studios arbejder på til Wii U. De nævnte godt nok ikke udviklerne under selve præsentationen, men det er kommet frem efterfølgende via Twitter. Og der er altså tale om en efterfølger til DKCR med titlen Donkey Kong Country: Tropical Freeze.
Traileren får I her:
Donkey Kong Island er denne gang blevet invaderet af vikinger og foruden at være i HD vil det være det første spil i serien, der ikke udelukkende består af 2D-platforming. Ligesom i Donkey Kong Country Returns kan spillet spilles i 2 player co-op, men denne gang kan man foruden Diddy Kong også vælge at navigere Dixie Kong i stedet, og hun er selvfølgelig lidt anderledes at navigere.
Herunder kan I høre en af spillets udviklere fortælle yderligere om spillet.
Features:
• Dixie Kong is back to join the adventure as a playable character alongside Diddy Kong. Either can buddy up with Donkey Kong, and each character offers a different game-play experience.
• Explore new dynamic levels that twist, turn and transform in new ways. Plus enjoy spectacular views from the dynamic rotating camera.
• On their journey to reclaim Donkey Kong Island, Donkey Kong and his friends travel across five islands with a variety of stages that include underwater areas and frozen environments.
• Enhance Donkey Kong’s exploration and unlock secrets with a variety of new moves, including a “plucking” system to pull items right out of the ground.
• Team up with friends in a cooperative multiplayer mode that lets two players share in the fun together. (Additional accessories required for multiplayer mode and sold separately.)
Spillet udkommer allerede til Wii U i år. Ser du frem til endnu en omgang med Donkey Kong?
#1 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
11-06-2013 19:04
Nice nok. Ville dog ønske Retro ville lave noget Star Fox eller F-Zero i stedet, men jeg er klar på mere Donkey Kong. Cool at se Dixie vende tilbage også.#3 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
11-06-2013 19:19
Yes, endelig kan jeg se Donkey Kongs pels bølge i vinden, når han hopper!#4 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
11-06-2013 19:21
Det ser fantastisk ud. Forhåbentlig uden waggle denne gang.#5 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
11-06-2013 19:23
Jeg tror også ligefrem jeg ser mere frem til det her end Super Mario 3D World#6 - Bota
Level: 20 (Moblin)
11-06-2013 19:44
Havde hellere set dem give sig i kast med en ny serie eller måske en hel ny IP, men det her ser alligevel godt ud. Must-have.#7 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
11-06-2013 20:48
Lol @ stelzig.#8 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
11-06-2013 20:55
De havde åbenbart valget mellem metroid og dk og gik med dk fordi de ikke mente de var færdig med universet :/#10 - Fawful
Level: 18 (Twhomp)
11-06-2013 21:10
Jeg har ikke noget imod endnu et DK spil, der minder om det andet. og så i dejlig grafik osv. Klart et must have for mig også, men kunne også have være spændende, hvis det var Star Fox eller Metroid de var i gang med.#12 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
11-06-2013 21:24
Så kom annonceringen endelig og selv om det ikke er en nyhed, der ligefrem overvælder med originalitet og nye tiltag ved første blik, er det stadig cool (no pun intended). Donkey Kong Country Returns fik lidt samme "meh" modtagelse som flere er kommet med nu da det først blev annonceret, kan jeg huske, og først da det udkom syntes mange at vise begejstring for det. Jeg tror som sædvanlig at Retro ved hvad de har gang i og det gode er at de får lov at udvide hvad 1'eren bød på både idémæssigt og med den nye hardware. Selv om der måske ikke er de her store bidende scenarier at tage med sig fra traileren, er man stort set garanteret et spil af enorm kvalitet med nye underholdende tiltag, der egner sig både til erfarne og nybegyndere.#13 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
11-06-2013 21:26
@chessr#14 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
11-06-2013 22:11
Jeg havde foretrukket et 3d spil ala Donkey Kong 64, men er dog helt tilfreds med denne annoncering. DKCR er mit 4. yndlings Wii-spil, så jeg har store forventninger til det her. Det enste jeg savnede i det første, var sne- og undervandsbaner. Det er allerede indfriet nu#15 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-06-2013 22:12
For silvan, det ser fedt ud! Det her spil kommer fuldkommen bag på mig - troede at Retro var i gang med noget helt andet - men hvis det er lige så fedt som Returns, så er det da bare et must have. Jeg synes at det virker som om, at Retro har bygget videre på det originale koncept og især vandbanerne er jo både nyt og samtidig en tilbagevenden til seriens rødder. Fedt manner!#16 - chessr
Level: 31 (ChuChu)
11-06-2013 22:12
Peblisko jeg synes selv dk er godt men havde håbet på de kunne skabe et nyt ip i form af en sci fi shooter#17 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-06-2013 22:33
Peblisko skrev:
@chessr
Men HYPEN var nok for folk til at købe en Wii. Spørgsmålet er om det denne gang er nok for folk til at købe en Wii U.
Jeg synes i hvert fald at det er det bedste argument derfor pt.
#18 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
11-06-2013 22:34
Det er virkelig fedt, spillet ser toplækkert ud, og det er sikkert skide sjovt.#19 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
11-06-2013 22:40
Hvor mage af de kreative hoveder er der egentlig tilbage hos Retro Studios? Synes at have læst en del af de vigtige folk bag Metroid Prime-spillene har forladt firmaet og nu er i hos Armature Studios. Dem der arbejder på 3DS-versionen af Batman: Arkham Origins.#21 - AND
Level: 35 (Lakitu)
11-06-2013 22:49
JOEP skrev:
MEN havde Retro nu behøver at lave det? Det er lidt en ærgerlig 'missed opportunity'.
De kan vel godt arbejde på flere spil på samme tid?
#22 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
11-06-2013 22:54
Det er utroligt at de bruger tid på at snakke om DKs pels. Hans udseende i Smash er da lige så vellykket, men er udviklet på kortere tid (og Smash holdet har mindst lige så travlt).#23 - Eagle
Level: 21 (Paragoomba)
12-06-2013 08:49
http://www.destructoid.com/david-wise-composing-donkey-kong-country-tropical-freeze-256058.phtml#25 - AND
Level: 35 (Lakitu)
12-06-2013 09:33
Peblisko skrev:
Kan de ikke snakke sammen og spare hinanden arbejdskraft ved at bruge hinandens engines og 3D-modeller? Det virker åndssvagt at der sidder to studier separat og knokler med hver deres "perfekte" DK. Oh well.
Måske, men de to spil har jo vidt forskellige designs - Country er langt mere 'cartoonish' hvorimod Smash-serien siden Melee har ligget tættere op af den 'realistiske' grafik, som vi bl.a. kender fra Twilight Princess.
#26 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
12-06-2013 10:45
AND skrev:
JOEP skrev:
MEN havde Retro nu behøver at lave det? Det er lidt en ærgerlig 'missed opportunity'.
De kan vel godt arbejde på flere spil på samme tid?
Det virker ikke som om, de har tradition for at gøre det. Jeg ved intet om størrelsen på firmaet, men det virker som om, at de kun arbejder på ét spil af gangen.
#27 - AND
Level: 35 (Lakitu)
12-06-2013 10:48
Du har måske ret - jeg ved det heller ikke - men jeg synes bare at deres udmeldinger vedr. nye spil har tydet på, at de arbejdede på noget helt nyt - altså ikke en opfølger til noget eksisterende. Then again, det kan også bare være overdrevne tweets - det er set før#28 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
12-06-2013 10:51
Drømmescenariet er Star Fox fra Platinum Games, F-Zero fra Sega og ny IP/Metroid fra Retro. Så er de dækket godt ind.#29 - AND
Level: 35 (Lakitu)
12-06-2013 10:54
Absolut - jeg tror dog ikke at vi skal regne med mere Metroid fra Retro foreløbig - det virkede som om de lagde den serie fra sig, efter Corruption, men selvfølgelig; hvis vi snakker drømmescenarie#30 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
12-06-2013 10:56
@AND: De har faktisk udtalt at valget denne gang stod mellem Metroid og Donkey Kong. De valgte aben, da de ikke følte de var helt færdige med ham..#31 - Zalman
Level: 28 (Skeeter)
12-06-2013 10:59
KJ85 skrev:
@AND: De har faktisk udtalt at valget denne gang stod mellem Metroid og Donkey Kong. De valgte aben, da de ikke følte de var helt færdige med ham..
Hvor ser du det henne? Kunne være interessant at læse! Jeg synes egentlig, de tog de rigtige valg. Jeg håber bare, at de prøver noget helt nyt næste gang. Nintendo har så mange forskellige serier de kan plukke fra.
#32 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
12-06-2013 11:01
Michael Kelbaugh (Retro) says that it was hard to decide whether to go with Metroid or not but they felt they had unfinished business w/ dk
— ChandraONM (@ChandraONM) 11. jun. 2013
#33 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
12-06-2013 11:12
Fjendedesignet ser som sædvanlig rigtig godt ud.Peblisko skrev:
@Hassus
Jeg synes da ellers der var rigelig hype ved E3 2010, eller hvornår det blev vist frem, og helt frem til udgivelsen. Da spillet så endelig var ude... så var det lidt "meh"... lad os bare sige, at de ikke overgik folks forventninger.
Hvis de bare kunne møde folks forventninger ovenpå Metroid Prime vil jeg sige at det er ret godt klaret i sig selv.
#35 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
12-06-2013 11:16
Det kunne jo godt lyde sådan ud fra den besked i hvert fald. Men nu må vi se..#36 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
12-06-2013 12:06
De har "unfinished business" med DK indtil de har lavet et Donkey Kong ala DK64 i min optik#37 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
12-06-2013 12:11
^Sjovt at du holder sådan af det, da det lader til ikke at været på højde med SM64 og Banjo.#38 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
12-06-2013 12:16
Nu har Ninty bare ikke rettighederne til Banjo længere så...#39 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
12-06-2013 16:49
Sjovt nok at de har taget pull-mekaniken fra SMB 2 med i spillet denne gang.#40 - AND
Level: 35 (Lakitu)
12-06-2013 17:54
Peblisko skrev:
^Sjovt at du holder sådan af det, da det lader til ikke at været på højde med SM64 og Banjo.
Banjo-Kazooie er niveauer over både SM64 og DK64 - som begge er fine spil, hvis I spørger mig.
Jeg synes det er lidt svært at sammenligne DK64 med de nye Country-spil, grundet skiftet fra 3D til 2D - DK64 mindede mere om de traditionelle Country-spil end SM64 gjorde med de gamle 2D-versioner, men det virker alligevel mere oplagt at sammenligne ny Country med gammel Country?
Men det du efterlyser, LocoLogo, er måske i virkeligheden et nyt 3D Donkey Kong? Kunne bestemt også være spændende
#41 - JOEP
Level: 50 (Torizo)
12-06-2013 19:57
KJ85 skrev:
Sjovt nok at de har taget pull-mekaniken fra SMB 2 med i spillet denne gang.
Ved ikke om jeg er helt vild med vandsektionerne. Har ikke spillet de oprindelige SNES-spil, men når jeg ser footage derfra virker vand-sektionerne til at sløve tempoet ned, og det synes jeg ikke er en god effekt.
Vandbaner i platformsspil har altid været et lavpunkt, hvis du spørger mig. Det var også de kedeligste baner i både SMB3 og SM64.
Så lige traileren for dette spil igen. Det ser sweet ud, præcis som 1'eren. Helt klart værd at spille, uden tvivl.
#42 - KJ85
Level: 58 (Tektite)
12-06-2013 20:12
Præcis, og derfor troede jeg også de havde undladt dem med vilje i DKCR for ikke at få spillet ned i tempo. Minevogn og rakettønder er meget bedre end det undervandsgøjl..#43 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
12-06-2013 20:27
AND: Det er præcis det jeg efterlyser, troede det fremgik af mine kommentarer#44 - AND
Level: 35 (Lakitu)
12-06-2013 20:43
Hehe - det gør det sikkert også. Hvorfor synes du at DK64 er det bedste (hvilket jeg går ud fra at du gør) Loco?#45 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
12-06-2013 20:51
Det er korrekt Synes det er på niveau med Banjo Kazooie, men ikke så godt som SM64. Hvis du mener hvorfor jeg synes det er det bedste DK spil, så er det fordi genren 3D collect-a-thons med fokus på udforskning, er min favorit#46 - AND
Level: 35 (Lakitu)
12-06-2013 21:24
Hehe - nårh ja, det kan jeg godt se, så. Men du synes SM64 er bedre? Jeg tror faktisk at jeg ville sætte DK64 over SM64 - men jeg synes så omvendt heller ikke at SM64 holder dagen i dag, selvom det var et vildt spil, den gang det kom ud.#47 - LocoLogo
Level: 7 (Korok)
12-06-2013 21:35
SM64 er mit all-time favorite, men kan også godt lide 2D genren - mest de gamle. Har du forresten hørt, at to af udviklerne bag Banjo spillene efter sigende skulle have planer om en ny IP i stil med Banjo spillene?#48 - AND
Level: 35 (Lakitu)
13-06-2013 09:31
Jeg har godt hørt nogle rygter om en form for spirituel efterfølger - det ville simpelthen være det største for mig, hvis det lykkedes for dem. Glæder mig utroligt meget til at høre mere om det projekt#51 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
14-06-2013 00:32
AND skrev:
Peblisko skrev:
Kan de ikke snakke sammen og spare hinanden arbejdskraft ved at bruge hinandens engines og 3D-modeller? Det virker åndssvagt at der sidder to studier separat og knokler med hver deres "perfekte" DK. Oh well.
Måske, men de to spil har jo vidt forskellige designs - Country er langt mere 'cartoonish' hvorimod Smash-serien siden Melee har ligget tættere op af den 'realistiske' grafik, som vi bl.a. kender fra Twilight Princess.
Det har du reelt set ret i, men ideelt synes jeg, at det ville give mest mening, hvis figurerne i Smash (som jeg anser for at være en cross-over serien) beholdte hver deres stil fra originalspillet. Fx synes jeg det var mærkeligt, at Toon Link ikke var celshadet og at andre figurer heller ikke helt har set ud som de gør i deres egne spil. (Det kan dog være pga. at det rent teknisk er for svært at have de forskellige artstyles i én grafik motor.)
#52 - AND
Level: 35 (Lakitu)
14-06-2013 17:35
Jeg tænker også at det måske ville gøre oplevelsen af spillet som helhed dårligere, fordi Smash derved ville miste sig eget 'look'.#53 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
16-06-2013 20:13
Jeg synes så netop, at en cross-over serie per definition ikke bør have noget "look".#54 - AND
Level: 35 (Lakitu)
16-06-2013 20:24
Ja det er nok et spørgsmål om smag Jeg ville nemlig netop mene at spillet bør have et fælles look for at være neutralt#55 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
16-06-2013 20:52
Forstå mig ret: Jeg synes egentlig det var meget fedt, at man både i Melee og Brawl kunne se syningerne i Marios bukser og at Bowser faktisk lignede en farlig drage (især med Giga Bowser) men det var alt sammen ideer, som havde givet mere mening at putte ind i de rigtige Mario-spil - det ville have været awesome.#56 - AND
Level: 35 (Lakitu)
16-06-2013 22:08
I see your point Synes dog stadig at det Link-billede er liiiidt for tegneserie-agtig - TP-stilen, som både Melee og Brawl lignede var federe#57 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
16-06-2013 22:27
Hmm, synes du ikke, at det er lige så tegneserie-agtigt som i Brawl? Rent grafisk har det bare fået mere realistisk dynamisk shading i stedet for at være en påklistret tekstur, der er som malet på.#58 - Hassus
Level: 22 (Ice Keese)
16-06-2013 22:38
Nu har vikingerne også overtaget mit profilbillede!#59 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
17-06-2013 00:02
Peblisko skrev:
... og banen er ikke fra et Zelda-spil, men er vist en ny Battlefield i himlen.
Jeg ved ikke, om dit udsagn er en vittighed, men den pågældende bane er da tydeligt baseret på Skyloft fra Skyward Sword.
#60 - AND
Level: 35 (Lakitu)
17-06-2013 10:43
@ Peb - jo, der er ikke den store forskel, men jeg synes - som du selv er inde på - at den nye link næsten ser cell shadet ud - prøv at tjekke forskellen på skjoldene på de to billeder, for eksempel. Og så er der også noget med farverne.#61 - Peblisko
Level: 21 (Paragoomba)
17-06-2013 21:28
^Jeg kan godt se, hvad du mener med farverne. Men jeg vil mene, at det stadig er langt fra SSs niveau af celshade. Det er dog detaljer, men det er også kun mere princippet (om at de godt må ligne at de er taget direkte fra spillene).HGC skrev:
Peblisko skrev:
... og banen er ikke fra et Zelda-spil, men er vist en ny Battlefield i himlen.
Jeg ved ikke, om dit udsagn er en vittighed, men den pågældende bane er da tydeligt baseret på Skyloft fra Skyward Sword.
Læg mærke til flagene.
Jeg troede det samme - det er nemlig nemt at blive forvirret - men her er den egentlige Skyward-bane:
Cross-over såvel som Smash-eksklusive himmel-baner vil åbenbart dominere.
#62 - HGC
Level: 16 (Space Pirate)
17-06-2013 23:51
Ja, okay, efter at have gjort lidt research må jeg nok indrømme, at jeg tog fejl, hoho. Det ligner ellers voldsomt meget min erindring af Isle of Songs, og som det bliver vist i traileren, ser det ud, som om banen bevæger sig fra Skyloft og rundt til de forskellige flyvende øer, men når jeg nu ser billeder fra Smash Bros. og Skyward Sword, kan jeg godt se, at det må være to separate baner.